آریا بانو

آخرين مطالب

بسته خبرهای اجتماعی ایسنا

از وتوی قانون هوای پاک تا ورود اتوبوس و قطارهای نو به تهران اجتماعي

  بزرگنمايي:

آریا بانو - از وتوی قانون هوای پاک به نفع موتورسیکلت‌های فرسوده، لغو فروش شهر آفتاب و شهروند، تولید کارت ملی هوشمند ایرانی، برخورد پلیس با احتکار گوشت، ضرب و شتم برای ترک اعتیاد و ممنوعیت ورود داروهای بی‌کیفیت به بازار سر خط خبرهای اجتماعی ایسنا در ششم اسفند ماه است.

به گزارش ایسنا، بخش اخبار اجتماعی خبرگزاری ایسنا، امروز (6 اسفند) 62 خبر، مصاحبه و گزارش را تولید کرده است که گزیده‌ای از مهمترین این اخبار به همراه تیتر و لینک در زیر می‌آید:
نقدی بر یک تصمیم دولت؛ وتوی قانون هوای پاک به نفع موتورهای فرسوده
دولت تعویق یک ساله در اجرای قانون اسقاط موتورسیکلت‌های فرسوده را ابلاغ کرد؛ ابلاغیه‌ای که صدای اعتراض محیط زیست را درآورد و آه از مراکز اسقاط بلند کرد. بر اساس ماده 11 آیین‌نامه ماده 2 قانون هوای پاک، موتورسیکلت‌سازان کشور باید«در ازای تولید هر دستگاه موتور بنزینی نسبت به اسقاط یه دستگاه موتوسیکلت فرسوده» اقدام کنند. این آیین‌نامه شهریور ماه سال جاری به تصویب دولت رسید اما در روزهای پایانی ماه گذشته دولت، بنا به به درخواست وزارت صنعت، اجرای این قانون برای مدت یک سال به تأخیر افتاد.
این موضوع اعتراض سازمان محیط زیست، مراکز اسقاط و انجمن علمی موتور ایران را به دنبال داشت.
پنج‌شنبه‌های کثیف
بر اساس اعلام معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران حذف طرح زوج یا فرد پنج‌شنبه‌ها طی امسال سبب افزایش 30 درصدی حجم ترافیک و حتی افزایش 50 درصدی طول صف ترافیک خودروها شد. افزایش تردد خودروها در محدوده زوج یا فرد در روزهای پنج‌شنبه بر کیفیت هوای پایتخت نیز اثرگذار بود و به گفته سرپرست شرکت کنترل کیفیت هوای تهران پنج‌شنبه‌های امسال نسبت به سایر روزهای ایام هفته تقریباً در تمامی ساعات آلودگی هوای بیشتری داشت.
حسین شهیدزاده در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: بیشتر ایستگاه‌های سنجش کیفیت هوای متعلق به شرکت ما در خارج از محدوده طرح ترافیک زوج یا فرد قرار دارند بنابراین مقایسه پنج‌شنبه‌های نیمه دوم امسال با سال گذشته برای کل شهر تهران انجام شده است.
ورود اتوبوس وقطارهای تازه نفس به تهران / 2000 ملک شهرداری دراختیارغیر / لغو فروش شهرآفتاب و شهروند
شهردار تهران در اولین نشست خبری خود اعلام کرد: خط 6 مترو تا پایان امسال و یا اوایل سال آینده افتتاح می‌شود. در این خط می‌توانیم از قابلیت قطار بدون راننده استفاده کنیم.
پیروز حناچی در اولین نشست خبری خود به عنوان شهردار تهران که در سالن اجتماعات انجمن مفاخر ایران برگزار شد، مورد مشکلات اقتصادی شهرداری و شائبه فروش شهروند و شهر آفتاب با بیان اینکه کشور درگیر مشکلات اقتصادی است، گفت: معتقدم مشکل اقتصادی برای دولت می‌تواند تهدید باشد اما برای ما یک فرصت است چرا که حجم زیاد نقدینگی فرصتی برای سرمایه‌گذاری ایجاد می‌کند. در مورد قرار گرفتن فروش شهر آفتاب و شهروند در لایحه‌ی بودجه 98 نیز باید بگویم که ممکن است در لوایح قبلی بودجه سال‌های قبل این موضوع وجود داشته باشد اما در سال 98 این موضوع را نداریم.
تولید کارت ملی هوشمند ایرانی در چه مرحله‌ای است؟
سخنگوی سازمان ثبت‌احوال از تراشه گذاری کارت‌های ملی هوشمند تولید داخل خبر داد.
سیف‌الله ابوترابی در گفت‌وگو با ایسنا، آخرین وضعیت صدور کارت ملی تولید داخل را تشریح کرد و گفت: اولین محموله کارت تولید داخل برای تراشه گذاری در اختیار شرکت متولی این بخش گذاشته شده است و امیدواریم به‌زودی دست ثبت احوال برسد تا در خط تولید از آن‌ها استفاده کنیم.
