آریا بانو

آخرين مطالب

گوناگون/ حقوق دریافتی سربازان و افسران ارتش ایالات متحده بر اساس درجه گوناگون

  بزرگنمايي:

آریا بانو -
گوناگون/ حقوق دریافتی سربازان و افسران ارتش ایالات متحده بر اساس درجه
٥٤٠
٠
روزیاتو / سربازان و افسران ارتش ایالات متحده به عنوان قدرتمندترین ارتش جهان چه مقدار حقوق دریافت می‌کنند؟
پاسخ به این سوال به درجه این افراد، زمان حضور در ارتش، مکان خدمت، تعداد اعضای خانواده و تخصص کاری آن‌ها و البته معیار‌های دیگری بستگی دارد. علاوه بر حقوق ثابت، مزایای دیگری مانند بیمه سلامت دولت و دریافتی‌هایی که از پرداخت مالیات معاف است نیز به نیرو‌های نظامی ایالات متحده کمک می‌کند که مقدار دریافتی قابل توجهی داشته باشند. بر این که درکی ملموس از حقوق سربازان آمریکایی داشته باشید در ادامه دریافتی ثابت این سربازان را بر اساس درجه هایشان ارائه کرده ایم.
هر بخش از ارتش ایالات متحده قوانین خاص خود برای ترفیع گرفتن یا تمدید دوره خدمت را دارد که باعث می‌شود طول دوره خدمت سربازان در هر بخش متفاوت باشد. با ما همراه باشید تا شما را با حقوق ثابت سربازان آمریکایی در درجات و رتبه‌های مختلف آشنا کنیم. لازم به ذکر است که اعداد گفته شده تنها مربوط به حقوق ثابت بدون مزایا بوده و نکته مهم این که علاوه بر درجات نظامی مرسوم در سراسر دنیا، دسته بندی حقوقی نیز نقش مهمی در حقوق دریافتی سربازان داشته و ترفیع در این دسته بندی‌ها بر اساس معیار‌های مختلفی (و نه تنها سابقه خدمتی) اتفاق می‌افتد.
دسته E-1: حقوق دریافتی سالیانه 20٫172 دلار
دسته E-1 پایین‌ترین درجه در ارتش ایالات متحده محسوب می‌شود که سربازان به اصطلاح صفر و تازه به استخدام واحد‌های نظامی درآمده را در سه بخش ارتش کشور به شمار می‌آید. این سربازان در واقع دوره آموزشی را گذرانده و پس از 6 ماه آموزش به طور اتوماتیک به درجه بالاتر دست پیدا می‌کنند. حقوق پایه ماهانه سربازان دوره آموزشی 1٫554 دلار به ازای هر ماه است و پس از 4 ماه، حقوق آن‌ها به 1٫681 دلار به ازای هر ماه خدمت افزایش پیدا می‌کند. ارتش می‌تواند سربازان را به دلایل انضباطی به این رتبه تنزل دهد.
دسته E-2: حقوق دریافتی سالیانه 22٫608 دلار
بعد از 6 ماه دوره آموزشی، سربازان وارد شده به خدمت ارتش ایالات متحده به طور خودبخود به این درجه می‌رسند و با این درجه نظامی، حقوق آن‌ها به 1٫884 دلار برای هر ماه خدمت افزایش می‌یابد.
دسته E-3: حقوق دریافتی سالیانه 23٫772 دلار
ترفیع درجه و بدست آوردن درجه E-3 به طور اتوماتیک و پس از یک سال خدمت در ارتش کشور محقق می‌شود. حقوق پایه در این درجه 1٫981 دلار برای هر ماه است که بعد از گذشت یک سال خدمت، هر ماه 427 دلار به آن اضافه می‌شود. درجه این گروه معادل سرباز یکم در یگان‌های مختلف زمینی، دریایی و هوایی است.
دسته E-4: حقوق دریافتی سالیانه 27٫684 دلار
اگر چه مدت زمان خدمت در واحد‌های مختلف ارتش ایالات متحده برای رسیدن به درجه‌ای خاص متفاوت است، اما سربازانی که وارد دسته E-4 می‌شوند معمولاً سابقه دستکم دو سال حضور در ارتش کشور را دارا هستند. از درجات اصلی این رده می‌توان به سرجوخه یا افسران درجه سه اشاره کرد. کسانی که در عرض دو سال وارد این دسته شوند، دستمزد ماهیانه به 2٫307 دلار افزایش می‌یابد. گروهی از سربازان تنها بعد از یک سال ماندن در این دسته به دسته بالاتر می‌روند، اما کسانی که در این دسته باقی بمانند، پس از سه سال خدمت در ارتش ماهیانه 2٫432 دلار دریافت می‌کنند.
