آریا بانو

آخرين مطالب

رییس پلیس مبارزه با موادمخدر تهران بزرگ خبر داد

انهدام 12 باند اینترنتی مواد مخدر/ 20 هزار معتاد متجاهر در تهران اجتماعي

  بزرگنمايي:

آریا بانو - رییس پلیس مبارزه با موادمخدر تهران بزرگ از دستگیری بیش از 1000 خرده فروش موادمخدر در شعاع یک کیلومتری مدارس تهران و انهدام 12 باند اینترنتی مواد مخدر خبرداد.

به گزارش ایسنا، سرهنگ محمد بخشنده در نشست خبری پیش از ظهر امروز خود درباره پاکسازی اطراف مدارس اظهارکرد: از ابتدای مهرماه تا کنون با هماهنگی های انجام شده شعاع یک کیلومتری مدارس از وجود معتادان متجاهر و خرده فروشان مواد مخدر پاکسازی شد.
وی با بیان اینکه در همین راستا 1000 خرده فروش موادمخدر در شعاع یک کیلومتری مدارس دستگیر شده‌اند، گفت: در اجرای این طرح تمرکز ما بر مراکز حاشیه‌ای و نیز برخی مدارس در مناطق شوش، مولوی و هرندی است و البته این طرح را در سراسر تهران اجرا کردیم.
برآورد وجود 20 هزار معتاد متجاهر در تهران
بخشنده در مورد زمان دسترسی به موادمخدر در تهران نیز گفت: با اقدامات انجام شده از سوی پلیس زمان دسترسی به مواد مخدر افزایش یافته و در حال حاضر به بیش از دو ساعت رسیده است.
رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر در ادامه با اشاره به نگهداری زنان معتاد متجاهر شهر تهران اظهار کرد: برای شهر تهران حدود یکهزار ظرفیت برای نگهداری متجاهر احتیاج داریم اما در حال حاضر ظرفیت موجود حدود یک سوم آنچه که نیاز داریم است.
به گفته وی، نگهداری زنان معتاد متجاهر شرایط متفاوتی دارد. برخی باردار هستند برخی ترنس هستند و مسائلی از اینها را دارد که باید حساسیت بیشتری برای نگهداریشان وجود داشته باشد که ما امیدواریم دستگاه‌های مختلف وارد عمل شوند تا ظرفیت لازم را ایجاد کرد.
وی درباره‌ تعداد زنان معتاد متجاهر در تهران نیز گفت: برآورد ما حدود هزار نفر است.
رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر تهران بزرگ به آمار کشفیات پلیس در سال 97 نیز اشاره کرد و گفت: از ابتدای امسال تاکنون 15.5 تن انواع مواد مخدر در تهران کشف ، بیش از 61 باند قاچاق مواد مخدر منهدم و 720 قاچاقچی حرفه‌ای مواد مخدر نیز شناسایی و دستگیر شده است.
بخشنده با بیان این که طی این مدت 70 هزار مجرم مرتبط با مواد مخدر شناسایی و دستگیر شدند گفت: البته بخش قابل توجهی از این افراد معتادان متجاهر بودند که جمع آوری شدند.
وی با بیان این که طبق برآورد ما 20 هزار معتاد متجاهر در تهران است، گفت: همچنین پیش بینی‌های ما این بود که حدود هزار نفر از این افراد جز تبعه دیگر کشورها از جمله افغانستان هستند.
بخشنده درباره‌ ساماندهی معتادان متجاهر تبعه کشورهای خارجی نیز گفت: این افراد را خود پلیس ساماندهی کرده و به منطقه عسگرآباد منتقل می‌کنیم.
وی با بیان این که از میان 20 هزار معتاد متجاهر شهر تهران حدود 5000 نفرشان کارتن‌خواب هستند، گفت: بخشی نیز به دلیل داشتن زخم باز و بیماری‌های عفونی همچون هپاتیت و ایدز و … و شرایطی نظیر کبر یا صغر سن مورد توجه ویژه‌ای هستند که امیدواریم دستگاهای مسئول در این زمینه نیز وارد شود.
رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر تهران بزرگ افزود: درباره‌ی افرادی که نمی‌توان به شکل عادی در طرح‌های جمع آوری معتادان آنان را ساماندهی کرد لازم است دستگاه‌هایی همچون بهزیستی، کمیته امداد و وزارت بهداشت و … پای کار بیایند تا هم برای درمان‌شان اقدام و هم تصمیم گیری درستی درباره‌ ساماندهی آنها اتخاذ شود. به عنوان مثال فردی که سن کمی داشته یا معتاد متجاهری که دارای کهولت سن است، نمی‌تواند در فضایی که دیگر معتادان حضور دارد حضور داشته باشند.
100 کودک درمیان معتادان متجاهر جمع آوری شده
