آریا بانو

آخرين مطالب

چگونه سبزيجات مختلف را منجمد کنيم؟ مقالات

  بزرگنمايي:

fiogf49gjkf0d
براي اين كار مقدماتي لازم است. در زير فهرستي از سبزيجات كه به خوبي مي‌توان آنها را منجمد كرد ملاحظه مي‌‌ كنيد و روش منجمد ساختن آنها نيز ذكر شده است.

1 - چغندر
براي منجمد ساختن چغندر ابتدا آن را بپزيد. چغندر را درسته بپزيد و سر و ته آن را نگيريد زيرا برش دادن چغندر ، سبب مي‌شود رنگ قرمز آن به هنگام پخت ، خارج و مزه آن تغيير كند.

 چغندر را مي‌توان به روش‌هاي زير پخت:
در آب جوش و بر روي گاز، در فر و در مايكروفر، براي پختن در آب، آن را مي‌توانيد در آب جوش بگذاريد، طوري كه آب روي آن را بپوشاند سپس حدود پنجاه دقيقه آن را روي حرارت قرار دهيد. اگر چغندر بزرگ بود اين زمان را بيشتر كنيد. به منظور پختن در فر، فر را با حرارت 150 درجه سانتي‌گراد گرم كنيد. چغندرها را دانه دانه در كاغذ فويل بپيچيد و بنا به نسبت درشتي و ريزي آن از يك تا سه ساعت در فر بگذاريد و در طول اين مدت يك‌بار آن را پشت و رو كنيد. به هنگام استفاده از مايكروفر چغندر را در كاسه‌اي قرار دهيد و دو قاشق آب در آن بريزيد. مايكروفر را به مدت هشت تا ده دقيقه با قدرت حداكثر روشن كنيد. در اين مدت يك بار چغندر را پشت و رو كنيد. وقتي چغندرها كاملا پخته شد آنها را برش دهيد و بگذاريد خنك شوند. سپس آنها را دانه‌دانه در كيسه فريزر و يا سلفون بپيچيد. نام ماده غذايي و تاريخ شروع انجماد آن را روي بسته‌ها بنويسيد و در فريزر قرار دهيد. اين چغندرها تا سه ماه خواص خود را كاملا حفظ خواهند كرد.

2 - بروكلي و انواع كلم ها
كلم بروكلي را به اندازه دلخواه خرد كنيد. سپس آنها را به مدت سه دقيقه در آب در حال جوش بريزيد. كلم‌ها را آبكش كرده و يك دقيقه زير آب سرد بگيريد. بعد آنها را كاملا خشك كنيد و در كيسه فريزر قرار دهيد. فراموش نكنيد نام ماده غذايي و تاريخ شروع زمان انجماد را روي آنها بنويسيد. كلم‌هاي شما سه ماه بدون هيچ صدمه‌اي باقي خواهند ماند.

3 - هويج
 سطح بيروني هويج‌ها را با چاقوي تيز بتراشيد و با آب سرد بشوييد. بعد آنها را داخل آب در حال جوش قرار دهيد. اين عمل بايد براي هويج‌هاي حلقه‌حلقه شده دو دقيقه و براي هويج‌هاي درسته پنج دقيقه طول بكشد. آنها را آبكش و به مدت يك دقيقه زير جريان آب سرد بگيريد و هويج‌ها را خشك كنيد. سپس آنها را در ظروف مخصوص يا كيسه فريزر قرار دهيد و نام ماده غذايي و تاريخ شروع انجماد را روي آن بچسبانيد. در اين حالت هويج‌ها به مدت سه ماه بدون اين‌كه خواص خود را از دست بدهند سالم خواهند ماند.


4 - لوبيا سبز
لوبيا سبز‌ها را با آب سرد بشوييد و سر و ته آن را كوتاه كنيد يا اگر مايل بوديد آنها را به طول دو سانتي متر قطعه قطعه كنيد سپس آنها را به مدت دو دقيقه در آب جوش قرار دهيد و يك دقيقه زير آب سرد نگه داريد. آنها را آبكش و با حوله تميزي خشك كنيد. سپس لوبيا سبزها را در كيسه فريزر قرار داده و زمان آغاز انجماد را روي بسته‌بندي‌ها قيد كنيد. زمان نگه‌داري اين سبزيجات سه ماه است.سبزيجات ديگري كه شبيه لوبيا سبز هستند نظير نخود فرنگي و باقلا سبز را نيز مي‌توانيد به همين ترتيب براي انجماد آماده كنيد.

5 - فلفل
فلفل‌ها را بشوييد و با حوله تميزي خشك كنيد. سپس آنها را به دو نيم كرده و دانه‌هاي سفيد درون آنها را خارج كنيد. آنها را در يك سيني بريزيد و به مدت نيم ساعت در فريزر قرار دهيد. بعد فلفل‌هاي يخ زده را در كيسه فريزر ريخته و برچسب بزنيد. اين مواد تا سه ماه سالم خواهند ماند.

