آریا بانو

آخرين مطالب

رنگ خانه و چگونگی تاثیر آن بر خلق و خوی شما اجتماعي

  بزرگنمايي:

آریا بانو - مجله قرمز / رنگها، مردم را از جهات مختلفی وابسته به سن، جنس، پس زمینه های قومی و آب و هوایی تحت تاثیر قرارمی دهند . رنگ های مشخص یک واکنش مشابه در مردم دارند؛ اما تغییر واکنش ها براساس سایه ها و یا تن های رنگهای استفاده شده به وجود می آید. به این دلیل بسیار مهم است که رنگها را عاقلانه موقع تزئین منزل انتخاب کنید.
لازم نیست که شما به منظور داشتن خانه ای زیبا نگران انتخاب رنگ مناسب باشید. افرادی که در یک خانه زندگی می کنند، خانه را با انتخاب رنگهایی که ترجیحات و شخصیت آنها را منعکس میکند، زیبا می کنند. یک ترفند خوب این است که با ترکیب رنگ های مورد علاقه خود به یک ترکیب فوق العاده برسید.
ترکیب رنگها یکی از مراحل تهدید آمیز برای مبتدیان این کار است . رنگها دارای قدرت تغییر شکل و اندازه مبلمان، و همچنین شکل و اندازه خانه هستند. اگر شما خود را مجهز به برخی از اطلاعات اولیه در مورد رنگها و جلوه های آن ها بکنید، کار انتخاب رنگ ها دشوار نخواهد بود.
عاقلانه انتخاب کنید
به خاطر داشته باشید که هر رنگ دارای ارزش روانی است . در مورد اینکه رنگ های مشخص چگونه احساسی در شما ایجاد می کنند فکر کنید؛ رنگها می توانند هر نوع احساسات را از آرامش به خشم تحت تاثیر قراردهند. برای ایجاد صلح و آرامش در خانه، رنگها را عاقلانه انتخاب کنید. برخی از رنگ ها در مقیاس زیاد ممکن است اثر معکوس بر شما و عزیزان شما داشته باشند.
شما چه خلق و خویی می خواهید در خانه ایجاد کنید؟ چه رنگهایی به شما برای رسیدن به این خلق و خوی کمک خواهد کرد؟
اگر شما نیاز به کمک برای پاسخ به این سوالات دارید، در مجلات، کتاب های دکوراتیو، وبلاگ ها و وب سایت ها برای یافتن ایده نگاه کنید. همچنین، اجازه دهید منسوجات راهنمای شما باشد. پارچه، فرش و موکت، مبلمان و کاشی در یک دامنه محدود تر از رنگ ها نسبت به رنگهای منزل در دسترس هستند، بنابراین در ابتدا آنها را انتخاب کنید و سپس برای رنگ منزل تصمیم گیری کنید.
هنگامی که شما چیزی که دوست دارید را پیدا کردید، تعداد رنگهای خانه را به بیش از سه یا چهاررنگ محدود کنید. انتخاب رنگ های زیاد می تواند منزل را شلوغ و یا به هم ریخته نشان دهد.
رنگهای مناسب برای خانه و اثرات آنها
رنگ ها به 3 صورت اساسی عمل می کنند: فعال، غیر فعال و خنثی . شما به راحتی می توانید رنگ هر اتاق را مطابق با خواسته های شخصی، با سلیقه خود و با توجه به کاربرد اتاق انتخاب کنید . رنگهای روشن گستردگی دارند و با روح هستند، و اتاق را بزرگتر و روشن تر نشان می دهند. رنگ های تیره گرم هستند. این رنگها به اتاق های بزرگ ظاهر صمیمی تری می دهند.
اجازه دهید اینک یک نگاه دقیق تر به رنگها و اینکه چه منظری به یک اتاق میدهند، داشته باشیم.
قرمز : رنگ قرمزسطح انرژی را افزایش می دهد . شدید ترین رنگ است و باعث ترشح آدرنالین میشود که شبیه هیچ رنگ دیگری نیست . این یک انتخاب خوب برای زمانی است که می خواهید هیجان، به خصوص در شب داشته باشید. در اتاق نشیمن و یا اتاق ناهار خوری، قرمز مردم را دورهم جمع و تحریک به گفتگو می کند . در ورودی منازل، تاثیر زیادی ایجاد میکند.
قرمز معمولا برای اتاق خواب خیلی تحریک برانگیز است، اما اگر شما به طور معمول پس از تاریکی در اتاق هستید، در این صورت بیشتر توسط نورلامپ اتاق را می بینید که این رنگ در این حالت باشکوه و برازنده خواهد بود.
زرد: رنگ زرد باعث ایجاد شادی میشود . این رنگ یک انتخاب عالی برای آشپزخانه، حمام و اتاق ناهارخوری است چون انرژی زا و نشاط بخش است. در سالن ها، ورودی ها و فضاهای کوچک، زرد می تواند احساس گستردگی و استقبال ایجاد کند.
