آریا بانو

آخرين مطالب

مهارت زندگی/ حرف‌هایی که نباید در محل کار درباره خودتان بزنید مقالات

مهارت زندگی/ حرف‌هایی که نباید در محل کار درباره خودتان بزنید

  بزرگنمايي:

آریا بانو -
مهارت زندگی/ حرف‌هایی که نباید در محل کار درباره خودتان بزنید
٢٣٣
٠
یوکن / ما عادت کرده‌ایم در محل کار، مدام از خود تعریف کنیم و خودشیفته باشیم، اما این کار نمی تواند ما را به موفقیت شغلی برسانیم. با ما همراه باشید تا به شما بگوییم چه چیزهایی را در محل کار درباره خودتان به زبان نیاورید.
هر چقدر انسان بزرگ‌تری باشید، کمتر از خودتان تعریف خواهید کرد. وقتی واقعاً در کارتان حرفه‌ای باشید، این دیگران هستند که پشت سر شما می گویند "فلانی چقدر حرفه‌ای است"، اما افراد حرفه‌ای اصلاً چنین حرفی در مورد خودشان نمی زنند. تعریف کردن از خود مانع پیشرفت شما می شود، در حالی که نمی خواهید چنین کاری انجام دهید.
افرادی که همیشه در فضای مجازی در مورد مدرک تحصیلی، تجربیات و پول خود لاف می زنند، از این می‌ترسند نکند در جامعه دیده نشوند. به همین خاطر خود را بزرگ می کنند و به سراغ واژه‌های افراطی می روند، اما در واقع کسی برای آن‌ها ارزش و احترام قائل نیست.
باید بدانید افراد با اعتماد به نفس و حرفه‌ای، برای خودشان احترام قائل هستند. صداقت است که شما را شایسته‌ی احترام می کند، نه واژه‌های افراطی و تمجید برانگیزی که پروفایلتان را پر کرده است.
لیز رایان (Liz Ryan)، نویسنده‌ی موفق حوزه‌ی نیروی انسانی، می گوید هرگز ده عبارتی که در ادامه به آن‌ها اشاره می کنیم را در مورد خودتان به زبان نیاورید. تعدادی از این عبارات همان‌هایی هستند که مردم انگلیسی زبان وارد حوزه‌ی برندسازی شخصی کرده‌اند، اما اغلب آن‌ها در وب سایت‌هایی چون لینکداین از سوی افراد فارسی زبان استفاده می شود.
قانون شکنی می کنم
این بدترین حرفی است که می توانید در زمینه‌ی برندسازی بزنید؛ مثلاً می گویید: "من وارد این سازمان می شوم و تمام قواعد آن‌ها را بر هم می زنم." مسلماً هر کسب و کار ی به سمت هدف مشخصی در حرکت است؛ یعنی چشم اندازی برای خود داشته و مدیران آن نمی خواهند در قواعدی که ایجاد شده اخلالی ایجاد کنید. پس "قاعده شکن" بدترین انتخابی است که می توان در برندسازی داشت.
مجری تغییر هستم
این حرف دیگری در برندسازی است که باید از آن اجتناب کنید. اگر می دانید در چه مسیری قرار دارید، پس در مورد همان صحبت کنید. نباید بگویید هدفتان این است وارد شرکت شوید و به درخواست رئیس تغییراتی به وجود آورید. اگر چنین حرفی بزنید، یعنی تمام قدرتی که در دست دارید، از سوی فرد دیگری به شما داده می شود. پس شما کوچک به نظر می رسید، نه مامور تغییر.
در حوزه‌ی کاری خود استاد، متخصص یا کارشناس هستم
اجازه دهید دیگران شما را متخصص بدانند. اگر به آن‌ها در حل مسئله کمک کنید، با کمال میل این کار را برایتان انجام می دهند. پس از خودتان تعریف نکنید، این کار باعث می شود تمام قدرتتان را از دست بدهید.
خلاق هستم
باید بگویید چه خلاقیت هایی دارید، ما خودمان تصمیم می گیریم خلاق بمانیم یا نه.
شهرت زیادی در کشور یا دنیا دارم
واقعاً شرم آور است، این جملات را درباره‌ی خودتان بزنید؛ زیرا اگر حقیقت داشته باشد، به گفتن آن‌ها احتیاجی ندارید. بگویید چه توانایی‌هایی دارید، نه اینکه دیگران درباره شما چه فکری می کنند.
در حوزه‌ی کاری‌ام پیشرو هستم
بهتر است دیگران درباره‌ی شما چنین حرفی بزنند.
فارغ‌التحصیل این دانشگاه و کارمند آن شرکت بودم
آیا ارزش شما در سی سالگی به بالا، به مدارسی بستگی دارد که در آن‌ها فارغ‌التحصیل شده‌اید یا شرکت‌هایی که برایشان کار کرده‌اید؟ بدون شک این‌ها بخش مهمی از زندگی شما هستند، اما شما بدون این مدارک هم فوق‌العاده خواهید بود. در اینجا سؤال مطرح می شود "چرا؟"، "چه چیزی شما را متمایز می کند؟" درباره‌ی این مسائل صحبت کنید.
ویراستار، نویسنده، طراح وب و ... هستم
ممکن است در برندسازی به سراغ تخصص‌های خود بروید، اما با این کار توانایی خود را نادیده می گیرید. قطعاً شما ارزش بیشتری دارید. باید بگویید با این مهارت‌ها می خواهید چه کار کنید. بگویید این مهارت‌ها چطور می توانند در کنار هم قرار گیرند و به فرد دیگری در پیشرفت کسب و کارش کمک برساند.
سخت کوش هستم
اگر شرکتی تنها به خاطر سخت کوشی به دنبال استخدام شما باشد، از نظر من نباید مشغول کار شوید. وقتی انقلاب صنعتی جای خود را به اقتصاد مبتنی بر دانش داد، سخت کوشی تمام مفهوم خود را از دست داد. در شرکتی مشغول به کار شوید که برای ایده‌ها و ذهن فوق‌العاده شما ارزش قائل است، نه کسی که فقط می خواهد سخت کار کنید.
نتیجه گرا هستم
این حرف نمی تواند شما را به عنوان یک شخص، بدون هیچ زاویه‌ی دید و ویژگی‌های شخصیتی تبدیل به برند کند.
وقتی اعتماد به نفس بیشتری داشته باشید، برندسازی شکل واقعی‌تری به خود می گیرد. هرچقدر برندی که می سازید انسانی‌تر باشد، افراد حرفه‌ای‌تری را به خود جلب خواهید کرد.





نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield

ساير مطالب

مخالفت بی‌جهت «ولی» با نکاح دختر مجردش

٨ راهکار برای لذت بخش کردن سفر

که عیــد آسان نمود اول ولی افتاد مشکل‌ها!

ویژگی‌هایی که جلوی پشیمانی را می‌گیرند

مرهمی بر دردهای موسپیدان

سنت دیرینه بانوان شهر تاریخی مُجِن برای نوروز

راه حل آیت‌الله بهجت برای درمان عصبانیت

بازگشت به خشخاش‌زار ؟

فضیلت لیله الرغائب | شب آرزو‌ها چه شبی است؟

کدام استان سرزمین آبشارهای خروشان است؟

روشهایی جهت باز شدن زبان کودک

برزخ بی‌هویتی در سرزمین مادری...

مهارت زندگی/ حرف‌هایی که نباید در محل کار درباره خودتان بزنید

حمام عمومی، آغازگر بازگشت به زندگی اجتماعی

پسرم مدام مدل موهایش را شبیه بازیکنان و بازیگران خارجی می زند!

مردانگی در آمریکا خوب است یا بد

شادمانه پیر شوید

محبت به سالمندان و اهمیت آن

کی میگه قیافه برای مردها مهمه؟

چالش پروژه پن؛ مصرف لوازم آرایشی تا قطره آخر

دلیل تمایل مردان به زنان بزرگ‌تر از خودشان چیست؟

7 واقعیت جالب و باورنکردنی در مورد زنان که خود نیز از آن بی اطلاعند

نوزاد شبیه مادر سالم تر است یا نوزاد شبیه پدر؟

چگونه ابلیس که از آتش است با آتش جهنم عذاب می شود؟

آشنایی با مخرب ترین شیوه های تشویق کودکان و دانش آموزان!

هشت مولفه‌ای که زمینه ساز طلاق است

بهترین جراحی بینی یعنی این!

کودک همسری چه پیامدهایی برای دختران دارد؟

تحلیل جامعه شناختی کودک همسری

غیبت و انواع آن

کودکان نشسته بر سفره سیاه شوربختی

هر بوسه فرزند درجه‌ای است در بهشت

غلبه واقع‌گرایی بر انتزاع / نگاهی به بخش نقاشی یازدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر

ده دلیل جالب دروغ گفتن زنان به مردان

سئو | آموزش سئو و بهینه سازی سایت

تختی بر تخت عزت سینمای ایران

قضاوت میکنم، پس هستم!

خلاقیت چیست؟ چگونه می‌توان خلاق‌تر بود؟

تفاوت های زنان و مردان از نظر طرز فکر

خلاقیت کودکان و 15 روش طلائی برای پرورش آن

اسلام و نظام اسلامی

با مهمترین زنان شاهنامه آشنا شوید

وقتی ولنتاین جای روز عشق ایرانی را می‌گیرد...

10 ترفند طلایی که به رشد کسب و کار شما کمک خواهد کرد

نقدی بر رویکرد مدیریت شهری در نمای ساختمان‌ها

شناخت و بررسی معیارهای معماری سنتی ایران

انتشار کتابی مطالعاتی درباره علل گرایش مخاطب به موسیقی مصرفی

با چشم دیگران انتخاب نکنید

گرفتن مهریه به چه صورتی انجام می شود ودر چه مواردی مهریه به زن تعلق نمی گیرد

افزایش کودک آزاری‌های روانی در قاب «اینستاگرام»