آریا بانو

آخرين مطالب

مد و لباس ایران در سال 1397 / از درخشش بخش خصوصی در برپایی رویدادهای تازه تا روی خوش نوسانات نرخ ارز به فعالیت برندهای ایرانی و تولیدکنندگان (1) فرهنگی هنری

  بزرگنمايي:

آریا بانو - عطیه پژم: برگزاری نمایشگاه‌های عیدانه، رونمایی از لباس ارکسترهای سمفونیک و ملی در جام جهانی، برپایی سمپوزیوم بین‌المللی طراحی صحنه و لباس تهران و... از اتفاقات مهم مد و لباس در شش ماه اول سال 1397 بود.


سرویس مد و لباس هنرآنلاین: سال 97 با تمام فرازوفرودهایش به‌روزهای پایانی خود نزدیک می‌شود. سالی که نوسانات نرخ ارز، بحران‌های اقتصادی، تورم شدید و گرانی از مهم‌ترین ویژگی‌های آن بود اما بااین‌وجود قطار فرهنگ و هنر ایران‌زمین همچون همیشه تاریخ تلاش کرد تا بر روی ریل در حال حرکت خود نلغزد و با سرعتی مطمئن و استاندارد به سمت جلو پیش رود.
در این مجال قصد داریم دفتر مد و لباس ایران را در نیمه نخست سالی که با شعار "حمایت از کالای ایرانی" آغاز شد، تورق کنیم؛ سالی که عدو سبب خیر شد و در شرایطی که تحریم‌های اقتصادی دامن بسیاری از عرصه‌ها را گرفت، اما مد و لباس با اتکای بیشتر به ظرفیت‌های داخلی از کاهش واردات بی‌رویه پوشاک به ایران حُسن استفاده را کرد.
میزان فروش صنایع دستی در نمایشگاه‌های عیدانه
در روزهای آغازین فصل بهار بود که آمار فروش محصولات صنایع‌دستی ایرانی به‌ویژه در بخش مد و لباس در نمایشگاه‌های عیدانه بر اساس آمار رسمی گمرک جمهوری اسلامی اعلام شد.
دبیر کل صادرات صنایع‌دستی کشور درباره میزان فروش صنایع‌دستی در نمایشگاه‌های عیدانه عنوان کرد که در نمایشگاه عیدانه امسال حدود 700 میلیون تومان فروش صنایع‌دستی را داشتیم که رقم قابل‌توجهی نبود، ما برای افزایش رقم فروش نمایشگاه عیدانه امسال راهکارها و برنامه‌های جدید داریم که این برنامه‌ها اجرایی خواهد شد. بر اساس آماری که به‌صورت دقیق از مدیران کل استان‌ها دریافت شد،10 هزار و 430 غرفه در قالب بازارچه‌های صنایع‌دستی در سراسر کشور، 62 میلیارد تومان فروش در روزهای نخستین سال داشتند.
رونمایی از لباس ارکسترهای سمفونیک و ملی در جام جهانی
مراسم رونمایی از تن‌پوش‌های طراحی و تولیدشده توسط شرکت "هاکوپیان" که قرار بود توسط اعضای ارکستر سمفونیک تهران و ارکستر ملی در اجراهای رسمی در جام جهانی پوشیده شود، طی مراسمی با حضور سومبات هاکوپیان مدیرعامل شرکت هاکوپیان و علی‌اکبر صفی پور مدیرعامل بنیاد رودکی در هتل اسپیناس پالاس رونمایی شد.
هاکوپیان در ارتباط با این همکاری اذعان داشت که "ما عاشقانه وارد این کار شدیم و دوست داریم در این رویداد بزرگ سهممان را باافتخار ادا کنیم. برای اولین بار پس از انقلاب شاهدیم که برای ارکسترها لباس طراحی و ساخته می‌شود. امروزه در جهان اثبات‌شده که هیچ شرکتی نمی‌تواند به حیاتش ادامه دهد مگر اینکه در مسائل اجتماعی نقش داشته باشد."
برپایی دهمین دوره نمایشگاه بین‌المللی صنعت نساجی استان یزد
دهمین دوره نمایشگاه بین‌المللی صنعت نساجی استان یزد از 18 تا 21 اردیبهشت‌ در محل نمایشگاه بین‌المللی یزد برگزار شد که این رویداد شامل عرضه ماشین‌آلات و محصولات صنعت نساجی، چرم، پوشاک و فرش ماشینی بود.
