آریا بانو

آخرين مطالب

خواستگاری مجدد و سوالات رایج درباره آن گوناگون

  بزرگنمايي:

آریا بانو -
بایدها و نبایدهای خواستگاری مجدد
در پاسخ به اینکه آیا بعد از گرفتن پاسخ منفی در خواستگاری اول جایی برای خواستگاری مجدد وجود دارد یا خیر، باید بگوییم بله اما بنابر ضوابط خاص خود، که در ادامه به این شرایط و ضوابط برای خواستگاری مجدد پرداخته‌ایم. همچنین در چنین شرایطی ممکن است اضطراب خواستگاری از دفعه اول هم بیشتر باشد. بنابراین با دنبال کردن این مقاله از بیتوته می‌تواند در این زمینه به شما کمک کند.
خواستگاری مجدد
گاهی در اولین جلسه خواستگاری هر دو طرف اطمینان پیدا می‌کند که هیچ سنخیتی با هم نداشته و تشکیل زندگی مشترک در ادامه راهشان هیچ جایی ندارد. در این صورت هیچ جای بحثی وجود ندارد.
اما گاهی اوقات شرایطی پیش می آید که دو طرف احساس می کنند بد نیست یک بار دیگر درخواست ها بیان شود و خواستگاری از سر گرفته شود تا دو طرف از نو همدیگر را بررسی کنند.
اگر شما دختر مورد نظر را همچنان برای ازدواج گزینه مناسبی می دانید، می‌توانید همچنان به تلاش های خود برای جلب رضایت وی و خانواده اش به ازدواج ادامه دهید و مجدداً به خواستگاری اش بروید زیرا:
- خواستگاری مجدد می تواند شدت عشق و علاقه شما را به طرف مقابل تان ثابت کند و اشتیاق وی را برای پذیرش شما برانگیزاند. معمولاً عشق و علاقه از طرف مرد آغاز مى شود و زن آن را مى پذیرد به عبارت دیگر زن به طور فطرى مطلوب و مرد طالب؛ مرد مظهر نیاز و زن مظهر ناز است.
ممکن است در اولین برخورد، خانم حس خاصى نسبت به شما نداشته باشد ولى چنانچه علاقه شما را نسبت به خود ببیند به ویژه این که این ابراز علاقه شدید بوده و از کانال هاى مختلف به ایشان انتقال داده شود مطمئنا در تغییر نگرش ایشان بى تأثیر نخواهد بود.
- خیلى ها ممکن است در اولین تجربه خواستگارى و صحبت کردن با فرد مورد نظر دچار دستپاچگى شده و رشته کلام را از دست بدهند و در شیوه‌ی معرفی خود دچار خطا شوند که می‌توان در خواستگاری مجدد این خطا را جبران کند.
از این رو توصیه مى شود اگر فکر مى کنید ایشان واقعا شرایط و معیارهاى لازم را براى ازدواج با شما دارد به این بسنده نکرده و با واسطه کردن اقوام و آشنایان زمینه صحبت مجدد با ایشان را فراهم کنید تا مطالبى را که در صحبت مستقیم با ایشان نتوانستید ابراز کنید را به ایشان منتقل کنید.
آیا امکان جواب مثبت گرفتن در خواستگاری مجدد وجود دارد؟
بله، زیرا ممکن است شما درخواستگاری پیشین از شرایط مناسبی برخوردار نبوده اید و یا در بیان آن موفق نبوده‌اید، حتی ممکن است در مراسم گذشته، خانواده دختر آمادگی کامل نداشته اند.
خواستگاری مجدد در چه صورت مطلوب نیست؟
خواستگاری پی در پی پس از دریافت پاسخ منفی در صورتی مطلوب نیست که دختر یا خانواده اش شروط خاصی داشته باشند و پسر یا خانواده اش قبل از محقق شدن آن شرایط به طور پی در پی خواستگاری کنند.
این نوع خواستگاری اغلب نتیجه خوبی نخواهد داشت، زیرا ممکن است خانواده دختر حیا کنند و یا به سبب در خطر بودن آبروی خود به پسر پاسخ مثبت دهند که در نتیجه ازدواج تحمیلی خواهد بود. به علاوه، خواستگاری های پی در پی و پاسخ های منفی، به عزت نفس مرد لطمه می زند و اقتدار او را که لازمه زندگی زناشویی است، ازبین می برد.
در طول زندگى همواره نیازها وآرزوهاى مختلفى انسان را احاطه کرده است. از طرفى، وجود همین نیازها باعث تحرک و پویایى انسان مى شود از طرف دیگر، از آنجا که به طور طبیعى رسیدن به همه آن نیازها براى او امکان پذیر نیست
بنابراین، همین موضوع باعث به وجود آمدن تلاطم هاى روحى و روانى در انسان مى شود. پس همواره باید براى رسیدن به آنچه که ممکن است تلاش کرد و در عین حال فراموش نکنیم که واقعیات همیشه آن طور که ما تصور مى کنیم یا آن طور که مى خواهیم اتفاق نمى افتد. اگر با همه تلاش های شما و خانواده تان نتوانستید رضایت دختر و خانواده اش را برای ازدواج بگیرید؛ آنگاه باید او را رها کنید و فراموش نمایید.
اصرار و پافشاری بیش از حد به حدی که عزت و کرامت ذاتی شما نادیده گرفته شود، زیبنده نیست. ضمن اینکه هرگز شایسته نیست که با اجبار طرف مقابل تان را به نوعی مجبور و ملزم به ازدواج با خود نمایید؛ در حالی که وی تمایلی به ازدواج با شما ندارد.
یادتان باشد دختری که شما به خواستگاری وی رفته اید، همانند خود شما حق انتخاب دارد و از اراده و اختیار خدادادی بهره مند است، بنابراین این حق را دارد که بعد از طی کردن روند خواستگاری و بررسی شرایط و ضوابط از ازدواج با شما منصرف شود
در ازدواج هر دو طرف باید همدیگر را بپسندند بنابراین صرف این که شما ایشان را پسندیده باشید کافى نیست شما باید به ایشان حق بدهید که بر اساس معیارهاى خود قضاوت و انتخاب کند. بنابراین براى این که دچار گرفتارى هاى حاصل از این جواب منفى نشوید در عین تلاشى که مى کنید احتمال منتفى بودن این مورد را در نظر داشته باشد.
همچنین طولانی بودن روند خوستگاری تان می تواند تأثیر منفی در پی داشته باشد و انرژی شما را تحلیل بَرد و شما را خسته و فرسوده نماید. اگر خواستگاری‌تان به سرانجام نرسد شما رمقی برای خواستگاری های بعدی نخواهید داشت؛ بنابراین لازم است هوشمندانه زمان را مدیریت کنید و تکلیف ازدواج تان را زودتر مشخص نمایید.
گردآوری: بخش زناشویی بیتوته


