آریا بانو

آخرين مطالب

چگونه اولین پرواز فرزندتان را به تجربه‌ای خاص تبدیل کنید؟ گوناگون

  بزرگنمايي:

آریا بانو -
چگونه اولین پرواز فرزندتان را به تجربه‌ای خاص تبدیل کنید؟
٥١
٠
لست سکند / شما در زندگی‌تان فقط یک بار «اولین پرواز» را تجربه می‌کنید، بنابراین می‌ارزد هر چه در توان دارید انجام بدهید تا اولین پروازتان به تجربه‌ای خاطره‌انگیز تبدیل بشود. البته مسئولیت تجربه‌ی اولین پرواز کودکان بر عهده‌ی والدین و بزرگ‌سالانشان است.
اگر می‌خواهید اولین پرواز نوزادتان خاص باشد، مطلب زیر را تا انتها بخوانید، چراکه پس از آن، می‌توانید با خیال راحت‌تر و آرامش بیشتری در اولین پرواز کودکتان، همراهش باشید. این مطلب از زبان کسی نوشته شده که اولین پرواز کودکش را خاطره‌انگیز کرده است، پس از اینجا به بعد، مطلب را از زبان خودش خواهیم خواند. همراه ما باشید.
پدر و مادر من در اولین پرواز فرزندمان با ما همراه بودند. بعداً مشخص شد که این کار حرکت هوشمندانه‌ای بود. آن‌ها نه تنها کمک کردند تا شرایط آرامتر بشود، بلکه نقش دستیار عکاسی را هم ایفا کردند. اگر ممکن است، از پدربزرگ و مادربزرگ، خاله یا عمه و یا عمو یا دایی یا شادترین دوستانتان بخواهید در اولین سفر فرزندتان شما را همراهی کنند. شاید پدر و مادرهای باتجربه به این حرف بخندند، اما به نظر ما چهار بزرگ‌سال در برابر یک کودک نسبت ایده‌آلی بود و والدین من توانستند عکس‌ها و ویدیوهای ارزشمندی از خانواده‌مان بگیرند و مسئولیت سلفی گرفتن را از روی شانه‌های من بردارند. آن‌ها با حضورشان فرصت بیشتری برای لذت بردن از هر لحظه به ما دادند.
پوشیدن لباس مناسب
باور بکنید یا نه، پیدا کردن لباس‌ نوزاد و اسباب‌بازی‌های کوچک با علامت خطوط هوایی محبوب‌تان کار بسیار راحتی است. اگر می‌توانید از قبل برنامه‌ریزی کنید و از آنجایی که می‌دانید از کدام خطوط هوایی استفاده خواهید کرد، پوشاندن لباسی که علامت خطوط هوایی روی آن باشد به فرزندتان، کار بسیار خوبی است. ما لباسی با علامت خطوط هوایی دلتا (Delta) به فرزندمان پوشانده بودیم، و دیدن این لباس باعث شده بود از کارمندان میز پذیرش گرفته تا نگهبانان امنیتی و کارکنان اسکای کلاب (Sky Club) و مهمانداران و کاپیتان پروازمان و تمامی خدمه پرواز گوش تا گوش لبخند بزنند.
این افراد اغلب در محل کارشان نوزاد نمی‌بینند و دیدن نوزادی که لباسی با علامت خطوط هوایی به تن کرده باشد حتی اتفاق نادرتری محسوب می‌شود. این کار بسیار ساده‌ است اما نشان می‌دهد که شما (و فرزندتان!) در مورد سفرِ پیش‌رو هیجان‌زده هستید. با چنین نیّت مثبتی، فرصت‌های منحصر به فردی رُخ خواهند داد؛ فرصت‌هایی مثل عکس گرفتن در اتاقک خلبان، دریافت اولین نشان‎‌‌ یا حتی کارت‌ پرواز یادگاری، مثل کارت‌هایی که ما در ایرباس ای-320 دریافت کردیم.
دسترسی به سالن استراحت
