آریا بانو

آخرين مطالب

چرا باید با ورزش، چربی سوزی داشته باشیم؟ پزشکي

  بزرگنمايي:

آریا بانو - بهداشت نیوز / تا حالا به این نکته فکر کرده اید که وقتی با ورزش چربی سوزی می کنید همه چیز متفاوت خواهد بود؟ هر 1 کیلو کاهش وزن تغییرات مثبتی در بدن ایجاد می کند که بدون شک رژیم به تنهایی نمی توانست این همه فایده برایتان به همراه داشته باشد.نفس نفس زدن ها و عرق ریختن ها در حین ورزش همه نشانه های چربی سوزی بوده و خبر از لاغر شدن شما می دهند. اما این فقط یک روی سکه است، با وزن کم کردن تغییرات بسیار بزرگی در بدنتان اتفاق می افتد که شما از آنها بی خبرید.
سطح انرژی تان سر به فلک خواهد کشید
اولین تجربه ای که با کاهش حتی یک گرم وزن به سراغتان خواهد آمد، افزایش سطح انرژی تان است. علت آن نیز مشخص است، جابه جا کردن آن همه چربی قطعاً نیاز به انرژی بیشتری داشته و حالا که وزن کم کرده اید دیگر انرژی اضافه خواهید آورد.از طرف دیگر کاهش وزن باعث افزایش سطح اکسیژن شده و دیگر محال است در سربالایی ها و بالا رفتن از پله ها نفس کم بیاورید.اگر دنبال بالاتر بردن سطح متابولیسم هستید و می خواهید از این هم بالاتر رود، مقاله راه های ساده اما تضمینی برای افزایش سطح متابولیسم راه حل خوبی برایتان خواهد بود.
مموری تان افزایش پیدا می کند
یکی دیگر از اعضای بدن که بی نهایت از کاهش وزن شما خوشنود خواهد شد، مغز شماست! مطالعات نشان داده است که سوزاندن چربی اضافه باعث افزایش توانایی های شناختی مغز خواهد شد. یعنی بعد از ورزش و زیاد شدن فعالیت خودتان، مغزتان هم دست به کار شده و فعالیت اش را نسبت به قبل بیشتر خواهد کرد.خلاصه اینکه قدرت تفکر، حافظه و برنامه ریزی تان نسبت به قبل چندین برابر می شود.در کنار ورزش کردن، نیاز به تکنیک هایی برای افزایش تمرکز و حافظه دارید؟ مقاله ترفندهایی برای رسیدن به تمرکز و حافظه فوق العاده راهنمایی تان خواهد نمود.
رنگ و روی تان باز خواهد شد
یکی دیگر از مزایای کاهش وزن که خیلی از خانم ها به دنبال آن هستند، شفافیت و زیباتر شدن پوست است. چربی سوزی با ورزش شما را خیلی راحت به این خواسته خواهد رساند.پوستتان نسبت به قبل از ورزش کمتر پوسته پوسته شده، موهایتان ضخیم تر شده و ناخن های محکم تری خواهید داشت. البته برای رسیدن به این نتیجه باید چند هفته ای ورزش کنید.
با زانو درد خداحافظی کنید
فقط کافی است نیم کیلو وزنتان را کم کنید تا به اندازه 4 کیلو فشار از روی زانوهایتان کم شود. تصور کنید زانوهایتان چقدر بابت کم کردن وزن اضافه و فشار بارشان سبک تر شده و تا چه حد از شما تشکر خواهند کرد.این نکته را به خاطر داشته باشید که هرچقدر چربی جمع شده در بدن به شکم و پایین تنه نزدیک تر باشد، بدون شک فشار بیشتری به زانوهایتان تحمیل خواهد شد.
قرص های آلرژی تان را دور بریزید
وزن بالا باعث می شود تا فشار بیشتری روی سیستم تنفسی تان باشد و به صورت فصلی درگیر آلرژی شوید. هرچقدر وزنتان بالاتر باشد علائم آلرژی فصلی تان نیز وخیم تر خواهد بود.با کاهش وزن، مجاری تنفسی تان باز تر بوده و احتمال گرفتگی ها نیز کمتر خواهد بود.