دسته E-5: حقوق دریافتی سالیانه 32٫136 دلار
از این دسته به بعد دیگر ترفیعات به صورت اتوماتیک رخ نمی‌دهد، اما سربازان می‌توانند با کمی بیش از 3 سال خدمت در ارتش کشور به این دسته بندی برسند. گروهبان‌ها معمولا در این دسته قرار می‌گیرند. افراد حاضر در دسته E-5 ماهیانه 2٫678 دلار حقوق دریافت می‌کنند. هر سرباز آمریکایی دستکم 3 سال را در این دسته بندی باقی می‌ماند. اگر چه درجه آن‌ها در این مدت تغییر نمی‌کند، اما با افزایش سال خدمت، حقوق ماهیانه آن‌ها نیز افزایش می‌یابد. 4 سال پس از ورود به ارتش، یک سرباز حاضر در دسته E-5 ماهیانه 2٫804 دلار حقوق دریافت می‌کند. بعد از 6 سال خدمت بار دیگر حقوق آن‌ها افزایش پیدا کرده و اگر چه ترفیعه درجه‌ای صورت نگرفته، اما حقوقشان به 3٫001 دلار در ماه می‌رسد.
دسته E-6: حقوق دریافتی سالیانه 39٫048 دلار
به ندرت پیش می‌آید که یک سرباز آمریکایی در کمتر از 6 سال بتواند به این دسته حقوقی برسد که معمولاً سرگروهبان‌ها و افسران درجه یک را شامل می‌شود. هر سرباز این دسته با دستکم 6 سال خدمت در ارتش ایالات متحده می‌تواند ماهی 3٫254 دلار حقوق دریافت نماید. بعد از دو سال دیگر، این عدد به 3٫543 دلار در ماه رسیده و سالانه به 42٫500 دلار می‌رسد. رسیدن به دسته حقوقی بالاتر، E-7، به ندرت پیش از 10 سال خدمت در ارتش رخ می‌دهد، اما مواردی نیز از آن دیده شده است. اگر تا آن زمان سرباز حاضر در دسته E-6 به دسته حقوقی بالاتر ترفیع پیدا نکند نیز حقوق او افزایش یافته و به 3٫656 دلار در ماه خواهد رسید. افزایش حقوق بعدی آن‌ها پس از 12 سال خدمت در ارتش رخ می‌دهد و آنگاه است که حقوق آن‌ها به 3٫875 دلار در ماه افزایش داده می‌شود.
دسته E-7: حقوق دریافتی سالیانه 47٫340 دلار
رسیدن به دسته حقوقی E-7 که یکی از بالاترین درجه‌های گروهبانی را شامل می‌شود با کمتر از 10 سال خدمت به ندرت دیده می‌شود، اما امکان پذیر است. کسانی که به این درجه حقوقی برسند ماهیانه 3٫945 دلار حقوق دریافت کرده و پس از رسیدن به سالگرد دهمین سالگرد خدمتشان، حقوق آن‌ها به ماهی 4٫072 دلار افزایش داده می‌شود. برخی از سربازان در این دسته حقوقی بازنشسته می‌شوند که در این صورت حقوق دریافتی آن‌ها هر دو سال یکبار افزایش یافته تا وقتی که زمان بازنشستگی فرا رسد. وقتی که این سربازان به 20 سال خدمت برسند، حقوق دریافتی آن‌ها به 4٫798 دلار در ماه یا سالیانه 57٫576 دلار رسیده است.
ارتش ایالات متحده مدت زمانی که هر سرباز می‌تواند با درجه‌ای خاص خدمت کند را مشخص کرده است. بر اساس قانونی که به «ارتقاء یا اخراج» (up or out) مشهور است، اگر سربازی نتواند به دسته حقوقی و درجه‌ای بالاتر برسد دوره خدمت آن‌ها تمدید نخواهد شد. اگر چه طول این دوره بین شاخه‌های مختلف ارتش متفاوت است، اما در نیروی دریایی، پایان دوره خدمت در 24 سالگی ورود به ارتش رخ می‌دهد. سربازی که با این دسته بندی 24 سال خدمت کرده باشد ماهیانه 5٫069 دلار حقوق دریافت می‌کند.
دسته E-8: حقوق دریافتی سالیانه 55٫884 دلار
برخی از سربازان ممکن است با تنها 12 سال خدمت به این دسته حقوقی و درجه‌ای برسند که حقوق ماهیانه 4٫657 دلار را برای آن‌ها در پی دارد. سربازانی که با درجه E-8 و پس از 20 سال خدمت بازنشسته شوند ماهیانه 5٫374 دلار و سالیانه 64٫488 دلار حقوق دریافت می‌کنند. اگر بعد از این دوره بار دیگر در ارتش بمانند هر دو سال یکبار ترفیع درجه و حقوق دریافت خواهند کرد. قانون «ترفیع یا اخراج» مانع از آن می‌شود که سربازان دارای درجه سرگردی بیش از 29 سال در ارتش بمانند.
