آریا بانو

آخرين مطالب

5 تغییر در سبک زندگی که به کاهش فشار خون کمک می‌کند پزشکي

5 تغییر در سبک زندگی که به کاهش فشار خون کمک می‌کند

  بزرگنمايي:

آریا بانو -
5 تغییر در سبک زندگی که به کاهش فشار خون کمک می‌کند
k ١.٤
٠
دکتر سلام / راه های کاهش فشار خون چیست؟ یکی از بیماری های عصرجدید فشار خون می باشد که تعداد زیادی از مردم به آن مبتلا هستند. آخرین باری که درمورد فشار خون خود فکر کرده اید چه زمانی بود؟ اگر شما هم مثل بقیه هستید حتما آخرین بار مربوط به زمانی است که دکتر شما را ویزیت کرده و فشار خون را اندازه گیری کرده است. اما فشار خون بالا یک اتفاق جدی است که می تواند کل زندگی را تحت تاثیر خود قرار دهد مثل حملات قلبی و سکته. روش های بسیار مفید و کاربردی به منظور کاهش فشار خون به شما پیشنهاد و توصیه می گردد. اگر قصد تغییر در سبک زندگی خود را دارید اما نمی دانید که از کجا باید شروع کنید نگران نباشید ما می توانیم به شما کمک کنیم. در ادامه 5 راهکار برای کاهش فشار خون به شما ارائه خواهیم داد.
کاهش فشار خون با کاهش میزان سدیم ورودی به بدن
یک خبر خوب این است که می توانید به کمک تغییر در سبک زندگی خود ریسک ابتلا به فشار خون بالا را کاهش دهید. مری آن فورسیا رئیس کمیته رهنمودهای بالینی در فیلادلفیا می گوید که باید تمام بیماران را به ورزش و رژیم غذایی خوب باید تشویق کرد. روش های متنوعی برای دست یابی به این هدف وجود دارد.
کاهش میزان سدیم ورودی به بدن بسیار مهم است زیرا افزایش میزان سدیم خون باعث جذب میزان بالایی مایع در بدن می شود که نتیجه آن افزایش فشار خون خواهد شد. این اتفاق فشار زیادی بر قلب و رگ های خونی وارد می کند.
سازمان های مختلفی از جمله وزارت کشاورزی ایالت متحده توصیه می کند که آمریکایی که باید روزانه کمتر از 2300میلی گرم سدیم مصرف کنند. اما مقدار استاندارد آن برای اکثر بزرگسالان نباید بیشتر از 1500 میلی گرم در روز باشد. متاسفانه متوسط مصرف روزانه سدیم در رژیم غذایی امریکایی ها 3400میلی گرم در روز است. این علت این امر این است که مصرف سدیم بسیار راحت است یک قاشق غذا خوری نمک حاوی 2300 میلی گرم سدیم خواهد بود.
کاهش فشار خون با کم کردن میزان پتاسیم ورودی به بدن
دکتر جانسون عقیده دارد که خوردن غذاهای حاوی پتاسیم برای کنترل فشار خون مهم است، زیرا پتاسیم اثرات سدیم را کاهش خواهد داد. منابع خوب پتاسیم عبارتند از:
میوه جات مثل موز، زردآلو خشک، انار
سبزیجات مثل دانه های بروکسل، چغندر، کدو
محصولات لبنی بدون چربی یا کم چرب
آب نارگیل
اگر به دنبال وعده ای با مقدار بیشتری پتاسیم هستید در ادامه غذاهای بیشتری را به شما معرفی خواهیم کرد:
قارچ به همراه آووکادو
جو دوسر، آووکادو، توت
اسفناج
تن ماهی به همراه آووکادو و ذرت
رابطه فشار خون با مصرف نمک و سبزیجات :
رژیم غذایی برای کاهش فشار خون (DASH) روشی است که در آن غذا خوردن بر اساس تحقیقات انجام شده در موسسه قلب ، شش و خون برنامه ریزی شده است. DASH باعث کاهش فشار خون و افزایش کلسترول خوب خون خواهد شد. دو عاملی که کاهش آن ها ابتلا به بیماری های قلبی را کاهش خواهند داد.

رژیم کاهش فشار خون بر اساس برنامه غذایی زیر پایه ریزی شده است:
میوه ها و سبزیجات
گندم
محصولات لبنی کم چرب یا فاقد چربی
محدود کردن سدیم و غذاهای با چربی اشباع بالا
کاهش مصرف شکر و غذاهای شیرین
همه چیز را با هم کاهش ندهید. به این فکر کنید که ابتدا چه تغییری می توانید بدهید مثلا اضافه کردن میوه یا سبزی جات به هر وعده. یک تغییر که تبدیل به عادت شد می توانید بقیه تغییرات را اعمال کنید.
فعالیت فیزیکی و تحرک بیشتری داشته باشید چه به باشگاه بروید چه نه :
به افراد توصیه می کنیم که به دنبال راهی باشند که از آن لذت می برند و به کمک آن می توانند وزن خود را کنترل کنند. به عنوان مثال رقصیدن، پیاده روی، دوچرخه سواری روش های خوبی را فعالیت بدنی محسوب می شوند. یکی از بهترین کارها برای مشتاق ماندن در ورزش کردن این است که یک همراه خوب بیابید که شما را ترغیب به ورزش کردن کند. در ضمن ورزش کردن اهمیت دارد و اینکه کجا و چگونه ورزش می کنید مهم نیست بعضی از افراد از رفتن به باشگاه لذت نمی برند اما می توانند همان حرکات را در منزل انجام دهند.

