آریا بانو

آخرين مطالب

8 نکته برای کاهش کلسترول خون پزشکي

  بزرگنمايي:

آریا بانو -
8 نکته برای کاهش کلسترول خون
٨٨٢
٠
مجله پزشکی دکتر سلام / در مورد راهکارهای موثر و مفید برای کاهش کلسترول خون چه می دانید؟ آیا می دانید چه راه هایی به شما کمک می کنند تا به کاهش کلسترول خون خود کمک کنید؟ عوارض کلسترول بالا را می شناسید و می دانید چه خطراتی شما را تهدید می کند؟ در این مقاله از بخش قلب و عروق دکتر سلام به بررسی 8 راهکار به منظور کاهش کلسترول خون می پردازیم.
راهکارهای کاهش کلسترول خون
آیا دکتر شما به شما گفته که کلسترول بالا دارید؟ بنابراین شما می دانید که رژیم غذایی و شیوه ی زندگی خود را تغییر دهید تا سطح کلسترول خود و احتمال ابتلا به بیماری های قلبی را کاهش دهید. حتی اگر برای شما داروی های کاهش کلسترول تجویز شده باشد، هنوز به تغییر رژِم غذایی خود و تحرک بیشتر برای سلامتی قلب، نیاز دارید. می توانید با این مراحل شروع کنید.

کاهش کلسترول خون – انواع آن
بدن شما نیاز به سطح پایینی از کلسترول دارد. اما بسیاری از مردم بیش از حد از کلسترول به ویژه کلسترول نوع بد یا LDL دارند. این اتفاق زمانی می افتد که شما به مقدار بیش از حد از چربی های اشباع مصرف کنید که عمدتا در غذاهای حیوانی یافت می شود. اگر سطح کلسترول بد شما بیش از حد بالا باشد، پلاک در شریان های قلب شما ایجاد می شود و منجر به بیماری های قلبی می شود. کلسترول خوب یا نوع HDL، باعث کاهش سطح کلسترول بد یا LDL در خون شما می شود.
از دست هایتان برای اندازه گیری استفاده کنید
خوردن بیش از حد آسان است، به ویژه اگر شما غذا می خورید و سهم غذایتان زیاد است. این می تواند منجر به افزایش وزن و کلسترول بالا شود. مقدار مناسب چه قدر است؟ یک راه اندازه گیری دستی وجود دارد. یک وعده مناسب از گوشت یا ماهی به اندازه ی مشت شما است و یک میان وعده از آجیل یا سبزیجات پخته شده، برنج و یا ماکارونی با ید در دست شما جا شود.
مصرف مواد غذایی خوشمزه و مغذی
بشقاب خود را با میوه ها و سبزیجات برای سوزاندن و کاهش سطح کلسترول LDL پر کنید (هدف 5 تا 9 وعده خوردن در روز است). آنتی اکسیدان های موجود در این غذاها ممکن است همراه با فیبر مفید باشد و اگر غذای خود را با این موارد پر کنید، غذاهای کم چربی خواهید خورد. شما می توانید با این کار فشار خون خود را کاهش دهید و وزن خود را متعادل نگه دارید.
کاهش کلسترول خون با مصرف امگا 3
شما می توانید دو بار در هفته ماهی بخورید. ماهی یک منبع عالی از پروتئین و امگا 3 است که نوعی از چربی مورد نیاز بدن شما است. امگا 3 به سطوح پایین تر گلیسیرید که نوعی چربی در خون شما است، کمک می کند و همچنین می تواند به کاهش سطح کلسترول و کاهش رشد پلاک در رگها کمک کند. به دنبال ماهی های چرب مانند ماهی سالمون، قزل آلا، ماهی تن و ساردین باشید و آنها را بپزید و یا کباب کنید. اما از سرخ کردن ماهی پرهیز کنید.
روز خود را با دانه های کامل شروع کنید
یک کاسه جو دو سر انتخاب هوشمندانه ای است. این شما را پر می کند و باعث می شود که شما در ناهار پرخوری نکنید. همچنین سطح کلسترول LDL را محدود می کند. دانه های کامل فقط برای صبحانه نیستند. شما گزینه های دیگری برای طول روز دارید مانند برنج قهوه ای و یا وحشی، ذرت بو داده و جو.
کاهش کلسترول خون با مصرف آجیل ها و مغزها
نیاز به یک میان وعده دارید؟ تعداد کمی از بادام، پسته، گردو و یا سایر آجیل ها می تواند یک میان وعده خوشمزه باشد. آنها چربی های منحصر به فردی دارند که کلسترول بد را کاهش می دهد اما سطح کلسترول خوب را به تنهایی بالا می برد. مطالعات نشان می دهد که حدود یک اونس آجیل در روز مصرف می کنند احتمال کمتری دارد که بیماری قلبی دچار شوند. مقدار کمی را همیشه با خود داشته باشید تا چربی و کالری را محدود کنید و از آجیل هایی که در شکر، شکلات و نمک فراوان است، اجتناب کنید.