شرکت‌های داخلی و خارجی یا نمایندگی شرکت‌های بین‌المللی به ایران آمدند و حدود 100 شرکت‌کننده داخلی و خارجی در دهمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت نساجی استان یزد حضور به هم رساندند که ازجمله آن‌ها می‌توان به ایتالیا، آلمان، ترکیه، هند، چین و سویس اشاره کرد.
تشریح عملکرد سال­‌های اخیر کارگروه در زمینه مد و لباس در شورای اجتماعی کشور
حمید قبادی دبیر کارگروه ساماندهی مد و لباس در روزهای پایانی نخستین ماه سال با حضور در شورای اجتماعی کشور گزارشی از عملکرد سال­‌های اخیر این کارگروه درزمینهٔ مد و لباس ارائه کرد.
قبادی در این دیدار به برنامه‌های سال 97 و هم­چنین مشکلات و موانع موجود در پیش روی فعالان این حوزه مانند کاربردی سازی آثار و مشارکت بیشتر اتحادیه‌ها در تصمیمات عمومی و ملی کشور به حمایت بانک‌ها از وام‌های مرتبط و ارزان‌قیمت، راه‌اندازی مؤسسات تخصصی و مجتمع‌های تخصصی ایرانی، ضرورت برخورد بیشتر با قاچاق، بازنگری سرفصل­‌های درسی، حمایت­‌های تبلیغاتی و ضرورت‌های اجرای کامل قانون ساماندهی مد و لباس تأکید و اشاره کرد.
برپایی سمپوزیوم بین‌المللی طراحی صحنه و لباس تهران
دوره‌ دوم سمپوزیوم بین‌المللی طراحی صحنه و لباس تهران با حمایت خانه‌ تئاتر ایران و انجمن طراحان صحنه و لباس از هفتم تا چهاردهم اردیبهشت‌ماه 1397 در خانه‌ هنرمندان ایران برگزار شد.
این دوره از سمپوزیوم با نگاهی پژوهش محور با برگزاری نشست‌های علمی تخصصی با حضور اساتید طراحی صحنه و لباس ایران ازجمله؛ بهرام بدخشانی، امیرحسین قدسی، پیام فروتن، رعنا امینی، مریم نعیم زاده، علاءالدین پژهان، رضا مهدی‌زاده و کیوان مقدم، همراه با نمایشگاهی از آثار اساتید و دانشجویان طراحی صحنه و لباس برگزار شد.
همچنین در بخش رقابتی این دوره از سمپوزیوم، بهترین طراح صحنه، بهترین طراح لباس و بهترین کارگردان در تعامل با طراح صحنه و لباس در تئاتر، فیلم کوتاه و فیلم‌های بلند سینمایی سال 1396 معرفی شدند.
برگزاری دومین کارگاه آموزشی بین‌المللی مدیریت مراکز خرید و رویکردهای نوین صنعت خرده‌فروشی
ماهنامه "تجارت طلایی" برای دومین بار و در دومین ماه سال میزبان کارگاه آموزشی بهره‌برداری و مدیریت مراکز خرید و رویکردهای نوین صنعت خرده‌فروشی با حضور بزرگان و اساتید بین‌المللی این حوزه در سالن کوه نور هتل پارسیان اوین شد.
تعدادی از سخنرانان بین‌المللی در دومین کارگاه آموزشی خرده‌فروشی و مدیریت مراکز خرید‌ حضور به هم رسانیدند‌،‌ این کارگاه آموزشی با ادغام حوزه دانش و عمل به‌ویژه در صنعت پوشاک باعث شد تا جریان انتقال تجارب اساتید بین حضار به‌خوبی و به‌صورت اثربخش اتفاق افتد‌.‌
حضور بیش از 130 غرفه در بخش عفاف و حجاب نمایشگاه قرآن کریم
آئین افتتاحیه بیست و ششمین نمایشگاه قرآن کریم از ساعت 18 روز شنبه 29 اردیبهشت برگزار و بخش عفاف و حجاب نیز در رواق شرقی مصلا امام خمینی (ره) برپا شد.