کاهش فشار خون به شرط کنترل وزن :
یکی از بهترین کارهایی که برای مدیریت فشار خون خود می توانید انجام دهید این است که وزن خود را کنترل کنید. با افزایش وزن فشار خون نیز افزایش می یابد. حتی کاهش وزن های کم نیز می تواند فشار خون را کاهش دهد. اگر قصدتان این است که وزن کم کنید باید به غذایی که می خورید و فعالیت فیزیکی خود توجه کنید.
غذاهای خانگی مصرف کنید و برای ایجاد تنوع از دستور های آشپزی جدید استفاده کنید. برچسب مواد مغذی که استفاده می کنید را بخوانید تا بدانید که چقدر کالری، سدیم، چربی و پتاسیم درون آن وجود دارد.





نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield

ساير مطالب

رژیم غذایی‌ کنترل‌کننده علایم سوریازیس

خطر سزارین در زنان مبتلا به میگرن 15 تا 25 درصد بالاتر است

در تهیه غذاهای مهدکودک‌‌ باید میزان نمک کاهش یابد

آسیب ستون فقرات در اثر کم‌تحرکی و استفاده روزافزون از وسایل دیجیتالی

کشیدن زودرس دندان‌های شیرین باعث اختلال در جویدن می‌شود

آیا باکتری‌های روده در بالا رفتن فشار خون نقش دارند؟

دارویی جدید برای مبتلایان به میگرن مزمن

از خوددرمانی شپش بپرهیزیم

رژیم غذایی مناسب برای سلامت روده

اینفوگرافی/گرمازدگی و راه‌های جلوگیری از آن

سوزش سر دل می‌تواند در اثر کمبود مایعات گوارشی باشد

مصرف بعضی دارو‌ها در دوران بارداری مانع بروز آنانسفالی می‌شود

استفاده زیاد از وسایل دیجیتال به بینایی کودکان آسیب می‌زند

خطر ابتلا به ام‌اس در کودکان چاق 2 برابر سایر کودکان است

رزیم‌های کم‌چرب می‌توانند بر دوره‌های منظم قاعدگی تاثیر منفی بگذارند

11 میوه پرکالری که می‌توانند به افزایش وزن کمک کنند

17 قلم از داروهای تخصصی بیماران ام‌اس تحت پوشش بیمه سلامت است

داروی هورمونی آنابولیک باعث نازایی در مردان می‌شود

احتمال نازایی در زنان سیگاری بین 1/5 تا 2 برابر سایر زنان است

سقط مکرر چرا رخ می‌دهد؟!

حدود 20 درصد زوج‌های کشور نابارور هستند

عوارض تشعشعات خورشیدی/گاز رادون چگونه وارد خانه‌ها می‌شود؟

شپش از طریق شنا و آب استخر منتقل نمی‌شود

خواص منحصر به فرد گیاه «برازمبل» در درمان و ترمیم سوختگی

چند راهکار برای درمان مارگزیدگی

مصرف روزانه مقدار کم نوشابه خطر ابتلا به سرطان را افزایش می‌دهد

بیماری‌های ناشی از نیش کنه را بشناسیم

6 مزیت تنفس عمیق

ریحان هم آرامش‌بخش است هم ضدآلزایمر

به این 5 دلیل شکر نخورید

مصرف زیادی شکلات و کاکائو باعث حساسیت در کودکان می‌شود

آیا خمیر دندان‌های ذغالی دندان‌ها را سفید می‌کنند؟

دلایل مخالفت جامعه پزشکی با پیوند عضو از محکومین اعدامی

هشدار درباره مصرف مواد غذایی حاوی «شربت فروکتوز»

راهکار‌هایی آسان برای داشتن پوستی شفاف

دلایل ریزش موی خانم‌ها

یک فرد آلوده می‌تواند آب استخر را به صد میلیون تخم انگل آلوده کند

ریزش مو در زنان می‌تواند دلایل مختلفی داشته باشد

راهکارهایی برای محدود کردن مصرف شکلات

زایمان زودهنگام موجب تغییر در فعالیت مغز نوزاد می‌شود

ارتباط استفاده زیاد از رسانه‌های اجتماعی با افسردگی در جوانان

برای کاشت دوباره دندان کنده شده، فقط یکساعت فرصت وجود دارد

سبک زندگی سالم به شکل قابل‌توجهی ریسک زوال عقل را کاهش می‌دهد

ترمیم غضروف با سلول‌های بنیادی مغناطیسی

مواد مغذی تقویت‌کننده سیستم ایمنی بدن

اینفوگرافی/راه‌هایی برای جلوگیری از اشتیاق به خوردن غذاهای ناسالم

قلیان زنانه شد

زنان از زیان‌های قلیان خبر ندارند

در کشور بانک ذخیره بیماری‌های ژنتیکی ایجاد می‌شود

جوشانده این برگ به درمان دیابت کمک می‌کند