آریا بانو

آخرين مطالب

13 اجرا و نمایش پنج فیلم مستند در روز دوم جشنواره موسیقی فجر / از ارکستر زهی آرکو تا گروه سون فرهنگی هنری

  بزرگنمايي:

آریا بانو - ارکستر سازهای ملی ایران، ارکستر زهی آرکو، سایه ارغوان، گروه نوبهار، دوتار و آواز تربت‌جام، گروه سون، فیلم مستند فریاد رو به باد و... در دومین روز سی و چهارمین جشنواره موسیقی فجر روی صحنه خواهند رفت.


سرویس موسیقی هنرآنلاین: سی‌وچهارمین جشنواره موسیقی فجر در دومین روز خود از عصر روز پنجشنبه 25 بهمن‌ماه اجراهای خود را در هشت سالن در تهران پی خواهد گرفت. در ادامه این گزارش مروری بر اجراهای روز دوم این جشنواره داریم:
تالار وحدت
-ارکستر سازهای ملی ایران
ارکستر سازهای ملی ایرانی با انتخاب قطعاتی از آهنگسازان ایرانی در تالار وحدت اجرا خواهد داشت.
علی‌اکبر قربانی رهبر ارکستر سازهای ملی ایران درباره اجرای گروه خود در سی و چهارمین جشنواره موسیقی فجر گفت: اعضای گروه به همراه خواننده و نوازنده و سولیست و من 17 نفر هستیم که همه نوازنده‌ها از سازهای ملی ایرانی استفاده می‌کنند. در واقع تمام قطعات با تار و تنبک، عود، قیچک، سنتور و سازهای ضربی اجرا می‌شود.
قربانی هم‌چنین افزود: طبق روال همه ارکسترهای ملی یک پیانو هم کنار باقی سازها خواهیم داشت. چراکه کارهایی که اجرا می‌کنیم همه تنظیم شده است و به همین دلیل نیاز داریم تا یک ساز‌ هارمونیک هم داشته باشیم.
این آهنگساز در توضیح زمان اجرای خود گفت: اجرای ارکستر سازهای ملی ایران 25 بهمن ساعت 18:30 در تالار وحدت خواهد بود.
وی همچنین توضیح داد: در این اجرا چند اثر از استاد فخرالدینی انتخاب شده و چند قطعه هم از آثار خود بنده است. قربانی هم چنین گفت: قطعاتی هم از آثار گذشتگان است که در سی‌وچهارمین جشنواره موسیقی آن‌ها را اجرا می‌کنیم.
خالق "سوئیت سمفونیک معراج"با تأکید بر اینکه پایه اصلی اجرای ارکستر سازهای ملی ایرانی، از قطعات آهنگسازان ایرانی است گفت: خواننده گروه وحید تاج است. البته برخی قطعات هم بدون کلام است که تنها با ارکستر اجرا می‌شود. همچنین چند قطعه با آقای امین غفاری که سولیست ویولن هستند کار کردیم که به‌صورت ویولن و ارکستر اجرا می‌شود. سولیست ویولن ما هم قطعات ایرانی اجرا می‌کند اما برای چاشنی کار، چند قطعه کلاسیک نیز می‌نوازد.
قربانی همچنین درباره تم اصلی جشنواره امسال که توجه به آهنگسازان ایرانی است گفت: موضوع امسال جشنواره برای ما از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. هرچند که من معتقدم ارتباط ما با آهنگسازان خارجی هم باید حفظ شود اما باید موسیقی ایرانی و آهنگسازان ایرانی در درجه اول برایمان اهمیت داشته باشد. وی با اشاره به کمبود موسیقی ارکستری گفت: توجه به آهنگسازان ایرانی می‌تواند باعث شود به موسیقی ارکستری نیز توجه ویژه‌ای شود چراکه کمبود رپرتوار در این زمینه آسیب جدی وارد کرده است.
وی هم چنین افزود: "چه خوب که آهنگسازان ایرانی آثار ارکستری در ژانر موسیقی ایرانی بسازند تا این کمبود هم کم‌کم بتواند جبران شود و موسیقی ایرانی بیش از پیش خود را نشان دهد.
اجرای ارکستر سازهای ملی ایران 25 بهمن ساعت 18:30 در تالار وحدت خواهد بود.
- آنسامبل آتلاس
گروه آنسامبل آتلاس از کشور دانمارک با حضور در سی و چهارمین جشنواره موسیقی فجر قطعاتی از آهنگسازان ایرانی و دانمارکی را اجرا خواهند کرد.