بررسی جزئیات لایحه برج - باغ‌ها در جلسه آینده شورای شهر
رییس شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به اینکه کلیات مصوبه برج - باغ‌ها در جلسه امروز به تصویب اعضاء رسیده است، گفت: در جلسه آینده بحث و بررسی جزئیات این لایحه انجام خواهد شد.
محسن هاشمی در پایان جلسه علنی امروز شورای اسلامی شهر تهران در خصوص مصوبات این جلسه اظهارکرد: امروز شورای اسلامی شهر تهران کار خود را با دو نطق پیش از دستور پر احساس از دو عضو شورا آغاز کرد و پس از دو تذکر اولین دستور کار خود یعنی بررسی اعتراض فرمانداری به مصوبه محدوده مبارزه با آلودگی هوا را بررسی کرد.
برخورد پلیس با احتکار گوشت
فرمانده انتظامی تهران بزرگ از برخورد پلیس با احتکار گوشت در پایتخت خبر داد.
سردار حسین رحیمی در گفت‌وگو با ایسنا درباره اینکه آیا در تهران مواردی از قاچاق دام وجود داشته یا خیر؟ اظهارکرد: مورد قاچاق دام در تهران نداشتیم و چنین مسأله‌ای نیز به پلیس گزارش نشده است. آنچه که ما بررسی کردیم و جلساتی هم با مسئولان دولتی و قضائی داشتیم نشان می‌دهد که عمدتاً مسائل مربوط به گوشت ناشی از ضعف مدیریت بوده است.
برای ایمن‌سازی شهر همه دستگاه‌ها باید پای کار بیایند
مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران تاکید کرد که باید با بسیاری از حوادث قبل از وقوع مقابله کرد.
مهدی داوری در مراسم افتتاحیه چهارمین همایش ملی و اولین همایش بین‌المللی آتش نشانی و ایمنی شهری که پیش از ظهر امروز در سالن همایش‌های هتل المپیک برگزار شد، اظهار کرد: مسئله ایمنی تأثیر بسیاری بر ساختار و کیفیت زندگی شهروندان دارد و از همین رو بسیار حائز اهمیت است.
وقوع سالانه 175 هزار حادثه و حریق بزرگ در کشور / وجود 400 نقطه دارای خطر گاز در تهران
رئیس سازمان مدیریت بحران کشور از وقوع سالانه 175 هزار حادثه و حریق بزرگ در کشور خبر داد و اطفای آن را عملی سخت از سوی آتش نشانان توصیف کرد.
اسماعیل نجار در مراسم افتتاحیه چهارمین همایش ملی و اولین همایش بین‌المللی آتش نشانی و ایمنی شهری که پیش از ظهر امروز در سالن همایش‌های هتل المپیک برگزار شد، اظهار کرد: ما باید به سمت ارتقای فرهنگ ایمنی و افزایش ایمنی خود شهروندان نیز حرکت کنیم. طبق آمارهایی که داریم سالانه حدود 175 هزار حریق بزرگ در سطح کشور رخ می‌دهد که این نشان دهنده عملیات‌های سنگین آتش نشانی و بار سنگین عملیات‌هایی است که بر دوش آنها قرار دارد. ضمن اینکه این تنها تعداد حریق‌هاست و شمار حوادث دیگر نیز متفاوت است.
ضرب‌وشتم بیمار برای ترک اعتیاد! / درخواست وزارت بهداشت از پلیس و وزارت کشور
معاون دفتر سلامت روان، اجتماعی و اعتیاد وزارت بهداشت، ضمن اشاره به فعالیت مراکز دولتی درمان اعتیاد، در عین حال از اقدامات غیرعلمی در برخی کلینیک‌های غیرقانونی ترک اعتیاد انتقاد کرد و اقدام نیروی انتظامی و وزارت کشور در این زمینه را خواستار شد.
علی اسدی در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به وضعیت اعتیاد در کشور، با بیان اینکه شیوع اعتیاد در مردان بیش از زنان است، گفت: بر اساس آمارها تقریباً دو درصد جمعیتی که از سوی وزارت بهداشت مورد غربالگری قرار گرفته‌اند، نشانه‌هایی از اعتیاد را داشته‌اند. همچنین ستاد مبارزه با مواد مخدر به عنوان متولی اعتیاد در کشور اعلام کرده است که بیش از دو میلیون معتاد در کشور وجود دارد.
انتقاد شدید انجمن داروسازان از بدقولی بیمه‌ها
رییس انجمن داروسازان با انتقاد از تاخیرهای بیمه‌ها در پرداخت مطالبات داروسازان گفت: داروخانه‌ها دیگر قادر به خویشتنداری نیستند و ادامه این شرایط برای بازیگران زنجیره تامین دارو مقدور نیست.
