آریا بانو

آخرين مطالب

ترین ها/ سفر با قطار در زیباترین خطوط ریلی جهان گوناگون

  بزرگنمايي:

آریا بانو - همگردی / سفر همواره یکی از بهترین تفریحات بشر بوده است. میل به سفر و دیدن مناطق و مناظر جدید از ابتدا در خلق و خوی انسان ها وجود داشته است. گاهی برای بقا و گاهی از سر ضرورت. اما در دنیای امروزی بیشتر سفر ها برای رویت مناظر دیدنی و مناطق جدید صورت می گیرد و جنبه تفریحی دارد و البته گاهی هم برای کسب و کار و از سر اجبار صورت می گیرد. در این میان سفر های زیارتی نیز نقش به سزایی در رونق بخشیدن به سفر دارند. با پیشرفت علم و به وجود آمدن خطوط ریلی و راه آهن و اضافه شدن قطار به عنوان یکی از امن ترین وسابل جا به جایی مسافر، تعداد مسافرت ها نیز افزایش یافت. امروزه و با بودن اتومبیل های شخصی، ناوگان های حمل و نقل عمومی و هواپیما، هنوز هم خطوط راه آهن و قطار یکی از جذاب ترین، امن ترین و ارزان ترین وسایل مسافرت محسوب می شود. در سفر با قطار که معمولا مدت زمان زیادی هم طول می کشد دیدن مناظر بیرون یکی از جذابیت های سفر های ریلی به شمار می رود. در ادامه می خواهیم با تعدادی از زیباترین خطوط ریلی جهان آشنا شویم که در هنگام سفر با قطار، از دیدن این مناظر بی نظیر، به اندازه رسیدن به مقصد لذت خواهید برد. با ما همراه باشید.
Cumbres & Toltec Scenic در نیومکزیکو و کلرادو
طولانی ترین مسیر ریلی کوهستانی آمریکا لقبی است که به این خط راه آهن اطلاق می شود. Cumbres مسیری است در حدود 3052 متر که در ایالت کلرادو آمریکا قرار دارد. هنگام سفر با این قطار می توانید از دیدن مناظر کوهستانی خاص آن منطقه سیراب شوید و لذت ببرید و البته گاهی هم شاید بترسید و هیجانی مضاعف را تجربه کنید. این مسیر ریلی که به خط راه آهن Cumbres & Toltec Scenic اختصاص دارد در سال 1880 میلادی شکل گرفته است. این مسیر ریلی در راستای توسعه مسیر و خطوط راه آهن ساخته شد که به Rio Grande مشهور است. اما بخش هیجان انگیز این سفر ریلی با قطار زمانی است که متوجه می شوید در حال عبور از دره Toltec Gorge هستید با عمقی بالغ بر 243 متر. در طول این سفر ریلی، قطار شما بار ها از پل های سه پایه ای بلند و گذرگاه های هراس انگیز عبور می کند اما مناظری بی نظیر و بکر را در اختیار مسافرین این قطار می گذارد که همانند سفری تفریحی، جالب و دیدنی است. از دیگر نکات جالب این خط ریلی آن است که قطار این خطوط در یک مسیر 103 کیلومتری یازده بار از مرز بین کلرادو و نیومکزیکو عبور می کند.Cumbres & Toltec Scenic در نیومکزیکو و کلرادو
خطوط ریلی Shanghai Maglev در چین
قطار های سریع السیر محل مناسبی برای دیدن مناظر و دیدنی های مسیر نیستند. خطوط ریلی Shanghai Maglev نیز از این قاعده مستثنی نیستند و شما در سفر با این قطار های سریع السیر نمی توانید مناظر دیدنی اطراف را ببینید و از پل های ترسناکی که در حال عبور از آن ها هستید را تماشا کنید اما سفر با قطار های سریع خطوط راه آهن Shanghai Maglev جذابیت های خاص خود را دارد. در این سفر 30577 کیلومتری شما می توانید سرعتی برابر با 430 کیلومتر بر ساعت (معادل 267 مایل بر ساعت) را تجربه کنید و از سرعت متوسط 241 کیلومتر بر ساعت (معادل 150 مایل بر ساعت) هیجان زده شوید. سفر با خطوط ریلی این شرکت چینی تجربه ای را برای شما می سازد که کمتر از رویت مناظری دیدنی از اطراف نیست. تجربه سریع ترین سفر ریلی جهان.
خطوط ریلی Georgetown Loob در کلرادو
کلرادو دارای دو خط ریلی بسیار زیبا، دیدنی و هیجان انگیز است که شما را به سفری خاطره انگیز و جذاب می برد. خطوط راه آهن Georgetown Loob را شاید بتوان یکی از جالب ترین و دیدن ترین مسیر های ریلی جهان دانست که مسافران را در یک قطار بخار قدیمی راهی مسیر های پر پیچ و خم و باریک کوهستانی می کند. گذرگاه شیطان با داشتن پلی 31 متری یکی از هیجان انگیز ترین نقاط این سفر ریلی است که با یک قطار بخار از آن عبور خواهید کرد. اما اگر قصد دارید برای دیدن مناظری کوهستانی در یک سفر ریلی، خاطره ای منحصر به فرد را به خاطر بسپارید باید سری به خطوط ریلی Durango & Silverton Narrow Gauge در کلرادو بزنید. این مسیر ریلی کوهستانی که در جنوب غربی این ایالت قرار دارد در سال 1882 میلادی تاسیس شده است. اما نکته ای که این سفر را برای مسافرین آن خاص می کند قطاری است که در این مسیر شما را به سوی مقصد می برد. این قطار از سال 1920 میلادی مشغول جا به جایی مسافرین در این خط ریلی است. این سفر علاوه بر جذابیت قطار های آن دارای مناظری دیدنی در دل کوهستان های کلرادو است.خطوط ریلی Georgetown Loob در کلرادو
