آریا بانو

آخرين مطالب

بسته اخبار اجتماعی در روز سه‌شنبه

دستوری برای رفع بوی نامطبوع مسیر فرودگاه امام / زمان واریز آخرین مستمری سال 97 اجتماعي

  بزرگنمايي:

آریا بانو - "محدودیت‌ها و ممنوعیت‌های ترافیکی پنجشنبه آخرسال + مسیرهای پیشنهادی، تخصیص اعتبارات بانکی برای رفع آلایندگی صنایع جنوب تهران، برخورد پلیس با تخلفات خودروهای سازمانی، بهره برداری از اولین اپلیکیشن ارتباطی شهروندان و پلیس راهور در آینده نزدیک، توزیع «سبد کالا» و «عیدی» مددجویان ظرف هفته آینده، دستور مقام معظم رهبری برای رفع بوی نامطبوع مسیر فرودگاه امام(ره) و هاشمی: جلوی تخریب 411 باغ را گرفتیم" از مهم‌ترین خبرهای اداره اجتماعی ایسنا در روز سه‌شنبه هستند.

به گزارش ایسنا، در ادامه به برخی از مهم‌ترین اخبار اجتماعی ایسنا اشاره شده که با کلیک روی تیتر هر یک از آنها، متن کامل خبر در دسترس خواهد بود:
محدودیت‌ها و ممنوعیت‌های ترافیکی پنجشنبه آخرسال + مسیرهای پیشنهادی
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران‌بزرگ تمهیدات این پلیس برای پنجشنبه و جمعه آخرسال را اعلام کرد.
سردار محمدرضا مهماندار با بیان اینکه پلیس راهور در بهشت زهرا (س) ، حرم مطهر امام خمینی‌(ره)، حرم مطهر حضرت عبدالعظیم ،امام‌زاده صالح، امام‌زاده اسماعیل، امام‌زاده علی اکبر چیذر حضور خواهند داشت، گفت: طرح ترافیکی پلیس از ساعت 24 روز چهارشنبه 23 اسفند آغاز شده و تا عادی شدن وضعیت و البته در روز اول عید نیز ادامه خواهد داشت.
تخصیص اعتبارات بانکی برای رفع آلایندگی صنایع جنوب تهران
استاندار تهران گفت: به واحدها و صنایع جنوب استان تهران اعلام کرده‌ایم که برای ارتقای فرهنگ زیست محیطی و رفع آلایندگی می‌توانند از تسهیلات بانکی برخوردار شوند.
انوشیروان محسنی بندپی با اشاره به افزایش قیمت تجهیزات تصفیه فاضلاب برای صنایع گفت: ما به صنایع استان تهران کمک می‌کنیم تا فاضلاب خود را تصفیه‌پذیر کنند و آن‌ها را به فروش برسانند یا تدبیری اتخاذ کنیم که پساب‌های دیگر مخلوط نشود.
تصویب کلیات لایحه «ایمنی سرویس مدارس»
اعضای شورای شهر تهران صبح امروز کلیات لایحه ایمنی سرویس مدرسه دانش آموزان را تصویب کردند.
شهربانو امانی عضو کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران در رابطه با این لایحه پیشنهادی خود گفت: این لایحه در پی ملزم کردن شهرداری تهران به ارائه لایحه آئین‌نامه ایمنی حمل و نقل دانش‌آموزان است و کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران پس از جلسات متعدد با معاونت تخصصی شهرداری در حوزه حمل و نقل در نهایت این لایحه را به شورای شهر تهران ارسال کرد.
برخورد پلیس با تخلفات خودروهای سازمانی
رییس پلیس پایتخت از برخورد با تخلفات رانندگی خودروهای سازمانی خبرداد.
سردار حسین رحیمی افزود: استفاده بی‌مورد از خودروهای سازمانی و روشن کردن چراغ‌های گردان وسایل نقلیه سازمانی به غیر از حین ماموریت‌ها و موارد خاص توسط کارکنان و رانندگان سازمانی ممنوع است.
دستور رئیس جمهوری به شهرداری تهران برای انتقال مرکز دفن پسماند آراد کوه
مدیر کل محیط زیست استان تهران با اشاره به اینکه رئیس جمهوری به شهرداری تهران دستور انتقال مرکز دفن پسماند آراد کوه را داده است، گفت: محیط زیست استان تهران آماده همکاری با شهرداری تهران در این زمینه است.
کیومرث کلانتری با بیان اینکه حدود 28 کانون آلاینده در شهرستان‌های مختلف استان تهران از جمله رباط کریم و اسلامشهر شناسایی شدند، تصریح کرد: در حال حاضر 25 کانون آلاینده به‌طور کامل رفع آلایندگی کردند وتنها حدود سه مورد از آن‌ها هنوز مشکلات زیست محیطی دارند. این سه کانون عبارت از مرکز دفع پسماند آراد کوه، فاضلاب شهری اسلامشهر و واوان و مجتمع دام پروری دام‌گستر.