اگر بتوانید به اتاق استراحتی که توسط خطوط هوایی‌تان اداره می‌شود دسترسی داشته باشید و زودتر از ساعت پرواز به آن‌جا بروید، کاملاً طبیعی است که لباس فرزندتان را به کارمندان آنجا نشان بدهید و گپ و گفت کوتاهی با آن‌ها داشته باشید. در کل کارمندان اتاق استراحت آماده‌ی ارائه‌ی هر نوع خدماتی به مشتریان وفاداری هستند که اجازه‌ی ورود به اتاق استراحت را دارند، و اگر بگویید این پرواز اولین پرواز فرزندتان است، آن‌ها در موقعیتی هستند که می‌توانند هماهنگی‌های لازم را با گیت انجام داده و اگر وقت داشته باشند (و احساس مهربانی‌شان هم گُل کرده باشد!) این خبر را به اطلاع سایرین هم برسانند.
همان موقعی که ما در اسکای کلاب بودیم، یکی از کارمندان آنجا نه تنها از قبل به خدمه اطلاع داده بود که این اولین پرواز فرزند ماست، بلکه همچنین چهار بلیط دریافت نوشیدنی رایگان هم به ما داد تا این اتفاق را جشن بگیریم.
زودتر سوار شوید و خجالت نکشید
اگر زمان بیشتری در اختیار داشته باشید، مرتکب هیچ اشتباهی نخواهید شد. انتظار می‌رود که کارمندان خطوط‌ هوایی تمام کارهایشان را سر موقع انجام بدهند، و در عین حال که خدمه علاقمندند کارهایشان را کنار بگذارند و دور فرزند شما جمع بشوند، کارهای معینی برای انجام دادن دارند. با زودتر حاضر شدن در مقابل گیت و زودتر سوار شدن به هواپیما و سریع‌تر جا به جا شدن، فرصت بیشتری برای صحبت کردن با خدمه‌ی پروازتان در اختیار خواهید داشت.
ما چندان در مورد اولین پرواز فرزندمان اغراق نکردیم، اما حضور یک نوزاد در هواپیما باعث جلب توجه سایر حاضرین و پرسیدن سوالاتی از سوی آن‌ها می‌شود. ما از تعریف کردن داستان به سرپرستی گرفتن نوزادمان خجالت نکشیدیم و به آن‌ها گفتیم که این اولین پرواز او است و جزئیاتی در مورد مکان‌هایی که برای گشت و گذار به آنجا می‌رفتیم بیان کردیم. به یاد داشته باشید که خدمه‌ی پرواز کلاً به سفر علاقه دارند – و بخاطر همین این شغل را انتخاب کرده‌اند – و وقتی یک نوزاد سوار هواپیما می‌شود، آن‌ها به نوعی انگار مسافران فردا را می‌بینند و از این موضوع خوشحال می‌شوند.
در مورد ما، همین موضوع باعث شد خدمه‌ی پرواز خیلی مراقب ما باشند و مرتب برایمان خوراکی و نوشیدنی بیاورند، و قبل از حرکت این فرصت را ایجاد کردند که سری به اتاقک خلبان بزنیم و خود کاپیتان از ما عکس گرفت. اگر شما هم به دنبال چنین فرصتی برای عکس گرفتن هستید، فقط درخواست کنید! ممکن است نوزادتان باعث شود محبوب‌ترین عکس زندگی‌تان را در اولین پرواز فرزندتان بگیرید!
پروازی کوتاه‌تر و هواپیمایی کوچک‌تر انتخاب کنید
حرف من این نیست که اگر یکی از 400 مسافر امارات ای380 (Emirates A380) باشید، شانس‌تان برای اینکه به شما توجه بیشتری بکنند کمتر خواهد شد، بلکه حتی ممکن است به نفع‌تان هم نباشد. اگر می‌خواهید شانس ایجاد یک تجربه‌ی واقعاً خاطره‌انگیز در اولین پرواز فرزندتان بیشتر بشود، برای یک پرواز کوتاه‌‌تر برنامه‌ریزی کنید. حتی بهتر است برای پرواز با یک هواپیمای کوچک‌تر برنامه‌ریزی کنید. هر چقدر افراد کمتری در پروازتان حضور داشته باشند، برای خدمه راحت‌تر است که این موقعیت خاص را به رسمیت بشناسند و کارهای خودشان را کنار بگذارند تا با خانواده‌ی شما مثل مهمانان وی آی پی (VIP) رفتار کنند.
