آریا بانو

آخرين مطالب

بسته اخبار اجتماعی در روز سه‌شنبه

بارش‌های سیل‌آسا در اردیبهشت دروغ است / لزوم تعیین تکلیف نرخ کرایه‌ها در دولت اجتماعي

  بزرگنمايي:

آریا بانو - "بارش‌های سیل‌آسا در اردیبهشت دروغ است،‌ کاهش 10 درصدی سرقت در تهران،‌ تعیین تکلیف نحوه بازپرداخت وام‌های مددجویان در مناطق سیل‌زده، قیمت کتب درسی سال تحصیلی 98 ـ 99 اعلام شد، انتقاد محیط زیست به حذف احتمالی بودجه گرد و غبار، تلاش جهت ایجاد فضاهای بانشاط برای کودکان سیل‌زده، ارسال 30000 پماد دور کننده حشرات به اهواز و لزوم تعیین تکلیف نرخ کرایه‌ها در دولت" از مهم‌ترین خبرهای اداره اجتماعی ایسنا در روز سه‌شنبه هستند.

به گزارش ایسنا، در ادامه به برخی از مهم‌ترین اخبار اجتماعی ایسنا اشاره شده که با کلیک روی تیتر هر یک از آنها، متن کامل خبر در دسترس خواهد بود:
بارش‌های سیل‌آسا در اردیبهشت دروغ است
در پی انتشار اخباری مبنی بر وقوع سیل در اریبهشت‌ماه در بیشتر مناطق کشور، احد وظیفه، مدیر کل پیش‌بینی و هشدارسریع سازمان هواشناسی، این خبر را مردود دانست و گفت: تا دو هفته بعد انتظار بارش سنگینی در ایران نداریم.
مدیر کل پیش‌بینی و هشدارسریع سازمان هواشناسی در پاسخ به این پرسش که دوره فعالیت سامانه بعدی بارشی چه زمانی خواهد بود، گفت: هفته بعد یک سامانه فعال خواهد بود که انتظار بارش‌های سنگینی از آن نداریم البته اطلاعات دقیق‌تر طی روزهای آینده منتشر می‌شود.
رییس پلیس پایتخت خبر داد
کاهش 10 درصدی سرقت در تهران/ پاکسازی پایتخت از حضور معتادان متجاهر
سردار حسین رحیمی، فرمانده انتظامی تهران بزرگ با اشاره به کاهش سرقت در تهران، گفت:‌در دو سال گذشته 37 درصد از سرقت‌های کل کشور در تهران رخ می‌داد و با اجرای این طرح‌ها که در این دو سال میزان وقوع آن‌ها 23 تا 27 درصد کاهش پیدا کرده است.
رئیس پلیس پایتخت در خصوص اجرای طرح زوج و فرد گفت: ما منتظر شهرداری هستیم که مقدمات مرحله جدید طرح ترافیک را برای بهبود وضعیت هوای شهر به اجرا بگذاریم اما کمی عقب هستیم و به شهرداری یادآوری می‌کنیم به اجرای این سرعت ببخشند.
مدیرعامل صندوق امداد ولایت کمیته امداد تشریح کرد
تعیین تکلیف نحوه بازپرداخت وام‌های مددجویان در مناطق سیل‌زده
مجید باجلان، مدیرعامل صندوق امداد ولایت ضمن اشاره به استمهال وام‌های که مددجویان و نیازمندان مناطق سیل‌زده پیش از این از کمیته امداد دریافت کرده‌اند گفت: با دستور مدیریت بحران کمیته امداد، تمامی وام‌های کارگشایی و اشتغال یکساله استمهال شد تا آنها سال بعد بتوانند اقساط وام‌های خود را پرداخت کنند.
باجلان ادامه داد: بالغ بر 60 میلیارد تومان اعتبار وام قرض الحسنه برای تمامی مددجویان و همچنین کسانی که در منطقه دچار آسیب سیل شده‌اند؛ اختصاص داده شده است و آنها می توانند این وام قرض الحسنه را از صندوق قرض الحسنه امداد ولایت با مراجعه به دفاتر کمیته امداد و شعبات دریافت کنند و در کنار سایر خدماتی که کمیته امداد به آنها ارائه می دهد از این وام قرض الحسنه هم بهره مند شود. همچنین در کنار این وام قرض الحسنه هم وام‌های اشتغال برای افرادی که اشتغال آنها دچار آسیب شده است تا سقف 30 تا 50 میلیون تومان از منابع صندوق مجدداً اختصاص داده می‌شود.
قیمت کتب درسی سال تحصیلی 98 ـ 99 اعلام شد/تخفیف 50 تا صد درصدی به مناطق محروم و سیل‌زده
علی باقرزاده، معاون توسعه منابع و پشتیبانی سازمان پژوهش آموزش و پرورش گفت: بر اساس گزارشاتی که از استان‌ها گرفتیم در 4 استانی که درگیر سیل هستند تا امروز حدود57 هزار جلد کتاب برای استان‌های مازندران، گلستان، لرستان و فارس ارسال و به صورت رایگان در اختیار دانش‌آموزان قرار گرفته است.