بیست و ششمین نمایشگاه قرآن با شعار "قرآن؛ چلچراغ هدایت" با همکاری 29 کمیته تخصصی در ‌زمینه‌های مختلف علمی، محتوایی، هنری، کودکان، زنان و بخش بین‌الملل آغاز به کارکرد و در طول ایام برگزاری از ساعت 17 تا 24 میزبان علاقه‌مندان خواهد بود.‌
در این دوره از نمایشگاه بیش از 130 غرفه در مساحتی بالغ‌بر 5000 مترمربع در بخش عفاف و حجاب بیست و ششمین نمایشگاه قرآن کریم حضور داشتند.
بخش عفاف و حجاب نمایشگاه قرآن کریم میزبان رسته‌های مختلف لباس اجتماع کودک، نوجوان، بانوان، آقایان، سرپوش، ملزومات عفاف و حجاب، پارچه‌های چادری و طراحان و تولیدکنندگان لباس جشن تکلیف بود.
بخش تبلیغی ترویجی این دوره از نمایشگاه نیز با همراهی مؤسسات فرهنگی عفاف و حجاب، ضمن برپایی نشست‌های تخصصی با موضوع عفاف و حجاب و برپایی کارگاه‌های آموزشی، رونمایی از آثار برتر و جدید حوزه عفاف و حجاب را در دستور کار خود قرارداد و برای سومین بار متمادی، طرح نذر حجاب با عنوان "فردوس" و کارگاه دوخت رایگان انواع چادر نیز اجرا شد.
بازنگری در مجوزهای هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی
سیدمجتبی حسینی معاون امور هنری در نخستین روز از سومین ماه سال و طی نامه‌ای به مدیران کل هنرهای نمایشی، هنرهای تجسمی، موسیقی، آموزش و توسعه فعالیت‌های فرهنگی و هنری و دبیر کارگروه مد و لباس تأکید کرد بازبینی مجوزهای حوزه معاونت امور هنری بر اساس قوانین و اقتضائات و به‌منظور بهبود فضای کسب‌وکار هنر، در اولویت قرار گیرد.
معاون امور هنری با اشاره به مجوزهای معاونت هنری در شش حوزه تعریف‌شده موسیقی، هنرهای نمایشی، هنرهای تجسمی، آموزش و توسعه فعالیت‌های فرهنگی و هنری، ساماندهی مد و لباس و مؤسسات فرهنگی تک منظوره تأکید کرده است: بجاست برای تسهیل در امور اجرایی و فعالیت‌های حرفه‌ای هنرمندان، ساماندهی مأموریت‌ها، تکالیف قانونی معاونت و روان‌سازی برنامه‌های در دست اقدام، با همکاری مشاور برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی، مبنا و مرجع قانونی صدور هر یک از مجوزها را استخراج و ضمن تطبیق با قانون، وظایف و تکالیف وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مصوب مجلس شورای اسلامی (1365) و مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی و در راستای برنامه‌های وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، بازبینی مجوزها بر اساس قوانین و اقتضائات و به‌منظور بهبود فضای کسب‌وکار در عرصه هنر با قید فوریت و اولویت در دستور کار قرار گیرد.
از رونمایی تمبر صنایع دستی با طرح زیورآلات تا ثبت شهر ملی فرش در روز جهانی صنایع‌دستی
امسال هم هم‌زمان با روز جهانی صنایع‌دستی، مدیران کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان‌ها از برگزاری و راه‌اندازی نمایشگاه‌ها، بازارچه و موزه‌های صنایع‌دستی خبر دادند که خود نشان از توجه مسئولان به امر تشویق، کمک و راهنمایی صنعتگران دستی و همچنین بالا بردن سطح اطلاعات تخصصی و حرفه‌ای آن‌ها با توجه به زمینه‌های متفاوت فرهنگی در کشور و همچنین حفظ و تقویت صنایع‌دستی و تجلی آن به‌صورت رکن عمده‌ای از حیات فرهنگی ملت ایران دارد.