دسته E-9: حقوق دریافتی سالانه 66٫960 دلار
سربازان این دسته معمولاً بین 15 تا 30 سال سابقه خدمت دارند اگر چه برخی از افراد که مناصب ویژه‌ای دارند ممکن است با این رتبه، سابقه بیش از 30 سال خدمت را نیز داشته و همچنان در ارتش مانده باشند. کسانی که با 15 سال خدمت به دسته E-9 وارد شده باشند ماهیانه 5٫580 دلار حقوق دریافت می‌کنند. در سال شانزدهم خدمت، حقوق ماهیانه این افراد به 5٫758 دلار افزایش می‌یابد. بعد از 20 سال خدمت حقوق ماهیانه این دسته به 6٫227 دلار در ماه رسیده و زمانی که افراد این دسته واجد شرایط بازنشستگی شوند حقوق سالانه آن‌ها به 74٫724 دلار می‌رسد. برخی از شاخه‌های ارتش ایالات متحده به سربازان این دسته بندی اجازه می‌دهند که تا 32 سال نیز در خدمت باقی بمانند که در این صورت آن‌ها ماهیانه 7٫475 دلار و سالیانه 89٫700 دلار حقوق دریافت می‌کنند.
دسته O-1: حقوق دریافتی سالیانه 38٫256 دلار
در مقایسه با سربازانی که تجربه خدمتی مشابهی دارند، افسران ارتش ایالات متحده حقوق قابل ملاحظه تری دریافت می‌کنند. افسری که تازه وارد خدمت شده و در دسته O-1 قرار دارد ماهیانه به طور ثابت 3٫188 دلار حقوق دریافت می‌کند.
دسته O-2: حقوق دریافتی سالیانه 50٫208 دلار
افسران ارتش ایالات متحده پس از دو سال خدمت به طول اتوماتیک به این دسته ترفیع می‌کند و یکی از بالاترین افزایش حقوق‌های ارتش ایالات متحده در این بین اتفاق می‌افتد. هر افسر آمریکایی که در دسته بندی درجه‌ای O-2 قرار دارد ماهیانه 4٫184 دلار حقوق دریافت می‌کند که به صورت سالانه به 50٫208 دلار بالغ می‌شود.
دسته O-3: حقوق دریافتی سالیانه 68٫052 دلار
افسران ارتش ایالات متحده پس از سه سال خدمت به افزایش حقوق دست پیدا می‌کنند و پس از 4 سال خدمت به صورت اتوماتیک به دسته بعدی منتقل می‌شوند. ستوان و سروان‌های جدید ارتش ایالات متحده با 4 سال سابقه خدمتی ماهیانه 5٫671 دلار حقوق دریافت می‌کنند و هر دو سال یک بار حقوق آن‌ها افزایش داده می‌شود.
دسته O-4: حقوق دریافتی سالیانه 86٫832 دلار
وقتی که افسران ارتش به درجه O-4 می‌رسند دستکم سابقه حضور 10 ساله در ارتش ایالات متحده را دارند. یک فرمانده ارتش با درجه ستوان یا سروان و یک دهه سابقه حضور در ارتش، ماهیانه 7٫236 دلار حقوق دریافت می‌کند که به صورت سالیانه کمی کمتر از 86٫832 دلار است. با افزایش دوره خدمتی، هر دو سال یکبار این حقوق افزایش داده می‌شود. حقوق درفاتی این دسته در عدد 8٫074 دلار در ماه به پایان می‌رسد از این رو افسرانی که که در این دوره با توجه به مزایا و دریافتی‌های دیگر بیش از 10٫000 دلار حقوق در ماه حقوق می‌گیرند باید به دسته O-5 ارتقا داده شوند.
دسته O-5: حقوق دریافتی سالیانه 105٫012 دلار
قبل از رسیدن به دسته حقوقی O-5، افسران ارتش معمولاً 17 سال سابقه خدمت را دارند. تا هجدمین سال استخدام شدن در ارتش، آن‌ها ماهیانه 8٫751 دلار حقوق به خانه می‌برند. بعد از 18 سال خدمت در ارتش، افسران سالانه 108٫000 دلار حقوق دریافت می‌کنند. سرهنگ‌هایی که نشان کامل ندارند در این دسته قرار می‌گیرند.
دسته O-6: حقوق دریافتی سالیانه 130٫092 دلار
