آریا بانو

آخرين مطالب

10 پیشنهاد برای زندگی سالم‌ پس از 60 سالگی خانواده

10 پیشنهاد برای زندگی سالم‌ پس از 60 سالگی

  بزرگنمايي:

آریا بانو - ممکن است روی آوردن به یک الگوی زندگی سالم و ترک سبک زندگی ناسالم به ویژه برای افراد بالای 60 سال بسیار دشوار به نظر برسد.

به گزارش ایسنا، پروفسور "دانا کینگ "، رئیس بخش پزشکی خانواده دانشگاه ویرجینیای غربی با اشاره به مطالعه‌ای در سال 2017 میلادی که میزان سبک زندگی سالم را میان بازنشستگان و سالمندان با میانسالان و افرادی که هنوز کار می‌کنند، مقایسه کرده بود، اظهار کرد: بیشتر سالمندان و بازنشستگان تمایلی به پیروی از سبک زندگی سالم و رعایت توصیه‌های سلامتی در سنین بالا ندارند.
در این مقاله به نقل از "سی ان ان " با سه متخصص و پزشک برجسته در مورد اینکه چگونه می‌توان سالمندان را به پذیرش سبک زندگی سالم ترغیب کرد گفت‌وگو شده است.
دکتر کینگ با بیان اینکه افراد برای وضعیت مالی خود در دوران بازنشستگی برنامه‌ریزی می‌کنند اما برای وضعیت مناسب سلامتی خود برنامه‌ای ندارند، به همراه چند متخصص دیگر پیروی از نکات زیر را برای سلامت بهتر سالمندان پیشنهاد کرد:
1) یک جفت کفش ورزشی عالی بخرید: یک جفت کفش ورزشی مناسب برای پیاده‌روی بخرید. ابتدا با پیاده‌روی در حومه خانه شروع کنید. سپس آن را به پیاده‌روی نیم ساعته سه روز در هفته افزایش دهید یا هدف خود را با افزایش 10 درصدی مسیر پیاده‌روی خود در هر هفته دنبال کنید.
2) تمرین تعادل کنید: بهترین راه برای جلوگیری از افتادن‌ها و زمین خوردن‌ها تمرین حفظ تعادل است. تلاش کنید برای 30 ثانیه با چشمان بسته روی یک پا بایستید.
3) صبحانه خود را اصلاح کنید: از خوردن قهوه و شیرینی به جای صبحانه خودداری کنید. می‌توان یک اسموتی خانگی و ترکیبی از موز، میوه‌های فصلی، شیر بادام و پودرهای پروتئینی یا کیک‌های پروتئینی بدون قند را برای صبحانه جایگزین کرد. هم‌چنین قند و شکر را از تمامی وعده‌های غذایی خود حذف و به جای مصرف نوشابه از آب گازدار استفاده کنید.
4) استرس را عاقلانه حذف کنید: برای مدیریت استرس خود راه‌هایی به جز خوردن غذا، استعمال دخانیات و نوشیدن الکل پیدا کنید. برنامه‌های زیادی برای تمدد اعصاب و مدیتیشن وجود دارد که می‌توانید روی تلفن همراه خود نصب کرده و حتی به مدت 10 دقیقه به آن‌ها گوش دهید.
5) ورزش‌های مقاومتی را تمرین کنید: برای توقف از دست دادن حجم عضلات ورزش‌های مقاومتی را با بلند کردن دمبل و هالتر انجام دهید، چرا که در صورتی که از عضلات استفاده نکنید به مرور از بین خواهند رفت.
6) تمرین " بشین پاشو " انجام دهید: افراد سالخورده باید به طور منظم تمرین‌های بشین پاشو را انجام دهند، چرا که در صورتی که این تمرین‌ها را انجام ندهند، پس از مدتی دیگر قادر به راحت بلند شدن از روی زمین نخواهند بود.
7) سرعت خود را به چالش بکشید: بر خلاف تصور عمومی باید گفت که سالمندان نیز به ورزش‌هایی نیاز دارند که سرعت و شدت داشته باشند. بیشتر مردم حتی به فکر سرعت برای سلامت خود نیستند. اما باید به فکر ورزش‌هایی بود که علاوه بر قدرت، سرعت شما را نیز به چالش بکشد. تنیس جزو آن دسته از ورزش‌هایی است که هر دوی این شاخص‌ها را درگیر کرده و به همین دلیل انجام آن در سنین بالا می‌تواند مفید واقع شود.
8) خود را باور داشته باشید: یک سالمند 71 ساله از تجربیات خود در مورد مواجه با عدم اعتماد به نفس و افسردگی پس از چندین واقعه ناگوار می‌گوید که برای درمان حال خود به مشاور مراجعه کرده است. او تاکید دارد نخستین فردی که باید به آن باور داشته باشید خودتان هستید، چرا که مردم دوست دارند بیشتر با افراد با اعتماد به نفس معاشرت داشته باشند.
9) درگیر یک پروژه شوید: یک پروژه که برای شما معنی خاصی دارد، انتخاب کنید. یک سالمند در این مورد می‌گوید که در سنین بازنشستگیِ خود، شروع به نوشتن یک کتاب کرده است، هر چند پیش از آن تجربه نویسندگی نداشته است. او در حال حاضر در حال نوشتن کتاب سوم خود با نام "توی جدید پس از 65 سالگی" است که توصیه‌هایی ارزشمند به افراد سالمند کرده و الهام بخش آنان است. انجام پروژه‌ای جدید در سن بالا مانند به واقعیت رساندن یک رویا است.
10) خودسازی و تزکیه نفس را بپذیرید: برخی سبک زندگی سالم را یک امر مادام‌العمر می‌دانند، چرا که پیروی از یک سبک زندگی سالم نیازمند یادگیری مداوم و تزکیه نفس است. می‌توانید در کلاس‌های آموزشی که برای سالمندان وجود دارد ثبت‌نام کنید. باید توجه کرد سبک زندگی سالم امری تنها جسمی نیست و به تمرین‌های ذهنی نیز نیاز دارد.
انتهای پیام


نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield

ساير مطالب

علائم تنگی نفس در بارداری

چند بار رابطه جنسی در طول هفته طبیعی است؟

 قلقلک دادن کودک مضر یا مفید است؟

خوشگل نبودن شوهرم شادی را از زندگی‌مان گرفته!

پسرزا بودن برخی از زنان چه دلایلی دارد؟

اگر زن درآمد مستقل داشته باشد آیا باز هم باید نفقه بگیرد؟

تنگی نفس در بارداری؛ علت‌ها و راه‌های درمان آن

وقتی بی توجهی های شوهرمو دیدم با مشاورم رابطه برقرار کردم

آیا زوج می‌تواند اجازه ادامه تحصیل را از همسر خود بگیرد؟

فرزند پروری بدون جنگ قدرت در خانواده امکان پذیر است؟

مادرشوهرم خیلی کینه ایه

آیا ازدواج کردن نشانه موفقیت و خوشبختی است؟

چرا حلقه ازدواج را در انگشت چهارم دست چپ می اندازیم؟

کودکان این زنان دچار اختلال شخصیت می‌شوند

چطور گفت‌و‌گویی جدی با همسرمان داشته باشیم؟

نکات مهمی که باید در مورد تاثیر منفی توهین به همسر بدانید

بیشترین میزان طلاق عاطفی در سال‌های اول ازدواج رخ می‌دهد

وقتی مردان از زنان ناامید می شوند!

اصلی ترین نکته مشاجره زن و شوهرها

به خاطر خودخواهی خانمم، هیچ تفاهمی با هم نداریم!

پدیده کودک همسری و دفاع مادر 18ساله از ازدواج دختر 12ساله!!

توصیه‌هایی برای سلامت بانوان میانسال

نحوه تابعیت فرزندانِ مادران ایرانی

نگاهی کلی به قوانین طلاق

علائم بارداری دختر در زن حامله

متهمان اصلی تنبلی کودکان

آنچه که زنان آرزو دارند مردان درباره آنها بدانند

روش صحیح رفتار با همسر حساس و زودرنج

خانمم به محض رسیدنم به خانه به اتاقش می رود و در را قفل می‌کند!

مشاوره‌های پیش از ازدواج چه کمکی به زوجین می‌کند؟

مشکلات و مصائب ازدواج با فرزندان طلاق چیست؟

متهمان اصلی تنبلی کودکان و دفاعیه های آنها

شروط 12 گانه ازدواج چیست؟

چگونه به سوالات مذهبی کودکان جواب دهیم؟

اثرات مخرب افسردگی بر زندگی زناشویی زوجین

راهکارهایی برای درک متقابل زوجین در زندگی مشترک

مهارت‌های زندگی عامل کاهش خشم

چگونه از سلامت همسر خود قبل از ازدواج اطمینان حاصل کنیم؟!

شرایط واگذاری «فرزند خوانده» به دختران مجرد

برای رسیدن به تفاهم در زندگی مشترک باید پنج عامل مهم را رعایت کنید

دوری و دوستی زن و شوهری به سبک فیلم عرق سرد!

زوجین به گوش باشید؛ توهین به یکدیگر ممنوع!

شروط 12 گانه ازدواج یا طلاق / آیا می‌توان هدایای نامزدی را پس گرفت؟

اولین معاشقه در دوران نامزدی

قصه گفتن برای بچه‌ها ضروری است!

حل مشکلات زناشویی با این 10 قانون

اختلال نعوظ و زودانزالی شایع‌ترین مشکلات جنسی مردان است

راضی کردن شوهر برای بچه دار شدن

با شوهرم چه کنم که مثل نقل و نبات دروغ می‌گوید؟

ازدواج با همسن درست است یا خیر؟