آریا بانو

آخرين مطالب

در گزیده اخبار امروز اجتماعی بخوانید:

فیلم جنجالی فوتبالیست مشهور و واکنش‌های پلیس اجتماعي

  بزرگنمايي:

آریا بانو - بررسی پیگیری حقوقی رفتار "فرهاد مجیدی" در ناجا، دارو در انتظار سازوکار ویژه مالی اتحادیه اروپا، مقصران اصلی آب گرفتگی شهرها چه کسانی هستند، افزایش 30 درصدی بارش در پنج ماه گذشته، برخورداری فرهنگیان مناطق مرزی از «حَقِ مناطق جنگی» و ... از جمله مهمترین اخبار امروز اداره اجتماعی ایسنا است.

به گزارش ایسنا، اداره اخبار اجتماعی امروز (11 اسفند) بیش از 60 خبر روی خروجی خود منتشر کرده که برخی از مهمترین آن‌ها در ادامه آمده است:
مقصران اصلی آب گرفتگی شهرها چه کسانی هستند؟
مدتی است که بارش باران در حجم زیاد و مدت طولانی مشکلاتی را در شهرها برای شهروندان ایجاد کرده است؛ به طوری که گاهی حتی عبور و مرور سواره و پیاده نیز با دشواری همراه شده است. این مشکلات پیش آمده ناشی از بارش باران‌های سیلابی همواره انتقادهایی را از سوی شهروندان در فضاهای مجازی به دنبال داشته است. نوک تیز این انتقادات اما همواره مورد توجه مدیریت شهری بوده و هست و برخی معتقدند که شهرداری بایستی برای رفع این موضوع اقداماتی موثرتر انجام دهد.
واکنش شهرداری تهران به تعویق اجرای قانون اسقاط موتورهای فرسوده
محسن پورسید آقایی -معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران- عنوان کرد که دولت امیدمان را در پی اجرا نشدن طرح شماره‌گذاری موتورهای کاربراتوری ناامید کرد.
وی صبح امروز در همایش TOD در حاشیه پنل تخصصی با اشاره به مصوبه هیات دولت در خصوص تعویق یک ساله اسقاط موتورسیکلت‌های کاربراتوری فرسوده در قانون هوای پاک، اظهار کرد: مرداد ماه امسال دولت آیین‌نامه هوای پاک را به پیشنهاد سازمان حفاظت محیط زیست مورد بررسی قرار داد و آن را تصویب کرد. براین اساس می‌بایست یک موتورسیکلت کاربراتوری در پی شماره‌گذاری یک موتورسیکلت جدید از رده خارج شود.
ساماندهی پارک حاشیه ای از سال آینده
کامران اخباری -معاون اجرایی معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران- در مورد سرانجام طرح پارک حاشیه‌ای در شهر تهران توضیحاتی ارائه کرد.
وی در این‌باره گفت: ساماندهی پارک حاشیه‌ای آغاز شده و این طرح به صورت پایلوت برای 15 هزار فضای پارک در منطقه 2 اجرایی خواهد شد.
خبری از کمبود دارویی نیست
دکتر سعید نمکی -وزیر بهداشت- درباره کمبودهای احتمالی در حوزه دارو گفت: در زمینه کمبود دارو فعلا مشکل حادی نداریم و برنامه‌ریزی‌هایی که در این ‏زمینه برای سال آینده انجام شده را با کمک تولیدکنندگان و واردکنندگانی که داروهای اساسی را وارد می‌کنند، پیش می‌بریم.
وی ادامه داد: در زمینه کمبود دارو فعلا مشکل حادی نداریم و برنامه‌ریزی‌هایی که در این ‏زمینه برای سال آینده انجام شده با کمک تولیدکنندگان و واردکنندگانی که داروهای اساسی را وارد می‌کنند، پیش می‌بریم. تاکنون نیز هیچ خبری از کمبود ‏دارو وجود ندارد.
"دارو"؛ در انتظار سازوکار ویژه مالی اتحادیه اروپا
دکتر محمد عبده‌زاده -مدیرکل امور دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو- ضمن گلایه از اختصاص مبالغ ناچیز به حوزه دارو از 500 میلیون یورویی که قرار بود از صندوق توسعه ملی به حوزه سلامت اختصاص یابد، گفت: اگر در حوزه نقل‌وانتقال و تامین ارز سیستم SPV راه‌ بیفتد، طبعا مشکلات در حوزه دارو کمتر می‌شود.