محمدباقر ضیا در نشست خبری انجمن داروسازان با اشاره به تاخیرهای طولانی مدت بیمه‌ها در پرداخت مطالبات داروسازان و داروخانه‌ها و بیان اینکه مشکل دیرینه ما با بیمه‌ها باید در نقطه‌ای تمام شود، گفت: شکیبایی و نجابتی که در این سال‌ها داروسازان نشان داده‌اند، سوءتفاهم ایجاد کرده است و تصور می‌کنند که مال، جان و اندوخته داروسازان بی‌نهایت است و می‌توانند با سرمایه داروسازان، سازمان‌های خود را اداره کنند.
ممنوعیت ورود داروهای بی‌کیفیت به بازار / لزوم اصلاح قیمت داروهای زیان‌ده
رییس سازمان غذا و دارو با بیان اینکه 70 درصد ارزش ریالی بازار دارویی کشور در اختیار صنعت تولید داخلی دارو است، گفت: ما قصد حذف داروهای وارداتی را نداریم اما در زمان تحریم صنعت داروسازی کشور می‌تواند به ما کمک کند.
مهدی پیرصالحی در نشست خبری که به مناسبت معرفی توانمندی‌های صنعت دارویی در چهلمین سالگرد انقلاب برگزار شد، گفت: آمارهای منتشر شده نشان می‌دهد که 95 تا 97 درصد نیاز کشور را داروهای تولید داخلی تأمین می‌کنند. از نظر ارزش ریالی نیز تولید داخلی دارو 70 درصد نیاز دارویی کشور را تأمین می‌کند و سه درصد داروهای وارداتی هم 30 درصد ارزش بازار را در اختیار دارند.
عدم افزایش ساعات طرح «بوم» در مدارس برای سال آینده
رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی با بیان اینکه بر اساس برنامه درسی ملی مصوب باید به ساعات طرح برنامه ویژه مدرسه اضافه شود و به سایر پایه‌ها نیز تعمیم یابد گفت: اما برای سال آینده برنامه‌ای به این منظور در دست اجرا نیست و فعلاً برنامه را برای پایه های چهارم تا نهم تثبیت و ارزیابی می‌کنیم.
حجت‌الاسلام علی ذوعلم در گفت‌وگو با ایسنا درباره طرح کاهش دو ساعت از برنامه درسی رسمی و اختصاص آن به مدارس برای انجام فعالیت‌های جنبی و مهارتی اظهار کرد: طرح «بوم» یا «برنامه ویژه مدرسه» از مهر امسال ابلاغ شده است.
بر پیکر مدارس غیردولتی می‌تازند
رئیس سازمان مدارس غیردولتی وزارت آموزش و پرورش با تاکید بر اینکه قوانین اجازه نمی‌دهد آموزش غیردولتی را تحت عنوان خصوصی سازی تعبیر کنیم، اظهار کرد: اتفاقاً قوانین و سیاست‌های اعمالی بر مدارس غیردولتی سختگیرانه‌تر است و تعجب می‌کنم روزانه علیه خصوصی سازی در نشریات مطالبی چاپ می‌شود و بر پیکر مدارس غیردولتی می تازند.
مجتبی زینی‌وند در مراسم افتتاح اولین نمایشگاه دستاوردهای مدارس و مراکز غیردولتی و صنایع آموزشی وابسته که از امروز در مصلی تهران آغاز به کار کرد و تا 8 اسفندماه در مصلی تهران ادامه دارد با بیان اینکه اگر بتوانیم سال آینده برای کل کشور نمایشگاه برگزار کنیم،خیلی خوب است، گفت: این نمایشگاه از سال آینده باید سراسر کشور برگزار و دستورالعملی برای آن تهیه شود.
پذیرش 600 معتاد در کهریزک
معاون توسعه پیشگیری و درمان بهزیستی استان تهران از افتتاح مرکز نگهداری، درمان و ساماندهی معتادان «شهید زیادیان» در منطقه شهر ری تهران خبر داد و گفت: این مرکز با ظرفیت 400 نفر آغاز به کار کرده است.
فرزانه جوادی در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه مرکز مهر سروش (کهریزک) از 9 بهمن ماه امسال شروع به فعالیت کرده است، گفت: غربالگری معتادان نیز در خود این مرکز انجام می‌شود و در حال حاضر حدود 600 بیمار در این مرکز پذیرش شده‌اند.
به گزارش ایسنا، پربازدیدترین اخبار اجتماعی ایسنا به شرح زیر است:
وضعیت بارش باران و برف در کشور طی روزهای آتی
ورود اتوبوس وقطارهای تازه نفس به تهران / 2000 ملک شهرداری دراختیارغیر / لغو فروش شهرآفتاب وشهروند
ضرب‌وشتم بیمار برای ترک اعتیاد! / درخواست وزارت بهداشت از پلیس و وزارت کشور
تولید کارت ملی هوشمند ایرانی در چه مرحله‌ای است؟
وتوی قانون هوای پاک به نفع موتورهای فرسوده
انتهای پیام