به سراغ کفش های قدیمی خود بروید.
به محض اینکه وزنتان کم تر شود، آرام آرام سایز پایتان نیز کوچک تر شده و می توانید کفش های مورد علاقه قدیمی تان را مجدداً بپوشید. قطعا بعد از تجربه کاهش وزن دیگر پوشیدن بوت هم آسان تر خواهد شد. زیرا چربی از همه بدنتان کم شده و بدون شک پاهایتان نیز نسبت به قبل کوچک تر خواهد شد.
راستی باید برای خرید حلقه طلای جدید هم سری به طلا فروشی بزنید! چه چیزی از این بهتر؟! دیگر حلقه ازدواجتان احتمال زیاد اندازه انگشتتان نیست و باید برای تعویض به طلا فروشی مراجعه کنید.
لباس های گرمتان را بیرون بیاورید
با سوزاندن چربی ها تقریباً یک لایه گرمایشی از بدنتان کمتر شده و دیگر سرمای بیشتری احساس خواهید کرد. در نتیجه باید نسبت به قبل لباس گرم بیشتری بپوشید تا سرما را احساس نکنید.
چرخه های زنانه زندگی تان تغییر خواهد کرد
سطح هورمون های بدنتان ارتباط کاملاً مثبتی با وزن بدنتان دارد. در نتیجه با کاهش وزن سیستم ها و چرخه های بدنتان نیز تغییر خواهد کرد. با کوچکترین کاهش یا افزایشی در هورمون های استروژن و تستوسترون بدون شک زمان قاعدگی تان تغییر کرده و ممکن است در زمانی به غیر از زمان تصورتان شاهد این قضیه باشید.حتی در بعضی از موارد ممکن است قاعدگی تان کوتاه تر و سبک تر از زمان چاقی تان شود.
کمتر سر درد به سراغتان می‌آید
شاید نتوانیم بگوییم که اضافه وزن شما ارتباط کاملاً مستقیمی با سردرد گرفتن هایتان داشته باشد. ولی مطالعات نشان داده است که وزن اضافه می تواند احتمال دچار میگرن شدن را حدود 50% افزایش دهد.سلولهای چربی زیاد موجود در داخل بدن، باعث افزایش التهابات شده و در نتیجه احتمال بروز سردرد بیشتر خواهد شد. اگر بعد از کاهش وزن سردردهایتان کم نشود حداقل از شدتش کم خواهد شد.
اشتهایتان بیشتر می شود
با چربی سوزی دیگر لپتین کمتری در بدنتان ترشح خواهد شد. این باعث می شود تا در ابتدای دوره کاهش وزنتان، اشتهای بیشتری در طول روز داشته باشید. ترشح هورمون لیپتین بیشتر در بدنتان باعث می شود تا احساس سیری در طول روز داشته باشید.بدنتان چون تازه وزن کم کرده و هنوز با تغییرات جدید کنار نیامده اید، ممکن است میل زیاد به خوردن غذاهای پر کالری و پرچرب پیدا کند. به هیچ وجه تسلیم نشوید این فقط یک دوره کوتاه از مدت رژیم تان را در برخواهد گرفت.
دیگر کسی از خر و پف ها شکایت نخواهد کرد
تحقیقات نشان داده است که تنها با از دست دادن 5% از اضافه وزنتان، می توانید خواب راحت تر و طولانی تری داشته باشید. تنها کافی است وزنتان را کمی کاهش دهید تا چربی اطراف گردن آب شده و مسیر تنفسی تان باز شود.دیگر دلیلی ندارد که به خاطر خر و پف شب ها از خواب بپرید و خوابتان برهم بریزد.
ورزش برای چربی سوزی را از کجا شروع کنم؟
اگر شما هم اضافه وزن دارید و از ورزش‌کردن ناامید شده اید، هیچ نگران نباشید؛ ابتدا ببینید به انجام کدام‌یک از ورزش‌ها و مواردی که در ادامه معرفی شده علاقه دارید، سپس با استفاده از نکاتی که به شما آموزش داده می‌شود، تمرینات مرتبط را آغاز کنید تا به اهداف دلخواه خود برسید.