اگر چه زرد رنگ شادی است، اما یک انتخاب خوب برای رنگی اصلی طرح ها نیست. مطالعات نشان می دهد که مردم احتمال بیشتری به از دست دادن کنترل خود در یک فضای داخلی با رنگ زرد دارند. همچنین به نظر می رسد نوزادان بیشتر در اتاقهای زرد رنگ گریه می کنند. مقدار زیاد این رنگ احساس رنجیدگی و خشم می کند. در رنگ تراپی، اعتقاد بر این هست که رنگ زرد برای تحریک اعصاب و پاک کردن بدن خوب است.
آبی: رنگ آبی برای پایین آوردن فشار خون و تنفس آهسته و ضربان قلب خوب است. به همین دلیل رنگ آبی، آرام بخش و آرام کننده در نظر گرفته شده است و اغلب برای اتاق خواب و حمام توصیه می شود. اگر شما آبی کم رنگ را به عنوان رنگ اصلی در یک اتاق انتخاب کرده اید، برای ایجاد تعادل آن را با رنگهای گرم برای مبلمان و پارچه ترکیب کنید.
برای تشویق آرامش در مکان های اجتماعی مانند اتاق نشیمن یا آشپزخانه های بزرگ، آبی های گرمتر را در نظر بگیرید، مانند: آبی روشن، آبی نیلگون و یا فیروزه ای. رنگ آبی روشن وقتی به عنوان رنگ اصلی یک اتاق استفاده می شود به عنوان یک عامل آرام بخش شناخته می شود .اما رنگ آبی تیره دارای اثر مخالف است و باعث ایجاد غم و اندوه می شود. از استفاده از رنگ آبی تیره برای طرح اصلی رنگ خودداری کنید.
سبز: رنگ سبز آرام بخش ترین رنگ برای چشم است. با ترکیب کیفیت طراوت رنگ آبی و شادی آوری رنگ زرد، رنگ سبز تقریبا مناسب برای هر اتاق خانه است. برای آشپزخانه، اتاق خانواده و یا اتاق نشیمن، عالی است چون در این رنگ گرما به اندازه کافی برای ترویج راحتی و دور هم بودن وجود دارد.
سبز همچنین دارای یک اثر آرام بخش است وقتی به عنوان رنگ اصلی برای تزئین استفاده می شود. اعتقاد بر این است که رنگ سبز استرس را از بین می برد . همچنین با اعتقاد به کمک به باروری، آن را به یک انتخاب عالی برای اتاق خواب تبدیل کرده است.
بنفش: رنگ بنفش در تیره ترین حالت آن یعنی به عنوان مثال: رنگ بادمجانی، باشکوه و زیبا است. این رنگ با اشرافیت و خلاقیت همراه است؛ به عنوان یک رنگ ثانویه، به طرح عمق می دهد. نمونه های روشن تر از رنگ بنفش، مانند: اسطوخودوس و یاس بنفش، همان کیفیت آرام بخشی را برای اتاق خواب مانند رنگ آبی ایجاد می کند، اما بدون خطر ایجاد احساس سردی.
نارنجی: رنگ نارنجی تداعی هیجان و شور و شوق، و یک رنگ انرژیزا است. اگرچه یک رنگ خوب برای اتاق نشیمن و یا برای اتاق خواب نیست، اما این رنگ برای اتاق ورزش عالی است؛ این رنگ باعث می شود که شما تمام احساسات خود در طول روال ورزش را منتشر کنید. در فرهنگ های باستانی، اعتقاد بر این بود که نارنجی به درمان ریه ها و افزایش سطح انرژی کمک میکند.
رنگ های خنثی : (رنگ های سیاه، سفید، خاکستری، قهوه ای) رنگ های اساسی در جعبه ابزار یک دکوراتور هستند. همه رنگهای خنثی خارج از مد هستند، اما خوبی آنها در انعطاف پذیری آنها نهفته است. در واقع، برخی از کارشناسان معتقدند که هر اتاق نیاز به کمی رنگ سیاه دارد که به آن عمق دهد.
اثر رنگ استفاده شده در سقف خانه
سقف اتاق نشان دهنده یک ششم از فضای یک اتاق است. اما اغلب اوقات چیزی بیش از یک روکش رنگ سفید برای آن در نظر گرفته نشده است. در واقع، برای چندین دهه، رنگ سفید نه تنها امن ترین بلکه همچنین بهترین انتخاب برای سقف خانه بوده است.
به عنوان یک قاعده کلی، سقف هایی که روشن تر از دیوارها هستند بالاتر و سقفهایی که تیره تر هستند پایین تر به نظر میرسند. همچنین، دیوار های تیره باعث می شوند یک اتاق کوچکتر به نظر برسد و دیوارهای روشن اتاق را بزرگتر نشان می دهند.
این دستورالعمل ها یک نقطه شروع خوب برای جستجوی شما برای انتخاب رنگ مناسب برای رنگ آمیزی خانه است. به خاطر داشته باشید که انتخاب رنگ یک موضوع بسیار شخصی است؛ شما کسی هستید که با رنگ آمیزی جدید خود باید زندگی کنید، بنابراین رنگی انتخاب کنید که مناسب شما، خانواده شما و شیوه زندگی تان باشد.