یِسپا لوتسهوفت سرپرست گروه آنسامبل آتلاس درباره آثاری که قرار است در جشنواره موسیقی فجر اجرا شود گفت: یکی از مهم‌ترین قطعاتی که در جشنواره امسال قرار است اجرا شود، قطعه‌ای از کارل نیلسن خواهد بود. این آهنگساز قطعه‌ای ساخته که ایده آن را از میدان نقش‌جهان اصفهان گرفته است. برای این قطعه، یک آهنگساز دانمارکی تنظیمی نوشته و قرار است گروه 6 نفره ما به همراه سه نوازنده زن ایرانی آن را در جشنواره اجرا کند. وی ادامه داد: "بهاره صفایی، آسو کوهزادی و نازنین احمدزاده سه نوازنده‌ای هستند که در این اجرا ما را همراهی می‌کنند. این قطعه حدود صدسال پیش نوشته شده و برای خود ما هم جالب است که یک آهنگساز دانمارکی از صدسال پیش نگاه منحصربه‌فردی به ایران داشته و این قطعه را نوشته است. من فکر می‌کنم اجرای این قطعه یکی از مهم‌ترین اتفاقات جشنواره باشد.
یِسپا لوتسهوفت درباره حضور در ایران و شرکت در جشنواره موسیقی فجر گفت: یک‌ساله پیش من برای معرفی آلبوم امیر مهیار تفرشی پور به ایران آمدم و عاشق ایران شدم. بعد از آن یک همکاری کاری در حوزه موسیقی با امیر انجام دادیم که نتیجه آن اجرای چند کار از امیر مهیار تفرشی پور در کپنهاگ بود. بعد از این موضوع به دعوت او به ایران آمدم و دوست داشتم تا اجرایی در ایران داشته باشم.
وی با تأکید بر اینکه سیاست کاملاً جدا از هنر و موسیقی است، درباره دیدگاهش نسبت به مردم ایران و موسیقی ایرانی گفت: برای ما مهم این است که یک ارتباط بین موسیقی غرب و شرق ایجاد کنیم. ما می‌خواهیم با انسان‌های خوب ارتباط برقرار کنیم و موسیقی این امکان را به ما می‌دهد که به بهترین شکل با انسان‌ها ارتباط داشته باشیم.
سرپرست گروه آنسامبل آتلاس با توجه به اجرای قطعاتی از ایرانی در سی و چهارمین جشنواره موسیقی فجر گفت: موسیقی ایرانی برای ما موسیقی جدید و ناشناسی است. موسیقیدان‌های ما دوست دارند آهنگسازان ایرانی را ببینند و درباره آن حرف بزنند. ما دوست داریم آثاری که اینجا اجرا می‌کنیم را در دانمارک هم اجرا کنیم چراکه مخاطب ما هم دنبال آثار جدید است و بدون شک از این موضوع استقبال می‌کند.
گروه آنسامبل آتلاس 25 بهمن ساعت 21: 30 در تالار وحدت روی صحنه خواهد رفت.
تالار رودکی
-ارکستر زهی آرکو
ارکستر گروه زهی "آرکو"به رهبری ابراهیم لطفی در تاریخ 25 بهمن در سی و چهارمین دوره جشنواره موسیقی فجر اجرا خواهد داشت.
علی جعفری پویان کنسرت مایستر ارکستر آرکو گفت: ارکستر زهی آرکو از گروه‌های نوپای موسیقی کلاسیک در کشور است که ابراهیم لطفی رهبری آن را به عهده دارد. استاد لطفی کسی است که سال‌ها با آموزش اصولی نوازندگان ویولن تأثیر فراوانی بر کیفیت نوازندگان موسیقی کلاسیک داشته است.
وی افزود: ما با اجرای هشت قطعه از آثار آهنگسازان دوره باروک در جشنواره حضور خواهیم داشت. قطعاتی هم که برای اجرا آماده شده از آثار آهنگسازانی چون باخ، هندل، پرسل، پاچبل، آلبینونی و کورلی خواهد بود.
جعفری پویان در رابطه با کیفیت گروه‌های مختلف شرکت‌کننده در این دوره از جشنواره گفت: جشنواره موسیقی فجر به نظر من فرصتی است تا گروه‌های خوب موسیقی از کل جهان به ایران بیایند و در کشور ما اجرا داشته باشند. به نظر من یکی از کارهایی که می‌تواند به اعتبار جشنواره کمک کند، دعوت از موزیسین‌های باارزش ایرانی است تا به این بهانه به ایران بیایند و گروه‌های مختلف بتوانند از حضور آن‌ها بهره ببرند.
جعفری پویان همچنین درباره حضور پررنگ سولیست ها و گروه موسیقی‌های کلاسیک در این دوره از جشنواره تصریح کرد: در طول سال همیشه نوازندگان گروه‌های موسیقی کلاسیک کشور در حال تلاش و تمرین هستند تا ثمره کارشان را در جشنواره‌های موسیقی ببینند، شاید بهتر است بگوییم که جشنواره‌ها به دلیل امکانات تبلیغی که ایجاد می‌کنند فرصتی فراهم کردند تا کار این دوستان بیشتر شنیده و دیده شود.