خطوط ریلی Rocky Mountaineer در کانادا
قطاری که در مسیر راه آهن Rocky Mountaineer مشغول جا به جایی مسافران است از مسیر هایی می گذرد که بی نهایت زیبا و دیدنی هستند. این قطار از بنف (Banff) و آلبرتا (Alberta) می گذرد و از کوهستان های کانادا (Canadian Rockies) و ونکوور (Vancouver) و همچنین بریتیش کلمبیا عبور می نماید. در این مسیر زیبا و دیدنی تعداد زیادی صخره، دریاچه، رودخانه و مناظر بکر کوهستانی وجود دارد که می تواند خاطره این سفر ریلی را تا ابد در ذهن شما زنده نگه دارد. سفر با این قطار بسیار لوکس و گران قیمت هفت روز طول می کشد و به تنهایی بار یک سفر توریستی را به دوش می کشد. مسیر ریلی Rocky Mountaineer از سال 1990 میلادی مشغول فعالیت است.خطوط ریلی Rocky Mountaineer در کانادا
خطوط ریلی The Chan در استرالیا
برای دیدن دور افتاده ترین مناطق استرالیا و دیدن مناظر دیدنی و مناطق بکر این کشور می توانید از خطوط ریلی The Chan بلیت قطاری تهیه کنید بین آدلاید (Adelaide) و داروین (Darwin). طی کردن این مسیر با قطار سه روز و دو شب طول خواهد کشید و در این مدت شما فرصت دارید از مناظر پیش روی خود لذت ببرید و سفری دلپذیر را تجربه کنید. جالب است بدانید که این خط راه آهن 150 سال پیش تاسیس شده است. در طی این سفر از رشته کوه های فلیندرز نیز عبور خواهید کرد و در نهایت به Alice Springs و Katherine خواهید رسید.
خطوط ریلی White Pass & Yukon در آلاسکا
هنگام سفر با قطار های این مسیر ریلی از پلی معلق به نام پل کاپیتان ویلیام مور (Captain William Moore) عبور خواهید کرد که در سال 1901 میلادی ساخته شده است. همین مقدمه کافی است تا متوجه باشید در این سفر ریلی با چه مناظر بی نظیر، هیجان انگیز و دیدنی مواجه خواهید شد. مسیر ریلی White Pass & Yukon که در سال 1890 میلادی و در زمان Klondike Gold Rush ساخته شده است از میان صخره ها و مناظر بی بدیلی عبور می کند که از یاد هیچ مسافری نخواهد رفت. حیات وحش و تندرا آلاسکا بخشی از دیدنی های مناظر بی نظیر این سفر ریلی است. هنگامی که قطارDenali Star از مسیر Anchorage تا Fairbanks عبور می کند بیشتر این مناظر قابل رویت است و شما از دیدن آن ها سیر نخواهید شد.
خطوط ریلی White Pass & Yukon در آلاسکازیباترین خطوط ریلی جهان: خطوط ریلی Trans Siberian در روسیه
در سفر با قطار خطوط ریلی Trans Siberian طولانی ترین مسیر ریلی جهان را به چشم خواهید دید. این مسیر ریلی طولی دارد دو برابر طول قاره آمریکا. اشتباه نکرده اید. دو برابر طول قاره آمریکا. این مسیر 9289134 کیلومتر طول دارد و همچنان هم در حال توسعه است. این خط ریلی که در سال 1916 تاسیس شد تقریبا همه بخش های شرقی روسیه اعم از چین و کره شمالی را به هم متصل کرده است. در سفر با این قطار می توانید از پل روی رودخانه Ob گذر کنید رو بزرگ ترین دریاچه آب شیرین جهان یعنی دریاچه Baikal را از نزدیک ببینید. از دیگر مناظر زیبا و دیدنی که در این سفر ریلی می توانید از قطار خود مشاهده کنید شهر ممنوعه، صحرای گبی (Gobi)، دیوار بزرگ چین، کرملین و جنگل سیبری است. می توانید تصور کنید که در این سفر می توانید همانند پیوستن به یک تور گردشگری، لذت ببرید و مناظر زیبایی را ببینید.
سخن آخر
سفر کردن با قطار بر روی خطوط ریلی یکی از امن ترین و جذاب ترین نوع سفر است. حال اگر مناظری دیدنی و بی نظیر هم از جلوی چشمان مسافرین بگذرد زیبایی های این سفر دو چندان می شود. مسیر های ریلی زیادی در جهان وجود دارند که در بخش هایی از خود مناظری به یاد ماندنی را به نمایش می گذارند. با دانستن این مسیر های دیدنی، می توان هنگام سفر، آن ها را انتخاب نمود و لذتی مضاعف برد.