معاون توسعه منابع و پشتیبانی سازمان پژوهش آموزش و پرورش همچنین به قیمت کتاب‌های درسی پایه‌های مختلف اشاره کرد وگفت: دوره ابتدایی قیمت کتاب شانزده هزار و 100 تومان، پایه دوم 17 هزار و 500 تومان بابت 6 جلد کتاب، پایه سوم 22 هزار و 100 تومان بابت 7جلد کتاب، پایه چهارم بابت 7جلد کتاب 22 هزارو 600 تومان، پایه پنجم بابت 7جلد کتاب 22 هزارو 600 تومان، پایه ششم بابت 9جلد کتاب 26 هزار و 900 تومان و پایه هفتم، هشتم و نهم نیز میانگین 40 هزار تومان است. البته در برخی پایه‌ها به دلیل تعدد کتاب‌ها این مقدار بیشتر است. در متوسطه دوم هم قیمت کتب به طور متوسط بین 45 هزار تومان برای حدود 14 تا 15 جلد کتاب در نظر گرفته شده است.
طرح جدید مجلسیون و نگرانی‌ها از ازدواج‌های زیر 20 ساله‌ها
درحالی که مجلس شورای اسلامی در موادی از طرح «جمعیت و تعالی خانواده» برای تشویق دختران و پسران به ازدواج در سنین کمتر از 20 و 24 سال «تسهیلاتی» را مورد پیش‌بینی قرار داده است، شهناز سجادی، دستیار حقوق شهروندی معاونت زنان و خانواده ریاست جمهوری معتقد است که هر چند ماهیت و اهداف این طرح حمایت از "کودک همسری" نیست و هدفش تسهیل امر ازدواج و حصول رشد جمعیت است، اما این مقرره دارای اشکالاتی است. تعیین حداکثر سن 20 و 24 سال برای ارائه تسهیلات، ممکن است عملاً در مواردی منجر به فرهنگ‌سازی ازدواج زود هنگام در مراحل کودکی شود.
دستیار حقوق شهروندی معاونت زنان و خانواده ریاست جمهوری یکی از موانع اصلی ازدواج جوانان را مشکلات "مالی" دانست و گفت: اصولاً برای جمعیت‌افزایی، اصل تسهیلات و تشویق‌های مالی بسیار موثر است، در همین راستا به نظر می‌رسد اگر دولت موظف شود به طور مشخص موانع ازدواج را برطرف و تسهیلات و تشویق‌هایی مانند افزایش یارانه برای هریک از زوجین، ایجاد سکونت‌گاه‌های موقت متاهلان با تکلیف مشارکت و همکاری بنیاد مستضعفان و ستاد اجرایی فرمان حضرت امام، برای حداقل سه الی چهار سال اول زندگی زوجین در امر ازدواج جوانان در نظر گیرد، بسیاری از مسائل جوانان برطرف خواهد شد.
انتقاد محیط زیست به حذف احتمالی بودجه گرد و غبار
علی محمد طهماسبی بیرگانی، دبیر ستاد ملی مقابله با گرد و غبار از احتمال ایجاد کانون‌های جدید گرد و غبار در نتیجه سیل‌های اخیر خبر داد و مخالفت خود را با حذف اعتبارات مقابله با گرد و غبار در بودجه سال 98 اعلام کرد.
طهماسبی بیرگانی تاکید کرد: مراقبت و نگهداری از نهال‌های کاشته شده در سال‌های قبل و توجه به اهمیت بحث قرق و مدیریت چرای عرصه‌ها باید در مناطقی مثل خوزستان مورد توجه جدی قرار گیرد. در غیر اینصورت اثرگذاری عملیات مقابله‌ای که طی سال های گذشته انجام شده، از بین خواهد رفت.
تامین امنیت غذایی زنان باردار و کودکان زیر 5 سال سیل‌زده
درخواست وزارت بهداشت از خیرین برای جلوگیری از کمبودهای تغذیه‌ای در سیل‌زدگان
دکتر زهرا عبداللهی،‌ مدیر دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت ضمن تشریح اقدامات انجام شده در راستای تامین امنیت غذایی ساکنان مناطق سیل‌زده بویژه مادران باردار و شیرده و کودکان زیر پنج سال، از ارسال 3500 بسته غذای کمکی برای کودکان زیر پنج سال خوزستان تا پایان هفته جاری خبر داد.
روش اشتباه محاسبه حقوق فرهنگیان با اجرای رتبه‌بندی
علی الهیار ترکمن، معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه رتبه بندی موضوعی است که اگرچه منجر به افزایش حقوق خواهد شد ولی هدف اصلی آن افزایش حقوق نیست اظهار کرد: برخی 2 هزار میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده برای طرح رتبه بندی را تقسیم بر تعداد فرهنگیان می‌کنند که یک کار غیرکارشناسی بوده و اذهان را مشوش می‌کنند.
تلاش جهت ایجاد فضاهای بانشاط برای کودکان سیل‌زده
تقی رستم‌وندی، رییس سازمان امور اجتماعی کشور گفت: براساس گزارش‌های بهزیستی تا کنون 17مهدکودک سیار در مناطق سیل زده مشغول فعالیتند.