وی افزود: در اکثر مواقع موسیقی جدی مثل موسیقی کلاسیک خیلی موردتوجه مردم نیست و اکثر افراد شاید ترجیح می‌دهند انواع موسیقی‌های دیگر را گوش دهند، اما جشنواره‌ها فرصت مناسبی را برای شنوندگان مختلف موسیقی ایجاد می‌کنند تا با سبک‌های مختلف موسیقی آشتی کنند.
لازم به ذکر است که ارکستر زهی آرکو در تاریخ 25 بهمن‌ماه ساعت 18:30 در تالار رودکی اجرا خواهد داشت.
-تک‌نوازی گیتار سیمون آیوازیان
"آنچه درباره گیتار کلاسیک می‌دانید" عنوانی برنامه سیمون آیوازیان درسی و چهارمین جشنواره موسیقی فجر است که طی آن این استاد پیشکسوت موسیقی درباره گیتار کلاسیک سخنرانی می‌کند و قطعاتی مرتبطی هم اجرا خواهد شد.
سیمون آیوازیان موسیقی‌دان و نوازنده گیتار، درباره نحوه سخنرانی‌ که با همکاری و همراهی یکی از شاگردان قدیمی‌اش است، گفت: قرار بر این است تا در یکی از مراسم جشنواره موسیقی فجر درباره گیتار کلاسیک سخنرانی کنم. سخنرانی، حول محور تاریخچه این ساز قدیمی خواهد بود. بر اساس این صحبت‌ها نیز یکی از شاگردان قدیمی‌ام به نام بابک ولی پور اجراهایی از دوره‌های رنسانس، باروک و کلاسیک خواهد داشت.
آیوازیان با تأکید بر اینکه خود نیز بعد از سخنرانی به اجرای تک‌نوازی گیتار کلاسیک می‌پردازد، ادامه داد: بعد از اجرای شاگردم خودم نیز اجراهای کوتاهی به‌عنوان نمونه کار و به‌عنوان تحلیل موسیقی که درباره‌اش صحبت کرده‌ام خواهم داشت. این قطعات هرکدام به مدت 2 تا 3 دقیقه است که آن‌ها را آماده کرده‌ام و به اجرا می‌گذارم.
این استاد دانشگاه درزمینهٔ قابلیت نوازنده‌های ایرانی در حوزه گیتار کلاسیک افزود: شخصاً در زمینه گیتار کلاسیک با آهنگسازهای ایرانی در ارتباط نبوده‌ام. برای همین متأسفانه در بخش سخنرانی‌ام به نوازنده‌های قوی ایرانی در این زمینه نپرداخته‌ام. با این وجود نمی‌توان وجود چنین هنرمندانی را در عرصه موسیقی ایرانی دست‌کم گرفت و قدردان آن‌ها نبود.
او درباره توجه به آهنگسازهای ایرانی که در جشنواره موسیقی فجر به‌طور ویژه¬ای به آن پرداخته شده است گفت: در کنار آهنگسازهای ایرانی لازم است تا آهنگسازهای بزرگ اروپایی و آمریکایی نیز حضور داشته باشد تا در مقایسه با یکدیگر جذابیت جشنواره موسیقی افزایش پیدا کند.
آیوازیان هم چنین تاکید کرد: در حال حاضر نوازنده‌های اروپایی و آمریکایی زیادی هستند که می¬توانند در کنار نوازنده¬های ایرانی قرار گیرند و به جذابیت یک جشنواره بیفزایند. اما در این چند سال بیشتر به نوازنده-های کشورهای همسایه توجه شده و همین باعث شده تا نوازنده‌های ایرانی و البته اروپایی به حاشیه رانده شوند.
او ادامه داد: در جشنواره‌های این‌چنینی که می‌تواند بعد جهانی داشته باشد، همراهی آهنگسازان ایرانی با دیگر آهنگسازان دنیا رمز موفقیتی خواهد بود که نباید آن را از قلم انداخت.
ایوان شمس
-سایه ارغوان
گروه "سایه ارغوان"به سرپرستی محمدامین اکبرپور و خوانندگی اشکان کمانگری و علیرضا حاجی طلب در جشنواره موسیقی فجر یاد و خاطره محمدرضا لطفی را گرامی می‌دارند.
گروه موسیقی "سایه ارغوان"متشکل از دو گروه "هم‌نوازان سایه"و "سایه ارغوان"به سرپرستی محمدامین اکبرپور ساعت 19 روز پنجشنبه 25 بهمن‌ماه در چارچوب برگزاری سی و چهارمین جشنواره موسیقی فجر در تالار ایوان شمس تهران تازه‌ترین کنسرت خود را به خوانندگی اشکان کمانگری و علیرضا حاجی طلب برگزار می‌کنند.