6 - اسفناج
اسفناج‌ها را با آب سرد بشوييد و ساقه‌هاي اضافي و زير آن را جدا كنيد. بعد آنها را در آب جوش بريزيد و به مدت يك دقيقه با حرارت بالا بجوشانيد. سپس بلافاصله آنها را به مدت يك دقيقه زير آب سرد بگيريد. آب اضافي را كاملا بگيريد. بعد آنها را در يك سيني پهن كرده و به مدت سي دقيقه در فريزر قرار دهيد اسفناج‌هاي يخ زده را در كيسه فريزر ريخته و پس از درج نام و زمان شروع انجماد در فريزر قرار دهيد و تا سه ماه با خيال راحت نگه داريد.

7 - گوجه فرنگي
اگر مي‌خواهيد پوست گوجه‌فرنگي‌هايتان را قبل از انجماد بگيريد خيلي ساده آنها را يك دقيقه در آب‌جوش بيندازيد. پوست آنها به آساني كنده خواهد شد. بعد بگذاريد حدود ده دقيقه بمانند تا خنك شوند. اگر مي‌خواهيد گوجه‌فرنگي‌ها با‌ پوست باشند تنها آنها را با آب سرد بشوييد. گوجه‌فرنگي‌هاي پوست گرفته يا بدون پوست را در يك سيني پهن كنيد و مدت 45 دقيقه در فريزر قرار دهيد. آنها در يك فريزر استاندارد به مدت سه ماه سالم خواهند ماند و كليه مواد غذايي خود را حفظ خواهند كرد.

لینک کوتاه:
https://www.aryabanoo.ir/Fa/News/1405/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

کاخ رسانه تصاویر جالبی از فرود مجدد فالکون 9

پنگوئن رباتیک با سرعت و چالاکی در زیر آب حرکت می‌کند

یک اردیبهشت سالروز درگذشت شاعر و نویسنده ممتازِ معاصر، ملک‌الشعرا بهار

طلبِ عشق زهر بی سروپایی نکُنیم….!

در چنین روزی و در سال 2011 ضربه کاری رونالدو به بارسلونا

جواد خیابانی: نه قهر کردم و نه از تلویزیون می‌روم

گزینه‌های باشگاه تراکتور برای مربی جدید از زبان نصیرزاده

حواشی بازی پیکان و هوادار از زاویه دوربین باشگاه

وینیسیوس 52 بازی زودتر به مسی رسید!

قریشی: استعفای ربیعی شوک مثبتی به تیم داد

دوشان ولاهوویچ تنها بازیکنی که در تیم الگری می‌درخشد

کاظمیان: داور عامل شکست ما برابر استقلال بود

ریکاوری تراکتوری‌ها با چهره اخمو

کولاک مهاجم سابق پرسپولیس در لیگ ژاپن

واگذاری سهام باشگاه پرسپولیس به 6 بانک

پرسپولیس عنوان کمترین گل خورده را از استقلال گرفت

مجری معروف تهیه کننده تئاتر شد!

جواد خیابانی: نه قهر کردم و نه از تلویزیون می‌روم!

چه خبر از مژده لواسانی و سوگل خلیق؟

ماجرای بیزینس‌های «آقای همساده»

تشخیص بیماری مرگبار از روی دست ها

آهنگ معین زد رو از خود معین زد قشنگ‌تر خوندن!

ثبت تصویر پلنگ ایرانی در رودبار

اظهارات خانواده شهیدی که در اولین ماموریتش به شهادت رسید

آغاز ثبت‌نام پشت کنکوری‌ها جهت ایجاد سابقه تحصیلی و ترمیم نمره

پورعباس: سازمان ملی سنجش در مرحله ابلاغ توسط شورای انقلاب فرهنگی قرار دارد

سعدی‌خوانی مرحوم آیت‌الله مجتهدی تهرانی

گوناگون/ روش پاسخ به حمله دشمن در کلام امیرالمؤمنین (ع)

دره های زیبای الموت قزوین

با 2 تا بادمجان این شکلی هنر آشپزی‌ تو به رخ بکش!

آموزش رول کوکی راحت و فوق العاده خوشمزه

طرز تهیه بورک مرغ و قارچ

کنترل خوب فشارخون می تواند از فیبروم رحمی جلوگیری کند

با پسر کوچک تر از خودمون ازدواج کنیم؟

کوتاه کردن مو با افزایش احتمال مرگ!

بین ناز و التماس تعادل برقرار کنید

نروژ بزرگترین کشتی‌های هیدروژنی جهان را می‌سازد

تمجید گواردیولا از لیورپول

آخرین وضعیت کشتی آزاد برای المپیک

قرقیزستان از شکست برابر تاجیکستان گریخت

مدیرروستا: منافع برخی کشیدن ترمز پیشرفت لیگ است

اتفاق عجیب برای ژیمناست تاریخ‌ساز ایران

واکنش‌های برتر مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا

ستاره بارسلونا تهدید به مرگ شد!

کشتی ایران رکورد تاریخش را در مسابقات قهرمانی آسیا شکست

داوران هفته 28 لیگ دسته اول مشخص شدند

عالیشاه بازی آلومینیوم را از دست داد

بچه بال مگسی رو واکس زده!

چرا «گناه فرشته» نظر مخاطب را جلب نکرد؟

رابطه تازه سحر دولتشاهی و پیمان معادی صدای برخی‌ها را درآورد!