آریا بانو

آخرين مطالب

«عصرجدید» به جای فوتبال فرهنگی هنری

  بزرگنمايي:

آریا بانو -
شروع پخش برنامه عصر جدید از شبکه سه سیما ابهام‌هایی را درباره پخش رقابت‌های مهم فوتبال اروپا از این شبکه به وجود آورده است. از آنجا که برنامه جدید شبکه سه، شنبه و یکشنبه شب‌ها روی آنتن می‌رود، با خیلی از مسابقات لیگ‌های معتبر اروپایی تداخل خواهد داشت؛ اتفاقی که احتمالا به نفع شبکه ورزش تمام می‌شود و از این پس تمامی رقابت‌ها ازجمله بازی‌های بزرگ شنبه و یکشنبه‌ها روی آنتن شبکه ورزش می‌رود.
«عصر جدید» به جای فوتبال
قطعا مدیران شبکه سه به این موضوع آگاه بودند که شنبه و یکشنبه‌ها لیگ‌های معتبر اروپا در جریان هستند و معمولا برنامه گزارش ورزشی مهمترین بازی‌ها را روی آنتن می‌برد. با این حال زمان پخش برنامه «عصر جدید» شنبه و یکشنبه‌ها بعد از اخبار شبانگاهی تعیین شده که مانع از پخش رقابت‌های فوتبال می‌شود. در چند دهه اخیر خیلی از علاقه‌مندان به فوتبال نمایش تیم‌های مورد علاقه خود را از شبکه سه تماشا کردند؛‌ اگر چه این اتفاق در سال‌های اخیر به مرور به خاطر تأسیس شبکه ورزش کمرنگ‌تر شده است. حالا دیگر باید بگوییم که رسما دیگر خبری از لیگ‌های اروپایی روی آنتن شبکه سه نیست؛ مگر این‌که ساعت این بازی‌ها زودتر از برنامه «عصر جدید» باشد و دست مسئولان این شبکه را برای پخش آن باز بگذارد.
تماشای ال‌کلاسیکو از شبکه ورزش؟
برنامه «عصر جدید» تازه آغاز شده و به این زودی‌ها نباید منتظر اتمام آن باشیم. در همین هفته‌های نخست مسئولان شبکه سه با یک چالش بزرگ دست‌وپنجه نرم خواهند کرد. یکشنبه، ١٢ اسفندماه تیم‌های رئال‌ مادرید و بارسلونا از ساعت ٢٢:٣٠ به مصاف هم می‌روند؛ دیداری که دقیقا با پخش برنامه «عصر جدید» تداخل دارد. در سال‌های اخیر همواره عادت داشتیم ال‌کلاسیکو را از شبکه سه تماشا کنیم، اما اگر تصمیم جدیدی اتخاذ نشود، احتمالا این‌بار چنین مسابقه مهم و پربیننده‌ای روی آنتن شبکه ورزش می‌رود و البته با برنامه جدید شبکه سه همزمان خواهد شد.
شبکه سه و فوتبال؛ هر روز دورتر می‌شوند!
در سال‌های اخیر پخش‌نشدن خیلی از بازی‌های بزرگ از شبکه سه صدای انتقاد علاقه‌مندان به فوتبال را درآورده است. از آنجا که در دهه ٨٠ پخش مسابقات فوتبال اروپایی از شبکه سه به اوج رسید، خیلی از ایرانی‌ها در همین مقطع به تماشای مسابقات اروپایی علاقه‌مند شدند و از تیم‌های خاصی طرفداری می‌کنند. حالا با توجه به پخش یک برنامه از گروه سرگرمی شبکه سه، شاید به جرأت بتوان گفت فوتبال و شبکه سه از هر زمان دیگر از هم دور شدند. محدودکردن برنامه نود و پخش‌نشدن این برنامه طی چند هفته دیگر موضوعی بود که برخی انتقادات را به همراه داشت. به نظر می‌رسد سیاست صداوسیما انتقال اکثر برنامه‌های ورزشی به شبکه ورزش در سال‌های آتی است و همین حالا این شبکه طرفداران خاص خود را پیدا کرده است.
فضلعلی: شاید به خاطر ال‌کلاسیکو کنداکتور را تغییر دهیم
میثم فضلعلی که از چند ماه قبل به‌ عنوان مدیر گروه ورزش شبکه سه فعالیت خود را آغاز کرده، بهترین فردی بود که می‌توانست پاسخ ابهامات مطرح‌شده درباره پخش مسابقات فوتبال اروپایی را بدهد. بعد از این‌که نتوانستیم از مجری و تهیه‌کننده برنامه گزارش ورزشی پاسخ روشنی دریافت کنیم، سراغ مدیر گروه ورزش شبکه سه رفتیم.
فضلعلی درباره تداخل زمان برگزاری مسابقات اروپایی با برنامه «عصر جدید» به «شهروند» می‌گوید: «هر زمان که مسابقه مهمی در زمان پخش این برنامه برگزار شود، با تشخیص مدیران شبکه می‌توانیم کنداکتور را تغییر دهیم. این البته اتفاق جدیدی نیست؛ چون بارها تداخل‌هایی در برنامه‌ها رخ می‌دهد و با تعامل و همکاری بین بخش‌های مختلف بهترین تصمیم را می‌گیریم.»
وی درباره این‌که ٢ هفته دیگر زمان برگزاری ال‌کلاسیکو با برنامه عصر جدید تداخل دارد، می‌افزاید: «تا الان که همیشه سعی کردیم مسابقات مهمی مثل ال‌کلاسیکو را از شبکه سه به صورت زنده پخش کنیم. این‌بار هم اگر بتوانیم کنداکتور را تغییر دهیم، این مسابقه پخش خواهد شد.» فضلعلی با تأکید بر این‌که خیلی اهل مصاحبه نیست و سعی می‌کند با تعامل کارها را پیش ببرد، در پایان به شوخی موضوع دیگری را هم مطرح می‌کند: «دوستان ما در لیگ‌های اروپایی هم باید همکاری کنند! (باخنده) از این اتفاقات در داخل ایران زیاد رخ می‌دهد. به ‌هر حال ما سعی می‌کنیم جذاب‌ترین برنامه‌ها را تقدیم مخاطبان کنیم.»

