آریا بانو

آخرين مطالب

ترین ها/ 10 کارخانه شکلات‌سازی برتر جهان گوناگون

  بزرگنمايي:

آریا بانو -
ترین ها/ 10 کارخانه شکلات‌سازی برتر جهان 10
٧١٩
٢
برترین ها / صنعت شکلات‌سازی یکی از جذاب‌ترین و در عین حال پول‌سازترین شغل‌های جهان به شمار می‌رود. در این مقاله نیز سعی کرده‌ایم تا برترین‌های این صنعت را بررسی کرده و در اختیار شما قرار دهیم. کلیه سازندگانی که در این لیست جمع‌آوری شده‌اند شامل شکلات‌های تلخ، مغزدار، میوه‌ای، تافی و غیره، از مشهورترین‌های این عرصه به شمار می‌روند و آرزو داریم که روزی بتوانید طعم هر یک از آنها را تجربه کنید.
1 - Jacques Torres Chocolate (نیویورک، آمریکا)
هنگامی که شما به این کارگاه شکلات‌سازی وارد می‌شوید، احساس می‌کنید که وارد یک مغازه با سبک و سیاق اروپایی گذاشته‌اید. بسیاری از مشتریان این شکلات؛ این تجربه خاص خودشان را با فیلم سینمایی Chocolat مقایسه می‌کنند. در واقع تخصص این شرکت شکلات‌سازی در تولید و نوآوری شکلات‌های تازه و دست‌ساز است. میز‌های موجود در این فروشگاه جذاب، مشتریان را وسوسه می‌کند تا در همان فروشگاه شکلات خود مانند مدل pain au chocolat را انتخاب و میل کنند، یا اینکه به منزل ببرند. نکته جالب اینکه مشتریان حتی می‌توانند مراحل تهیه شکلات را از پشت پنجره‌‌های شیشه‌ای داخل مغازه تماشا کنند. این کارخانه شکلات‌سازی دارای 5 شعبه در شهر نیویورک و نیز یک شعبه در شهر Harrah آتلانتیک سیتی است.
2 - Vosges Haut-Chocolate (شیکاگو، ایلینویز آمریکا)
کترینا مارکف، مالک و بنیان گذار این کارخانه که در کشور آمریکا واقع شده است، از انواع ادویه‌جات، گل‌ها و ترکیبات شکلاتی برای به وجود آوردن طعم‌های جدید شکلات استفاده می‌کند. او هنر قنادی و فنون شکلات‌سازی را درآکادمی Le Cordon Bleu آموخته است. وی با تجریه چندین ساله از آموخته‌های خود، با ترکیب انواع ادویه‌جات و گل‌ها با مواد پایه سازنده شکلات، موفق به پدید آوردن طعم‌های جدیدی همچون دانه وانیلی مکزیکی و کارامل آرژانتینی شده است.
3 - Scharffen Berger Chocolate Maker, Inc (برکلی، کالیفرنیای آمریکا)
انواع شکلات تلخ و ترکیبات آن، از محصولات اصلی این شرکت به شمار می‌رود. این کارخانه برای اینکه از کیفیت محصولات خود مطمئن باشد، کلیه مراحل تولید از ابتدای پرورش دانه کاکائو تا محصول نهایی، در انحصار و تحت نظارت فعالیت های شرکت قرار دارد. ابتدا دانه‌های کاکائو برای تائید و تضمین کیفیت مورد آزمایش و بررسی قرار می‌گیرند و در ادامه، با سایر مواد ترکیب و تبدیل به انواع شکلات تخته‌ای می‌شوند. همچنین تمامی این شکلات‌ها در قالب‌های کوچک و به روش تولید صنعتی تهیه می‌شوند. علاوه بر این شکلات‌های آماده و معمولی، این شرکت شکلات‌های مخصوص پخت و پز را نیز تولید و به بازارهای جهانی عرضه می‌کند.
4 - Teuscher (زوریخ، سوئیس)
شرکت Teuscher فعالیت خود را حدود 70 سال قبل در شهری کوچک در میان کوه‌های آلپ واقع در کشور سوئیس آغاز کرد. در ابتدا آقای Dolf Teuscher ، مالک این کارگاه شکلات‌سازی، تمامی دنیا را برای تهیه بهترین مواد اولیه از جمله کاکائو، مارزیپان، میوه، خشکبار و غیره جستجو کرد. پس از گذشت سال‌ها و تجربه های فراوان، او هم اکنون شکلات‌های خوش طعم کارخانه‌اش را با دستورهای تهیه معروف خود، تولید و به طرفداران این خوراکی محبوب عرضه می‌کند. در حال حاضر، این کارخانه شکلات‌سازی بیش از دویست نوع شکلات تولید می‌کند که روش تهیه آن‌‌ها نسل به نسل در این کارگاه بزرگ منتقل شده است. در این کارخانه از بهترین، مرغوب‌ترین و گران‌ترین مواد اولیه برای تهیه شکلات‌ها استفاده شده و نکته مهم این که هیچ نوع مواد افزودنی یا نگهدارنده در این شکلات‌ها وجود ندارد. این شکلات‌ها به‌صورت هفتگی به شعبه‌های Teuscher در سراسر جهان ارسال می‌شوند.
5 -Norman Love Confections (می‌یرز، فلوریدای آمریکا)
