آریا بانو

آخرين مطالب

دختر ایرانی در رینگ بوکس فرانسه اجتماعي

  بزرگنمايي:

آریا بانو -
دختر ایرانی در رینگ بوکس فرانسه
١١٥
٠
فرادید / حالا که بحث حضور و دعوت از صدف خادم در رقابت‌های فرانسه مشخص شده است، هنوز علامت سؤال‌های زیادی مطرح می‌شود که پاسخ‌دادن به آن‌ها چندان شفاف نیست. صدف خادم اگرچه یکی از شناخته‌شده‌ترین بوکسور‌های زن ایرانی است که بیشتر به دلیل ممنوع‌بودن این رشته در ایران برای زنان، فعالیت‌هایش در شبکه مجازی دیده می‌شود، ولی مشخص نیست که آیا قرار است نماینده ایران در این تورنمنت باشد یا به صورت شخصی در رقابت‌های بوکس فرانسه به میدان خواهد رفت
هنوز زمان زیادی از اینکه خبر رسید فدراسیون جهانی بوکس با پوشش بوکسور‌های زن ایرانی برای حضور در رقابت‌های جهانی موافق کرده است، نمی‌گذرد که همین حالا اتفاق خوب دیگری در راه است؛ ماجرا مربوط به صدف خادم، دختر 24 ساله و بوکسور ایرانی است که قرار است به عنوان اولین زن بوکسور ایرانی در رقابت‌های رسمی بوکس روی رینگ برود؛ کجا؟ در فرانسه. در واقع او به تورنمنتی در شهر رویان فرانسه دعوت شده تا روز 24 فروردین اولین مسابقه رسمی‌اش را برگزار کند
این دعوت قطعا ارتباطی با آخرین تغییراتی که فدراسیون جهانی بوکس برای زنان ایرانی در نظر گرفته است، ندارد، چون این رشته هنوز در ایران به صورت رسمی مجوز فعالیت نگرفته و بوکسور‌های زن ایرانی بیشتر در پارک‌ها یا زیرزمین خانه‌هایشان تمرینات را پیگیری می‌کنند. با این حال، سؤال اینجاست که صدف خادم چطور به تورنمنت رسمی بوکس در فرانسه دعوت شده است؟
استادی به نام مهیار منشی‌پور
هرجا در بوکس حرفه‌ای ایران صحبت از یک ورزشکار باشد، باید اشاره‌ای به مهیار منشی‌پور کرد؛ حرفه‌ای‌ترین بوکسور ایران که سال‌ها برای فرانسه به میدان رفت و در دسته سبک‌وزن افتخارآفرینی کرد. مهیار منشی‌پور، اما در ایران به دلیل حمایت‌هایی که از مردم زلزله‌زده بم داشت، مشهور و شناخته‌تر شد؛ او البته بعد‌ها دوباره به رینگ بوکس برگشت و چند افتخار مهم دیگر کسب کرد. حالا ارتباط مهیار منشی‌پور با صدف خادم چیست؟ داستان به سال 2017 برمی‌گردد؛ جایی که منشی‌پور برای برگزاری یک دوره آموزشی به ایران سفر می‌کند و همان‌جا با استعدادی به نام صدف خادم روبه‌رو می‌شود.
مهیار خودش در این‌باره به «لوپاریزین» توضیح داده و می‌گوید: «اول باید درباره حضور صدف خادم در رقابت‌های پیش‌ِرو اشاره کنم و بگویم برای زنان سرزمین من، قدم بسیار بزرگ و روبه جلویی است. بشخصه از اینکه صدف قرار است در این تورنمنت شرکت کند، افتخار می‌کنم. امیدوارم دعوت او به این مسابقه، باعث گشایش در به روی دیگر زنان ایرانی باشد و فرصت جدیدی در اختیار آن‌ها بگذارد. خب، من سال 2017 و آخرین باری که به ایران سفر کرده بودم، صدف را کشف کردم. آنجا با چندین بوکسور جلسه تمرینی گذاشتم که بین آن‌ها پنج یا شش دختر هم بودند که صدف یکی از آن‌ها بود. البته این را هم بگویم که بخشی از این تمرینات به‌سختی برگزار شد، چون همان‌طور که می‌دانید، زنان بوکسور برای تمرین‌کردن دشواری‌هایی دارند. خب، از آنجا که کمیته بین‌المللی المپیک هم تأکید زیادی داشته که رشته‌های این‌چنینی در هر دو بخش زن و مرد به فعالیتشان ادامه دهند، فرصتی دست داد تا به فدراسیون بوکس ایران نزدیک شوم و برای آن‌ها توضیح دهم که دعوت از صدف خادم برای حضور در تورنمنتی رسمی در فرانسه فرصتی رؤیایی است».