هم‌زمان با روز جهانی صنایع‌دستی از تمبر صنایع‌دستی با طرح زیورآلات سنتی ترکمن و همچنین لوح ثبت گنبدکاووس به‌عنوان شهر ملی فرش رونمایی شد.
البته امسال برخلاف سال‌های پیش، نمایشگاه صنایع‌دستی کشور که هرسال در تهران برگزار می‌شد و به عبارتی نیز بزرگ‌ترین رخداد صنایع‌دستی در ایران محسوب می‌شود، به‌ دلیل هم‌زمانی با ماه مبارک رمضان به تیرماه موکول شد.
پرونده پلاسکو به کجا رسید؟
آغاز عملیات ساختمانی پلاسکو بدون اخذ مجوز ساخت از سوی شهرداری تهران در روزهای نخست تابستان خبرساز شده است.
خبر رسید که طبق آخرین اخبار منتشرشده و مطابق اعلام استاندار تهران درباره سرنوشت ساختمان پلاسکو کلنگ ساختمان پلاسکو زده‌شده است.
علی اعطا سخنگوی شورای شهر تهران نیز با تأیید آغاز عملیات ساختمانی پلاسکو بدون اخذ مجوز ساخت از سوی شهرداری تهران معتقد است این موضوع که هر چه زودتر باید این ساختمان تعیین تکلیف و کار احداث آن آغاز شود، درست است، اما نه برخلاف قانون و بدون اخذ مجوزهای لازم. در حال حاضر، دلیل تأخیر در احداث این بنا، اختلاف‌نظری است که در خصوص مسائل کالبدی آن وجود دارد.
همچنین سازمان‌های دیگری ازجمله میراث فرهنگی نیز نکاتی در این رابطه دارد که باید آن‌ها نیز موردتوجه قرار گیرد. به گفته سخنگوی شورای شهر تهران آغاز عملیات احداث ساختمان پلاسکو بدون اخذ مجوزهای لازم می‌تواند این ساختمان را به سرنوشت پروژه‌های ساختمانی مشابه دچار کند که به دلیل نداشتن مجوزهای لازم نیمه‌کاره رها شدند. او ابراز امیدواری کرد: پس از طی مراحل قانونی و تصمیم‌گیری در نهادهای بالادستی، پروانه ساخت صادر و پس‌ازآن، عملیات اجرایی با سرعت و در نظر گرفتن استانداردهای لازم انجام شود.
فراخوان انتشار نخستین کتاب تصویرسازی دانشجویی مد و لباس ایرانی
انتشارات جمال هنر به همراه مؤسسه آموزشی طراحی لباس نوآوران پوشش شهرتاش باهدف معرفی آثار تصویرسازی لباس، از کلیه علاقه‌مندان و دانشجویانی که در این حوزه فعال هستند دعوت کرد تا آثار هنری خود را جهت چاپ در کتاب مذکور ارسال کنند. آثار تصویرسازی پس از ارزیابی، داوری و تأیید بانام و مشخصات فرد متقاضی منتشر شدند.
برپایی نشست هم‌اندیشی حوزه طراحی و تولید روسری و پوشش سر
بیست و هفتمین روز از فصل تابستان بود که نشست هم‌اندیشی و رسانه‌ای حوزه طراحی و تولید روسری و پوشش سر با حضور حمید قبادی دبیر کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور، حمیدرضا نیک‌طبع دبیر کمیته صنعت کارگروه و جمعی از طراحان، تولیدکنندگان و فعالان حوزه چاپ دستی و دیجیتال بر روی محصولات پوشش سر برپا شد.