بهره برداری از اولین اپلیکیشن ارتباطی شهروندان و پلیس راهور در آینده نزدیک
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ اعلام کرد که به زودی نخستین اپلیکیشن ارتباطی بین مردم و پلیس راهنمایی و رانندگی رونمایی خواهد شد.
سردار محمدرضا مهماندار با بیان اینکه پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ به سمت استفاده از فناوری و تجهیزات هوشمند در حال حرکت است، گفت: در همین راستا نیز اپلیکیشنی طراحی شده که میان مردم و پلیس راهور ارتباطی مستقیم برقرار خواهد کرد. بر اساس آن شهروندان می‌توانند تخلفات رانندگی را به پلیس گزارش کنند.
توضیحات "حناچی" درباره چرایی استفاده از درختان سوزنی برگ در تهران
پیروز حناچی شهردار تهران در توضیح استفاده از درختان سوزنی برگ در تهران گفت: این درختان نسبت به سایر گونه‌ها آب کمتری نیاز دارند؛ شاید بهره‌وری بالایی نداشته باشند اما آب کمتری مصرف می‌کند، البته زیاد هم ضعیف نیستند و نکته قابل توجه درباره این درختان این است که همیشه سبز هستند.
رییس کمیته امداد اعلام کرد
توزیع «سبد کالا» و «عیدی» مددجویان ظرف هفته آینده/ واریز آخرین مستمری سال 97؛ فردا شب
رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) از واریز آخرین مستمری سال 97 مددجویان کمیته امداد طی فردا شب خبر داد.
پرویز فتاح با بیان اینکه شب گذشته یارانه به حساب همه افراد تحت پوشش واریز شد، گفت: فرداشب مستمری همه افراد تحت پوشش واریز و پرونده مستمری سال 97 بسته خواهد شد. سبد کالا و عیدی نیز بر اساس دستور رئیس جمهور ظرف یک هفته آینده واریز خواهد شد و هر خانواده تحت پوشش کمیته امداد و سازمان بهزیستی به شکل متوسط 200 هزار تومان دریافت می‌کند.
بطحائی خبرداد: رصد مستمر ایمنی مدارس
وزیر آموزش و پرورش گفت: امسال طرحی را برای رصد مستمر ایمنی مدارس اجرا کردیم که مدارس در سه طبقه ایمن، تا حدودی ایمن و غیرایمن طبقه‌بندی می‌شوند باید از مدارس ناایمن شروع کنیم و تاسیسات و تجهیزات فرسوده را به‌روز آوری و اصلاح کنیم.
سیدمحمد بطحایی افزود: تجربه خوبی در مانور زلزله داشتیم که همچنان ادامه دارد اما در سایر زمینه‌ها چون آتش سوزی در مدارس کمتر تجربه وجود داشت و شاهد هستیم همکاران به دلیل کمتر آشنا بودن با مسائل ایمنی، با مخاطراتی مواجه می‌شوند و امیداست این کار پسندیده که امروز همکاران آتش نشانی با مشارکت آموزش و پرورش انجام دادند ادامه یابد. این امر در کاهش آسیب هایی که فرزندان ما را تهدید می‌کند موثر است.
کلکسیونرهای دنیا به دنبال افعی ایران
تجارت «افعی دم‌عنکبوتی» ممنوع می‌شود
مدیر اجرایی کنوانسیون تجارت گونه‌های گیاهی و جانوری در معرض انقراض با تاکید بر جایگاه ارزشمند افعی دم عنکبوتی، تصریح کرد: «افعی دم‌عنکبوتی» گونه اندمیک ایران به حساب می‌آید. به این معنا که این گونه تنها در کشورمان یافت می‌شود و در سال 2006 شناسایی و به عنوان گونه جدید معرفی شد.
رضا فرجی تاکید کرد: افعی دم‌عنکبوتی گونه بسیار خاصی از افعی است که انتهای دم آن عنکبوتی شکل است و از آن به عنوان طعمه برای فریب استفاده می‌کند و زمانی که پرنده‌ای به آن نزدیک می‌شود نسبت به شکار پرنده اقدام می‌کند. این گونه از لحاظ تکاملی در دنیا بی‌نظیر است، هرچند برخی گونه‌های مارها هم تکامل و تغییرات ظاهری داشته‌اند اما روند تکاملی افعی شاخدار دم عنکبوتی بی‌نظیر و با هدف شکار اختصاصی از پرنده‌های کوچک بوده است.
برنامه درمانی ویژه برای "هموفیلی‌ها" و "دیالیزی‌ها" در نوروز
رییس گروه‌ بیماران خاص و صعب‌العلاج تمهیدات نوروزی وزارت بهداشت برای بیماران دیالیزی و هموفیلی را تشریح کرد.