غذاها را با چربی های غیر اشباع درست کنید
شما نیاز به چربی در رژیم غذایی دارید، اما احتمالا کمتر از شما به این موضوع و نوع چربی فکرکرده اید. چربی های غیر اشباع مانند آنهایی هستند که در روغن های گیاهی کانولا، زیتون وجود دارد (این روغن ها سطح پایینی تز کلسترول بد LDL دارند و سطح کلسترول خوب HDL را بالا می برند). چربی های استاندارد مانند آنهایی هستند که در گوشت، لبنیات با چربی کامل، کره و روغن نخل یافت می شود ( این چربی ها کلسترول LDL را افزایش می دهند). به یاد داشته باشید که چربی های خوب نیز کالری بالایی دارند بنابراین فقط کمی از آنها را مصرف کنید.
بهترین کربوهیدرات را انتخاب کنید
لوبیا و دانه های کامل مانند برنج قهوه ای، کینوا و گندم کامل، دارای فیبر بیشتری هستند و سطح قند خون شما را افزایش نمی دهند. این مواد کلسترول را پایین می آورند و به شما احساس خوبی می دهند. دیگر کربوهیدرات ها مانند آنهایی در نان سفید، سیب زمینی سفید، برنج سفید یافت می شوند، سریع تر قند خون را افزایش می دهند بنابراین شما زودتر احساس گرسنگی می کنید و این می تواند باعث بروز خستگی شود.

لینک کوتاه:
https://www.aryabanoo.ir/Fa/News/134243/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

اجرای قطعه «تنها» توسط معروف ترین نوازنده ساکسیفون کنی جی

اجرای صدای «بارون» توسط ارکستری که بسیار هماهنگ است!

رکورد جابه‌جایی مسافر توسط راه‌آهن شکسته شد

کشف جسد سوخته داخل بشکه اسید

اقدام به خودکشی مرد جوان در متروی تهران

روایت عجیب و باورنکردنی از مادر رونالدو!

قدم زدن تمساح در فلوریدا

یکی از نادرترین گونه های شقایق دریایی در جزیره کیش

کتلت لوبیا قرمز، غذای خوشمزه و گیاهی

آموزش تهیه ژله نارنگی

اینجا، یک میلیارد کیلومتر دورتر از زمین، حیات زنده می‌ماند!

جسم فلزی مرموز در کالیفرنیا، زباله فضایی بود

آمده ام بلکه نگاهم‌ کنی!

وضعیت کتابخانه‌های عمومی برای نابینایان

کری‌خوانی یامال برای رئال؛ سه‌تایی می‌شوید

لغو پرواز ملی‌پوشان تنیس به اردن

گل دوم بحرین به ایران توسط صالح احمد

شکست غیرمنتظره ایران برابر بحرین در نیمه اول

فروش سرخابی‌ها؛ خصوصی‌سازی یا رفع تکلیف؟

فرانسه بسیج شد تا امباپه چمپیونزلیگ ببرد

مسی را برای کوپا با پر قو حفظ می‌کنند

آمار جالب مهاجم استقلال خوزستان؛ آسو تایم

گل دوم ایران به بحرین توسط مهدی کریمی

گزارش زنده؛ ایران 1 - 2 بحرین

ترکیب پیشنهادی خرید سهم باشگاه استقلال

جواد تشکری مدیر رادیو اربعین شد

بین مال دنیا و نورالدین همه دنیا رو انتخاب کردن!

درس بزرگ معادی به پسرش در «افعی تهران»

ضرر سنگین ستاره لژیونر پس از طلاق از همسرش!

این عروس و دامادم که همیشه خدا باهم قهرن!

انتظاراتی که یک مرد از همسرش دارد و هرگز نمی گوید!!

اجرایی تاثیرگذار از علیرضا قربانی در کنسرت

دادستان کل کشور: پرونده قضایی برای بانوان بی‌حجاب تشکیل نمی‌شود

آغاز اعزام زائران به حج عمره از سوم اردیبهشت

تصاویری از کردستان که چشم مردم ایران را به خود خیره کرد

قاری نوجوان به مسابقه 50 میلیاردی دعوت شد

4 گوشه دنیا/ این پسر آلمانی 73 هزار دلار خرج کرد تا شکل عروسک شود

مرگ دلخراش یک موتورسوار در برخورد با نیلی‌گاو

بخشی از مراسم «هزار دف» در روستای پالنگان کردستان

4 گوشه دنیا/ اولین هتل طلایی جهان از طلای 24 عیار!

کیک تخته ای دورنگ مجلسی

مرغ زعفرانی با سس زرشک

عواملی که باعث آسیب دیدن گردن می شود

خانم گلی در 4 دقیقه!

خلاق ترین ایده برای جای عروسک

چرا به اهدافمان در زندگی نمی‌رسیم؟

ماجرای دستگیری شهردار و عضو شورای یک شهر

شعرخوانی دختر شیرین زبان

کونسیسائو: طارمی حالا همان بازیکنی است که همیشه بود

ترکیب تیم ملی فوتسال در بازی دوم جام ملت‌ها