آریا بانو

آخرين مطالب

مهارت زندگی/ سه اشتباه رایج استارت‌آپ‌ها گوناگون

  بزرگنمايي:

آریا بانو -
مهارت زندگی/ سه اشتباه رایج استارت‌آپ‌ها
٦٣
٠
مهر / استارت آپها، به دو دسته مالی تقسیم می‌شوند، کسب و کارهایی که سهامداران آن، مؤسسان آن هستند و کسب و کارهایی که مؤسسان آن، یک سرمایه گذار را در فرایند کاری تسهیم کرده‌اند.
یک کارشناس بازاریابی با اشاره به اشتباهات رایج کسب و کارهای نوپا در ایران، گفت: یکی از اشتباهات استارت‌آپها این است که به نظر مشتریان اهمیت نمی‌دهند.
استارت آپها، به دو دسته مالی تقسیم می‌شوند، کسب و کارهایی که سهامداران آن، مؤسسان آن هستند و کسب و کارهایی که مؤسسان آن، یک سرمایه گذار را در فرایند کاری تسهیم کرده‌اند.
در التهاب بازار، طیف وسیعی از استارت آپها دچار بحران می‌شوند، زیرا از نظر سهم بازار و توان مالی، تمکن لازم را ندارند و دست به عکس العمل های سریع می‌زنند که اولین آنها، تخفیف است.
تخفیف، به دلیل کاهش حاشیه سود و البته تغییر نگرش مشتریان، باعث کاهش میانگین فروش در طولانی مدت خواهد شد و برند استارت‌آپ را تضعیف کرده و مشتریان را عادت می‌دهد که همواره منتظر تخفیف بعدی بمانند.
این دقیقاً همان عارضه‌ای است که کسب و کارهای کرایه تاکسی در ابتدای راه اندازی با آن روبرو بودند. آنها مشتریانی داشتند که تنها در صورتی ثبت سفارش انجام می‌دادند که توانسته باشند تخفیف از آن خود کنند.
اما سوال این است، اشتباهات رایج کسب و کارهای نوپا در بازار ایران چیست؟
1. آنها مشتریان قدیمی را احیا نمی‌کنند
آن طیف از مشتریان که یک بار از یک کسب و کار خرید کرده‌اند، بهترین منبع برای جمع آوری اطلاعات هستند. استارت آپها به دلیل دریافت پالس های منفی از بازار مانند افزایش قیمت ارز، نبود مواد اولیه و غیره، فراموش می‌کنند مشتریان یکبار خرید کرده را دوباره احیا کنند.
2. به نظر مشتریان خود بی اهمیت هستند
استارت آپها، خدمات و محصولاتی جدید دارند، این به معنی آزمون نشدن این خدمات پیش از این است. پس اگر ذهنیتی درباره محصول یا خدمت وجود دارد، صرفاً نظر صاحبان کسب و کار است. اما عدم استفاده از نظرات مصرف کنندگان، باعث می‌شود محصول در طول زمان، از مسیری که برای آن تعریف شده است، خارج شده و مشتریان آینده را از دست بدهد. این اتفاق در بحران‌های مالی و بازاری، تشدید شده و عارضه آن زودتر نمایان می‌شود.
3. در شرایط پیچیده بازار، جرأت افزایش قیمت ندارند
یک ذهنیت اشتباه در استارت آپها وجود دارد و آن سندروم کاهش قیمت است. بیشتر کسب و کارهای نوپا گمان می‌کنند می‌توانند با کاهش قیمت محصول یا خدمات خود، میزان تقاضا را جابجا کنند. در صورتی که نه تنها این ذهنیت اشتباه است، بلکه در بسیاری از موارد مشاهده شده که افزایش قیمت، می‌تواند نشانه کیفیت بالاتر محصول نیز باشد.
این رویداد را در کسب و کارهای فست فود مشاهده می‌کنیم، در این صنعت، تا حد زیادی، قیمت نشانه کیفیت است! حس شما نسبت به یک پیتزا 4 هزار تومانی چیست؟؟

لینک کوتاه:
https://www.aryabanoo.ir/Fa/News/136318/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

مزیت ثانویه واردات خودرو

سازوکار واردات خودرو در 1401

شرایط واردات خودرو تعیین شد

وزیر صمت: افزایش تولید خودرو و آغاز واردات از خرداد ماه

وزیر صمت: ممنوعیت واردات خودرو لغو می شود

قیمت 11 خودروی خارجی بعد از آزادسازی واردات: از کرولای یک میلیاردی تا سورنتوی 1.5 میلیارد تومانی (+عکس)