وی همچنین درباره وضعیت پرداخت مطالبات و تامین نقدینگی در حوزه دارو، گفت: برای جبران بخشی از مطالبات دارویی و در راستای تامین نقدینگی در این حوزه، مقداری اوراق خزانه پرداخت شد که شرکت‌های دارویی تا حد زیادی آن‌ها را دریافت کردند، اما متاسفانه از 500 میلیون یورویی که قرار بود از صندوق توسعه ملی به حوزه دارو و برای تامین نقدینگی شرکت‌های دارویی تزریق شود، متاسفانه مبالغ بسیار ناچیزی تعلق گرفت.
ورود 120 قلم داروی جدید تولید داخل به بازار
دکتر مهدی پیرصالحی -رییس سازمان غذا و دارو- از تولید 120 قلم داروی جدید تولید داخل و ورود آنها به بازار دارویی کشور خبر داد و گفت: در حال حاضر برخی کشورها مواد اولیه دارویی را تحت لیسانس ایران تولید می‌کنند و حال باید به سمتی رویم که داروهایمان یا به صورت تحت لیسانس در کشورهای دیگر تولید شوند و یا آنها را صادر کنیم.
وی در مراسم معرفی 120 قلم داروی جدید تولید داخل با بیان این‌که امروز این جلسه به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران برگزار شد و قرار بود از 40 داروی ایرانی که از بهمن‌ماه سال قبل تا بهمن‌ماه امسال وارد بازار شدند، تقدیر شود، گفت: آنقدر تعداد اقلام تولید شده در کشور زیاد بود ما به دسته‌بندی‌های 40 تایی رسیدیم.
سازمان غذا و دارو "پاک" باشد/داروی خارجی نمی‌خرم
دکتر سعید نمکی -وزیر بهداشت- با بیان اینکه وقتی به عنوان وزیر پا به عرصه سلامت گذاشتم، اولین جایی که گفتم باید فکری به حالش شود، سازمان غذا و دارو بود، افزود: به رییس سازمان غذا و دارو گفتم که چندین تکلیف مهم دارید و اول اینکه سازمان غذا و دارو را پاک کنید؛ نباید صنعت‌گری که می‌خواهد تولید کند، اذیت شود و مشکلات بسیاری داشته باشد.
به گفته وزیر بهداشت اگر به دستاوردهای حوزه سلامت نگاه کنیم می‌بینم که از ناب‌ترین و ارزشمندترین دستاوردها پس از انقلاب اسلامی در همه حوزه‌هاست.
پرداخت بخشی ازمطالبات پزشکان درنیمه دوم اسفند
محمد شریعتمداری -وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی- از پرداخت بخشی از مطالبات جامعه پزشکی در نیمه دوم اسفند ماه خبر داد.
وی در جلسه هیات مدیره نظام پزشکی تهران بزرگ، با اشاره به برخی اظهارات مطرح شده از سوی حاضرین که در این جلسه مطرح شد، گفت: این گفته‌ها نشان می‌دهد که تلنباری از مشکلات بین دولت به طور عام و جامعه پزشکی کشور به طور خاص وجود دارد، اما وجود این حجم قابل ملاحظه‌ از مطالبات یا اشکالات در عرصه مسائل پزشکی بین دولت و جامعه پزشکی به نظر من قابل قبول نیست.
ابتکار: نباید خانواده را فدای فعالیت‌های اجتماعی بانوان کرد
معصومه ابتکار -معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده- گفت: پیشرفت و حضور اجتماعی زنان پس از انقلاب اسلامی بسیار چشمگیر بوده است.
ابتکار افزود: در جمهوری اسلامی ایران، بانوان در زمینه‌های مختلف اجتماعی در حال فعالیت هستند در زمینه ورزش، ورزشکاران خانم بسیاری داریم و یک سوم مدال‌های ورزشی ما در میادین بین المللی توسط خانم‌ها کسب شده است.
«عیدی» مددجویان به‌زودی واریز می‌شود