وی در باره‌ کودکان معتاد متجاهر جمع آوری شده در تهران نیز گفت: حدود 100 کودک کمتر از 16 سال سن در میان معتادان متجاهر جمع آوری شده حضور دارند که امیدوارم مرکزی برای ساماندهی آنان ایجاد شود ضمن اینکه بیشتر این کودکان در منازل منطقه 12 حضور داشتند.
وی درباره‌ی تعداد معتادان متجاهر جمع آوری شده در منطقه شوش و مولوی نیز گفت: بیش از 7200 نفر از ابتدای اجرای این طرح تاکنون دراین مناطق جمع آوری شدند. ضمن این که اقدامات لازم برای فعالیت‌های آموزشی و فرهنگی نیز در این مناطق در حال انجام است به عنوان مثال مدارسی که در این منطقه قرار داشتند پاکسازی شده و در حال رنگ آمیزی هستند تا از ظرفیت مدارس استفاده بیشتر شود.
انهدام 12 باند اینترنتی مواد مخدر
بخشنده در مورد برخورد پلیس با خرید و فروش مواد مخدر در فضای مجازی نیز گفت: 12 باند فعال در فضای مجازی که در جرایم مرتبط با مواد مخدر فعال بودند شناسایی و منهدم شدند. یکی از باندها که در شهرهایی همچون تهران، کرمانشاه، کاشان، قزوین و … فعال بوده و هشت عضو اصلی نیز داشت ، اخیراً با اقدامات اطلاعاتی پلیس مبارزه با مواد مخدر تهران بزرگ منهدم شد.
به گفته رییس پلیس مبارزه با موادمخدر تهران بزرگ، این افراد با تبلیغاتی که اغواکننده و مثبت در فضای مجاری، جوانان را به مصرف مواد مخدر ترغیب می‌کردند و هدف آنها عمدتاً دانش آموزان و دانشجویان بود.
وی از هماهنگی و برگزاری جلسات مختلف و شرکت‌های پستی و ارسال مرسوله خبر داد و گفت: با شرکت‌های مختلف و پیک‌های موتوری جلساتی داشته و از آنان خواستیم تا نسبت به ارسال بسته‌های پستی حساسیت بیشتری داشته باشند که خوشبختانه آنان نیز همکاری خوبی با ما داشته و مواردی بوده که با مشکوک شدن پیک پلیس نیز وارد عمل شده است.
رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر تهران بزرگ درباره‌ی نظارت پلیس بر محورهای مواصلاتی تهران نیز گفت: ممکن است برخی از قاچاقچیان تصور کنند که ما در ایام نوروز فعالیت کمتری داریم در حالی که در طول تعطیلات نوروزی پلیس مبارزه با مواد مخدر نیز در آماده باش است و بخصوص در 14 محور مواصلاتی شهر نیز نظارت ویژه‌ای خواهد داشت.
وی درباره‌ی آخرین عملیات پلیس مبارزه با مواد مخدر تهران بزرگ نیز گفت: شب گذشته همکاران من 90 کیلوگرم مخدر تریاک که در حال ورود به تهران بود را کشف کردند. این مواد در دو محموله 65 و 25 کیلوگرمی در حال ورود به تهران بود که محموله 65 کیلوگرمی در یک کامیون جاساز شده و محموله 25 کیلوگرمی در پوشش خانواده و از بار سیب زمینی کشف شد. دو خودروی سمند نیز این کامیون‌ها را اسکورت می کردند.
وی درباره‌ی اینکه درحال حاضر چه تغداد معتاد متجاهر در مراکز بازپروری هستند، گفت: 131 نفر از زنان معتاد متجاهر را جمع آوری کردیم که 98 نفر از آنان در مراکز بازپروری مورد پذیرش قرار گرفتند.
وی افزود: در حال حاضر نیز در تهران بیش از 7200 هزار متعاد متجاهر در مراکز بازپروری هستند که 600 نفر از آنان به مرکز سروش منتقل شدند. ما امیدواریم با تحولات خوبی که با حضور سردار مؤمنی در ستاد مبارزه با مواد مخدر انجام شده شاهد اقدامات گسترده‌تری در این زمینه باشیم. ضمن این که تاکنون نیز اقدامات بسیار خوبی در بحث مبارزه با معتادان متجاهر انجام شده است.
وی درباره‌ی الگوی مصرف مواد مخدر در تهران گفت: گرچه مخدر گل در سالهای اخیر با رشد سرسام آوری روبرو بوده است اما در حال حاضر تریاک ، هروئین ، شیشه و حشیش بیشترین مصرف مواد مخدر را در تهران به خود اختصاص داده است.
انتهای پیام

لینک کوتاه:
https://www.aryabanoo.ir/Fa/News/133367/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

تازه کردن سبزی پژمرده با چند ترفند ساده خانگی!!

