آریا بانو

آخرين مطالب

7 گیاه آپارتمانی معجزه‌آسا برای القای انرژی مثبت و کاهش استرس اجتماعي

  بزرگنمايي:

آریا بانو -
7 گیاه آپارتمانی معجزه‌آسا برای القای انرژی مثبت و کاهش استرس 7
٣٦
٠
بامیلو / گیاهان آپارتمانی که در منزل خود نگه‌داری می کنید می‌توانند نقشی مهم در کاهش استرس شما داشته باشند. کدام یک از گیاهان آپارتمانی می تواند به کاهش استرس شما کمک کند؟
چه قدر با سرسبزی و گل و گیاه میانه دارید؟ آیا خواص گیاهان آپارتمانی را می‌شناسید؟ با آروماتراپی آشنایید؟ عادت به خرید و پرورش گل‌های خانگی دارید؟ آیا با مشاهدۀ برگ‌های جدید و قلمه‌های تازه به وجد می‌آیید؟ فکر نمی‌کنم در این کرۀ خاکی جانداری نازنین‌تر و سودمندتر از گیاه وجود داشته باشد. گیاهان هزار و یک فایده دارند؛ از فواید زیباشناسانه بگیر تا تلاش سخاوتمندانه برای نجات زمین از شر ناپاکی و بیماری و هزار و یک رنج مهلک. گیاهان ذهن ما را تقویت می‌کنند، شادی و نشاط به همراه می‌آورند، آراممان می‌کنند، توان و کارایی‌مان را افزایش می‌دهند و سبب می‌شوند بهتر و سالم‌تر زندگی کنیم. پرورش گیاه سراسر برکت و زیبایی است. گیاه خانگی خلق و خو را آرام می‌کند، صبور و پرمهر و عاشقمان می‌کند و با تمام توان از ما مراقبت می‌کند. در این مقاله رفته‌ایم به سراغ بهترین گیاهان آپارتمانی و می‌خواهیم از خواصشان بگوییم. باشد که مهر گیاه در دل‌هایمان خانه کند.
زمانی که ذهنتان برآشفته است و نیاز به تسکین دارد به راه‌های گوناگونی متوسل می‌شوید. خصوصاً اگر روحیات سانتال‌مانتال داشته باشید به کلاس‌های یوگا می‌روید، ماساژ می‌گیرید، مانیکور و پدیکور می‌کنید، به انواع دمنوش‌ و آرام‌بخش روی می‌آورید و برای تغییر روحیه به مطالعه و مشاهدۀ آثار کمدی رمانتیک می‌پردازید. اما می‌دانید که به‌راحتی، تنها با سبز کردن فضای خانه و با خرید یا کاشت انواع گیاهان خانگی هم می‌توانید فضای آرامش‌بخشی برای خودتان ایجاد کنید؟ این مقاله دربارۀ خواص بی‌نظیر گیاهان آپارتمانی است.بر طبق تحقیقات علمی این هفت گیاه معجزه‌آسا به شما کمک می‌کنند تا از بار تنش‌های درونی و فشارهای روحی بکاهید و ذهن آرام‌تری داشته باشید.
1- نعنا

دم‌کردۀ این گیاه هم پرخاصیت، آرامش‌بخش و دوست‌داشتنی است. باید توجه داشت که این گیاه معطر اساساً از خواص کاهندۀ استرس برخوردار است. نتایج تحقیقات صورت‌گرفته در دانشگاه ویلینگ یسوئیت حاکی از این است که استنشاق رایحۀ نعنا تأثیر قابل توجهی بر درمان افسردگی و افزایش شادابی و هشیاری مغز دارد.
2- یاسمن