سرهنگ‌های دارای ستاره کامل که با عنوان «پرنده کامل» از آن یاد می‌شود یا سروان‌های نیروی دریایی با متوسط 22 سال خدمت در ارتش، ماهیانه 10٫841 دلار حقوق دریافت می‌کنند. افسرانی که به درجه ژنرالی یا دریاسالاری ترفیع پیدا نمی‌کنند باید پس از 30 سال خدمت بازنشسته شوند. در این زمان حقوق ماهیانه آن‌ها به 11٫668 دلار رسیده که معادل 140٫000 دلار به طور سالیانه است.
دسته O-7: حقوق دریافتی سالیانه 155٫820 دلار
در این دوره است که ستاره به درجات روی شانه افسران ارتش اضافه می‌شود. رسیدن به درجه ژنرالی یا دریاسالاری به مولفه‌های متعددی از جمله وجود شغل و یا منصب خالی بستگی دارد. هر یک از این درجات به پیش نیاز‌های اجباری خود نیاز دارد و شبیه سیستم تمدید دوره خدمتی «ترفیع یا اخراج»، افسران نیز باید یا موفق به رسیدن به درجه بالاتر شده و یا بازنشسته شوند. افسرانی که کمتر از 5 سال در درجه سرگردی باقی مانده باشند بعد از 30 سال خدمت بازنشسته شوند. در این مرحله آخرین حقوق آن‌ها ماهیانه 12٫985 دلار خواهد بود.
دسته O-8: حقوق دریافتی سالیانه 184٫572 دلار
ژنرال‌ها و دریاسالار‌های دارای دو ستاره باید در 35 اُمین سال خدمت خود بازنشسته شوند. در این مرحله، آن‌ها ماهیانه 15٫381 دلار حقوق دریافت می‌کنند که به صورت سالیانه به 184٫572 دلار می‌رسد.
دسته O-9: حقوق دریافتی سالیانه 189٫600 دلار
حقوق دریافتی افسران ارتش ایالات متحده بر اساس قانون تعیین و محدود شده است. ژنرال‌ها و دریاسالار‌های سه و چهار ستاره‌ای که به اندازه کافی در ارتش باقی بمانند بیشترین میزان دستمزد ارتش را بر اساس قانون اساسی ایالات متحده دریافت می‌کنند. جدای از حقوق و مزایای دیگر، حقوق ثابت این افسران ماهیانه 15٫800 دلار است که سالیانه به عدد 189٫600 دلار می‌رسد.
دسته O-10: حقوق دریافتی سالیانه 189٫600 دلار
بدون توجه به سال‌های خدمت در ارتش، وقتی که یک افسر ارتش به درجه ژنرالی یا دریاسالاری با 4 ستاره می‌رسد دیگر حقوق دریافتی آن‌ها افزایش نیافته و در ماهی 15٫800 دلار به پایان می‌رسد.
مزایا و دریافتی‌های اضافه‌ای که حقوق سربازان و افسران ارتش را افزایش می‌دهد.
حقوق ماهیانه سربازان ارتش ایالات متحده، به خصوص در درجات پایین، ظاهراً بسیار ناچیز به نظر رسیده و حدود 20٫000 دلار در سال است. اما سربازان مزایا و دریافتی‌های اضافی دیگری نیز دارند که به طور قابل ملاحظه‌ای دریافتی‌های آنان را افزایش می‌دهد. برای مثال بیمه سلامت موسوم به «TRICARE Prime» که برای تمامی سربازان ارتش مجانی است، سالیانه 6٫896 دلار برای آن‌ها پس انداز در پی دارد. وقتی که سربازان به درجه‌ای برسند که اجازه زندگی در خارج از پادگان‌های نظامی را داشته باشند، یک مبلغ اضافه برای تامین مسکن به دریافتی آن‌ها اضافه می‌شود که مبلغ آن به مکان زندگی و داشتن یا نداشتن فرزند بستگی دارد. همچنین آن‌ها کمک هزینه غذایی دریافت کرده و در مناطقی که هزینه زندگی در آن‌ها بالاست نیز مقداری دیگر کمک هزینه دریافت خواهند کرد. هزینه‌هایی نیز برای خرید لباس و یونیفرم‌های نظامی در اختیار سربازان قرار می‌گیرد. هر بخشی از دریافتی‌های سربازان ارتش ایالات متحده که زیر عنوان «فوق العاده» یا «کمک هزینه» (allowance) بیاید از پرداخت مالیات معاف خواهد بود. از این رو سربازان ارتش ایالات متحده تنها برای دو سوم از حقوق خود به دولت مالیات می‌پردازند.