شهرت اصلی این برند شکلات مربوط به بسته‌بندی های زیبای این کارخانه می‌شود. آقای نورمن لاو، مالک این شکلات‌سازی در جایی بیان کرده است که طعم شکلات، عشق من است و شکلات خوب علاوه بر طعم باید ظاهر زیبایی نیز داشته باشد. در نهایت این اتفاق افتاد و آقای لاو و شریک وی تکنیک خاصی را در رنگ کردن شکلات‌های بلژیکی، فرانسوی و سوئیسی به‌صورت دستی یا قالبی به کار گرفتند. از دیگر محصولات خوشمزه این کارخانه می‌توان به شکلات سفید کدو تنبل اشاره کرد که از نظر مشتریان‌اش بسیار دلپذیر است. از سایر مواد اولیه منحصربفرد مصرفی این کارخانه می‌توان به تمشک وحشی، موز، زنجفیل، کارامل، فندق و ... اشاره کرد.
6 - Valrhona (فرانسه)
این کارخانه باسابقه تقریبا از سال 1922 در زمینه ساخت شکلات فعال بوده و مواد اولیه در کاکائوی مصرفی خود را از کشورهای قاره آمریکای جنوبی، حوزه کارائیب و نواحی اقیانوسیه تامین می‌کند. این شکلات های فرانسوی در ابعاد مختلفی تهیه می‌شود. همچنین Valrhona انواع مختلفی از شکلات‌ها را در طعم‌های خاص و منحصربه‌فرد به مشتریان عرضه می‌کند و جالب‌تر اینکه از سال 2008 اقدام به تولید نوعی شکلات‌هایی با طعم‌های فلفلی و نمکی کرده است!
7 - Godiva Chocolatier (بروکسل، بلژیک و سراسر جهان)
نخستین فعالیت های این کارخانه شکلات‌سازی مربوط به سال‌های 1920 توسط خانواده Draps در کشور بلژیک است. به عبارتی انواع شکلات‌های بلژیکی عرضه شده در سراسر جهان، بیشتر شهرت خود را مدیون برند Godiva هستند. شکلات‌های بادامی این کارگاه بصورت انبوه در سراسر جهان به فروش میرسد. Joseph Draps در سن 14 سالگی وارد این حرفه به صورت خانوادگی شد و پس از گذشت سال‌ها و اندوختن چندین دهه تجربه، به درجه بالایی میان هم‌صنف‌های خود در این صنعت دست یافت. وی تصمیم به تولید انواع شکلات ویژه و با پرستیژ زد و نام‌ جالبی را برای آن‌ها انتخاب نمود. به همین دلیل بود که وی با انتخاب نام Godiva و بسته‌بندی آن در جعبه‌های طلائی، کیفیت عالی این محصول را به رخ رقیبان کشید. همچنین برای تضمین درجه کیفیت با مراجعه به دادگاه عالی بلژیک حق انحصاری تولید این محصول را نیز دریافت نمود و همچنان به فعالیت خود در خلق طعم‌های جدید برای دوستداران این ماده غذایی ادامه می‌دهد.
8 - Richard Donnelly Fine Chocolates (سانتاکروز، کالیفرنیا، آمریکا)
Richard Donnelly مالک این کارخانه، با استفاده از شکلات‌های فرانسوی و بلژیکی و مواد اولیه خاصی همچون گیاه اسطوخودوس، زعفران ایرانی، هل و چای ارل‌گری، شکلات‌های ویژه و منحصربه‌فرد خود را تولید می‌کند. در نتیجه این خلاقیت‌ها و فقط پس از گذشت 10 سال از شروع فعالیت در صنعت شکلات‌سازی، وی موفق به دریافت سازنده شکلات برتر در فستیوال شکلات‌های اروپا در منطقه پروجای ایتالیا شد. جالب است بدانید که برای حفظ کیفیت و تازگی شکلات‌ها، Donnelly روزانه چیزی حدود 22 کیلوگرم شکلات واقعی تولید می‌کند! اگر روزی علاقه‌مند شدید که از طعم‌های خاص این شکلات لذت ببرید، پیشنهاد می‌کنیم که شکلات سفید فندقی یا کارامل وانیل عسلی Donnelly را حتما امتحان کنید.
9 - Richart (پاریس، فرانسه)
شکلات‌های ساخت کارخانه Richart از بهترین مواد اولیه و با بالاترین کیفیت تولید می‌شوند. در واقع کیفیت بالای مواد اولی، عامل اصلی پیشرفت این کارخانه شکلات‌سازی شده است. این کارگاه نیز به‌صورت خانوادگی اداره شده و در تهیه دستور شکلات‌ها مشارکت داشته اند. همچنین این برند هفت بار موفق به دریافت روبان آبی به معنای بالاترین نشان افتخار کشور فرانسه شده‌ است. Richart با داشتن مهارتی فوق‌العاده و تجربه‌ای طولانی در صنعت شکلات‌سازی، اکنون در برای پدید آوردن طرح‌ها و رنگ‌های متفاوت برای شکلات‌ها تلاش می‌کند. اگر واقعا از عاشقان طعم شکلات هستید، می‌توانید با پرداخت 850 دلار ناقابل، یک جعبه هفت طبقه دارای محافظ گرما و رطوبت، پر از شکلات‌های خوشمزه از این برند را تهیه کنید.
10- Puccini Bomboni (آمستردام، هلند)
آمسرتدام جایی است که برای چشیدن طعم یکی از بهترین شکلات‌های دنیا، به شما پیشنهاد می‌شود. لازم است تا سری به کشور هلند و لاله های نارنجی بزنید. صاحبان Puccini کافه و رستورانی بسیار دلنشین را برای چشیدن شکلات‌های خود فراهم کرده‌اند. تازگی کلیه مواد اولیه به کار رفته در ترکیبات جالب شکلات و ادویه‌جات از ملزومات این کارخانه شکلات‌سازی محسوب می‌شود. هر چند تنوع طعم‌های شکلاتی در این کافه چندان زیاد نیست ولی کیفیت شکلات‌ها واقعا بی‎نظیر است. همین دلیل کافی‌است تا Puccini را در این لیست قرار دهیم.

