آریا بانو

آخرين مطالب

چالشی همیشگی آخر سال؛ خرید عید با کودک اجتماعي

  بزرگنمايي:

آریا بانو -
چالشی همیشگی آخر سال؛ خرید عید با کودک
١٦٧
٠
جام جم / سال که نو می شود، لباس ها و کفش ها هم نونوار می شوند. انتظار پوشیدن آن، هنوز هم در برق چشمان کودک مان بچه که بودیم تمام ذوق و شوق مان برای عید نوروز، خریدهای دودو می زند. امسال هم باید دست به دست هم دهیم و اسفند ماه بود. از یک ماه مانده به عید، راهی بازار می شدیم در واپسین روزهای سال، نونوار شدن مان را با خنده ای برلب، و از این مغازه به آن مغازه پیش می رفتیم تا کفش و لباسی را با روزهای آغازین سال جدید پیوند دهیم. خریدهای نوروزی که بیشترین بوی بهار می دهد، انتخاب کنیم و چه زیباست همگام با کودکان، خود بحث مفصلی است که گذر از آن، با رسم نونوار کردن. این آیین پسندیده برای بچه های ما هم دانستن و به کار بستن تدابیر ساده اما کاربردی زیر، بسیار بسیار شیرین و دلچسب است. سال نو، لباس نو عشق سهل و آسان و دلپذیر است.
پیش به سوی خرید
خرید وسایل مورد نیاز کودک را به آخرین روزهای سال موکول نکنید چون ممکن است زمان کافی برای بررسی و انتخاب نداشته باشید و در نهایت نیز خود یا کودک تان از انتخاب آن محصول احساس پشیمانی یا نارضایتی کنید. برای تسهیل در خرید پیشنهاد می دهیم کودک را با کفش و لباس راحت به خرید ببرید تا هنگام تعویض و پرو لباس با کفش، دچار دردسر و سختی نشوید.
خریدهای عیدانه با دنیای کودکانه
اگر برای خرید قصد دارید کودکتان را نیز به همراه ببرید بهتر است پیش از این تصمیم، سن کودک و نیازهای او را برای این همراهی مورد توجه قرار دهید۔
یادتان باشد دنیای کودکان متفاوت از دنیای بزرگترهاست و خریدهای عیدانه برای آنها معنای متفاوتی دارد؛ هم پای او شوید و از نگاه او به خرید بروید. همچنین بهتر است بدانید کودکان مانند ما بزرگترها حوصله زیادی برای انجام خریدها دارند و ممکن است خیلی زود بهانه جویی کرده و با خستگی و گرسنگی و جلب توجه کنند؛ به همین دلیل توصیه می کنیم پیش از همراهی، اقدامات لازم را برای حضور کودک در خریدهای عیدانه مورد توجه قرار دهید مثلا زمان تان را تنظیم کنید، خوراکی به همراه داشته باشید یا این که با وسیله حمل و نقل مطمئنی به خرید بروید و ... .
توجه به شرایط اقتصادی خانواده
پیش از رفتن به خرید، مثلا روزها و هفته های قبل از خرید، در گفت و گوهای خانوادگی خود به کودکانتان این موضوع را تقدیم کنید که با توجه به شرایط اقتصادی تان، امسال برای هر عضو از خانواده، حاضر به صرف چه میزان مبلغی هستید.
با تعیین این مبلغ به فرزندانتان این فرصت را می دهید که خریدها و نیازهای خود را بر حسب همین میزان مشخص شده، تنظیم کنند. بهتر است در تعیین این میزان، شرایط سنی و نیازهای کودک را مورد توجه قرار دهید و صد البته هرگز به خاطر تردید مایحتاج کودکی نیازهای کودک دیگر را مورد بی توجهی قرار ندهید.
تهیه فهرستی از اقلام مورد نیاز
پیش از رفتن به خرید، با کودک خود درباره خریدهای مورد نظر صحبت کنید و به توافق برسید. سعی کنید فهرستی کامل از اقلام مورد نیاز کودک تهیه کنید و تا آنجا که ممکن است زیر بار خریدهای غیر ضروری نروید. اجازه ندهید زرق و برق مغازه ها، محصولات جورواجور و تنوع بسیار باعث وسوسه خرید شما و کودک تان شود، خود و کودک تان را موظف به خرید وسایلی کنید که در فهرست مورد نظرتان مرقوم شده است.
در برابر اصرارهای مدام کودک یا حتی گریه ها و بهانه گیری هایش بی تفاوت باشید و هرگز مستاصل این مساله نشوید، یادتان باشد کودکتان صرفا برای رسیدن به خواسته اش به هر حربه ای متوسل می شود اما این ش مایید که باید دخل و خرج تان را مدیریت و کنترل کنید و به خاطر کودک و خواسته های موقتش خودتان را به زحمت نیندازید.
خریدهای پیش بینی شده و انتخابی درست
برای صرفه جویی در زمان و حتی مدیریت مالی خانواده بیشتر است پیش از رفتن به خرید، با توجه به موجودی نقدی خود، حتما مراکز خرید و مغازه های مورد اعتماد و اطمینان تان را برای خرید انتخاب کنید. همچنین هنگام خرید برای اجتناب از سردرگمی و تردید بهتر است از صاحب مغازه کالایی را تقاضا کنید که دقیقا مطابق با نیاز فرزندتان است، به عنوان مثال اگر فرزند دختر شما تمایلی به پوشیدن دامن ندارد، هرگز به خاطر وسوسه های دل خودتان تن به خرید ندهید.
از سوی دیگر توصیه می کنیم هنگام خرید به رفتارها و عکس العمل های فروشنده به دقت توجه کنید، اگر به شدت در معرض انواع پیشنهادها قرار می گیرید یا برعکس از سوی فروشنده راهنمایی نمی شوید، بهتر است با صبر و شکیبایی بسیار و اعتماد به نظر خودتان دست به انتخاب بزنید و اگر نمی توانید درست تصمیم بگیرید، مغازه را ترک کنید و در فروشگاهی دیگر به دنبال خرید کالای مورد نیازتان باشید.
خریدهای نوروزی و بهانه ای برای آموزش
وقت و زمان کافی برای خرید اختصاص دهید، مثلا در روز خاصی از ایام هفته به خاطر خریدهای کودکتان به بازار بروید. سعی کنید با روحیه ای شاد و مثبت به خرید بروید و هنگام خرید نیز به خواسته های یکدیگر احترام بگذارید.
بهتر است با بهانه کردن خریدهای نوروزی در عمل به کودک خود بیاموزید چگونه می توان انتخابی مطلوب داشت و چه بسا برای موفقیت بیشتر در این مسیر شایسته است با دیگران مشورت کرده و از نظرات، سلایق خوب و قدرت انتخاب و تحلیل دقیق آنها استفاده کنیم.