در این کنسرت تعدادی از آثار دو هنرمند پیشگام موسیقی کشورمان از جمله زنده یاد محمدرضا لطفی و زنده یاد پرویز مشکاتیان به همراه آثاری از محمد امین اکبرپور پیش روی مخاطبان قرار می‌گیرد.
در بخش نخست کنسرت که با همراهی گروه "سایه ارغوان"برپا می‌شود، قطعات "شورشهناز»، "ستارگی"با مقدمه محمدامین اکبرپور، تک‌نوازی چهارمضراب محمدامین اکبرپور بر اساس ردیف تار و آواز، "تار و آواز"با شعری از هوشنگ ابتهاج، "دلم تنگ است"با شعری از هوشنگ ابتهاج، به آهنگسازی محمد امین اکبرپور، "نی و آواز"با شعری از هوشنگ ابتهاج، "تار و آواز"با شعری از هوشنگ ابتهاج، "دلتنگ شد گل"با شعری از هوشنگ ابتهاج و موسیقی محمد امین اکبرپور، "سنتور و آواز"با شعری از هوشنگ ابتهاج، "دلم گرفته"با شعری از هوشنگ ابتهاج و موسیقی محمد امین اکبرپور، "شب آمد و دلتنگم"با شعری از هوشنگ ابتهاج و آهنگسازی محمد امین اکبرپور، "زآتش دل"با شعری از هوشنگ ابتهاج و آهنگسازی محمد امین اکبرپور و "رِنگ شهناز"به آهنگسازی محمد امین اکبرپور برای تماشاگران اجرا می‌شود.
قطعات "بشارت"با شعری از هوشنگ ابتهاج و آهنگسازی محمدرضالطفی، "تک‌نوازی تار»، "عاشقان سرمست"با شعری از مجتبی کاشانی و آهنگسازی محمدرضا لطفی، "دوضربی میرزا حسینقلی"به روایت محمدرضا لطفی، "تک‌نوازی کمانچه»، "ایرانی"با شعری از جواد آذر به آهنگسازی پرویز مشکاتیان، "ضربی تار و سنتور"اثری از گروه چاوش، "دوضربی عراق"با شعری از فرخی یزدی به آهنگسازی محمدرضا لطفی، "تک‌نوازی کمانچه»، "ای ایران"با شعری از جواد آذر و آهنگسازی محمدرضا لطفی، "آزادی"با شعر فرخی یزدی و آهنگسازی محمدرضا لطفی، "دلادیدی"با شعری از هوشنگ ابتهاج و موسیقی گروه "چاوش"و "سپیده"با شعر هوشنگ ابتهاج و آهنگسازی محمدرضا لطفی از جمله آثاری است که در بخش دوم کنسرت با همراهی گروه "هم‌نوازان سایه"به مخاطبان ارائه می‌شود.
اشکان کمانگری خواننده، حمیدرضا برزویی نوازنده سنتور، محمد یوسفی نوازنده نی، آرش عزیزی نوازنده تار، فریماه موفقی، فیروزه رئیس دانا نوازنده کمانچه، اکبر داداش زاده نوازنده رباب، مسعود پاد نوازنده عود، سهیل الله دادیان نوازنده تمبک، میلاد شکری نوازنده دف و دایره و محمد امین اکبرپور نوازنده تار و سرپرست گروه "سایه ارغوان"و علیرضا حاجی‌طلب خواننده، یاشار مهاجری نوازنده سنتور، یوسف رنجبر نوازنده نی، محسن فروغی نوازنده تار، آیلی مرغوب و دلارابراهیمی نوازندگان کمانچه، ایوب امین‌زاده نوازنده عود، مهدی کریمی نوازنده رباب، مجید علیزاده نوازنده تمبک، پویان گرامی نوازنده دف و دایره محمد امین اکبرپور نوازنده تار، آهنگساز و سرپرست گروه "همنوازان سایه"را تشکیل می‌دهند.
محمد امین اکبرپور از جمله هنرمندان فعال موسیقی کشورمان است که طی سال‌های گذشته در محضر هنرمندانی چون محمدرضا لطفی، داریوش طلایی، زید الله طلوعی، داریوش پیرنیاکان و کیوان ساکت به فراگیری موسیقی مشغول بوده است.
حضور در کنسرت‌های متعدد و انتشار آلبوم‌های "گلفرش»، "گلبانگ»، "دلبانگ»، "نصیرخوانی"و "سروشان"از جمله فعالیت‌های این هنرمند در عرصه موسیقی بوده است. این در حالی است که همکاری با گروه بازسازی شیدا و اجرا در کاخ گلستان و فرهنگسرای نیاوران، انتشار آلبوم دوجلدی "یادواره ظلی"و تدریس در مکتب‌خانه میرزا عبدالله زیر نظر استاد محمدرضا لطفی و همکاری در آلبوم‌های "گاهی سه‌گاهی»، "قصه آفاق»، "خوش خرامان»، "خوش بود یاری و یاری»، "آتش و خاک»، "آواز در سایه"و "شود فاش"در ردیف فعالیت‌های دیگر این هنرمند قرار دارد.
