آریا بانو

آخرين مطالب

«تلفن‌های هوشمند» عاملی در اختلال ارتباط بین خانواده‌ها اجتماعي

  بزرگنمايي:

آریا بانو - معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده گفت که در اولین مکاتبه‌ با ریاست جدید قوه قضائیه درخواست داده‌اند تا تکلیف لایحه تامین امنیت زنان علیه خشونت هر چه زودتر مشخص شود.

معصومه ابتکار در گفت‌وگو با ایسنا، درباره آخرین وضعیت لایحه "تامین امنیت زنان علیه خشونت" بیان کرد: این لایحه با حضور معاونان قوه، دادستان‌ها و صاحب‌نظران فرآیندی را طی کرده است.
وی با بیان اینکه به نظر این فرآیند بسیار طولانی شده، افزود: امیدواریم هر چه زودتر با حضور آقای رئیسی تکلیف این لایحه روشن شود، در اولین مکاتبه‌ای که بعد از تبریک برای ایشان فرستاده شد، درخواست دادیم که تکلیف این لایحه هر چه زودتر مشخص شود، لذا پیگیری‌ها شروع شده و امیدواریم هرچه زودتر جواب نهایی را در ارتباط با این لایحه دریافت کنیم. معاونت به طور مرتب در این مدت لایحه را پیگیری کرده است، زیرا این لایحه مورد مطالبه زنان است و اهمیت بسیار زیادی دارد.
معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده درباره طرح دیگری که چندی پیش معافیت 20 درصدی از پرداخت حق بیمه سهم کارفرمایانی که در کارگاه‌ها از نیروی کار زنان سرپرست خانوار استفاده می‌کنند، را به دولت پیشنهاد کرده است نیز معتقد است: اگر بخواهیم امتیازات ویژه‌ای برای زنان سرپرست خانوار قائل شویم تا آسیب‌های بعدی متوقف شود، باید نشان داد که امتیاز ویژه‌ای برای کسانی که از زنان سرپرست خانوار حمایت می‌کنند فراهم شده است، به نظر این طرح پیشنهاد خوبی است، البته باید منابع آن تامین و مشخص شود که چگونه جبران می‌شود؟ امید است این طرح مورد قبول واقع شود.
وی در بخش دیگری از صحبتهای خود به اقدامات و برنامه‌های معاونت زنان در سال 98 اشاره و بیان کرد: طرح‌هایی مانند توان‌افزایی سازمان‌های مردم نهاد، رصد افزایش 30 درصدی مدیریت زنان، اجرای ابلاغیه شاخص‌ها عدالت جنسیتی میان همه دستگاه‌ها و گزارش‌گیری در مورد میزان تحقق آنها از دیگر پیگیرهای معاونت است. در کنار آن موضوع اجرای طرح‌های ارتقاء وضعیت زنان در هر استان، پایش و نظارت‌های برنامه‌هایی که مصوب شده از دیگر برنامه‌های معاونت است. لازم به ذکر است طرح گفت‌وگوی ملی خانواده را نیز در سال 98 با قوت بیشتری پیگیری می‌کنیم.
ابتکار افزود: سفرهای استانی در بین مردم در شهرها و روستاها طبق روال سال های گذشته تداوم خواهد یافت البته برای سال ٩٨ با در نظر گرفتن برنامه‌های قبلی سفرهای استانی، برنامه‌های جدیدی تدارک دیده خواهد شد.
دختران جوان مخاطبان "گفت‌وگوی بین نسلی"
معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده درباره علت تاکید این معاونت به موضوع و طرح "گفت‌وگوی ملی خانواده" نیز توضیحاتی ارائه کرد و گفت: بررسی‌ها حکایت از آن دارد که یکی از مهم‌ترین اختلالات داخل خانواده، "اختلال ارتباطی" است؛ در خانواده‌ای که باید روابط عاطفی، نزدیک و انسانی باشد، لکنت زبان، سوءتفاهم، منزوی شدن افراد، شنیده نشدن و دیده نشدن مشکلاتی است که باعث می‌شود خانواده از درون دچار بحران شود. این مسئله خاص ایران نیست. همه مطالعات و بررسی‌های فاز یک این طرح نشان می‌دهد که یکی از دلایل آن تلفن‌های هوشمند است. شبکه‌های اجتماعی، افراد را از ارتباط فردی و خانوادگی دور می‌کند، که در بلند مدت نوعی ضربه و آسیب محسوب می‌شود. جامعه سالم، جامعه‌ای است که خانواده سالم داشته باشد، افرادی که بتوانند پیوستگی‌های عاطفی قوی، روابط سالم و گفت‌وگوی خوب داشته باشند.
وی افزود: مطالعات بین‌المللی نشان می‌دهد افرادی که در بلند مدت با وجود مشکلات توانستند بر آنها فائق بیایند و موفق ارزیابی می‌شوند، افرادی هستند که در خانواده‌شان گفت‌وگو وجود داشته است. معاونت این را به عنوان هدف‌گیری مدنظر قرار داده که چطور می‌توان این کاستی‌ها را داخل خانواده ایرانی برطرف کرد. از این رو برای بهبود روابط و درک بین نسلی پیگیر گفت و گوی بین نسلی هستیم. جامعه‌شناسان معتقدند که این اختلال وجود دارد و معاونت هم در نظر داشت این اختلال را به طور خاص مدنظر قرار دهد. گفت‌وگوی بین نسلی در ابتدا برای خانواده، حوزه جوانان و برای دختران جوان موثر است. "دختران جوان" یکی از گروه‌های مخاطب گفت‌وگوی بین نسلی هستند.
انتهای پیام