لینک کوتاه:
https://www.aryabanoo.ir/Fa/News/139328/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

آوازی از استاد شجریان بر شعر سعدی

آرزوی پسر بچه ای که پشت در کنسرت معین فلوت می زد

تصاویری از خسارت سیل امارات

امدادرسانی‌ نیروهای بسیج و سپاه در مناطق سیل‌زده سیستان و بلوچستان

فیلمی از لحظه انفجار مغازه عطرفروشی

حمله شرور قمه‌به دست به خودروی پلیس

امدادرسانی 112 روستا در سیستان و بلوچستان

‏ویدئویی از سرقت با خونسردی کامل و بدون ماسک از پارکینگ و انباری یک مجتمع

قتل راننده تاکسی ترکیه‌ای به دست مسافر ایرانی

صحنه ای جالب از تخم گذاشتن شاهین پشت پنجره

ایده های جالب یک آدم خوش ذوق!

سعدی‌خوانی مرحوم آیت الله مجتهدی تهرانی

دسر رولت شکلاتی یک عصرانه خفن

طرز تهیه تست مرغ و پپرونی

یک روش راحت برای درست کردن باقلوا

نحوه استفاده از به دانه برای کاهش التهاب گلوی کودک

احتمال گسترش آنفلوآنزای پرندگان در سطح جهان

این ترفندها باعث می‌شود، بلندقدتر به نظر برسید

درمکان های عمومی همیشه مواظب فرزندتون باشید خطر در کمین است!

خواستگاری دارم که پیش قدم نمیشه چه باید بکنم؟

اقدام زیبای عروس و داماد بعد از مراسم عروسی شان

بنیاد شهید تا پایان فروردین 1403 ، حدود 2 هزار میلیارد تومان به بیمه دی بدهی دارد

نمایی از داخل کپسول فضانوردی Orion

مارک زاکربرگ: دستگاه جدیدمان مغز را می‌خواند

بزرگداشت شاعری که پیشانی زبان پارسی است/ گوته تا شجریان از «سعدی» اعتبار گرفتند

برنامه 6 بازی پایانی پرسپولیس و استقلال

مدیر شمس‌آذر: پنالتی استقلال غلط بود

ماجراجویی شاگردان شجاعی در قامت یک تیم هجومی

ریوالدو: هیچکس بهتر از مورینیو برای هدایت بارسا نیست!

بند اخراج در قرارداد ناگلزمان

قرارداد عجیب ستاره رئال با نامزدش

تردید مربی ولزی برای حضور در تراکتور

احتمال حضور 10 تیم ایتالیایی در رقابت‌های اروپایی

حمایت جالب مهندس پرتغالی از کاپیتان تراکتور

دو گل زیبا و پنالتی از دست رفته سادیو مانه مقابل الفیحا

«انگل؛ خاکستری»: روایتی تماشایی از یک آخرالزمان انگل‌زده

کنایه‌ بچه به شرایط سخت و عجیب اقتصادی

«برمودا» امشب میزبان عمو قناد است

نشست هم اندیشی با تشکل‌های ایثارگر استان کرمانشاه

تفریحات بهاری نفیسه روشن با چهره ای برنزه در ساحل مالدیو / باغی از بهشت روی زمین

«آژانس دوستی» و تماشای یک تیتراژ واقعی

تیزر ویدئویی از آهنگ جدید علی زندوکیلی

امدادگران آمریکایی در حال آزمایش لباس های جت گرانشی

گروگان‌گیری دختر 16 ساله در تهران

مشاهده 4 قلاده خرس قهوه‌ای در منطقه حفاظت شده اشترانکوه

ارسال مواد غذایی به سیل‌زدگان سیستان‌وبلوچستان توسط نیروی هوایی ارتش

هشدار وزارت بهداشت به مادران باردار درباره زایمان تقویمی

یکی از زیباترین مناظر گله اسب‌های وحشی

صحنه ای نفس گیر از کمک به یک کوسه برای بازگشت به آب

طرز تهیه خمیر هزارلا