آریا بانو

آخرين مطالب

پیشنهاداتی برای صبحانه و تغذیه کودکان مدرسه‌ای خانه داري

پیشنهاداتی برای صبحانه و تغذیه کودکان مدرسه‌ای

  بزرگنمايي:

آریا بانو -
پیشنهاداتی برای صبحانه و تغذیه کودکان مدرسه‌ای
٢١٩
٠
فردا / سال‌هایی که کودک شما به مدرسه ابتدایی می‌رود از نظر تغذیه بسیار مهم است. چرا که در این سال‌ها کودک در سن رشد قرار دارد و علاوه بر این در طول این 9 ماه تغذیه او باید از همیشه مقوی‌تر و مفیدتر باشد. در این میان وعده صبحانه از دیگر وعده‌های غذایی اهمیت بیشتری دارد. تحقیقات نشان داده بچه‌هایی که صبحانه می‌خورند قدرت یادگیری بیشتری دارند و در مدرسه نیز از تمرکز بیشتری برخوردار هستند. در این یادداشت پیشنهاداتی درباره صبحانه مقوی و تغذیه مناسب کودکان در مدرسه به شما ارائه خواهیم کرد.
شرایط مناسب را برای صبحانه خوردن کودک خود فراهم کنید
بسیاری از مادران از صبحانه نخوردن کودکان خود شاکی هستند. این موضوع تنها به کودک بستگی ندارد بلکه باید شرایط مناسبی را برای صبحانه خوردن او فراهم کنید. مهم‌ترین عواملی که باعث عدم میل به صبحانه می‌شود کمبود وقت و بی میلی است. توصیه ما به شما این است که شب‌ها، شام را زودتر میل کنید و بعد امکان خوابیدن آرام کودک را فراهم کنید. این کار باعث می‌شود کودک شما صبح با نشاط و سرموقع از خواب بیدار شود و برای خوردن صبحانه اشتها داشته باشد. قبل از صرف صبحانه هم می‌توانید همراه فرزندتان کمی حرکات ورزشی انجام دهید تا اشتهای او برای خوردن صبحانه بیشتر شود.
صبحانه خانوادگی خوشمزه به همراه نان داغ
برای خوردن صبحانه و تشویق کودک به صبحانه خوردن، پیشنهاد می‌کنیم اگر می‌توانید صبحانه را خانوادگی و دور یک سفره میل کنید. خرید نان تازه و داغ هم عامل اشتهاآوری در خوردن صبحانه است.
پیشنهاداتی برای صبحانه
برای داشتن وعده‌های صبحانه متنوع از فرزند خود کمک بگیرید و نظر او را هم بپرسید. گردو، میوه و پنیر در کنار هم می‌تواند تشکیل دهنده یک وعده صبحانه جذاب باشد. اگر کودک‌تان به شیر حساس است و یا نوشیدن شیر را دوست ندارد، حتما باید پنیر بخورد. حتی ماست چکیده و سفت هم می‌تواند گزینه خوبی برای این جایگزینی باشد.
یک لیوان شیر و کره بادام زمینی
به جای نان سبوس‌دار که معمولا کودکان، زیاد به آن علاقه‌ای نشان نمی‌دهند، می‌توانید یک لیوان شیر و یک تکه شیرینی کنجددار برای صبحانه تدارک ببینید. برای افزایش پروتئین و فیبر هم می‌توانید دو قاشق غذاخوری کره بادام زمینی به آن اضافه کنید. چند عدد کشمش هم می‌توانید روی آن بریزید.
کیک خانگی با یک لیوان شیرکاکائوی داغ
از گزینه‌های دیگر برای صبحانه می‌تواند کیک خانگی دست پخت خودتان و یک لیوان شیرکاکائوی داغ باشد. برای تامین فیبر توصیه می‌کنیم مقداری بادام یا میوه‌های خشک نیز همراه آن روی میز صبحانه بگذارید.
پیتزایی برای صبحانه
شما می‌توانید برای صبحانه فرزندتان، پیتزای صبحانه مهیا کنید. روی یک تکه نان ترد، سه قاشق غذاخوری پنیر کم چرب بمالید و روی آن را با تکه‌های گوجه تزئین کنید. در پایان مقداری روغن زیتون در حد یک قاشق چای‌خوری و مقدار کمی نمک و فلفل روی آن بریزید.
تخم مرغ و نان سبوس‌دار
تخم مرغ کاملا پخته شده و به همراه دو تکه نان سبوس دار، صبحانه‌ای سرشار از پروتئین است. برای اضافه شدن فیبر و خوش طعم شدن آن می‌توانید یک لایه پرتقال هم به آن اضافه کنید.
تکه‌های سبوس، شیر و گردوی خرد شده
تکه‌های سبوس را با مقداری شیر مخلوط کنید. این صبحانه بسیار مقوی و سرشار از فیبر است. می‌توانید به جای شیر از ماست و وانیل استفاده کنید. برای افزودن پروتئین به این صبحانه در آن تکه‌های گردو خرد شده بریزید.
بوفه مامان پز
هر چند بچه‌ها در زنگ‌های تفریح می‌توانند برای خود از بوفه مدرسه خرید کنند. اما بهتر است اگر فرصتش را دارید خودتان چیزی برای ساعات تفریح آنها آماده کنید. ما برای شما در این مورد هم پیشنهاداتی داریم.
نان و مربا
به جای نان و پنیر می‌توانید برای کودکتان لقمه نان و مربا آماده کنید. برای این کار مربایی را انتخاب کنید که فرزندتان بیشتر از همه دوست دارد. لازم نیست شهدمربا و کره را به این لقمه اضافه کنید. در عوض مقداری پسته یا گردو را بشکنید و روی مربا بریزید. با این کار هم مربا به بیرون از نان نمی‌ریزد و هم ارزش غذایی این لقمه بیشتر می‌شود.
نان تست و گوشت
پیشنهاد دوم ما به شما تهیه اسنک‌های گوشت برای فرزندتان است. معمولا این اسنک‌ها که با نان تست و در ساندویچ ساز خانگی درست می‌شوند بسیار محبوب بچه‌ها هستند. هفته‌ای یکی دوبار می‌توانید این اسنک‌ها را با نان تست، گوشت قرمز چرخ کرده و یا گوشت مرغ برای فرزندتان آماده کنید.
از آبمیوه‌های طبیعی استفاده کنید
به جای آبمیوه‌های مصنوعی و آماده، خودتان در خانه آبمیوه طبیعی با میوه‌های فصل درست کنید و در قمقمه‌اش بریزید. خوردن این آبمیوه‌ها اشتهای کودکتان را برای خوردن لقمه‌اش در مدرسه افزایش می‌دهد.
مغزها و دانه‌های مقوی
یک ظرف کوچک برای کودکتان تهیه کنید و آن را پر از مغزها و دانه‌های مقوی کنید. گردو، کشمش، گندم و شاهدانه گزینه‌های مناسبی برای ساعت‌های تفریح فرزندتان هستند.
میوه به همراه عسل
میوه‌هایی مانند سیب، گلابی، هلو یا مرکبات شیرین را تکه تکه کنید و در مقداری عسل بخوابانید. بعد آنها را در یک ظرف دربسته ریخته و یک چنگال هم کنار آن بگذارید.
ساندویچ کتلت
کتلت و انواع کوکو از غذاهای مورد علاقه کودکان هستند. از آنها غافل نشوید. برای سرخ کردن کوکو یا کتلت ساندویچ فرزندتان از روغن زیاد استفاده نکنید تا بعد از چند ساعت قابل خوردن باشد. کتلت یا کوکو را به همراه خیار و گوجه برای فرزندتان ساندویچ کنید و در کیف مدرسه‌اش بگذارید.





نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield

ساير مطالب

کیکی با عطر گلاب برای مهمانی ها

غذای اصلی/ طرز تهیه لازانیای بادمجان

میز اردور/ طرز تهیه «دسر بوراتوس»

غذای اصلی/ دستور تهیه پیراشکی سوسیس

طبع من/ یک نوع سوپ گیاهی رژیمی

عصرانه/ شکلات کاراملی با میوه و چوب شور، عصرانه ای فوری و لذیذ

شیرینی ها/ کیک سمولینای پرتقالی با ریواس

غذای اصلی/ اسفناج پلو با گوشت قلقلی

شیرینی ها/ شیرینی‌هایی به شکل اهرام ثلاثه!

میز اردور/ طرز تهیه ذرت آب پز با سس کره‌ای

رولت خامه‌ای حرفه‌ای خانگی درست کنید‌

میز اردور/ دستوری جدید برای تهیه گراتن سیب زمینی

طرز تهیه پیتزای مخصوص عصرانه در تابه

میزاردور/ طرز تهیه سالاد هندوانه یونانی

میز اردور/ دستوری جدید گراتن سیب زمینی

شیرینی ها/ «بیسکویت زنجبیلی قلبی» برای مهمانان ویژه

این کیک شکلاتی لیمویی را از دست ندهید

با آش معروف گیلان آشنا شوید

میز اردور/ دستوری کلاسیک برای تهیه پودینگ

روش تشخیص روغن کنجد اصل از تقلبی

پنکیک کباب مرغ؛ ظاهری زیبا با طعمی عالی

غذای ملل/ بورک گوشت و سبزیجات؛ غذای معروف ترکیه

ساندویچ سوسیس؛ غذای محبوب جوان ترها

کارت پستال شیک ساخت دست خودتان

اگر صورت لاغر و کشیده دارید اینطوری آرایش کنید

آش رشته؛ محبوب ترین غذای سنتی ایران

ناهار لذیذ امروز؛ مرغ بریان

پودینگ گوشت بقچه ای؛ خلاقیت بوراک سرآشپز

ماسک عسل و لیمو برای از بین بردن جوش

آموزش شیک ترین زیر لیوانی

با سایه چشم شکسته خط چشم رنگی درست کنید!

طرز تهیه پخت خوراک های دم گاو

روش ساده ساخت تردمیل در خانه!

غذای اصلی/ خوراک لوبیای سفید؛ تا شب سیرتان می کند

مرغ بریان شیری؛ مزه ای تازه و دلبرانه

در هر مناسبتی چه غذایی بپزیم؟

کارایی جالب مواد دورریز خوراکی!

ایده های جالب که در مسافرت به کارتان می آید

چالش انرژیک امروز؛ موسیقی شاد گوش دادن

2 گلدان مهیج و جذاب بسازید

صبحانه/ پای موز خامه‌ای؛ پیشنهاد مهیج اول صبح

فوت آشپزی/ چند نوع شکر داریم؟

در خانه نان سیر تهیه کنید

غذای تند و تیز افغانستانی

دسرهایی بی نظیر برای مهمانی

پیشنهادهایی جذاب برای تزئین سالاد

دسری بهاری با توت فرنگی

برنج را باب میل گیاهخواران بپزید

شیرینی ها/ دستور تهیه «کیک پنیر با سیب»

میز اردور/ روش پخت مربای پرخاصیت کدو تنبل حلوایی