دبیر کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور پیش از بیانات حضار با اشاره به‌عنوان "حمایت از کالای ایرانی" و لزوم توجه به موضوعات مختلف در حوزه لباس و با تأکید بر اینکه رقم استفاده از محصولات پوشش سر در ایران به 150 میلیون عدد در سال می‌رسد گفت: این حجم هم دارای جنبه‌های اقتصادی است و هم فرهنگی و برآورد این است که در آینده سمت‌وسوی نگاه به بازار از بیرون مرزها به داخل کشور معطوف شود و جشن خودکفایی را برپا کنیم. فعالان این حوزه منتظر گرانی یا ارزانی پوشش سر نبوده‌اند اما مشکلاتی همچون موانع عمومی واردات مواد اولیه، نبود تبلیغات محصولات ایرانی، لزوم اصلاح کیفیت نخ و پارچه موردنیاز، توجه به برندسازی، مشارکت بیشتر صنعت نساجی با این بخش و لزوم ارائه آموزش‌های حرفه‌ای ازجمله موضوعات قابل‌طرح است.
نشست هم‌اندیشی حوزه طراحی و تولید روسری و پوشش سر با طرح مشکلات، گلایه‌های فعالان و پیشنهاد‌های جمع حاضر در این جلسه همراه شد.
تجلیل از برترین‌های بخش عفاف و حجاب بیست و ششمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم
مراسم تجلیل از فعالان عرصه عفاف و حجاب با حضور حمید قبادی دبیر کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور، طراحان و تولیدکنندگان حوزه عفاف و حجاب، اساتید دانشگاه و غرفه‌داران بخش عفاف و حجاب بیست و ششمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم، عصر روز سه‌شنبه 26 تیر در تالار رودکی تهران برگزار شد.
در بخش برترین غرفه بخش عفاف و حجاب بیست و ششمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم، نرگس رحیمی از برند نرسا حائز رتبه نخست شد و غرفه حجاب الزهرا از شهرری و غرفه حجاب شهرکرد نیز به‌عنوان برترین غرفه‌های نمایشگاه تقدیر شدند.
لیلا بوستانی در بخش لباس کودک و نوجوان با برند چین‌چینی حائز رتبه برتر شد و در بخش دانشگاهی و مسابقه گروهی از ایده تا اجرا، گروه رزا باقری کیا، شادی احمدی و ماندانا شیرعلی حائز رتبه نخست را دریافت کردند.
همچنین مریم کریمی، سارا نارویی و رقیه پاشایی رتبه دوم را کسب کردند و مهدیه شهبازی، مریم یوسف زاده و هانیه نوروزی رتبه سوم را به دست آوردند.
اعطای مجوز تجارت الکترونیک به مشاغل خانگی حوزه مد و لباس
ستاد ساماندهی و حمایت از مشاغل خانگی در راستای تحقق قانون حمایت از مشاغل خانگی مصوب سال 89 مجلس شورای اسلامی و با توجه به تحولات عظیم سالیان اخیر در بخش فناوری و اطلاعات با فراهم آمدن امکان اشتغال خانگی برای بسیاری از افراد در زمینه IT با استفاده از رایانه و وسایل جانبی اقدام به اعطای مجوزهای لازم در این حوزه کرد که بر این اساس متقاضیان علاقه‌مند برای آشنایی بیشتر با مشاغل خانگی حوزه مد و لباس می‌توانند برای اخذ مجوزهای لازم در حوزه تجارت الکترونیک به سایت وزارت تعاون کار و رفاه امور اجتماعی به نشانی www.mcls.gov.ir قسمت مشاغل خانگی مراجعه کنند.
البته یکی از مهم‌ترین نکات بارز و قابل‌توجه در شش ماه نخست امسال، برپایی نمایشگاه‌های متعدد از سوی طراحان، مزون‌داران و مدیران مؤسسات و خانه‌های مد و در نقاط مختلف کشور به ویژه پایتخت بود که بر این اساس می‌توان سال حمایت از کالای ایرانی را سالی موفق در مسیر خصوصی‌سازی جریانات مد و لباس با اتکا به هنر و پشتکار اعضای این خانواده بزرگ دانست.
امید است در سال‌های پیش رو نیز با همت فعالان هنر صنعت پوشاک و حمایت‌های عادلانه و مؤثر بخش دولتی، شاهد پویایی و رشد هر چه بیشتر این عرصه باشیم.

