آریا بانو

آخرين مطالب

دریانوردی‌های تازه آکوامن فرهنگی هنری

  بزرگنمايي:

آریا بانو -
از قرار معلوم ماجراجویی‌های زیر آب‌های اقیانوس‌های آکوامن ابرقهرمان به مذاق تهیه‌کنندگانش بسیار خوش آمده که درصدد گسترش دایره نفوذ و فعالیت‌های آن هستند! از داخل کمپانی برادران وارنر خبر می‌رسد که قرار است دنیای «آکوامن» وسیع‌تر شده و فیلم‌های مختلفی در ارتباط با شخصیت‌های متعدد و متنوع آن وارد مرحله تولید شود. در حالی که سازندگان این اکشن کمیک‌استریپی ماه قبل با اشتیاق خبر تولید قسمت دوم آن را اعلام کردند، حالا معلوم شده فیلم‌های دیگری هم در این رابطه در دست تولید و ساخت است. به گفته پیتر سافران تهیه‌کننده اصلی آکوامن، ساخت حداقل یک زائده (اسپین آف) بر داستان فیلم قطعی شده است.
این در شرایطی است که از گوشه و کنار خبرهایی شنیده می‌شود که قرار است تعدادی از شخصیت‌های مهم و سرشناس فیلم تبدیل به شخصیت محوری و اصلی چند فیلم متفاوت شوند. با تایید ساخت اولین دنباله بر آکوامن، اهل فن می‌گویند شایعات مطرح شده درست بوده است.
به نوشته نشریه هالیوود ریپورتر، پیتر سافران اعلام می‌کند نباید در انجام کارهای این فیلم‌ها عجله کرد و همه چیز را باید سر فرصت و به ترتیب انجام داد: «واقعیت امر این است که من عقیده دارم هر کاری را باید به شیوه درست و معقول آن انجام داد. به همین دلیل، با عجله کاری به شدت مخالفم. تعجیل در کار تولید این فیلم ها، مسلما به ضرر ما و تماشاگران تمام می‌شود. وقتی فیلمی را با عجله می‌سازید، کیفیت فدای سرعت می‌شود. دلیل استقبال بالای تماشاگران از آکوامن، کیفیت خوب و قابل ذکر آن بود. همه ما این نکته را به‌خوبی می‌دانیم که فیلم‌های بعدی باید اعتبار نسخه اصلی را حفظ کند.»
دیدار در اواخر سال 2022
کمپانی برادران وارنر دومین قسمت اکشن ابرقهرمانانه آکوامن را برای نمایش عمومی در زمستان 2022 آماده می‌کند، اما دوستداران این فیلم برای تماشای ماجراجویی‌های تازه دنیای درونی این مجموعه اکشن، مجبور نیستند تا این زمان منتظر بمانند. آنها زودتر از این تاریخ با دنیای آب‌های زیرزمینی اقیانوس ملاقات خواهند کرد.
اما این ملاقات الزاما به معنی همراه شدن با داستان و ماجراهای آرتور کری ابرقهرمان (با بازی جیسون موموآ) نیست. آب‌های اقیانوس آتلانتیک، قرار است داستان‌های تازه و متفاوتی را تعریف کند.
جیمز ون، کارگردان نسخه اصلی آکوامن که وظیفه کارگردانی قسمت دوم را هم به‌عهده دارد، با همکاری سافران اولین زائده را بر داستان مجموعه فیلم آکوامن کارگردانی می‌کند. نکته جالب اما، تفاوت‌های این زائده با نسخه اصلی است. اگر آکوامن اکشنی ماجراجویانه و تا حدی فانتزی بود، زائده آن حال و هوایی ترسناک و دلهره‌آور خواهد داشت. البته تماشاگران سینما که با ون و کارهایش آشنایی دارند، می‌دانند که او با ژانر ترس و دلهره چندان هم بیگانه نیست.
آمادگی قبلی
ون می‌گوید: «حقیقت این است که ما قبل از اکران عمومی آکوامن و موفقیت بسیار بالای مالی و انتقادی آن، در فکر ساخت چند زائده بر آن بودیم. ما چند طرح هم در این رابطه آماده کرده بودیم. اما استقبال بسیار خوب تماشاگران از فیلم، ما را به این نتیجه رساند که می‌توان این زائده‌ها را تبدیل به فیلم‌هایی مستقل کرد. زمانی که با سافران درباره ساخت فیلمی درباره هیولاهای آکوامن صحبت کردم، با تعجب نگاهی به من انداخت و گفت آیا تماشاگران دوستدار چنین فیلمی خواهند بود؟ باورم این است که تماشاگران آن را دوست خواهند داشت. در داستان آکوامن، دوربین ما به تعقیب موجودات هیولاگونه‌ای می‌پردازد که در اعماق آب‌های اقیانوس، دو شخصیت اصلی ماجرا آرتور و مرا (با بازی آمبر هرد) را دنبال می‌کنند. چرا نباید داستان این موجودات را در یک فیلم مستقل تعریف کرد؟ این موجودات جان می‌دهند که با آنها یک فیلم ترسناک تولید کرد!»
نزدیک اما دور !
اما با آن که داستان این فیلم مستقل (که البته هنوز نامی هم برایش انتخاب نشده است) در ارتباط نزدیک با داستان مجموعه آکوامن است، دو شخصیت آرتور و مرا نقش و حضوری در آن ندارند. ون اعلام کرده داستان این فیلم مستقل، در دورانی بعد از داستان فیلم آکوامن اتفاق می‌افتد. مکان‌های داستان، همان مکان‌های داستان آکوامن خواهند بود. چند شخصیت انسانی مستقل، جمع شخصیت‌های داستان را تکمیل خواهند کرد.
بنابراین در این فیلم چند چهره تازه ایفای نقش خواهند کرد. سافران روی این نکته تاکید می‌کند که این فیلم مستقل هم یک مجموعه فیلم دنباله‌دار خواهد بود.
در همین حال، سافران و ون در حال مطالعه روی طرح‌های تازه‌ای هستند، که تعداد بیشتری از شخصیت‌های ریز و درشت آکوامن را به صورت یک فیلم مستقل سینمایی در معرض دید تماشاگران قرار می‌دهد، اما تماشاگرانی که در سطح جهانی برای دیدن ماجراجویی‌های آرتور کری و دوستانش حدود یک میلیارد و صد میلیون دلار پول پرداخت کردند، استقبالی از این فیلم‌های مستقل خواهند کرد؟ این پرسشی است که فقط گذشت زمان پاسخ آن را می‌دهد.
روزنامه جام جم