ما سفری کمتر از 1000 مایل را در یک بوئینگ717 که 110 صندلی داشت، رزرو کردیم. طول این پرواز برای لذت بردن از غذا، نوشیدنی و عکس گرفتن کافی بود، اما کوچک بودن هواپیما باعث می‌شود، احتمال اینکه کسی اولین پروازش را در آن تجربه کند افزایش پیدا کند. این موضوع در مورد ما باعث شد شرایطی ایجاد شود که کاپیتان پیش از پرواز در کابین اعلام کند که پسر ما برای اولین بار است که سوار هواپیما می‌شود. وقتی که فرود آمدیم، او از همه بخاطر انتخاب کردن «خطوط هوایی بچه مورف» تشکر کرد و در هنگام پیاده شدن از هواپیما با ما دست داد و برایمان آروزی موفقیت کرد. این نوع برخوردهای خاص کمتر در هواپیماهای بزرگتری که مسافران بیشتری دارند اتفاق می‌افتد.
برای رزرو پرواز درجه یک و تجاری ریخت و پاش کنید
اصلاً تعجبی ندارد که کسانی که در کابین‌های جلویی نشسته‌اند در طول پرواز از توجه و رسیدگی بیشتر برخوردار بشوند. اگر سرویس شخصی‌تر و فضای بیشتری برای کِش و قوس آمدن و گرفتن عکس و رقابت کمتری برای رفتن به سرویس بهداشتی می‌خواهید، می‌ارزد که کمی پول بیشتر برای نشستن در کابین‌های جلوتر خرج کنید. گذشته از داشتن یک صندلی بزرگ‌تر برای خواباندن فرزندتان، چینش 2-2 صندلی‌ها، فضای شخصی بیشتری برای والدین به وجود می‎‌آورد.
ما با استفاده از مزایای عضویت در خطوط هوایی‌مان به کابین درجه‌ی یک رفتیم، اما کسانی که می‌خواهند تجربه‎‌ای فراموش نشدنی برای اولین سفر داشته باشند، بهتر است یک صندلی کلاس تجاری رزرو کنند. ما بدون ایجاد مزاحمت برای مسافرانی که اطراف‌مان بودند توانستیم عکس‌های زیادی بگیریم و زمانی که به دستمال و یا کمکی احتیاج داشتیم، دسترسی به مهمانداران بسیار راحت‌تر بود.
اولین پرواز فرزندتان خیلی زود و پیش از آنکه متوجه شوید به پایان می‌رسد، و اگر از پیش برای آن برنامه‌ریزی کنید تا به تجربه‌ای خاطره انگیز تبدیل بشود، به زحمت‌اش می‌ارزد. ما متوجه شدیم که نیازی نیست چیز خاصی را درخواست کنید. کارهای دیگر هم صرفاً به موقع حاضر شدن، پوشیدن لباس مناسب برای این موقعیت، و رفتن به اتاق استراحت پیش از سفر و صحبت کردن در مورد اولین پرواز فرزندمان، خودشان خود به خود انجام شدند.
خطوط هوایی معمولاً در هواپیماهایشان هدایای یادگاری دارند، و خدمه‌ی پرواز طبیعتاً آماده‌اند تا اگر پرواز کردن برای مسافرانشان تجربه‎‌ی جدیدی است، با مهربانی و سخاوت به آن‌ها خدمت کنند. شما هم می‌توانید با نشان دادن هیجان و احساستان نسبت به اولین پرواز فرزندتان، روز خدمه‌ی پرواز را بسازید و اگر خودتان هم فعالانه مایل به جذب کردن تمام و کمال این تجربه باشید، احتمال اینکه لحظات خوب و خوشی را بگذرانید بیشتر خواهد شد!
آیا شما هم تجربه‌ی مشابهی از اولین پرواز فرزندتان داشته‌اید؟ به نظرتان آیا تمامی موارد گفته شده در نهایت باعث خواهند شد که اولین پرواز شما در کنار فرزندتان خاص و منحصربفرد شود؟ منتظر دریافت نظرات شما هستیم.