حالا که بحث حضور و دعوت از صدف خادم در رقابت‌های فرانسه مشخص شده است، هنوز علامت سؤال‌های زیادی مطرح می‌شود که پاسخ‌دادن به آن‌ها چندان شفاف نیست. صدف خادم اگرچه یکی از شناخته‌شده‌ترین بوکسور‌های زن ایرانی است که بیشتر به دلیل ممنوع‌بودن این رشته در ایران برای زنان، فعالیت‌هایش در شبکه مجازی دیده می‌شود، ولی مشخص نیست که آیا قرار است نماینده ایران در این تورنمنت باشد یا به صورت شخصی در رقابت‌های بوکس فرانسه به میدان خواهد رفت.
صدف تأیید می‌کند ولی حرفی نمی‌زند
حالا که حضور صدف خادم در رقابت‌های فرانسه رسمی شده است و خبرش سروصدای زیادی در رسانه‌های فرانسوی به پا کرده، در ایران، اما در سکوت این موضوع در حال پیگیری است؛ خود صدف خادم علاقه‌ای به صحبت‌کردن در این‌باره ندارد؛ او به «شرق» می‌گوید: «اینکه قرار است در رقابت‌های فرانسه به میدان بروم را تأیید می‌کنم. بله، من در این مسابقات شرکت می‌کنم ولی الان علاقه‌ای به مصاحبه‌کردن ندارم». خادم تمریناتش را خیلی جدی پیگیری می‌کند تا به عنوان اولین زن ایرانی که قرار است در رینگ بوکس به صورت رسمی مسابقه دهد، نماینده شایسته‌ای باشد ولی بدون تردید، او بخش زیادی از هزینه‌ها را باید خودش بپردازد، چون از قرار معلوم، فدراسیون بوکس قرار نیست حامی او در این اتفاق مهم باشد.
سردرگمی فدراسیون
در شرایطی که دعوت‌نامه فرانسوی‌ها به دست خادم رسیده و او مصمم به حضور در این رقابت‌هاست، فدراسیون بوکس تصمیم مشخصی در این‌باره نگرفته است؛ حسین ثوری، رئیس فدراسیون بوکس ایران، درباره صدف خادم و رقابت تاریخی پیشِ‌رویش به «شرق» می‌گوید: «خانم خادم یک روز به فدراسیون آمدند و درخواست کردند که برای حضور در رقابت‌های فرانسه که دعوت‌نامه‌اش به دستشان رسیده بود، می‌خواهند اقدام کنند ولی من با احترام بسیار زیاد به ایشان گفتم که از طرف فدراسیون نمی‌توانیم به او مجوزی بدهیم، چون بوکس زنان ما تا به الان فقط در حد حرف راه‌اندازی شده و مجوزی برای فعالیت نداریم. چیزی که باید بگویم، این است که نمی‌دانم خانم خادم به چه شکلی قرار است بروند و در این مسابقات شرکت کنند».
در روز‌هایی که فدراسیون بوکس آب پاکی را روی دست صدف خادم ریخته و به او خبر داده است خبری از دادن مجوز به او نیست، پس باید این موضوع را قطعی دانست که خادم با حمایت مهیار منشی‌پور و به صورت شخصی در رقابت‌های بوکس فرانسه به میدان می‌رود تا اولین گام که دست بر قضا مهم‌ترین گام در تاریخ بوکس زنان ایران است را بردارد. در این میان، اما حسرت اصلی همچنان یک چیز است:‌ای کاش فدراسیون و مسئولان ذی‌ربط با حمایت‌کردن از خادم، نام خودشان را هم‌ردیف این اتفاق مهم قرار می‌دادند.