فاطمی امین: برای صنعت خودرو برنامه 2 ساله داریم/ نماینده مجلس : وزیر صمت به مشتری ظلم کرده، استیضاحش می‌کنیم

رئیس سازمان مالیاتی: مالیات نقل و انتقال خودرو همزمان با سند سبز دریافت می‌شود

خودروهای جدید ایرانی در سال 1401/ دنا کیفیت پراید را دارد

ابهام در واردات خودرو سواری در سال 1401

رئیس کمیسیون تلفیق: مصوبه واردات خودرو از بودجه 1401 حذف شد+دلایل

نماینده مجلس: پشت پرده ها را اعلام می‌کنم/ حذف غیرقانونی وارادات خودرو سواری از بودجه توسط مجمع تشخیص مصلحت

مجوز مجلس برای واردات خودرو پابرجاست/ دولت از ابتدای فروردین می تواند خودروی سواری وارد کند

معاون وزیر صمت: حذف ارز دولتی برای دارو/ واردات دارو تا پایان سال نصف می‌شود

خودرو گران‌تر می‌شود

بازار خودرو در رکود/ افزایش 10 تا 18 میلیون تومانی خودروهای مدل جدید

مصوبه واردات خودرو منتفی شد

ترس واهی از واردات خودرو

(تصاویر) دیدار تیم‌های فوتبال بانوان سپاهان و هیات البرز

تعویض پلاک خودروی ارزان‌ 2 میلیون آب می‌خورد!

لاستیک بدون کدملی ارزان تر از خرید کالا با کدملی!/ بازار لاستیک همچنان دونرخی

همتی: خودروسازی در ایران تبدیل به ابزاری برای رانت های اقتصادی شده است

رونمایی از خودروی ارزان‌قیمت داخلی در بهمن ماه امسال

قیمت خودرو‌های مونتاژ داخلی، 4 برابر عراق و پاکستان/ نماینده مجلس: خروج ارز برای واردات خودرو بهانه است

پژوپارس 149 میلیون تومان گران شد/ چرا خودرو افسارگسیخته گران می‌شود؟

راهکار مرسدس بنز برای افزایش فروش خودروهای لوکس

کارخانه کیان تایر تعطیل شد/ 1200 کارگر بیکار شدند

رشد 6 درصدی قیمت خودرو در بازه زمانی 10 روزه کلید خورد

روزنامه دولت: رئیس جمهور دستور تولید 1.5میلیون خودرو داخلی را داده اما قطعا این دستور اجرا نمی شود!/ حالا که ارز داریم خودرو وارد کنیم

ایران‌خودرو برای حذف قرعه‌کشی شرط گذاشت

واردات 70 هزار خودرو در آستانه صدور مجوز/ مجمع تشخیص به دولت پالس مثبت داد

ایران خودرو قیمت تمام محصولات خود را به صورت رسمی گران کرد (+جدول قیمت جدید)

حرکت عجیب سایپا در نخستین فروش فوق‌العاده خود در سال جدید

پراید 200 میلیونی را هم دیدیم!

خودروسازان؛ نامی پرتکرار در بین ابربدهکاران!

اظهارات مهم معاون وزیر صمت درباره واردات خودرو/ جزییات تازه درباره واگذاری سهام خودروسازان

انتقاد نماینده مجلس از باز نشدن ایربگ خودروها: هرچه بیشتر درباره این موضوع صحبت کنیم آب در هاون کوبیدن است

اعلام نظر پلیس درباره واردات خودرو

در هیچ کشوری جز ایران واردات خودرو ممنوع نیست

فرار مالیاتی آشکار دلالان خودرو!

قطعه خودرو گران شد

شانس ١ به 1200 برای برنده شدن در قرعه‌کشی ایران خودرو

جانشین رئیس پلیس راهور: ایران‌خودرو و سایپا را تعطیل کنید

هیاهو برای خرید خودروهایی که خدمات پس از فروش ندارند/ چرا وزارت صنعت نظارتی بر بازار خودروهای چینی ندارد؟

اختلاف قیمت بازار با کارخانه به 100 درصد رسید | آخرین قیمت پرفروش‌ها؛ هر روز عجیب‌تر می‌شود

دعوا بر سر کیفیت خودروهای بالا گرفت/ پلیس راهور در جایگاهی نیست که برای ما تعیین تکلیف کند

تصویب کلیات طرح واردات مشروط خودرو در مجمع تشخیص مصلحت نظام

افزایش قیمت قطعات یدکی به سبب افزایش حقوق و دستمزد

ایلان ماسک 4 میلیارد دلار از سهام شرکت تسلا را فروخت

سرنوشت بازار خودرو در پسا واردات