دکتر محمد عقیقی با بیان اینکه بیماران دیالیزی سه بار در هفته خدمات مورد نیازشان را دریافت می‌کنند، افزود: حال در تعطیلات عید برخی بیماران قصد مسافرت به شهرهای دیگر را دارند، ‌ بر همین اساس بخشنامه‌ای را برای دانشگاه‌های علوم پزشکی ابلاغ کردیم تا در شهرهای گردشگر پذیر از آمادگی بیشتر برخوردار باشند و شرایط به گونه‌ای فراهم شود که بتوانند در شیفت‌های مازاد کارشان را انجام دهند.
عقیقی ادامه داد: از طرفی برای اینکه بیماران دچار سرگردانی نشوند، تاکید شده که مبدا و مقصد هماهنگی‌های لازم را انجام دهند و ستاد هدایت نوروزی دانشگاه‌ها جایابی بیمار را انجام دهد تا بیمار دیالیزی وقتی می‌خواهد از مبدا به مقصد برود، ‌ بداند کجا باید دیالیزش را انجام دهد و دچار سرگردانی و وقفه در دیالیز نشود. از طرفی طی بخشنامه‌ای اعلام کرده‌ایم که از 15 اسفند به بعد، بخش‌های نفرولوژی، کار دیالیز بیماران دیالیزی جدیدی را که جا ندارند تا بعد از تعطیلات بر عهده گیرند تا بیمار دچار مشکل نشود و قرار نباشد به دنبال جایابی باشد.
رئیس سازمان حفاظت محیط زیست خبر داد
دستور مقام معظم رهبری برای رفع بوی نامطبوع مسیر فرودگاه امام(ره)
رئیس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: مقام معظم رهبری و رئیس جمهوری به‌شدت از بوی نامطبوع مسیر فرودگاه امام (ره) گله‌مند هستند و رهبر انقلاب نیز دستور داده‌اند تا پایان دولت دوازدهم این مساله رفع شود.
عیسی کلانتری با اشاره به این که این بوی نامطبوع ناشی از صدمه به محیط زیست و منابع ما در حال هدر رفتن است، تصریح کرد: همین آب و فاضلابی که استحصال می‌شود گرانبها است و نباید آن را از دست بدهیم. ما به عنوان دولت حق نداریم بگویم که چون در منطقه تولید صورت می‌گیرد و محل جمع آوری زباله است پس مردم باید این بوی نامطبوع را حس کنند.
شرایط واگذاری «مسکن» به مددجویان بهزیستی
معاون مشارکت‌های مردمی و توانمندسازی سازمان بهزیستی کشور جزئیات تهیه مسکن برای مددجویان این سازمان را تشریح کرد.
محمدعلی کوزه‌گر با اشاره به تفاهم نامه اخیر سازمان بهزیستی با بسیج سازندگی برای ساخت 5000 واحد مسکونی مددجویان گفت: این تفاهم نامه یک ساله است و امیدواریم تا ظرف این یکسال کار این تعداد واحد مسکونی تمام شود. شکل کار در تفاهم نامه اخیر این طور است که سازمان بهزیستی منابع مورد نیاز را تأمین می‌کند و بسیج سازندگی عملیات اجرایی و ساخت واحدهای مسکونی را در روستاها و شهرهای زیر 25 هزار نفر جمعیت را به عهده می‌گیرد.
هاشمی: جلوی تخریب 411 باغ را گرفتیم
رئیس شورای شهر تهران در مورد مصوبه شورا پیرامون وضعیت 62 باغ گفت که در خصوص این موضوع کم لطفی شده است.
وی با بیان اینکه ما در مورد 62 باغ تصمیم گرفتیم اما از تخریب 411 باغ دیگر جلوگیری کردیم، گفت: این 62 باغ پول داده بودند و کسی حاضر نیست پولش را پس بگیرد اما قرار شد کمیته‌ای تشکیل شود که این 62 باغ را بررسی کند و اگر باغی درختان انبوه داشته باشد، شهرداری می‌بایست با مالک جلسه بگذارد و یا آن باغ را خریداری کرده و یا حقوق مکتسبه را در جای دیگر در نظر بگیرد و می‌بینید که هنوز مجوز قطعی صادر نشده است.
به گزارش ایسنا، پربازدیدترین اخبار اداره اجتماعی در 24 ساعت گذشته به شرح زیر است:
دستور مقام معظم رهبری برای رفع بوی نامطبوع مسیر فرودگاه امام(ره)
مسافر فراموشکار، هواپیما را از نیمه راه بازگرداند
چند فعالیتِ خانگیِ مفید برای سلامتی
توزیع «سبد کالا» و «عیدی» مددجویان ظرف هفته آینده/ واریز آخرین مستمری سال 97؛ فردا شب
محدودیت‌ها و ممنوعیت‌های ترافیکی پنجشنبه آخرسال + مسیرهای پیشنهادی
انتهای پیام