وحید قبادی دانا -رییس سازمان بهزیستی کشور- پیشگیری از معلولیت را اولویت کار این سازمان عنوان کرد و گفت: باید موتور تولید معلولیت در کشور متوقف شود.
وی با اشاره به جمعیت پنج میلیون و 800 هزار نفری مددجویان تحت پوشش بهزیستی گفت: از این تعداد یک میلیون و 76 هزار نفر مستمری بگیر هستند.
قبادی دانا در ادامه از واریز عیدی مددجویان در روزهای آینده خبر داد و افزود: متأسفانه تبعیض ناخواسته ای در بحث مستمری و عیدی مددجویان مستمری بگیر وجود دارد.
پیگیری حقوق معلمان از طریق یک نهاد مدنی شناسنامه‌دار
حجت‌الاسلام محی‌الدین بهرام محمدیان -رئیس مرکز مطالعات فقهی تعلیم و تربیت- با بیان اینکه معلم، نبض حیات آموزش و پرورش و ارتقای منزلت اجتماعی معلمان، حیاتی‌ترین مسئله آموزش و پرورش است گفت: باید همه این ها را به صورت قانونمند، سامانه ای، اثربخش و اثرگذار از طریق نهادهای مدنی شناسنامه‌دار مانند سازمان نظام معلمی جستجو کرد.
وی در پاسخ به اینکه با توجه به گام دوم انقلاب اسلامی، ‌نقش نظام تربیتی را در دوام انقلاب اسلامی و پیشبرد اهداف سیاسی، اجتماعی، فرهنگی کشور چگونه ارزیابی می‌کنید؟ اظهار کرد: همانطور که می‌دانید هدف حاکمیت دینی تحقق حیات طیبه است. پیامبران آمده اند تا دعوت الهی را به انسان‌ها ابلاغ کنند که اجابت این دعوت، انسان را از مرتبه حیات حیوانی، عقلانی و معنایی به حیات طیبه منتقل می‌کند.
برخورداری فرهنگیان مناطق مرزی از «حَقِ مناطق جنگی»
شهریار حیدری -مدیرکل امور مناطق مرزی وزارت کشور- در پاسخ به اینکه آیا مجلس در قبال آموزش و پرورش مناطق مرزی کوتاهی کرده است؟ گفت: بنده معتقدم با توجه به ظرفیت‌ها، اقدامات موثری انجام نشده است این در حالیست که به آموزش و پرورش به عنوان نهادی زیرساختی نیز متناسب با جایگاهش توجه نشده است.
وی ادامه داد: دستورالعملی در وزارت کشور در حوزه تقسیمات کشوری و اداره کل امور مرزی تهیه و به وزارت آموزش و پرورش ابلاغ شد که تمام مناطق آموزش و پرورش در شهرستان‌های مرزی از 25 درصد افزایش حقوق بهره مند شوند.
افزایش 30 درصدی بارش در 5 ماه گذشته
صادق ضیائیان -رئیس مرکز ملی خشکسالی و مدیریت بحران سازمان هواشناسی- از افزایش 30 درصدی بارش در کشور طی پنج ماه گذشته، نسبت به میانگین بلندمدت خبر داد.
رئیس مرکز ملی خشکسالی و مدیریت بحران سازمان هواشناسی با بیان اینکه در ماه گذشته در کل کشور 50.8 میلی‌متر بارش صورت گرفته است، گفت: بارش بلندمدت کشور بهمن‌ماه 36.7 میلی‌متر بود بنابراین بارندگی‌های بهمن ماه 97 نسبت به میانگین بلندمدت 38.5 درصد افزایش داشته است همچنین با توجه به بارش 22 میلی‌متری کشور در بهمن ماه سال گذشته، در مقایسه با سال قبل، 128.5درصد افزایش بارش داشتیم.
نظر متفاوت سازمان جنگل‌ها درباره رتبه ایران در فرسایش خاک
در حالی که عیسی کلانتری - رئیس سازمان حفاظت محیط زیست - معتقد است که ایران رتبه اول فرسایش خاک را در دنیا به خود اختصاص داده است ،معاون دفتر آبخیزداری و حفاظت خاک سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری گفت: فرسایش خاک در کشورهای در حال توسعه در آسیا، آمریکای جنوبی و آفریقا 30 تا 40 تن در هکتار در سال و در کشورهای توسعه یافته اروپا 7 تا 13 تن‌ است بنابراین ایران مقام اول فرسایش خاک را ندارد.