این اجرا روز 25 ساعت 19 در ایوان شمس برگزار خواهد شد.
فرهنگسرای نیاوران
-هنرستان موسیقی پسران
هنرستان موسیقی پسران که شامل سازهای سنتی و کلاسیک است روز 25 ساعت 18:30 در فرهنگسرای نیاوران روی صحنه خواهند رفت.
-گروه نوبهار
گروه موسیقی "نوبهار"به سرپرستی بهاره فیاضی و خوانندگی داود فیاضی با 2 اجرای بداهه‌نوازی و گروه نوازی در سی و چهارمین جشنواره موسیقی فجر حضور دارد.
بهاره فیاضی سرپرست گروه "نوبهار"گفت: برنامه‌ای که برای امسال تدارک دیده‌ایم در 2 بخش است. بخش اول اجرا تک‌نوازی تار و سه‌تار است که به همراه تمبک نوازی گوهرناز مسائلی در مدت‌زمان 40 دقیقه اجرا می‌شود. در بخش دوم نیز برنامه ما در قالب گروه ­نوازی است که 4 نفر آن را اجرا می‌کنند. خوانندگی این بخش به عهده پدرم داوود فیاضی خواهد بود. تمبک این بخش را هم مجید علیزاده می‌نوازد و نوازندگی نی نیز بر عهده حسین قاسم ­زاده است. البته در پایان بخش دوم یک تصنیف قدیمی‌ بانام "گو به ساقی"اثر استاد غلامرضا مین باشیان نیز اجرا می‌شود.
وی درباره تم اصلی جشنواره که موضوع آن توجه ویژه به آهنگسازان ایرانی است، توضیح داد: یکی از موضوعات مهمی‌که خوشبختانه جشنواره امسال به آن اهمیت داده توجه به آهنگسازان ایرانی است. ضمن اینکه انتظار می‌رود تا جشنواره یک حمایت ویژه هم از آهنگسازان جوان داشته باشد.
این هنرمند در پایان بیان کرد: این سال‌ها بیشتر کارهای تکراری اجرا شده و بسیاری از نوازنده‌ها به اجرای آثار قدیمی‌ پرداخته‌اند درصورتی‌که اگر به نسل جوان اهمیت داده شود، می‌توان امیدوار بود که شرکت‌کننده‌ها باکارهای جدید شرکت کنند.
این اجرا روز 25 بهمن‌ماه ساعت 21:30 در فرهنگسرای نیاوران روی صحنه خواهد رفت.
برج آزادی
-گروه ابد
گروه "اُبد"با اجرای قطعاتی تجربی در سی و چهارمین جشنواره موسیقی فجر حضور خواهند داشت.
حمیدرضا کشور پژوه، نوازنده، آهنگساز و سرپرست گروه "اُبد"با اعلام این خبر گفت: تفاوت اجرای گروه اُبد در جشنواره موسیقی فجر با دیگر اجراهای رسمی این گروه، در تجربی بودن قطعاتی است که در این کنسرت خواهیم داشت. در اجرای جشنواره موسیقی فجر با چهار قطعه به نام‌های "معلق»، "خیره»، "بلوک"و "بندر"حاضر خواهیم بود و از آنجا که در این چهار قطعه رگه‌هایی از موسیقی شرقی نیز وجود دارد، ژانر موسیقی اجرایی گروه اُبد در جشنواره را "جاز تجربی"می‌دانیم.
وی در خصوص اجرای این گروه در جشنواره موسیقی فجر گفت: بعضی از اعضای گروه در طول سال‌های فعالیت حرفه‌ای "اُبد"تغییر کرده‌اند، اما رویکرد و نگاه گروه همچنان خلق قطعاتی در ژانر موسیقی جاز است. بنابراین در جشنواره موسیقی فجر نیز با همان نگاه اولیه -موسیقی جاز - حضور خواهیم داشت.
این آهنگساز و نوازنده ساکسیفون ادامه داد: چهار نوازنده در اجرای روز پنجشنبه، 25 بهمن‌ماه گروه اُبد را تشکیل می‌دهند: نوازنده گیتار الکتریک سیاوش کریم، درامز فرید فرزیان‌پور، گیتار بیس کیارش رادمهر و نوازنده ساکسیفون من هستم."وی همچنین گفت: "قطعات اجرایی در این کنسرت ملهم از تصاویر ذهنی آهنگساز است و از این رو فرم کارها بیشتر تصویری است تا موسیقایی.
کشورپژوه با بیان اینکه برگزارکنندگان جشنواره در این دوره به آهنگسازان جوانی که اولین بار است در جشنواره موسیقی فجر اجرای موسیقی دارند، فرصت و اولویت اجرا بخشیده‌اند تصریح کرد: یکی از بهترین اتفاقات در جشنواره امسال موسیقی فجر، گستره وسیع آهنگسازان و تنوع ژانرها و سبک‌های مختلف موسیقی است. چنانکه در جشنواره امسال از طیف‌های مختلف موسیقی حضور دارند.