لینک کوتاه:
https://www.aryabanoo.ir/Fa/News/133391/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

ابداع روش جدیدی برای نابودی سرطان

‌زبان فارسی‌ را مدیون زبان متعادل سعدی هستیم

ژاوی: براوو رئال، این صعود حلالشان باشد

انریکه: اول دورتموند را ببریم، به رئال هم می‌رسیم

تمدید قرارداد دی‌جورجی با ایتالیا

کناره‌گیری ویتالی هاینن از هدایت ژرمن‌ها در آستانه لیگ ملت‌ها

تاج: امروز آماری دادند که هزار و 8 نفر در لیگ ثبت نام شده‌ و 548 نفر داخل زمین رفته‌اند.

نام پتروشیمی‌های خریدار باشگاه استقلال مشخص شد

تاج : امیدوارم بتوانیم از کشور چین VAR را خریداری کنیم.

تاج: واگذاری باشگاه‌ها (استقلال و پرسپولیس) روز دوشنبه انجام می‌شود

پرفروش‌ترین و پرمخاطب‌ترین روز سینمایی فروردین 1403

دوست داشتی شوهرت گرگ بود یا بره؟!

بررسی چالش‌های رژیم صهیونیستی با مستندهای افق

چه هوای دل‌انگیزی دارد این خانه!

هشدار وزارت بهداشت به مادران باردار

الزام تزریق واکسن های روتاویروس و پنوموکوک در کشور

تلفات بارندگی و سیل در پاکستان به حدود 100 تن رسید

وقتی در لاین خودت رانندگی نمی کنی!

هدفش اینکه ببینه چند نفر زنده میان بیرون

حرکت خفن این راننده کامیون پربازدید شد

طرز تهیه ترشی بادمجان

فکت های بامزه درباره غذا

میکروپلاستیک ها از روده به سایر اندام حرکت می کنند

شش اشتباه رایج درباره واکسن اچ‌پی‌وی/ واکسن گارداسیل را فقط زنان باید دریافت کنند؟

همسرم برای بیرون رفتن مرا محدود می کند!

‏از جمله ماجراهای دوقلوی همسان داشتن

تهران صاحب آرامستان جدید در این دو منطقه می شود

انیمیشن دیدنی ناسا از قمر سیاره مشتری

یک لرزه‌سنج مسافر ماه می‌شود!

به مناسبت روز بزرگداشت شاعر و نویسنده بزرگ قرن هفتم، سعدی شیرازی

به دنیا دل مبند ای دل به فکر توشه ره باش ‏

به بهانه اول اردیبهشت یادروز سعدی شاعر بلند آوازه ایران و جهان‌

اعلام برنامه بازی‌های شهرداری گرگان در فینال بسکتبال غرب آسیا

تارتار: کسی فکر نمی‌کرد ملوان روزی با سپاهان رقابت کند

معرفی کادر فنی تیم ملی دارت برای قهرمانی آسیا

گل سعید واسعی به فولاد بوی انتقام می‌داد!

بیانیه هیات مدیره باشگاه تراکتور

تصمیم سخت ستاره چلسی؛ تردید برای جراحی

10 سال از یکی از سوپرگل‌های دیمیتار برباتوف با پیراهن موناکو گذشت

پس از یک سال؛ ستاره ناکام لیورپول جدا می‌شود

آنچلوتی: اگر نیاز باشد با 7 مدافع و دو گلر بازی می‌کنیم

آمار نیما کار پیام برای بازگشت را سخت کرد

سروش رفیعی: حاشیه ندارم چون فیلم بازی نمی‌کنم!

فصل سوم «پدرخوانده» ابوطالب آماده پخش شد

تیزر جدید شب‌آهنگی با حضور بازیگر زن جوان

ترفندهای بچه برای درآمدزایی!

تولد هجده سالگی دختر تام کروز در غیاب پدرش / شباهت باور نکردنی سوری به مادرش کیتی هولمز

نیم قرن از عمر مهران احمدی بازیگر نقش بهبود پایتخت گذشت/ پنجاه سالگی ات مبارک

دورهمی دوستانه مهرانه مهین ترابی و رابعه اسکویی بعد از مدت ها | تعطیلات آخر هفته دلچسب بازیگران

آوازی از استاد شجریان بر شعر سعدی