آهسته دویدن در آب
ورزش‌های آبی، مناسب آن گروه از افراد چاقی است که مشکلات مربوط به مفاصل دارند، اما اشتباه نکنید منظورمان از ورزش‌های آبی، حرکات سنگین و شنا کردن در آب نیست؛ بهترین انتخاب، آهسته دویدن در استخر است.
نکاتی برای شروع ورزش‌های آبی
برای تمرین پیاده‌روی سریع در آب، پاهای‌تان نباید کامل بر روی کف استخر قرار بگیرد؛ بلکه باید از نیروی پای خود برای حرکت رو به جلو استفاده کنید.
شاید ابتدا تصور کنید که این کار بسیار ساده است و هیچ فایده‌ای برای کاهش وزن نخواهد داشت، اما وقتی این تمرین را شروع کنید نظرتان تغییر خواهد کرد. بهتر است ابتدا با مدت زمان کم شروع کنید و رفته‌رفته، مدت زمان آن را افزایش دهید.بهتر است ابتدا از قسمت کم‌عمق برای این تمرین استفاده کنید؛ سپس بعد از مدتی به قسمت عمیق‌تر رفته و کاملاً روی آب قرار بگیرید و پیاده‌روی سریع داشته باشید.
کلاس‌های گروهی ورزش
یکی از بهترین راه‌ها برای ادامه ورزش، شرکت در فعالیت‌ها و ورزش‌هایی است که به صورت گروهی انجام می‌شود؛ اما قبل از اینکه هزینه‌ای پرداخت کنید، حتماً یکبار به صورت سرزده به کلاس بروید و ببینید که آیا محیط کلاس مورد علاقه‌ شما هست یا نه، سپس ثبت‌نام کنید. در حین تماشای کلاس حتماً به یاد داشته باشید که یک فرد چاق برای انجام حرکت به وقت بیشتری نیاز دارد، بنابراین دقت کنید که ریتم کلاس زیاد تند نباشد.
نکاتی برای شروع کلاس‌های ورزشی
سعی کنید از همان جلسه اول با مربی خود سلام و احوالپرسی داشته باشید؛ خودتان را معرفی کنید و بگویید که هدفتان از شرکت در کلاس چیست. با این کار، مربی‌ خیلی راحت‌تر با شما ارتباط برقرار می‌کند و خیلی زود بازخوردهای مثبتی از جانب او دریافت خواهید کرد.
اگر احساس می‌کنید هنوز آمادگی شرکت در کلاس‌های گروهی را ندارید، بهتر است با ویدئوهای آموزشی و تمرین در منزل شروع کنید؛ بهترین پیشنهاد، تهیه برنامه ورزشی شخصی فیتامین (از صفر تا صدِ یک برنامه ورزشی ایده‌آل) است؛ با کمک برنامه ورزشی آنلاین فیتامین می‌توانید همیشه با بخش پشتیبانی و کارشناسان ورزشی در تماس باشید و پرسش‌های خود را مطرح کنید.
لذتِ پیاده‌روی
این گزینه به احتمال زیاد، اولین انتخاب افراد چاق خواهد بود، اما اینکه ما پیاده‌روی را به عنوان اولین ورزش ذکر کرده‌ایم، علت خاص خودش را دارد.
اولین علت این است که پیاده‌روی، به جز یک جفت کفش مناسب، نیاز به وسایل ورزشی خاصی ندارد و با کمترین امکانات نیز می‌توانید این ورزش را انجام دهید؛ دومین دلیل نیز افزایش قدرت عضلانی و چابکی و احتمال آسیب کم در پیاده‌روی است.
همچنین به راحتی می‌توانید شدت تمرینات خود را باتوجه به قدرت جسمانی‌تان تغییر دهید؛ اگر دوست دارید تند راه بروید، اگر نه آرام پیاده‌روی کنید، همه چیز بستگی به خودتان دارد؛ البته دقت داشته باشید که پیاده‌روی برای همه خوب نیست، اگر مشکل زانو، کمر یا لگن دارید، بهتر است با پزشک متخصص مشورت کنید.