وی با اشاره به اینکه دستگاه‌های مربوطه در تلاش برای ایجاد فضاهای بانشاط درمحل استقرار کودکان هستند گفت: به طور مثال گروه‌ها جهادی فرهنگی در تلاشند کودکانی را که پدرانشان در محل حادثه مانده و مادر و کودک به مناطق دیگری منتقل شده‌اند را تحت حمایت قرار دهند. همچنین در منطقه آق قلا نیز طلاب جهادی و کسانی که فعالیت‌های جهادی انجام می‌دادند در صدد ایجاد فضاهای بانشاط برای کودکان بودند، زیرا این فضاها می‌تواند در کاهش آسیب‌های روانی کودکان مفید باشد.
در گفت‌وگو با ایسنا اعلام شد
ارسال 30000 پماد دور کننده حشرات به اهواز/ دریافت نیازهای دارویی سیل‌زدگان با پیامک
دکتر مهناز خانوی، مدیرکل اداره امور فرآورده‌های طبیعی، سنتی و مکمل‌های سازمان غذا و دارو از ارسال پمادهای ضد گزیدگی و دورکننده حشرات به اهواز خبر داد.
وی افزود: در عین حال برخی دانشگاه‌ها مانند ایلام با توجه به شرایط ویژه درخواست تعدادی شیرخشک رژیمی و متابولیک دادند که با مجوز ستاد بحران شیرها را به صورت رایگان برایشان ارسال کردیم. علاوه بر این مجوزهایی را اخذ کرده‌ایم که تعدادی شیر رژیمی را که قابلیت استفاده برای نوزادان نرمال هم دارند، به مناطق سیل‌زده ارسال کنیم. در این زمینه تاکنون 2000 شیر رژیمی به این مناطق ارسال شده و تعدادی هم در راه و در حال ارسال است.
رییس شورای اسلامی شهر تهران عنوان کرد
لزوم تعیین تکلیف نرخ کرایه‌ها در دولت/ تخلیه قانونی املاک شهرداری توسط کارکنان
محسن هاشمی،‌ رییس شورای اسلامی شهر تهران از لزوم تعیین تکلیف افزایش نرخ کرایه‌ها در هیات دولت خبر داد.
وی در پاسخ به سوالی مبنی بر عدم افزایش نرخ کرایه وسایل حمل و نقل گفت‌: سازمان حمایت از مصرف کننده سال گذشته بخشنامه‌ای داشت که بر اساس آن نباید هیچ افزایشی در حوزه خدمات داشته باشیم. مگر این که از دولت مجوز دریافت کرده باشیم و حتی سال گذشته به دلیل این که در مترو افزایش قیمت داشتیم از ما شکایت کرد و پرونده ما را به تعزیرات فرستاد، چرا که معتقد بود نرخ‌ها را بدون مجوز افزایش دادیم و حال جای سوال است که اصلا این بخشنامه شامل حال شهرداری می‌شود یا خیر؟.
مدیرکل دفتر سلامت جمعیت وزارت بهداشت اعلام کرد
سن ازدواج دختران و پسران ایرانی/دهه شصتی‌ها در حال گذر از سن باروری
دکتر سید حامد برکاتی، مدیرکل دفتر سلامت جمعیت، خانواده و مدارس وزارت بهداشت ضمن اعلام علل مهم مرگ جوانان ایرانی، در عین حال از تدوین سند راهبردی پیشگیری از مرگ زودرس جوانان در کشور خبر داد.
مدیرکل دفتر سلامت جمعیت، خانواده و مدارس وزارت بهداشت با بیان اینکه جوانان نسبت به دهه‌های قبل، دیرتر ازدواج می‌کنند، ادامه داد: سن ‏ازدواج دختران از 21 سال به حدود 24 سال و سن ازدواج پسران از 24 سال به بالای 27 سال رسیده است. همچنین طبق پژوهشی که انجام دادیم و از جوانان ‏پرسیدیم چند فرزند می‌خواهند، متوسط کشوری 2.6 فرزند بود؛ این یعنی جوانان تصمیم دارند 2 فرزند یا بیشتر داشته باشند.
نامگذاری خیابانی به نام «شجریان» در تهران/ 4 خیابان دیگر به نام 4 تن سینمای ایران
اعضای شورای شهر تهران با نامگذاری خیابانی به نام «محمد رضا شجریان» موافقت کردند.
به گزارش ایسنا، اعضای شورای شهر تهران صبح امروز در بررسی تغییر نام معابر و اماکن عمومی شهر تهران پیشنهاد دادند که خیابان «سپند» در منطقه یک به نام «عزت‌الله انتظامی»، بلوار فلامک جنوبی و شمالی در منطقه 2 به نام «محمدرضا شجریان»، خیابان کوکب در منطقه 2 به نام «غلامحسین امیرخانی» (خوشنویس)، خیابان نیلوفر در منطقه 2 به نام «علی نصیریان»، خیابان معارف به نام «داود رشیدی» و 24 متری سعادت آباد به نام «محمد علی کشاورز» نامگذاری شود.
به گزارش ایسنا، پربازدیدترین اخبار اداره اجتماعی در 24 ساعت گذشته به شرح زیر است:
بارش‌های سیل‌آسا در اردیبهشت دروغ است
نامگذاری خیابانی به نام «شجریان» در تهران/ 4 خیابان دیگر به نام 4 تن سینمای ایران
سن ازدواج دختران و پسران ایرانی/دهه شصتی‌ها در حال گذر از سن باروری
انتقاد محیط زیست به حذف احتمالی بودجه گرد و غبار
مقامات در جست‌وجوی علت آتش‌سوزیِ نوتردام
انتهای پیام