لینک کوتاه:
https://www.aryabanoo.ir/Fa/News/139191/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

برای خوب شدن سرفه آنتی‌بیوتیک بخوریم؟

کمالوند: بعد از بازی تراکتور حرف های مهمی دارم

خلاصه بازی وستهم 1 - بایرلورکوزن 1

برتری رئال مادرید مقابل منچسترسیتی در ضربات پنالتی به روایت کارتون

خنده های یورگن کلوپ در لحظات پایانی بازی آتالانتا و لیورپول و حذف از لیگ اروپا

سیو برتر هفته 29 لیگ برتر پرتغال 2023/24

جراحت سنگین داور، بازداشت و حکم جلب؛ فرجام تلخ کشتی نونهالان

آاس رم (3) 2-1 (1) میلان؛ شیطان در جهنم المپیکو سوخت

خلاصه بازی آاس رم 2 - آث میلان 1

نماشی دیگر از گلر دیوانه با دو کارت زرد!

آخرین بازی اروپایی کلوپ و لیورپول

لورکوزن ادامه می‌دهد؛ نیمه نهایی و رکورد

واکنش آتالانتا به صعود تاریخی

خاطره تیری آنری از بهترین گلی که لیونل مسی به ثمر رسانده است

وقتی آنتونیو رودیگر جهت ضربه پنالتی متئو کواچیچ را به آندری لونین نشان می‌دهد!

گل اول میلان توسط گابیا در دقیقه 85

خلاصه بازی آتالانتا 0 - لیورپول 1

محمد عباس‌زاده دوباره در نقش رهبر نساجی

24 هفته صبر و یک تغییر تیم برای گلزنی!

شروع قوی رم؛ میلان آچمز شد!

دو مصدوم و یک اخراجی، امیدواری میلان به کامبک

پیروزی یوزهای ایرانی در گام نخست آسیا

عملکرد تیم ملی فوتسال ایران مقابل افغانستان از زبان رعدی

جریمه 10 درصدی پس از باخت به پرسپولیس

استفاده حداکثری از غیبت تورس و زنده‌روح

سیو تک دست دیدنی آلیسون در دیدار برابر آتالانتا

گل دوم آاس رم به میلان با ضربه تماشایی دیبالا

واکنش اوسمار به تحریم کنفرانسش در آبادان

صلاح امید را به لیورپول برگرداند

سنگ تمام مردم آبادان برای گلزن پرسپولیس

گل اول وستهم توسط آنتونیو در دقیقه 12

ویدئویی که سایت رهبری برای مدال آوران تیم ملی کشتی آزاد و فرنگی منتشر کرد

اخراج چلیک و ده نفره شدن آاس رم مقابل میلان

آهنگ بی نظیر The magus اثری از یانی

آیفون‌های سرقت شده سر از چین درآوردند!

عملیات انتقال بیمار 300 کیلویی به بیمارستان مسکو!

تلاوت دلنشین سوره قیامت با صدای استاد عبدالباسط

ماکارونی رو فقط با این دستور ویژه بپزید

یک توصیه برای کاهش تاثیر استرس بر قلب

برای مادربزرگتان سجاده جیبی بدوزید

ساخت گلدانی خوش آب و رنگ به شکل توت فرنگی

زومی حیرت آور درون صورت فلکی اوریون

زیبایی شناسی معشوق در شعر فارسی

جنجال در لیگ کنفرانس؛ مربیان معروف درگیر شدند

نصرتی: دوست داریم سهمیه آسیا بگیریم

تحریم نشست خبری اوسمار ویرا توسط خبرنگاران

نجات مهم در کامبک بزرگ آبی‌ها

گل مارادونایی لیونل مسی به ختافه

ژوزه مورینیو: من محمد صلاح را برای چلسی خریدم!

نظر تیری آنری در مورد انتقادات ژاوی از داور دیدار بارسلونا و پاری سن ژرمن