بررسی پیگیری حقوقی رفتار "فرهاد مجیدی" در ناجا
سردار ایوب سلیمانی -جانشین فرمانده ناجا- از بررسی پیگیری حقوقی رفتار "فرهاد مجیدی" در ناجا خبر داد.
سلیمانی به ماجرای انتشار فیلمی از مواجهه فرهاد مجیدی، بازیکن سابق تیم فوتبال استقلال با پلیس نیز اشاره کرد و در این باره خاطر نشان کرد: بحث ما فراتر از یک فرد است و تاکید ما بر این است که باید تمام جامعه نسبت به این مساله حساس باشند. این که یک نفر در مقابل مامور قانون که در حال انجام وظیفه است بایستد و با افتخار فیلم آن را منتشر کند چه نتیجه‌ای خواهد داشت؟ مامور ما در اتوبان خودرویی را صرف نظر از این که متعلق به چه کسی است به دلیل رانندگی با سرعتی بیش از 130 کیلومتر بر ساعت متوقف می‌کند و پس از توقف راننده می‌گوید من فلانی هستم. هر کسی که می‌خواهی باش! افراد هر چه بزرگتر و معروف‌تر باشند اتفاقا باید در مقابل قانون خاضع‌تر بوده و بیشتر به آن تمکین کنند. نه این که گمان کنند قانون برای آنها نیست. مامور ما به وظایف خود عمل کرده است.
وی با اشاره به واکنش‌های مردم پس از انتشار این ویدیو، اظهار کرد: خوشبختانه ما دیدیم که افراد زیادی به این موضوع معترض شده و در شبکه‌های مختلف اجتماعی نیز زیر همین ویدئو کامنت گذاشته بودند و اعتراض کرده بودند و این نشان می‌دهد که الحمدالله وجدان عمومی مردم با پلیس همراه است.
تخفیف‌های جدید برای برخی متقاضیان «جریمه ریالی سربازی»
رئیس اداره سرمایه انسانی سرباز ستاد کل نیروهای مسلح از فراهم شدن امکان تخفیف 70 درصدی جریمه ریالی غیبت سربازی برای سربازان غایب تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) و سازمان بهزیستی خبر داد.
سرد ار موسی کمالی در گفت‌وگو با ایسنا، در این باره گفت: برابر هماهنگی‌های انجام شده تخفیف 70 درصدی برای بهره‌مندی از جریمه ریالی سربازی به افراد تحت پوشش کمیته امداد و سازمان بهزیستی که حداقل 8 سال یا بیشتر از آن تا پایان امسال غیبت داشته باشند تعلق می‌گیرد و مشمولان می‌توانند از این تخفیف استفاده کنند.
هشدار پلیس به رانندگان پرخطر/ قدردانی از ماموری که "مجیدی" را جریمه کرد
سردار تقی مهری -رییس پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی- تاکید کرد که رانندگان مرتکب تخلفات پر خطر در نوروز امسال از سفر باز خواهند ماند.
وی اظهار کرد: آمارهای ما نشان دهنده این است که در نوروز سال گذشته 85 درصد از تصادفات فوتی و جرحی رخ داده ناشی از سرعت غیر مجاز، سبقت غیر مجاز، بی توجهی به جلو و خستگی و خواب آلودگی رانندگان بوده است و این نشان می‌دهد که کاملا می‌توان از وقوع بسیاری از تصادفات رانندگی پرهیز کرد.
مهری درباره برخورد پلیس با ماموری که بازیکن فوتبال را جریمه کرده بود، گفت: در این مورد از مامور راهور به دلیل اینکه وظیفه‌اش را به درستی انجام داده است قدردانی خواهیم کرد.
به گزارش ایسنا، پربازدیدترین اخبار اجتماعی طی 24 ساعت گذشته به شرح زیر است:
بررسی پیگیری حقوقی رفتار "فرهاد مجیدی" در ناجا
هشدار پلیس به رانندگان پرخطر/ قدردانی از ماموری که "مجیدی" را جریمه کرد
هشدار پلیس فتا: رمز کارت بانکی را حتما خودتان وارد کنید
نکاتی برای داشتن پوستی سالم‌تر
"دارو"؛ در انتظار سازوکار ویژه مالی اتحادیه اروپا
انتهای پیام

