آریا بانو

آخرين مطالب

ورزش های مناسب دوران بارداری اجتماعي

ورزش های مناسب دوران بارداری

  بزرگنمايي:

آریا بانو -
ورزش های مناسب دوران بارداری
٨٠
٠
خراسان / ورزش کردن برای مادرباردار و همچنین جنین مفید است. ورزش کردن به شیوه صحیح، ناراحتی های شایع دوران بارداری مانند بی خوابی و درد پشت و کمر را تسکین می دهد.
ولی به دلیل این که دوران بارداری، دوران حساسی است باید تحت نظر پزشک، ورزش را شروع کنید.زنانی که سال ها قبل از بارداری ورزش را شروع کرده اند وضعیت جسمی بهتری دارند اما مادرانی که تازه ورزش را شروع کرده اند حتما مشاوره کنند.
بسیاری از افراد بر این باورند که مادر باردار، باید تمام فعالیت ها و ورزش هایی را که قبلا انجام می داده است، کنار بگذارد و تنها به استراحت بپردازد. اما امروزه این نظریه کاملا مردود شده است. مادران باردار باید برای به دنیا آوردن فرزندی سالم و شاداب، علاوه بر داشتن تغذیه مناسب، ورزش را نیز در
برنامه های روزانه خود بگنجانند.
برخی از فواید ورزش در دوران بارداری:
جلوگیری از کمردرد بارداری
افزایش میزان انرژی بدن و در نتیجه شادابی بیشتر مادر
جلوگیری از افزایش بیش از حد وزن مادر
کاهش خطرابتلا به دیابت حاملگی وفشار خون بالا
بهترین ورزش های دوران بارداری:
شنا
یکی از بهترین ورزش های دوران بارداری، شنا ست. شنا، درد مفاصل مثل درد کمررا تسکین می دهد. نکته مهم در ارتباط با این ورزش این است که باید در انتخاب یک استخر تمیز و بهداشتی دقت لازم را داشته باشید. استخرهای غیر بهداشتی آلودگی هایی را در ناحیه رحم به وجود می آورد که برای سلامت جنین مضر است.
دوچرخه ثابت
اگردر دوران بارداری هر روز از دوچرخه ثابت استفاده کنید، مفید است. البته باید در نظر داشته باشید که به آرامی پا بزنید و از پا زدن سریع که ضربان قلب را به سرعت بالا می برد، اجتناب کنید. پا زدن آهسته به تقویت ماهیچه های لگن و ران کمک می کند که برای انجام زایمان طبیعی مفید است.
سه ماهه اول و سوم بارداری بسیار حساس است. بنابراین از انجام خودسرانه ورزش در این دوران اجتناب کنید!
پیاده روی سریع
پیاده روی سریع ورزشی است بین پیاده روی و دویدن. این ورزش به سفت شدن عضلات مادر کمک زیادی می کند. این ورزش یکی از بهترین ورزش هایی است که مادربدون وجود هیچ گونه امکاناتی، می تواند انجام دهد. اگر تازه می خواهید این ورزش را شروع کنید، ابتدا 2 تا 3 بار در هفته انجام دهید و با هر بار تکرار آن، زمان بیشتری به آن اختصاص دهید.
پیاده روی در آب
در یک استخر بهداشتی، علاوه بر شنا کردن می توانید به پیاده روی در آب نیز بپردازید. پیاده روی در آب ماهیچه های لگن و ران را قوی می کند.
ورزش عضلات ( کگل )
ورزش کگل سبب تقویت عضلات ناحیه لگن می شود. برای انجام این ورزش ماهیچه های ناحیه لگن خود را سفت و منقبض کنید و این کار را برای 5 ثانیه ادامه دهید. سپس استراحت کنید. این ورزش را 10 بار در روز و هر بار پنج مرتبه انجام دهید. مزیت این ورزش این است که در هر جایی و هر زمانی قابل انجام است. قبل از انجام ورزش کگل،مهم است که عضلات لگنی تان را پیدا کنید.این ها عضلاتی است که کف لگنتان را شکل می دهند. رایج ترین راه برای پیدا کردن آن ها متوقف شدن در وسط ادرار است.این انقباض یک حرکت پایه ای در ورزش کگل است.عضلات را رها کنید و به ادرارتان ادامه دهید و بهتر می فهمید که آن عضلات کجا قرار دارد. فقط یادتان باشد که اگر مشکل پزشکی دارید که ممکن است مانع انجام ورزش کگل به صورت ایمن شود، قبل از شروع آن با یک پزشک مشورت کنید.





نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield

ساير مطالب

نحوه دریافت سوابق بیمه‌ای تامین اجتماعی/ ارسال پیامکی در دست بررسی

لاکچری نماها در اینستاگرام ...

دختران دانشجو شانس بیشتری برای میهمانی و انتقال دارند

نکاتی درباره لوازم آرایشی

خلاقیت با مواد دورریختنی

فر کردن و صاف کردن مو چه عوارضی دارد؟

با خنده به استقبال مردها بروید

ترفندهای آرایشی کاربردی و مهم برای آرایش چشم

امروز بیشتر لبخند بزن

بهترین لباس هایی که در سفرهای بهاری باید به همراه داشته باشید

خوشمزه ترین و سالم ترین صبحانه ها برای کودکان

عموهایی که در آینده تنها یک اسم از آنها باقی است

ارزش «خانه‌داری» زنان ایرانی چقدر است؟

طراحی های زیبای لاک ناخن

قصه امشب؛ مرد نون زنجبیلی

ساخت وسایل جالب و دکوری با قاشق یک بار مصرف

جاسوئیچی دخترانه با مروارید

کوسن های فانتزی که نمای خانه تان را تغییر می دهند

لاک زدن ناخن بسیار ساده است!

برای کم کردن آمار طلاق نسل جدید چه کنیم؟

با وایتکس لباس های تیره را خوشگل تر کنید

بدترین اشتباهات مادران شیرده که برای نوزاد مضر است

گیاهان مخصوص «تراریوم» و آموزش ساخت آن در خانه

آراستگی با موهای کوتاه

گلدان های دست ساز و زیبای مینیاتوری

مد روزترین مدل مانتوهای بهاری 98

تیپ تابستانه دخترانه برای مهمانی ها

شمعی خوشبو با عطر اسپرسو

اعمال افزایش حقوق مستمری‌بگیران تامین‌اجتماعی از اردیبهشت / افزایش کرایه‌ها در انتظار نظر دولت

جزییات پرداخت عائله‌مندی و بیمه بازنشستگان کشوری در سال 1398

6 مدل موی ساده برای مهمانی

اثر منفی بازی‌های کامپیوتری بر روابط اجتماعی دختران

مبل‌ها راجع به شخصیت شماچه می‌گویند؟

چاپ متالایز برای اولین بار در کشور توسط بانوی کارآفرین اصفهانی

گل‌ های خوشبوی بهاری برای گلدان های خانه

توصیه‌هایی برای نگهداری از اکستنشن موها

زیر پوست روابط، ازدواج و طلاق نسل جدید

نکاتی برای مراقبت از پوست‌های مختلط

دکوراسیون قبل و پس از بازسازی مدرن یک آپارتمان

بهترین مدل های کفش مردانه برای بهار

گریم صورت برای رفع ایرادات چهره

زوجی که هزینه عروسی و هدایای خود را به سیل‌زدگان بخشیدند

چهار انتصاب جدید در ستاد مبارزه با مواد مخدر

سردار «منتظر المهدی» سخنگوی ستاد مبارزه با مواد مخدر شد

چرا خانم ها با یکدیگر خوب تا نمی کنند؟

تقویت رشد مغزی از زمان جنینی آغاز می شود!

گفت‌وگو با زوج آذربایجانی که با واریز هزینه عروسی و هدیه میهمانان به حساب جمعیت هلال ‏احمر به خانه بخت رفتند

ایجاد 100 هزار شغل در سال 98 با اولویت مناطق سیل‌زده

انتقاد از انباشت نیروهایی که به واسطه آشنایان سرکار هستند

تحلیل جامعه شناسانه مخاطرات ازدواج های موقت، سفید و صیغه