لینک کوتاه:
https://www.aryabanoo.ir/Fa/News/136070/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

بخش هایی از کنسرت پرانرژی امید حاجیلی

توماج صالحی به اعدام محکوم شد

دستگیری اراذل و اوباش شمشیر به دست تهرانپارس

تصویری حیرت انگیز از فرود ناموفق یک بوئینگ!

معاون امنیتی وزیر کشور: طرح نور با قوت به‌ کار خود ادامه خواهد داد

لحظه تصادف هولناک در جاده برفی به دلیل سرعت بالا

ماجرای شکایت جالب همسر محسن قرائتی نزد رهبر انقلاب

تصویری تماشایی با فاصله نزدیک از افعی شاخدار ایرانی

روز زیارتی امام رضا علیه‌السلام

طرز تهیه بستنی سنتی خانگی

عوارض خطرناک کبد چرب

ویدیویی از خط تولید لوازم آرایشی اورجینال در پاکستان!

تلسکوپ فضایی جیمز وب شواهدی از وجود حیات را کشف کرده است

ناسا یک گام به کشف حیات بیگانه در مریخ نزدیک‌تر شد

صحبت های دلنشین دکتر کاکاوند در مورد قدرت

الزام فرهنگ‌سازی برای کتاب‌های الکترونیکی

خلیفی به لاپورتا؛ این ایده احمقانه را کنار بگذارید

اینقدر اغراق نکنید، مسی کند بود و دو گل معمولی زد!‏

چادرملو علیه چهار صحنه داوری نیم فصل دوم

ویدیوی کامل بیانیه خوان لاپورتا درباره ال‌کلاسیکو

رد پای پرسپولیس در شکست پروژه بزرگ فوتبالی عربستان!

لیگ ملت‌ها؛ قهرمان المپیک پرستاره‌تر از همیشه

تباس: برخی بازی‌های لالیگا در آمریکا برگزار خواهند شد!

رئیس باشگاه میلان: پیولی تا پایان فصل سرمربی تیم خواهد بود

درگذشت فوتبالیست سابق ایرانجوان در حین بازی با پیشکسوتان استقلال

کسب 10 مدال در روز نخست برای نمایندگان ووشو ایران

چندرغاز که دیگه چانه زدن نداره!

هجوم هواداران محمدرضا گلزار برای سلفی گرفتن با او!

سکانسی خنده دار از سریال «سه در چهار»

ویدئو خنده‌دار از «نون خ» که هیچکس آن را ندیده است!

7 اقدام مراقبتی پس از لیزر پوست صورت

علیرضا قربانی و اجرای زیبای ترانه‌ی «عاشقانه نیست»

اجرای مهدی دارابی از آهنگ «شاید یه شب بارون»

آموزش هوش مصنوعی به دانش‌آموزان مناطق محروم

آمار مهاجرت به استان‌های شمالی کشور طی دو سال اخیر

گربه افسردگی گرفت

نخستین بنای مذهبی ایرانیان

4 گوشه دنیا/ هیتلر برای چه به دنبال برج ایفل بود؟

استوری روز زیارتی امام رضا علیه‌السلام

تصاویری زیبا از توکانت زمردی

نوآوری عجیب یک شهروند مشهدی در اثاث‌کشی

روش تهیه شیرینی خانگی لذیذ

کوکوی سیب زمینی را پنیری بپزید!

روش تهیه زیر برنجی لری

مراقبت های بعد از عمل چشم

اغفال وحشتناک، تهیه فیلم و اخاذی از زنان بالای 60 سال!

نگرانی های همسر حاج آقای قرائتی

ثبت رکورد جدید «کاهش نرخ تولد» در کره جنوبی

هیتلر برای چه به دنبال برج ایفل بود؟

ما دو جور بخشنده داریم!