لینک کوتاه:
https://www.aryabanoo.ir/Fa/News/128787/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

برای خوب شدن سرفه آنتی‌بیوتیک بخوریم؟

کمالوند: بعد از بازی تراکتور حرف های مهمی دارم

خلاصه بازی وستهم 1 - بایرلورکوزن 1

برتری رئال مادرید مقابل منچسترسیتی در ضربات پنالتی به روایت کارتون

خنده های یورگن کلوپ در لحظات پایانی بازی آتالانتا و لیورپول و حذف از لیگ اروپا

سیو برتر هفته 29 لیگ برتر پرتغال 2023/24

جراحت سنگین داور، بازداشت و حکم جلب؛ فرجام تلخ کشتی نونهالان

آاس رم (3) 2-1 (1) میلان؛ شیطان در جهنم المپیکو سوخت

خلاصه بازی آاس رم 2 - آث میلان 1

نماشی دیگر از گلر دیوانه با دو کارت زرد!

آخرین بازی اروپایی کلوپ و لیورپول

لورکوزن ادامه می‌دهد؛ نیمه نهایی و رکورد

واکنش آتالانتا به صعود تاریخی

خاطره تیری آنری از بهترین گلی که لیونل مسی به ثمر رسانده است

وقتی آنتونیو رودیگر جهت ضربه پنالتی متئو کواچیچ را به آندری لونین نشان می‌دهد!

گل اول میلان توسط گابیا در دقیقه 85

خلاصه بازی آتالانتا 0 - لیورپول 1

محمد عباس‌زاده دوباره در نقش رهبر نساجی

24 هفته صبر و یک تغییر تیم برای گلزنی!

شروع قوی رم؛ میلان آچمز شد!

دو مصدوم و یک اخراجی، امیدواری میلان به کامبک

پیروزی یوزهای ایرانی در گام نخست آسیا

عملکرد تیم ملی فوتسال ایران مقابل افغانستان از زبان رعدی

جریمه 10 درصدی پس از باخت به پرسپولیس

استفاده حداکثری از غیبت تورس و زنده‌روح

سیو تک دست دیدنی آلیسون در دیدار برابر آتالانتا

گل دوم آاس رم به میلان با ضربه تماشایی دیبالا

واکنش اوسمار به تحریم کنفرانسش در آبادان

صلاح امید را به لیورپول برگرداند

سنگ تمام مردم آبادان برای گلزن پرسپولیس

گل اول وستهم توسط آنتونیو در دقیقه 12

ویدئویی که سایت رهبری برای مدال آوران تیم ملی کشتی آزاد و فرنگی منتشر کرد

اخراج چلیک و ده نفره شدن آاس رم مقابل میلان

آهنگ بی نظیر The magus اثری از یانی

آیفون‌های سرقت شده سر از چین درآوردند!

عملیات انتقال بیمار 300 کیلویی به بیمارستان مسکو!

تلاوت دلنشین سوره قیامت با صدای استاد عبدالباسط

ماکارونی رو فقط با این دستور ویژه بپزید

یک توصیه برای کاهش تاثیر استرس بر قلب

برای مادربزرگتان سجاده جیبی بدوزید

ساخت گلدانی خوش آب و رنگ به شکل توت فرنگی

زومی حیرت آور درون صورت فلکی اوریون

زیبایی شناسی معشوق در شعر فارسی

جنجال در لیگ کنفرانس؛ مربیان معروف درگیر شدند

نصرتی: دوست داریم سهمیه آسیا بگیریم

تحریم نشست خبری اوسمار ویرا توسط خبرنگاران

نجات مهم در کامبک بزرگ آبی‌ها

گل مارادونایی لیونل مسی به ختافه

ژوزه مورینیو: من محمد صلاح را برای چلسی خریدم!

نظر تیری آنری در مورد انتقادات ژاوی از داور دیدار بارسلونا و پاری سن ژرمن