لینک کوتاه:
https://www.aryabanoo.ir/Fa/News/149569/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

نتیجه‌ی عدم توجه به جلو در رانندگی

برنامه‌ریزی ناسا برای تجدید قوای کاوشگر ستاره‌های نوترونی

اهمیت بجا آوردن شکر خدا در جلد هفتم کتاب «طعم شیرین خدا»

ترکیب تراکتور بدون خمس زیر و رو شد!

فلاح: دوست داشتم برای آقای گلی تلاش کنم

ترکیب هجومی نساجی مقابل تراکتور

رنکینگ توپ طلا؛ فرش قرمز برای بلینگام!

ادعای عجیب ویدال؛ دوست داشتم برای رئال بازی کنم!

نصیرزاده: سرمربی جدید تا پایان فصل بعد می‌ماند

جابه‌جایی 3 تراکتوری با جدایی خمس

نه فرانسه و نه پی‌اس‌جی؛ مقصد زیدان مشخص شد

باقری تک و تنها در جنگ با آلوز و حسینی

در آستانه ال‌کلاسیکو؛ کاپیتان رئال تمرین نکرد

این افراد ریواس نخورند

اجرای تماشایی از آهنگ «پینک فلوید» با گیتار الکتریک

تصاویر هوایی از وضعیت «زرآباد» در استان سیستان و بلوچستان بعد از بارندگی

واژگونی پراید حادثه آفرید

حکمت/ کجای مجلس بنشینیم؟

طرز تهیه خاگینه هویج

استفاده از سیر پخته شده برای کاهش ورم گلو

توصیه جالب دکتر عزیزی به مردها

یک بمب‌افکن میکرومقیاس برای مقابله با تومور سرطانی ساخته شد

صحبت های شنیدنی دکتر انوشه

واقعیت مصدومیت‌های جنجالی‌‌ترین تنیسور ATP

ترابی، اثرگذاری روی صد گل لیگ برتر!

معرفی تیم داوری بازی ملوان و سپاهان

اتلتیکومادرید، بارسلونا را پولدار می‌کند

با شگفتی‌سازان دقیقی علیه استقلال

پیام آماده بازگشت به ترکیب سپاهان

تلخ‌ترین حذف بارسلونا پس از 40 سال

تن‌هاخ: گارناچو از من عذرخواهی کرد

دروازه‌بان جنجالی بازی حساس را از دست داد

احضار دانیال اسماعیلی‌فر به کمیته انضباطی

فیلمسازی در حوزه اقوام یک گام بزرگ است

مهارت شگفت‌انگیز بازیگر مشهور سینما در کشیدن نقاشی

بازخوانی زیبا از ترانه دلنشین علیرضا افتخاری

پدر گلاب ایران درگذشت

سقوط جرثقیل در پتروشیمی رازی؛ 2 نفر فوت شدند

قانون اساسی برخاسته از نماز

گوناگون/ برج یاقوت کبود بعد از 20 سال گل داد!

4 گوشه دنیا/ پرموترین پسر جهان که مبتلا به «سندرم گرگینه» است

محافظت اردک مادر از جوجه اردک هایش در برابر حواصیل

درگیری حیوانات در طبیعت

قسمت هایی واقعی از کارتون تام و جری!

ابراز نگرانی سازمان جهانی بهداشت نسبت به گسترش آنفلوآنزای پرندگان در بین انسان‌ها

نقش «فرزند» در ارتباط زن و شوهر با یکدیگر

برای خوب شدن سرفه آنتی بیوتیک بخوریم؟

هزینه مومیایی جسد در سال 1403 اعلام شد

خانمم 3 ماه است که به جدایی فکر می کند

با این خوراکی های خوشمزه از کبد چرب رهایی می یابید