این گروه 25 بهمن ساعت 19 در برج آزادی روی صحنه خواهد رفت.
-کوارتت گیتار امل
کوارتت گیتار امل به سرپرستی فرزاد زاهدی هم در سئانس پایانی برج آزادی در ساعت 21:30 و بعد از اجرای ابد در برج آزادی روی صحنه خواهد رفت.
حوزه هنری
-دوتار و آواز تربت‌جام
دوتار و آواز تربت‌جام مهدیس ابراهیمیان و مبین در پور در سئانس ابتدایی یعنی ساعت 19 در سالن سوره حوزه هنری روی صحنه خواهد رفت.
-هامون سیستان
بعد از اجرای تربت‌جام، هامون سیستان به سرپرستی حبیب اله قادر در ساعت 19 سالن سوره حوزه هنری روی صحنه خواهد رفت.
برج میلاد
-شهاب مظفری
هم آهنگسازی می‌کند و هم خوانندگی، البته با رشته کامپیوتر وارد دانشگاه شد و هم‌زمان با تحصیل خود در همان اوایل در زمینه موسیقی فعالیت کرد. ساز حرفه‌ای او پیانو است که از کودکی یادگیری آن را آغاز کرد و مضاف بر آن، گیتار کلاسیک از سازهای دیگری است که او به آن مسلط است.
اولین آهنگ خود را با ترانه و آهنگسازی خود در سال 87 به نام "از وقتی رفتی…!" منتشر کرد که ورژن پیانوی این کار بسیار پرطرفدار بود. بعد از آن با انتشار کارهای احساسی دیگر توانست به‌خوبی شناخته شود و هواداران زیادی را به‌دست آورد. او در سال 96 جزو خوانندگان مجاز شد.
تاکنون بیش از ده‌ها ترک و آهنگ از این خواننده منتشر شده است که به خاطر جنس صدای خاص او متفاوت و تاثیرگذار است. این اولین حضور مظفری در جشنواره موسیقی فجر محسوب می‌شود.
این اجرا روز 25 بهمن‌ماه ساعت 18:30 برگزار خواهد شد.
-گروه سون
سون یا 7 یک گروه موسیقی پاپ است که اعضای آن امیر قنادی، آرش قنادی و کیارش پوزشی هستند. این گروه فعالیت خود را از 76 شروع کرد. اعضای این گروه در سریال "زمانه" بازی کردند و آهنگ‌های آن‌ها در این مجموعه مورد استفاده قرار گرفت. همچنین در برنامه‌های مختلف تلویزیون چون "رادیو هفت"، "دورهمی" و "امروزی‌ها" به اجرای برنامه پرداخته‌ و شهرتشان هر روز بیشتر شد.
آرش قنادی سرپرست گروه و ساز تخصصی او کی بورد و آکاردئون است. برادر کوچکتر او، امیر قنادی گیتاریست گروه و کیارش پوزشی نوازنده پیانو و کی بورد است. به‌طور عمده امیر قنادی آهنگساز اصلی گروه است و کار تنظیم آهنگ‌ها بر عهده آرش قنادی و کیارش پوزشی است. علاوه بر ترانه‌سرایی برای کارهای خود و نیز دیگران، آهنگسازی و تنظیم نیز برای دیگر خوانندگان انجام می‌دهند.
این گروه از سال 92 در جشنواره فجر شرکت می‌کند و با احتساب اجرای امسال آن‌ها پنج سال به‌صورت مستمر در این فستیوال حضور داشته‌اند.
این اجرا روز 25 بهمن‌ماه ساعت 21:30 برگزار خواهد شد.
خانه سینما
-ممد نبودی ساخته شهروز توکل
فیلم مستند "ممد نبودی"به نویسندگی و کارگردانی شهروز توکل، در سالن سیف‌الله داد به نمایش درخواهد آمد.
توکل درباره این فیلم گفته است: موضوع این مستند روایتی از چگونه شکل گرفتن نوحه "ممد نبودی"و "یاران چه غریبانه"است که هر دو ترانه برای بسیاری از ما ایرانی‌ها حس نوستالژیک دارد.
وی ادامه داد: موضوع فیلم جواد عزیزی سراینده اشعار این نوحه است که خود هم‌رزم محمد جهان‌آرا بوده و روایتگر خاطرات شهید جهان‌آرا و شکل‌گیری این ترانه‌هاست.
توکل درباره همکاری با حوزه هنری برای تولید این مستند گفت: حمایت حوزه هنری برای تولید آثاری درباره دفاع مقدس قابل‌توجه است و دوستان این سازمان در همه موارد بسیار سریع و حرفه‌ای ما را همراهی کردند.