لینک کوتاه:
https://www.aryabanoo.ir/Fa/News/135929/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

«وویجر 1» پس از 5 ماه با زمین تماس گرفت

در کانادا به کجاها سر بزنیم؟

گیتی آذرپی درگذشت

نگاهی به رقیبان آزادکار ایران برای کسب سهمیه

تارتار و هدایت ملوان با درد شدید

مشکل عجیب یونایتد برای اخراج تن‌هاخ

عصبانیت ژاوی پس از شکست 3-2 بارسلونا مقابل رئال مادرید

خوشحالی بازیکنان اینتر و سردادن شعار میلان ما اینجا هستیم

کلیپ زیبای باشگاه اینتر به مناسب 2 ستاره شدن لوگوی این تیم

واکنش اکانت اینستاگرام لالیگا به دو گل پیروزی‌بخش بلینگام

حیرت بارسلونا؛ داور ال‌کلاسیکو نمره قبولی گرفت

جنجال در فوتبال آفریقا به خاطر طراحی یک پیراهن!

واکنش کافو به لقب جالب لوکاس واسکز در رئال

رفتن پیولی از میلان قطعی شد

مصوبات دور اول سفر رییس جمهور در حوزه بنیاد شهید ایلام به صورت 100 درصد اجرایی شد

همنوازی نوازندگان ایرانی و روسی در سنت‌ پترزبورگ

تیزر ویدئویی آهنگ جدید «عشقم» از ناصر زینعلی

آخرین تصمیم دولت درباره افزایش تعطیلی آخر هفته

هشدار دانشمندان درباره همه‌گیری آنفلوانزا در جهان

2 توصیه مهم پزشکی به زائران خانه خدا

وضعیت شهر شنژن چین درپی بارندگی شدید

اطلاعیه چهارم فراجا درباره طرح برخورد با کشف حجاب

رئیس سازمان انرژی اتمی: سالانه یک میلیون ایرانی از خدمات دارویی هسته‌ای استفاده می‌کنند

یکی از باورنکردنی ترین مکان های فیلیپین

خیلی خوب برای نجات جون زنش تلاش کرد!

دره زیبای باشو در پاکستان

وقتی همزمان هم خوشانسی و هم بدشانس

برخورد وحشتناک کودک با شیشه مغازه حین دوچرخه‌سواری

پیاده شدن مسافر از اتوبوس در حال حرکت

عاقبت رانندگی با سرعت بالا در هوای مه آلود

یک جاده کوهستانی در کارپات رومانیایی

نحوه صحیح حمل کیسه‌های سنگین

روش تهیه کنسرو نخودفرنگی در خانه

نوشیدن آب همراه با غذا مفید است یا مضر؟

خواص خارق العاده و باور نکردنی چغندر

احساسات و اختلالات شایع اگر هیولا بودند چه شکلی می‌شدند؟

5 باور غلط درباره ضدآفتاب که فکرش را نمی‌کردید!

کشف بقایای زنان شکنجه شده‌ به شیوه «مافیاهای ایتالیایی»

ربات انسان‌نمای Menteebot با قابلیت درک زبان طبیعی معرفی شد

جایزه کتاب سال فراخوان داد

صابر کاظمی در کویت به ته خط رسید!

یاسین سلمانی در اردوگاه پرسپولیس آفتابی شد

راه پرسپولیس و استقلال از هم جدا شد

10 تقلب بزرگ و فراموش نشدنی دنیای فوتبال

برتری 3-2 میلان مقابل آژاکس با گل لحظات پایانی یان دال توماسون

مسعود یوسف: در آخر قهرمانی آسیا را می‌خواهیم

حساس‌ترین مبارزه کشتی فرنگی برای المپیک

رضاییان: شکایت رحمتی به دست ما نرسیده است

برگزاری لیگ سراسری کشتی نوجوانان با جوایز نقدی

پورعلی‌گنجی دوباره پیراهن شماره 8 پوشید