روزنامه شهروند

لینک کوتاه:
https://www.aryabanoo.ir/Fa/News/128592/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

یک بی‌احتیاطی و رویاهایی که بر باد رفت

جای آزمون را یک ایرانی پُر می‌کند

تودور: با سری بالا از کوپا ایتالیا حذف شدیم

ناگفته‌های مربی سابق استقلال از دربی حذفی‌

پوچتینو: به شکست 5-0 نیاز داشتیم!

ناگفته‌های خسرو حیدری از دربی جام حذفی

نمک سیاوش یزدانی بر زخم هواداران الهلال!

گل تماشایی سینا اسدبیگی در تمرین پرسپولیس

مشکلات ساپینتو و فتح‌الله‌زاده بر سر دفتر کمپ حجازی

روزگار بحرانی یاران صیادمنش؛ 9 بازی 3 امتیاز

سرنوشت تراکتور سرانجام تعیین شد

مکان بازی مرگ و زندگی سپاهان مشخص شد

خلاصه بازی آرسنال 5 - چلسی 0

خسرو: در زمان ساپینتو، چهار پنج مدیرعامل عوض کردیم

خلاصه بازی لاتزیو 2 - یوونتوس 1

حیدری: تیم نکونام شخصیت قهرمانی دارد

گل چهارم آرسنال به چلسی توسط کای هاورتز دقیقه 65

حیدری: در اولین بازی خوشه طلایی، فقط یازده بازیکن داشتم

خلاصه بازی الهلال 2 - العین 1

گل پنجم آرسنال به چلسی توسط بن وایت دقیقه 70

اولین کاپیتانی ترابی در پرسپولیس

ابتلای ستاره اتلتیکو به یک بیماری خطرناک

حریف سپاهان از هند نیروی کمکی گرفت!

دبیر جدید فدراسیون کبدی معرفى شد

گل اول یوونتوس توسط میلیک در دقیقه 82

مربی تراکتور از تیم ملی می‌آید

کامبک الهلال ناقص ماند؛ صعود العین به فینال لیگ قهرمانان آسیا

چگونه از آخرین افزایش قیمت ارز دیجیتال بهره ‌برداری کنیم؟

خطای شدید جکسون روی پای تومیاسو که داور از نشان دادن کارت قرمز صرف نظر کرد

ستارگان تیم رویایی رئال مادرید اکنون کجا هستند؟

گل سالم الدوساری به العین

به اتهام تجاوز؛ دو فوتبالیست لیگ برتری دستگیر شدند

فقط این مربی می‌تواند یونایتد را قهرمان لیگ برتر کند

دلایل خسرو حیدری برای ترک خوشه طلایی!

شکایت از سید حسین حسینی توسط پلیس اراک

صحنه جنجالی دربی لندن؛ چطور اخراج نشد!

بحران استادیوم برای میزبانی استقلال - سپاهان

استقبال اسطوره هلندی از گزینه جدید لیورپول

نماهنگ زیبای بهاری با تصاویر گلهای زیبا و طبیعت

حسین انصاریان‌: نمازهای جماعت الان در کشور ما ورشکسته است

عزل یک مسئول به‌خاطر ورزش رزمی مختلط در لواسان

برای چند کار عجله کنید...

چرا جن‌ها دیده نمی‌شوند؟

نومید نشو! بهاری خواهد آمد

طرز تهیه ماکارونی با لوبیا چیتی

غذاهایی که شکم تخت به شما هدیه می‌دهد

5 عادت رایج صبحگاهی که مخفیانه نابودت میکنه

دانشمندان حلقه‌ مفقوده بین رژیم غذایی نامناسب و سرطان را کشف کردند

ای بیخبران چه جای خواب است مرا

چه کسی می داند...