لینک کوتاه:
https://www.aryabanoo.ir/Fa/News/137226/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

آلگری: می‌خواستم خودم را هم تعویض کنم!

رزرو بلیت پاریس برای 4 کشتی‌گیر و ابهام در 57 و 86 کیلو

یوونتوس به زحمت از شکست گریخت

گلزنی منتظرمحمد مقابل تیم ملی امید تاجیکستان

کارشناسی داوری گل گهر - استقلال خوزستان

کارشناسی داوری نساجی - تراکتور

صحبت های سیدعلی میرغفاری رئیس صدور مجوز حرفه ای استقلال

عذرخواهی کاپیتان استقلال بخاطر 10 دقیقه پایانی

کارشناسی داوری فولاد - مس رفسنجان

کارشناسی داوری دیدار استقلال - شمس آذر

حمله هواداران عصبانی تراکتور به مینی ون حامل بازیکنان در فرودگاه تبریز

چرا جیمی کرگر به پیروزی و صعود بایرن مونیخ مقابل آرسنال باور داشت؟

کارشناسی داوری مس رفسنجان - پیکان

کارشناسی داوری شمس آذر - فولاد

کارشناسی داوری استقلال خوزستان - صنعت نفت

پلی به گذشته؛ برتری 2-1 بایرن مونیخ مقابل منچستریونایتد

بخش‌هایی از داوری گلاره ناظمی در اولین قضاوت خود به عنوان داور اول در جام ملت های فوتسال آسیا

گل زیبای دوشان ولاهوویچ به کالیاری از روی ضربه آزاد

کارشناسی داوری سپاهان - ذوب آهن

کارشناسی داوری پیکان - هوادار

پیشنهاد رسمی امیر قلعه نویی و فدراسیون فوتبال به دست افشین قطبی رسید

کارشناسی داوری صنعت نفت - پرسپولیس

ماجرای مرد کوری که 60 سال پیش با شکنجه 2 کودک را برای گدایی اجاره کرد!

پیرترین فرد زنده جهان کیست؟

وداع با اطلس؛ ربات انسان‌نمای بوستون داینامیکس بازنشسته می‌شود

دل ز جان برگیر و در بر گیر یار مهربان

نصیرزاده: با مجیدی، گل محمدی مذاکره داشتیم

نصیرزاده: تمام لیست خمس با نظر خودش جذب کردیم

پیروانی: یک بار هم علیه داوری حرف نزدم

وضعیت خروجی ورزشگاه وطنی

هاشمی نسب: درباره ناعدالتی ها حرف نمیزنم

کایل واکر: جود بلینگام یک هافبک کامل است

بادامکی: فشار مجازی استقلال بی سابقه بوده است

بیرانوند فردا گچ دستش را باز می کند

معاون پرسپولیس: اعلام کردند VAR منتفی شد

علت توقف مذاکره تراکتور با بردیف از زبان نصیرزاده

آخرین خبر از واگذاری مالکیت باشگاه پرسپولیس

عمو کاووس: مرگ حقه، میکروب بهانه است

گناه مخاطب چی بود فرشته؟

‎«گریه لیلی»؛ شاهکار تکنوازی ویولن استاد اسدالله ملک

سرعت وقوع فرونشست چقدر است؟

خیلی شانس آورد از یک تصادف مرگبار نجات پیدا کرد!

عکس های کاملا به موقع

دلیل احساس درد در مفاصل انگشت ها چیست؟

اشتباهات ساده‌ای که آشپزخانه را شلوغ و نامرتب می‌کند

نسخه جدید ربات انسان‌نما اطلس با قابلیت‌های هوش مصنوعی معرفی شد

صحبت های شنیدنی دکتر الهی قمشه ای

دقیقی: می‌توانستیم مساوی کنیم، حیف شد

جعفری: بازی کردن با فولاد در اهواز همیشه سخت است

قربانعلی‌پور: مطمئنا لیگ برای تیم ملی رصد می‌شود