این کارگردان ادامه داد: برخورد آن‌ها درست و هوشمندانه بود، به این معنی که تنها موضوع را مشخص کردند و تعیین محتوا و ساختار را به عهده فیلم‌ساز گذاشتند. این روند و برخورد در پویایی سینمای مستند مؤثر است.
این فیلم در سئانس ابتدایی خانه سینما یعنی 16:30 به نمایش درمی‌آید.
-آقایان پرنده ساخته رضا بهرامی نژاد
"آقایان پرنده»، مستندی به کارگردانی رضا بهرامی‌نژاد بود و خود او یکی از آقایان پرنده فیلمی که ساخته است؛ فیلمی که در سال 82 و برای شبکه آرته فرانسه ساخته شد و توانست سیمرغ بلورین بهترین فیلم مستند جشنواره فجر و موفقیت‌های دیگری را از آن خود سازد.
مستندهای "سنگ قبری برای اردشیر»، "ساحل نشینان»، "سقف شیشه‌ای"و "آقای هنر"از دیگر کارهای اوست.
این فیلم بعد از مستند "ممد نبودی" در خانه سینما به نمایش درمی آید.
-در انتهای یک روز کامل ساخته کامران حیدری و مینا کشاورز
فیلم مستند "در انتهای یک روز کامل"به کارگردانی کامران حیدری و مینا کشاورز هم در روز پنجشنبه 25 بهمن‌ماه برای مخاطبان به نمایش درمی‌آید. این فیلم مستند که در جشنواره بین‌المللی سینما حقیقت کاندیدای دریافت بهترین صدابرداری شده بوده روایت گر بخشی از فعالیت‌های یک گروه موسیقایی است.
کامران حیدری از جمله هنرمندان مطرح فیلم مستند کشورمان است که در پرونده‌ فیلم‌سازی او ساخت مستندهای "داش آکل»، "محمد بهمن‌بیگی»، "من نگهدار کمالی وسترن می‌سازم"به چشم می‌خورد.
مینا کشاورز نیز از جمله هنرمندان فیلم‌سازی است که تاکنون فعالیت‌های زیادی را در عرصه روزنامه‌نگاری و ساخت فیلم‌های مستند انجام داده است.
-"اسکورپیو"ساخته فریده صارمی و امید هاشملو
"اسکورپیو"عنوان یکی دیگر از فیلم‌های مستند با موضوع موسیقی است که روز پنجشنبه 25 بهمن‌ماه به کارگردانی فریده صارمی و امید هاشملو اکران می‌شود.
این فیلم درباره گروه موسیقی "اسکورپیو"و جریان شکل‌گیری موسیقی راک در ایرانِ دهه پنجاه است که بین سال‌های ١٣٥٠ تا 1354 در ایران فعالیت می‌کردند.
این مستند که بر پایه مصاحبه با سه عضو اصلی این گروه یعنی بهرام امین ‌سلماسی، بهرام سعیدی و عین‌ الله کیوان‌شکوه شکل گرفته، به تشریح اوضاع عمومی فرهنگ موسیقایی ایران در سال‌های آغاز دهه 1340، چگونگی ورود موسیقی راک به ایران و بالا گرفتن تب بیتل‌ها و نحو شکل‌گیری گروه‌های مختلف راک می‌پردازد که همگی برپایه مستندات آرشیوی شامل روزنامه‌ها، مجله‌ها، عکس‌ها و پوسترهای قدیمی، قطعات موسیقی اجرا شده و فیلم‌های خبری و مستند است.
این فیلم ساعت 18:30 در خانه سینما به نمایش درمی‌آید.
-فریاد رو به دریا ساخته عطا مهراد و سیاوش جمالی
"فریاد رو به باد"عنوان فیلم مستندی به تهیه‌کنندگی و کارگردانی عطا مهراد و سیاوش جمالی است که روز پنجشنبه 25 بهمن‌ماه به نمایش درمی‌آید.
در خلاصه موضوع مستند 66 دقیقه‌ای "فریاد رو به باد"آمده است: "این فیلم روایت چهار سال از دوران بلوغ دانش‌آموز نوجوان ساکن دروازه غار است که قصد دارد باهدف تغییر وضعیت زندگی و جامعه پیرامون خود خواننده شود. او در این مسیر با مشکلات زیادی از جمله مخالفت والدین، مشکلات مالی و نداشتن حمایت اطرافیان روبه‌رو می‌شود ...»
عطا مهراد و سیاوش جمالی در کنار تهیه و کارگردانی این اثر مستند، تدوینگر فیلم هم بوده‌اند؛ ضمن اینکه به ترتیب فیلم‌برداری و صدابرداری این پروژه را نیز بر عهده داشته‌اند. از دیگر عوامل "فریاد رو به باد"می‌توان به حسن مهدوی صداگذار، افشین عزیزی آهنگساز و مسعود شکرنیا عکاس اشاره کرد.
این فیلم بعد از مستند "اسکورپیو" در سالن سیف‌الله داد به نمایش درخواهد آمد.