لینک کوتاه:
https://www.aryabanoo.ir/Fa/News/127585/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

پای آرمین زارعی هم به دادگاه باز شد!

قطعه جدید محسن چاوشی به نام «جهان لاغر» منتشر می‌‌شود

شکستن درختان به علت وزش باد شدید

جزئیاتی از پرونده‌های قاچاق دختران و خانه‌های فساد؛ 96 نفر دستگیر شدند

رودخانه تفت یزد سرریز شد، خیابان اصلی به زیر آب رفت

حکم اعدام برای 3 پسر به اتهام تجاوز به 2 دختر نوجوان

تقویم تاریخ/ شکست حمله نظامی آمریکا به ایران در طبس به علت طوفان شن

حکمت/ برای پدران خود خوبی کنید

از طعم این پلوتن غافل نشین

ترفندهایی برای شناخت آبلیموی تقلبی از اصل/ آبلیموی سنتی بخریم؟

وقتی دفعه اول باباش رو بدون ریش میبینه!

ساعت هوشمندی که اختلال در ریتم قلب را زودتر از وقوع پیش‌بینی می‌کند

چرا شادترین شاعر ایران سال‌ها نادیده گرفته شد؟

گران‌قیمت‌ترین نقل و انتقالات بازیکنان تهاجمی در تاریخ فوتبال

ستاره آرسنال: با خوش‌شانسی به چلسی گل زدم

روزهای شیرین ستاره‌ای که با استقلال فسخ کرده بود!

خط و نشان سیاوش اکبرپور برای سپاهان!

تشکر ستاره اینتر از عمو تیری

ستاره بایرن مونیخ: جایی نمی‌روم

سرنوشت قایدی در فصل آتی

العهد در فینال ای اف سی کاپ

علی نعمتی: جواب استقلالی‌ها را در زمین می‌دهیم

ستاره سیتی دیوانه انتقال به بارسلونا

سریال‌های جدید تلویزیون/ از بدل و آقای قاضی تا هشت‌پا و رویان

همه مرد های مجرد آبادی خواستگار گلاتاژ بودند!

برنامه عملیاتی برای تسریع در امر خدمت رسانی بهتر به جامعه ایثارگری طراحی شده است

نشست ستاد استانی کنگره ملی شهدای غریب در گلستان برگزارشد

نگاهی به کیک 4 طبقه جشن تولد محمود دینی بازیگر سریال آینه عبرت بعد از 36 سال / چقدر قیافه آتقی شکسته شده

تصاویر تازه آیلار عباسی بازیگر کودک نقش سرور در رحیل / بیرون سریال ببینید نمی شناسید

اعلام روزهای دارای بیشترین تصادف مرگبار در طرح نوروزی 1403

آغاز بارگذاری مدارک پذیرفته‌شدگان آزمون‌آموزگاری از امروز

تفال/ در وفای عشق تو مشهور خوبانم چو شمع

خوشمزه‌تر از این سالاد نخوردی! حتما امتحان کن

درباره سرخک و واکسیناسیون آن چه می‌دانید؟

سقوط از لیگ برتر با یک برزیلی لغو می‌شود

چرا پرسپولیس دربی را نبرد

منشا برای فولاد ضرر داشت رفت!

ویسی، ایده کمیته فنی در فولاد را رد کرد

اوسمار: در فوتبال ایران زیاد وقت تلف می‌کنید

زامهران: نساجی قطعا در لیگ برتر می‌ماند

عظیمی: تیم ملی در آرامش کامل قرار دارد

قرارداد یک سال و نیمه فولاد با ویسی ادامه دارد

اکبرپور: استقلال بازی سختی برابر تراکتور دارد

بلاتکلیفی قهرمان پارالمپیک برای دریافت پاداش توکیو!

منشی دکتر زیر آبشو زد!

دستگاه های جوجه کشی شرکت مکانیزاسیون در مسیر صادرات

حذف «زوج و فرد» در طرح جدید ترافیک پایتخت

یازده بازیکن برتر تاریخ ایران از نگاه خسرو حیدری

جوان‌ترین بازیکن تیم ملی: قرقیزستان با برزیل فرقی ندارد

ستاره سابق یونایتد: برمی‌گردم!