لینک کوتاه:
https://www.aryabanoo.ir/Fa/News/127212/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

پرونده داروی هموفیلی روی میز شورای عالی بیمه

آهنگ «فرش قرمز» با صدای شهاب رمضان

چهار کشته و 10 مفقودی در حادثه سیل جنوب چین

ویدئویی زیبا از جاده درگز به قوچان در بهار 1403

دعوای کارگران در خط تولید یک کارخانه!

درگیری هولناک بین خرس های قطبی

برگی از تاریخ/ این شاهزاده خانم قاجار اولین وارد کننده تاکسی به تهران بود

طرز تهیه یتیمچه؛ خوش طعم و به صرفه

2 عادت ناسالم که بدن را فرسوده و چاق می‌کند

هیچ آدم عاقلی بعد طلاق اینکارو نمیکنه

تلاش محمد دلاوری برای شکافتن هسته در سازمان انرژی اتمی

داستان‌هایی از کریستین اندرسون با لهجه فارسی

جوکوویچ: امیدوارم یک بار دیگر با نادال بازی کنم

پایان داستان ستاره هلندی در بارسلونا؟

پرتاب چاقو به سمت بازیکن در لیگ کلمبیا

مرور کارهای تاکتیکی در هوای بارانی اراک

دعوت همشهری از هواداران تراکتور در تهران

فرصت ویژه گلر استقلال پس از یازده ماه!

پاسخ مورایس به انتقاد هواداران سپاهان

به میهمان لرتبار لیگ برتر احترام بگذارید!

سرمایه‌گذاری تیم‌های آسیایی خطرناک است؛ فوتسال بچه سرراهی نباشد

آمار خوب «کنت» در فولاد؛ چشم پوشی ویسی از دروازه بان اتریشی

چرا ده‌نمکی پیشنهاد وزارت ارشاد در دولت احمدی نژاد را رد کرد؟

لباس خنده‌دار حامد آهنگی و خانم بازیگر در برنامه «شب آهنگى»

«پرویز خان» راهی اکران آنلاین شد

نماهنگ دل انگیز «سلام» با صدای فریدون آسرایی

آغاز ثبت‌ سفارش کتاب‌های درسی از فردا

گوناگون/ از زامبی شناسی تا مدیریت دوشیدن شیرگاو؛ عجیب‌ترین رشته‌های دانشگاهی!

ضربه مهلک گورخر به گراز

علت خمیر شدن پنکیک؛ ایراد کار اینه که میگم

چرا پاهایمان خواب می‌رود و گزگز می‌کند؟

نکاتی که آقایان درباره بارداری همسرشان باید بدانند!

ایجاد هر خاطره جدید به مغز آسیب می‌زند!

امری در ویلا ماندنی شد

دو تمدید فوری که رئال مادرید می‌خواهد

زشته جلوی دوربین؛ بحث جالب یزدانی و میرزازاد برای شروع مجدد بازی

نصیرزاده: مشکل یحیی به کمک خودش حل می‌شود

مقصد غیرمنتظره رادامل فالکائو

گزینه بایرن با استون‌ویلا تمدید کرد

مورد عجیب بازیکن فولاد؛ 7 فصل و فقط 16 دقیقه بازی

سرخیو راموس اینگونه توپ را از روی خط دروازه تیمش بیرون کشید!

ماجرای «ساجده، مهلا» در صداگذاری‌های جواد خواجوی

گناه فرشته؛ چرخه‌ای بی‌پایان از انتقام و تباهی

آنونس رسمی «مست عشق» در آستانه اکران

نقش عجیب جنسیت پزشک بر درمان بیماران/ پزشک زن یا پزشک مرد؟

نفخ زیاد می کنید؟ به هیچ وجه لب به این غذاها نزنید

کاهش قند خون با مصرف یک سبزی معطر

اجرای قطعه «پائیز در برگها گم بود» ساخته استاد فریبرز لاچینی

دستگیری اولین سارقی که با پابند الکترونیکی قصد سرقت داشت!

آخرین وضعیت بازگشایی راه‌های سیل‌زده