لینک کوتاه:
https://www.aryabanoo.ir/Fa/News/133120/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

مسیریابی بهتر نابینایان با عینک هوشمند ایرانی ممکن شد

دنیا را چقدر جدی گرفتیم !

واکنش میلاد تقوی به عدم حضور سه بازیکن در اردوی تیم ملی والیبال

مهدی میرجلیلی: ما بدون حواله خودرو هم قهرمان میشیم

نساجی: ساکت باشید، ساکت حرف می‌زند

چلسی دیگر تحمل پوچتینو را ندارد؛ تحقیرمان کردی!‏

در لیگ برتر داوران صدرنشین جدول امتیازات هستند!

حریف ایران در نیمه نهایی مشخص شد

آرائوخو دلگیر است؛ به خاطر یک اشتباه نفروشیدم!‏

ازبکستان امید سه کشور را ناامید نکرد!

نصرتی با تراکتور ادامه می‌دهد

ازبکستان 2 - 1 ویتنام؛ چهارمین سهمیه جام جهانی

سانسور ابراز عشق شوهر به همسرش در تلویزیون!

دوست آن است که گیرد دست دوست!

ساناز سماواتی و حضور در نقشی کوتاه اما متفاوت در «نون خ»

دست خودم نیست برف میبینم دیوانه میشم!

"حمید لولایی" به دنبال گنج

دوست داری فنی باشی اما هیچی سردرنمیاری

آهنگ جدید/ تک آهنگ «جاذبه» از ماکان بند منتشر شد

گردنه «تته» کردستان پس از 5 ماه بازگشایی شد

دادستان کل کشور: طرح نور با همین جدیت و قاطعیت استمرار خواهد داشت

تصاویری از تخریب و ریزش چند خانه بر اثر آبگرفتگی در کاشان

مزارع گل‌های نموفیلای آبی در ژاپن

قصه‌ی نگفته را خوب میدانی امام رضا (ع) با نوای احد سبزی

فضائل امیرالمؤمنین صلوات الله علیه چطور بدست ما رسیده است؟

مرغ سرخ شده با قارچ و هویج

با این یخ ها از مهمانان پذیرایی کنید

ایده ای برای تزئین ژله با طالبی

مدت زمان عمل لازک چشم

خوردن میوه‌ به در بارداری و خواص آن

مراحل فر کردن موهای ظریف در خانه مانند یک حرفه ای

ستاره هایی که درآسمان میبینیم چه اندازه ای هستند؟

معرفی نامزدهای ایرانی کتاب‌ برای کودکان با نیازهای ویژه

ابهام در میزبانی استقلال در لیگ دسته اول

نقش‌ اول جنجال ال‌کلاسیکو؛ توپ از خط رد نشد!‏

حزباوی جلوی چشم ابراهیمی جشن می‌گیرد

الهلال از سبیل متنفر است؛ تا اطلاع ثانوی

شکست تلخ، یاران قربانی در نزدیکی سقوط

فتح‌الله‌زاده نمی‌خواست ساپینتو روی نیمکت بنشیند

امروز بگو و بخند، فردا جنگ و جدل!

لحظه اعلام گل آفساید اولسان توسط فغانی

تشویق ایسلندی فوتسالیست‌ها بعد از صعود به نیمه‌نهایی

گل اول ازبکستان به ویتنام در جام ملت‌های فوتسال آسیا

اخلال در بازار ارز؟!

این فقط اهل کثافت‌ کاری‌های جمع و جور و زود بازده است!

وقتی کلی پول کلاس دف دادم!

سلبریتی‌ها و سندروم فتوشاپ سازی/ در حاشیۀ بیماری ترانه علیدوستی

بخش هایی از کنسرت پرانرژی امید حاجیلی

توماج صالحی به اعدام محکوم شد

دستگیری اراذل و اوباش شمشیر به دست تهرانپارس