یاسمن گیاه زیبایی است و رایحۀ بسیار دلنشینی دارد. براساس پژوهشی که در نشریۀ تخصصی شیمی بیولوژیک منتشر شده، تأثیر رایحۀ یاسمن بر سیستم عصبی هم‌ترازِ اثر آرامش‌بخش والیوم است. دانشمندان با انتشار رایحۀ یاسمن در قفس موش‌ها دریافتند که از جنب‌و‌جوش و فعالیت این حیوانات به طرز حیرت‌آوری کاسته می‌شود. همۀ موش‌ها بر اثر استنشاق عطر یاسمن در یک گوشه آرام گرفتند و این مشاهدۀ علمی حاکی از قدرت درمانی یاسمن است.
3- آلو‌ورا

حتماً به‌ این خاطر عاشق آلوئه ورا هستید که می‌تواند سوختگی و التهاب پوست را تسکین دهد و یکی از بهترین مرطوب‌کننده‌هاست. اما می‌دانستید که این گیاه مواد سرطان‌زا را هم از محیط پاک می‌کند؟ آیا می‌دانستید که آلوئه ورا در طول شب از خود اکسیژن ساطع می‌کند و با این کار کمک می‌کند که خواب راحت‌تری داشته باشید؟ حتی تحقیقات اخیر نشان داده‌اند که گیاه آلوئه ورا منجر به کاهش سطح افسردگی در موش‌ها می‌شود.
4- اسطوخودوس

قرن‌هاست که از این گیاه گلدار معطر دارویی برای آرام کردن اعصاب و کمک به درمان افسردگی استفاده می‌شود. یکی از مطالعات تخصصی دربارۀ اثر درمانی اسطوخودوس نشان داد که رایحۀ این گیاه می‌تواند اثر به‌سزایی در کاهش استرس دانشجویان پرستاری در شرایط پرتنش داشته باشد.
5- زبان شمشیری (گیاه ماری)

برطبق پژوهش هوای پاک ناسا، این گیاه شاداب بیش از 170 سم را از هوا می‌زداید و در طول شب اکسیژن فراوانی از خود ساطع می‌کند. این گیاه آبدار قادر است سطح انرژی بدن را بهبود دهد، سردرد را از بین ببرد و در یک کلام تنفستان را تنظیم و تسهیل کند.
6- ریحان

این گیاه خوش‌طعم حاوی مقادیر بالایی از نوعی مادۀ ارگانیک به نام لیانول است که در آروماتراپی نیز کاربرد دارد. گروهی از دانشمندان ژاپنی پژوهشی بر روی موش‌های آزمایشگاهی انجام دادند و نتیجه گرفتند که قرار گرفتن در معرض لیانول، فعالیت بسیاری از ژن‌های استرس‌زا را مختل و کند می‌سازد. فعالیت این ژن‌ها در شرایط پرتنش تشدید می‌شود و ریحان با این شرایط ناآرام مقابله می‌کند.
7- نخل اریکا

این گیاه پربرگ و مطبق نیز گیاه فعال و سخت‌کوشی است. تحقیقات نشان داده‌اند که نخل اریکا سموم تند و زننده‌ای مثل فرمالدئید، تری‌کلرواتیلن و بنزن را می‌زداید و به تصفیۀ هوا کمک می‌کند. باید توجه داشته باشید که تنفس هوای پاک، در خواب و بیداری فشار خون را تنظیم می‌کند. پس نخل اریکا هم انتخاب خوبی برای همنشینی است. می‌توانید این گیاه مفید را به خانه بیاورید و به راحتی نفس بکشید.
در مطالب آینده گیاهان خانگی بیشتری را به شما معرفی خواهیم کرد و به تفصیل از آروماتراپی و خواص گیاهان دارویی سخن خواهیم گفت. اگر این گیاهان را خریده‌اید و تجربۀ خاصی از شیوۀ نگهداری و فوایدشان دارید، لطفاً با ما در میان بگذارید.

لینک کوتاه:
https://www.aryabanoo.ir/Fa/News/147927/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

اتلتیک بیلبائو ایران در انتظار رویایی با سپاهان

کلوپ: حالا فقط لغزش سیتی و آرسنال ما را قهرمان می کند

خوشحالی هواداران اینتر پس از کسب بیستمین قهرمانی در لیگ

کار بزرگ یاران حاج‌صفی با 3 گل طلایی

خلاصه بازی منچستریونایتد 4 - شفیلد یونایتد 2

اسبقیان: دخل و خرج دو باشگاه بر عهده مالکان آنهاست

تن هاخ: وحشت نکردیم، خیلی خونسرد بردیم

آقای کلوپ لیگ را در گودیسون پارک از دست دادی!