لینک کوتاه:
https://www.aryabanoo.ir/Fa/News/139204/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

گوشت چروکیده؛ مردی که 3 قرن را به چشم دید!

بهترین زمان برای نوشیدن قهوه جهت افزایش تمرکز

برای خوب شدن سرفه آنتی‌بیوتیک بخوریم؟

کمالوند: بعد از بازی تراکتور حرف های مهمی دارم

خلاصه بازی وستهم 1 - بایرلورکوزن 1

برتری رئال مادرید مقابل منچسترسیتی در ضربات پنالتی به روایت کارتون

خنده های یورگن کلوپ در لحظات پایانی بازی آتالانتا و لیورپول و حذف از لیگ اروپا

سیو برتر هفته 29 لیگ برتر پرتغال 2023/24

جراحت سنگین داور، بازداشت و حکم جلب؛ فرجام تلخ کشتی نونهالان

آاس رم (3) 2-1 (1) میلان؛ شیطان در جهنم المپیکو سوخت

خلاصه بازی آاس رم 2 - آث میلان 1

نماشی دیگر از گلر دیوانه با دو کارت زرد!

آخرین بازی اروپایی کلوپ و لیورپول

لورکوزن ادامه می‌دهد؛ نیمه نهایی و رکورد

واکنش آتالانتا به صعود تاریخی

خاطره تیری آنری از بهترین گلی که لیونل مسی به ثمر رسانده است

وقتی آنتونیو رودیگر جهت ضربه پنالتی متئو کواچیچ را به آندری لونین نشان می‌دهد!

گل اول میلان توسط گابیا در دقیقه 85

خلاصه بازی آتالانتا 0 - لیورپول 1

محمد عباس‌زاده دوباره در نقش رهبر نساجی

24 هفته صبر و یک تغییر تیم برای گلزنی!

شروع قوی رم؛ میلان آچمز شد!

دو مصدوم و یک اخراجی، امیدواری میلان به کامبک

پیروزی یوزهای ایرانی در گام نخست آسیا

عملکرد تیم ملی فوتسال ایران مقابل افغانستان از زبان رعدی

جریمه 10 درصدی پس از باخت به پرسپولیس

استفاده حداکثری از غیبت تورس و زنده‌روح

سیو تک دست دیدنی آلیسون در دیدار برابر آتالانتا

گل دوم آاس رم به میلان با ضربه تماشایی دیبالا

واکنش اوسمار به تحریم کنفرانسش در آبادان

صلاح امید را به لیورپول برگرداند

سنگ تمام مردم آبادان برای گلزن پرسپولیس

گل اول وستهم توسط آنتونیو در دقیقه 12

ویدئویی که سایت رهبری برای مدال آوران تیم ملی کشتی آزاد و فرنگی منتشر کرد

اخراج چلیک و ده نفره شدن آاس رم مقابل میلان

آهنگ بی نظیر The magus اثری از یانی

آیفون‌های سرقت شده سر از چین درآوردند!

عملیات انتقال بیمار 300 کیلویی به بیمارستان مسکو!

تلاوت دلنشین سوره قیامت با صدای استاد عبدالباسط

ماکارونی رو فقط با این دستور ویژه بپزید

یک توصیه برای کاهش تاثیر استرس بر قلب

برای مادربزرگتان سجاده جیبی بدوزید

ساخت گلدانی خوش آب و رنگ به شکل توت فرنگی

زومی حیرت آور درون صورت فلکی اوریون

زیبایی شناسی معشوق در شعر فارسی

جنجال در لیگ کنفرانس؛ مربیان معروف درگیر شدند

نصرتی: دوست داریم سهمیه آسیا بگیریم

تحریم نشست خبری اوسمار ویرا توسط خبرنگاران

نجات مهم در کامبک بزرگ آبی‌ها

گل مارادونایی لیونل مسی به ختافه