لینک کوتاه:
https://www.aryabanoo.ir/Fa/News/126818/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

خنده های یورگن کلوپ در لحظات پایانی بازی آتالانتا و لیورپول و حذف از لیگ اروپا

سیو برتر هفته 29 لیگ برتر پرتغال 2023/24

جراحت سنگین داور، بازداشت و حکم جلب؛ فرجام تلخ کشتی نونهالان

آاس رم (3) 2-1 (1) میلان؛ شیطان در جهنم المپیکو سوخت

خلاصه بازی آاس رم 2 - آث میلان 1

نماشی دیگر از گلر دیوانه با دو کارت زرد!

آخرین بازی اروپایی کلوپ و لیورپول

لورکوزن ادامه می‌دهد؛ نیمه نهایی و رکورد

واکنش آتالانتا به صعود تاریخی

خاطره تیری آنری از بهترین گلی که لیونل مسی به ثمر رسانده است

وقتی آنتونیو رودیگر جهت ضربه پنالتی متئو کواچیچ را به آندری لونین نشان می‌دهد!

گل اول میلان توسط گابیا در دقیقه 85

خلاصه بازی آتالانتا 0 - لیورپول 1

محمد عباس‌زاده دوباره در نقش رهبر نساجی

24 هفته صبر و یک تغییر تیم برای گلزنی!

شروع قوی رم؛ میلان آچمز شد!

دو مصدوم و یک اخراجی، امیدواری میلان به کامبک

پیروزی یوزهای ایرانی در گام نخست آسیا

عملکرد تیم ملی فوتسال ایران مقابل افغانستان از زبان رعدی

جریمه 10 درصدی پس از باخت به پرسپولیس

استفاده حداکثری از غیبت تورس و زنده‌روح

سیو تک دست دیدنی آلیسون در دیدار برابر آتالانتا

گل دوم آاس رم به میلان با ضربه تماشایی دیبالا

واکنش اوسمار به تحریم کنفرانسش در آبادان

صلاح امید را به لیورپول برگرداند

سنگ تمام مردم آبادان برای گلزن پرسپولیس

گل اول وستهم توسط آنتونیو در دقیقه 12

ویدئویی که سایت رهبری برای مدال آوران تیم ملی کشتی آزاد و فرنگی منتشر کرد

اخراج چلیک و ده نفره شدن آاس رم مقابل میلان

آهنگ بی نظیر The magus اثری از یانی

آیفون‌های سرقت شده سر از چین درآوردند!

عملیات انتقال بیمار 300 کیلویی به بیمارستان مسکو!

تلاوت دلنشین سوره قیامت با صدای استاد عبدالباسط

ماکارونی رو فقط با این دستور ویژه بپزید

یک توصیه برای کاهش تاثیر استرس بر قلب

برای مادربزرگتان سجاده جیبی بدوزید

ساخت گلدانی خوش آب و رنگ به شکل توت فرنگی

زومی حیرت آور درون صورت فلکی اوریون

زیبایی شناسی معشوق در شعر فارسی

جنجال در لیگ کنفرانس؛ مربیان معروف درگیر شدند

نصرتی: دوست داریم سهمیه آسیا بگیریم

تحریم نشست خبری اوسمار ویرا توسط خبرنگاران

نجات مهم در کامبک بزرگ آبی‌ها

گل مارادونایی لیونل مسی به ختافه

ژوزه مورینیو: من محمد صلاح را برای چلسی خریدم!

نظر تیری آنری در مورد انتقادات ژاوی از داور دیدار بارسلونا و پاری سن ژرمن

حیرت زدگی تیری آنری از تکل کانسلو روی دمبله در دیدار بارسلونا و پاری سن ژرمن

گل اول لیورپول به آتالانتا توسط محمد صلاح

گل اول آاس رم به میلان توسط مانچینی

پشت پرده فروش 1200 میلیارد تومانی سینمای ایران!