لینک کوتاه:
https://www.aryabanoo.ir/Fa/News/130852/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

تصویر روز ناسا؛ سایه X شکل پس‌دمه

بی‌بی‌سی فارسی و منافع انگلیس در ایران: نگاهی به تاریخ پیچیده یک رسانه

برتری دریایی و خواهران منصوریان در گام نخست

تصویب قانون امباپه در شورای شهر مادرید!

شگفتی‌ساز جام‌حذفی دور از هیاهو قهرمانی!

ژیرو مسافر لس‌آنجلس اف‌سی می‌شود

بازیان: امروز روز پیشرفت فوتبال ایران خواهد بود

کاپیتان سابق پشت فولاد درآمد

وزیر اقتصاد: اتفاقی نشدنی تحقق یافت

حسن یزدانی به اردوی تیم ملی نرفت

آژانس مبارزه با دوپینگ آمریکا از سوی وادا محکوم شد

استقلال چهارمین تیم پرافتخار فوتبال آسیا

عامل ناامنی خاورمیانه کیست؟

پشت صحنه خواستگاری سلمان از شیرین

تصویری عجیب از رنگ‎آمیزی و نقاشی جالب یک خودروی پژو 206 در ساری که سوژه شد!

حرکت عجیب و جنجالی یک زن تهرانی که سوژه شد؛ تزئین ناخن با طلا 24 عیار 12 میلیون تومانی!

درباره واکسیناسیون سرخک چه می‌دانید؟

تیزری از آهنگ جدید سینا درخشنده را تماشا کنید

توضیحات رئیس محیط زیست درباره موضوع حذف کیسه‌های پلاستیکی

رییس دیوان عالی: قضات درباره حجاب احکامی صادر کنند که موجب تنبه شود

قیمت کتاب‌های سال تحصیلی جدید دانش‌آموزان اعلام شد

صحنه عجیب برخورد صاعقه به رودخانه

از جمله زیبایی های رابطه پدر دختری

با نون گلی شیک پذیرایی کنید

اگر در گوشمان آب رفت چکار کنیم؟

این ست رنگی برای آقایون محشره!

روش آسان تکثیر پتوس

امشب ماه کامل صورتی را رصد کنید

مطالعه‌ جدید؛ تقریباً نیمی از شهرهای بزرگ چین درحال غرق‌شدن هستند

بزرگترین شاعر شیعی کشمیر

نسل طلایی استقلال با حضور حیدری، جباری و آندو

وحید مرادی سرپرست تیم ملی والیبال شد

ناراحتی آرتتا برای پوچتینو

پالس مثبت برای حل مشکل یحیی گل‌محمدی

اعلام اسامی 30 بازیکن ایران برای لیگ ملت‌های والیبال

سیستم امنیتی جدید برای بررسی چمدان‌ها در المپیک

آلگری: رسیدن به فینال هیچ‌ گاه آسان نیست

قطبی: می‌خواهیم بازی به بازی پیشرفت کنیم

کیومرث هاشمی: واگذاری استقلال و پرسپولیس نقطه عطف ورزش ایران است

AFC واگذاری استقلال و پرسپولیس را تایید کرد

ویدئویی زیرخاکی از هنرمندان بزرگ تاریخ سینمای ایران

جمله سنگین «خلیل» در مورد زمان که هیچ کس معنی اش را نفهمید!

دسته گل زیبا و لاکچری رضا گلزار و همسرش آیسان آقاخانی برای افتتاحیه سالن ساره بیات

اشک‌های عاشقانه امیرعلی نبویان برای همسرش بهار نوروزپور همراه با بغض

ارکستر نوای آفتاب سال جدید را با موسیقی بی کلام آغاز می‌کند

آخرین وضعیت پرونده مهسا امینی از زبان وکیل خانواده

آخرین جمع‌بندی احتمالی کمیسیون اجتماعی؛ توافق برای تعطیلی شنبه‌ها

یک پاستای خوشمزه پنیری و راحت درست کن

خوردن این غذاها در شب باعث سوزش معده می‌شود

آیا رفع بی‌نظمی‌های زندگی در بهبود سلامت روان موثر است؟