خنده های یورگن کلوپ پس از گل دوم اورتون به لیورپول

نایب رئیس بارسا تأیید کرد؛ ژاوی می‌ماند

سخت‌ترین بازیکنانی که مقابل خسرو قرار گرفتند

خلاصه بازی اورتون 2 - لیورپول 0

تمجید سایت فیفا از عملکرد متقدرانه شاگردان شمسایی

امیدوارم رانگنیک پیشنهاد بایرن را رد کند

گل دوم اورتون به لیورپول توسط دومنیک کالورت لوین در دقیقه 58

احساساتی شدن جان تری پس از پیام تبریک مورینیو به مناسبت ورود به تالار مشاهیر لیگ برتر

آخرین وضعیت بدهی‌های سرخابی‌ها به بانک شهر

چگونگی فرآیند واگذاری سرخابی‌ها از زبان احمدی

پاری‌سن‌ژرمن برد و در آستانه قهرمانی قرار گرفت

احمدی: تیمی خواهیم ساخت که در آسیا مدعی باشد

گل دوم منچستریونایتد توسط فرناندز از روی نقطه پنالتی در دقیقه 61

گل سوم منچستریونایتد توسط فرناندز در دقیقه 81

گل چهارم منچستریونایتد توسط هویلون در دقیقه 86

پیش بینی وضعیت بارندگی برای آخر هفته

ماجرای تعطیلی شنبه یا پنجشنبه جنجالی شد

یوسفی: من هیچ دلخوری از آقای دبیر ندارم

عکس یادگاری دبیر با کودکان کشتی گیر

امیری: تبریک ویژه به هواداران 2 تیم به خاطر این اتفاق ارزشمند

دبیر: اختلاف با پیمان یوسفی؟ من کینه ای نیستم

مهارت بی‌نظیر دیگو مارادونا؛ پنج ضربه متوالی به تیرک و چیپ زدن به دروازه بان

تیم رویایی 11 نفره اندی کول از هم تیمی های سابقش در منچستریونایتد

19 سال پیش در چنین روزی؛ سوپرگل وین رونی به نیوکاسل

خوشحالی شدید هوادار آرسنال پس از دریافت پیراهن مارتین اودگارد

اتفاق خوب برای سپاهان قطعی شد

مدیر اینتر: قرارداد اینزاگی تمدید می‌شود

محافظت شیر مادر از توله‌ها در برابر گله گاومیش‌های عصبانی

چرا اجرام زحمت در ایستگاه فضایی بین المللی شناور می شوند؟

دکلمه زیبای خسرو شکیبایی

گفت و گوی خبرنگاران با امیررضا معصومی در حاشیه مراسم اختتامیه جشنواره قهرمان ایران

اهدای جایزه برترین فدراسیون سال به فدراسیون کشتی و علیرضا دبیر

صحبت های علی نادری سرمربی تیم ملی فوتبال ساحلی پس از انتخاب به عنوان برترین سرمربی سال 1402

تجلیل از حسین عبدی، سرمربی تیم ملی جوانان و شوخی های پیمان یوسفی

گل اول اورتون به لیورپول توسط جارد برنثویت در دقیقه 27

خطر از بغل گوش ستاره آرژانتینی گذشت

ستاره رئال در انتظار بایرن مونیخ پرستاره!

تاج و کافا قدرت‌ اول فوتسال آسیا

آخرین خبر در مورد حضور یحیی در تراکتور

رفتار عجیب از رییس فدراسیون کشتی؛ دبیر با پیمان یوسفی دست نداد!

ژاوی در بارسلونا می‌ماند

قابی از سحر دولتشاهی و حامد بهداد در پشت صحنه یک فیلم