شغل های استرس زا را بشناسید/اینفوگرافی

برگزاری کشتی فرنگی جام تختی بدون مدعیان

پیروزی سخت یونایتد مقابل قعرنشین در شب خروج لیورپول از کورس قهرمانی!

کار سخت عقاب‌ها در فینال سوپرلیگ بسکتبال غرب آسیا

انریکه: تا امباپه حرف نزند چیزی نمی‌گویم!

علیرضا فغانی یکی مثل کولینا برای آسیایی‌ها

پرسپولیس به جد‌ی‌ترین طلبکارش رسید!

دانشگر بدون کتف‌بند در تمرینات

داوید رایا آرسنال را نجات می‌دهد

با آدم های منفی اطرافم چگونه رفتار کنم که انرژی شان را جذب نکنم؟

چگونه کودک حرف گوش نکن را تربیت کنیم؟

کدام ویتامین باعث کاهش خطر ابتلا به نقرس میشود؟

اتلتیک بیلبائو ایران در انتظار رویایی با سپاهان

کلوپ: حالا فقط لغزش سیتی و آرسنال ما را قهرمان می کند

خوشحالی هواداران اینتر پس از کسب بیستمین قهرمانی در لیگ

کار بزرگ یاران حاج‌صفی با 3 گل طلایی

خلاصه بازی منچستریونایتد 4 - شفیلد یونایتد 2

اسبقیان: دخل و خرج دو باشگاه بر عهده مالکان آنهاست

تن هاخ: وحشت نکردیم، خیلی خونسرد بردیم

آقای کلوپ لیگ را در گودیسون پارک از دست دادی!

خنده های یورگن کلوپ پس از گل دوم اورتون به لیورپول

نایب رئیس بارسا تأیید کرد؛ ژاوی می‌ماند

سخت‌ترین بازیکنانی که مقابل خسرو قرار گرفتند

خلاصه بازی اورتون 2 - لیورپول 0

تمجید سایت فیفا از عملکرد متقدرانه شاگردان شمسایی

امیدوارم رانگنیک پیشنهاد بایرن را رد کند

گل دوم اورتون به لیورپول توسط دومنیک کالورت لوین در دقیقه 58

احساساتی شدن جان تری پس از پیام تبریک مورینیو به مناسبت ورود به تالار مشاهیر لیگ برتر

آخرین وضعیت بدهی‌های سرخابی‌ها به بانک شهر

چگونگی فرآیند واگذاری سرخابی‌ها از زبان احمدی

پاری‌سن‌ژرمن برد و در آستانه قهرمانی قرار گرفت

احمدی: تیمی خواهیم ساخت که در آسیا مدعی باشد

گل دوم منچستریونایتد توسط فرناندز از روی نقطه پنالتی در دقیقه 61

گل سوم منچستریونایتد توسط فرناندز در دقیقه 81

گل چهارم منچستریونایتد توسط هویلون در دقیقه 86

پیش بینی وضعیت بارندگی برای آخر هفته

ماجرای تعطیلی شنبه یا پنجشنبه جنجالی شد

یوسفی: من هیچ دلخوری از آقای دبیر ندارم

عکس یادگاری دبیر با کودکان کشتی گیر

امیری: تبریک ویژه به هواداران 2 تیم به خاطر این اتفاق ارزشمند

دبیر: اختلاف با پیمان یوسفی؟ من کینه ای نیستم

مهارت بی‌نظیر دیگو مارادونا؛ پنج ضربه متوالی به تیرک و چیپ زدن به دروازه بان

تیم رویایی 11 نفره اندی کول از هم تیمی های سابقش در منچستریونایتد

19 سال پیش در چنین روزی؛ سوپرگل وین رونی به نیوکاسل

خوشحالی شدید هوادار آرسنال پس از دریافت پیراهن مارتین اودگارد

اتفاق خوب برای سپاهان قطعی شد

مدیر اینتر: قرارداد اینزاگی تمدید می‌شود

محافظت شیر مادر از توله‌ها در برابر گله گاومیش‌های عصبانی

چرا اجرام زحمت در ایستگاه فضایی بین المللی شناور می شوند؟