لینک کوتاه:
https://www.aryabanoo.ir/Fa/News/129246/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

نانوگرافن پروانه‌ای برای استفاده در حوزه کوانتومی ساخته شد

از زر و سیم جهان پاس نظر باید داشت

رنگرز: نباید برای مدال المپیک فشاری روی کشتی باشد

یوفا تهدید کرد؛ احتمال محرومیت اسپانیا از یورو

خصوصی واقعی قبل از هیاهوی واگذاری!

شماره یک و دو دنیا برای PSG بازی می‌کنند

مژده 500 میلیاردی وزیر در دیدار با ورزشکاران

بارسلونا به ستاره پی‌اس‌جی باخت!

وعده لاپورتا به هواداران بعد از ماندنی شدن ژاوی

سوال و پاسخ کوتاه با سیدجواد هاشمی

دیدار چهره به چهره مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اردبیل با جامعه معظم ایثارگری

قیمت انواع ملک در تهران سال 1353 را ببینید! / عکس

«بی معرفت» با اجرای زیبا و احساسیِ بهنام بانی

ارز حج 1403 تامین شد

پایان ماراتن داوطلبان کنکور ریاضی، انسانی و فرهنگیان

حکمت/ آنچه سبب خواری شخص خواهد شد

داستانک/ گریه بر شهید

بارش باران در ایستگاه متروی تازه افتتاح شده استانبول!

کاشان، عروس خانه‌های تاریخی ایران

کیک سیب زمینی برای شب های مهمانی

تکنیک های طلایی برای سلامت مغز

شوهر شما هم یک مرد بی احساس است؟!

موفقیت ایران در ساخت موتور بنزینی 6 سیلندر

تست موفق اولین موتور 6سیلندر ایرانی

شعر زیبای میلاد عرفان پور درباره عملیات وعده صادق

درخواست حمید مطهری از هواداران تراکتور

گل های دیدنی دنیای فوتبال با ضربات بغل پا

مطهری: سعی میکنیم در 90 دقیقه کار را تمام کنیم

لاپورتا: ژاوی ماند چون پروژه برنده‌ای داریم!

خشم ژاوی: می‌خواهند با اعتبار من بازی کنند

توصیه نماینده مجلس به مالکان جدید استقلال و پرسپولیس

بانک هایی که خریدار پرسپولیس بودند واقعا سهام شان افت کرد؟

واکنش تند کارشناس تلویزیون به وزارت ورزش

خطر از بیخ گوش «گلنار» گذشت

افشاگریِ وحیدِ نون‌خ: در چابهار چندین بار بیهوش شدیم

ازدواج بدون حلقه ازدواج!

تو این همه خواستگار یواشکی داشتی؟!

آرایش سحر دولت‌شاهی در «افعی تهران» دردسرساز شد!

تیپ جذاب و متفاوت سلنا گومز در شهر نیویورک / جدیدترین استایل خیابانی خانم بازیگر برای فیلم جدیدش

عکس یادگاری طاها پسر علیرضا بیرانوند در کنار رونالدو / لایک جالب رونالدو برای پسر رقیبش

اجرای زیبای آهنگ ناصر عبداللهی توسط پسرش

دفترچه سوالات ریاضی و انسانی نوبت اول کنکور 1403 منتشر شد

قرنطینۀ مطلق برای طراحان سؤالات کنکور

پیش‌بینی هوای تابستان امسال

غرق شدن دو کودک در رودخانه ماشکید سراوان

فتوای جهاد او انگلیسی‌ها را از خاک ایران خارج کرد!

حمله دلفین‌ها به گله موتوماهیان

تولد عجیب‌ترین توله سگ دنیا که همه را حیرت‌زده کرد

ظهر بارانی در حرم مطهر رضوی

فرار خنده دار کروکودیل از رویارویی با سگ