لینک کوتاه:
https://www.aryabanoo.ir/Fa/News/126160/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

نگاهی به تفریح لاکچری دو نفره نیلوفر استخری و همسرش در هلند / رستوران روباز در شهر زیبای ماستریکت جلب توجه کرد

نیم نگاهی دکوراسیون شیک و منحصر به فرد خانه ساره بیات / چیدمان خاص میز پذیرایی با شمعدانهای زیبا و گل رز

تبریک تولد آیین جعفری برای پسر عموی بازیگرش علیرضا جعفری / پ ن : پسر هاشم آقا در سریال متهم گریخت 30 ساله شد

تصاویری فوق العاده از صحرای بزرگ عربستان «حومه آخرالزمانی ریاض» که پربازید شد

سقف تراکنش‌های بانکی تغییر کرد + جزییات بخشنامه جدید بانک مرکزی به بانک ها

برخی از آزمایشگاه ها برای فرار از ورشکستگی برگه های تقلبی آزمایش صادر می‌کنند

آهنگ جدید/ «بارون بارونه» با صدای سینا درخشنده

گزارشی از تک آهنگ‌های جدید/ شنیدن فهرست بهاری خوانندگان در اردیبهشت

معاون وزیر کشور: "طرح نور" با قوت و تدبیر به کار خود ادامه خواهد داد

بازدید مجدد استاندار سیستان و بلوچستان از مناطق سیل زده

واژگونی اتوبوس 11 مصدوم برجا گذاشت

قتل پدر با اجیر کردن 2 مرد؛ دختر جوان: پدرم نمیگذاشت در یک خانه مجردی زندگی کنیم

نوحه‌خوانی مداح معروف شهر نجف اشرف درباره حمله موشکی سپاه

ماشین پرواز کرد!

مکالمه جهت آموزش در دعا کردن مابین امام علی(ع)و پیامبراکرم(ص)!

تاحالا رشته پلو با لوبیا چیتی خوردی؟

دم‌کرده این گیاه تپش قلب و فشار خون را پایین می‌آورد

از این سن به بچه تلاش کردن و کم نیاوردن رو آموزش میدن

دختر 10ساله‌ام زباله‌‌ها را در کمدش قایم می‌کند

هشدار هواشناسی برای سیلاب در 21 استان

پیش‌بینی نگران‌کننده ایلان ماسک در مورد هوش مصنوعی به وقوع می‌پیوندد

سروده‌ افشین علا با تضمین مصرعی از رهبر انقلاب

دادرس: جرایم انضباطی حجم پرونده‌ها را کم کرده است

یورو برای بلینگام و امباپه است، نه رونالدو!

پایان حضور یک ساله مطهری در تیم ملی

اعزام شمشیربازان ایران به مسابقات زون آسیا

آقای قلعه نویی امید را از لیگ یک آورد سپاهان

پائز: روی هدف بزرگی که داریم متمرکزیم و انجام می‌دهیم

تیم ملی والیبال و یک جنگ درون تیمی!

شرط حضور گل‌محمدی روی نیمکت تراکتور

ایتالیا مردانش را برای لیگ ملت‌های والیبال به خط کرد

داوران یک هشتم نهایی جام حذفی مشخص شدند

اعتراف عجیب ژیلا صادقی درباره آشپزی

چه خبر از مهران مدیری و نیکی کریمی؟

دلیل اصلی تحصیل مسعود ده‌نمکی در حوزه علمیه چه بود؟

دومین جلسه رسیدگی به اتهامات تتلو برگزار شد / 10 اتهام امیرحسین مقصودلو از زبان قاضی حجت الاسلام و المسلمین افشاری

شعری که رهبر انقلاب برای عملیات وعده صادق خوانده‌اند / رونمایی از دست خط مبارکشان برای اولین بار

حـذف کودکان مهاجر از سلامت

وقوع سیلاب در جاده شهرضا به اصفهان

ماجرای مرگ مشکوک دانشجوی دندانپزشکی چه بود؟

وضعیت خیابان‌های زرند کرمان بعد از بارش شدید باران

دستگیری 18 مدعی فروش سؤالات کنکور در تهران

معاون رئیس جمهور: دشمن با برنامه وارد مساله حجاب شده است

خلاقیت جالب برای بیرون آوردن بار از داخل کامیون

وقتی قطع کردن درخت را به هنرمند بسپاری

کرم کاپوچینو دسر 10 دقیقه ای

اضطراب زیادی دارید؟ این ویتامین ها را بخورید

حرکت عجیب یک زن در تهران برای به رُخ کشیدن ثروتش

عاقبت فرار از خانه به‌عشق خواستگار شیشه‌ای

کشف یک راه جدید برای از بین بردن بوی زیر بغل