لینک کوتاه:
https://www.aryabanoo.ir/Fa/News/150235/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

عضو گروه بیتلز و همسرش چرا به ایران آمدند؟/ از بازارگردی و خوردن کباب تا دیدار با ویگن/ تصاویر

خوانندگی مهدی سلطانی با صدای بهشتی و اجرایی عاشقانه + ویدیو / خوشا روزی که این دنیا سر آید

تصاویر آخرالزمانی و باورنکردنی منتشر شده از لحظه شروع طوفان و سیل وحشتناک و بی‌سابقه در دبی

ایمان صفا ممدچاخان نیسان آبی در دورهمی خانوادگی از عشقش رونمایی کرد / چقد همشون صمیمی و با اصالتن

اگر احساس تلخی در دهان می کنید این بیماری در کمین شماست

شیوع 3 بیماری از داخل افغانستان به ایران

ترایفل توت فرنگی، یک دسر عالی بدون نیاز به فر

کنسرت‌های اردیبهشت در راهند؛ از طلیسچی تا بانی

قیمت بلیت کنسرت‌ها ارزان می‌شود؟

عابران پیاده 41 درصد فوتیان تصادفات در تهران

طبیعت زیبای لرستان

این رفتار ها رو از کجا یاد میگیرین آخه!

زیبایی های یک پل در چین در میان ابر ها

این غذای لذیذ را در کمتر از نیم ساعت آماده کن!

7 راه برای کمک به سم‌زدایی طبیعی بدن

با این ایده‌های بهاری، بالکن خونه‌ات را رویایی کن!

اینترنت ماهواره‌ای «استارلینک» می‌تواند همه ما را مسموم کند

آتشفشان‌های خشن، قمر مشتری را برای میلیاردها سال شکسته اند

چین برای ارسال 3 فضانورد به مدار آماده می‌شود

غزل سعدی: عاشقانه یا عارفانه؟

صحبت های شنیدنی دکتر شکوری درباره ازدواج

شهاب زاهدی علیه تیمی که استقلال دوست ندارد!

بایرن تماسی با زیزو نداشته است

کارشناس فوتسال: ایران شخصیت قهرمانی را به نمایش گذاشت

تاکتیک‌هایی که دیگر هیچ کس از آن‌ها استفاده نمی‌کند

مدیرعامل ملوان: سکوت می‌کنم تا آقایان سر ما را ببرند

بیشتر شدن شانس الاتحاد برای انتقال محمد صلاح

آذرپیرا و سرشاخ با غول‌های کشتی مطرح جهان

مهدی طارمی شاهزاده شد!

بنسو سورال: بعد از «مست عشق» هر نقشی را قبول نمی‌کنم

کروز کنترلی که فقط ماشین ارسطو عامل داره!

استان ایلام مفتخر به حضور 6 هزار ایثارگر ارتشی است

مدل مانتو شیک و مزونی بهاره کیان افشار با طرح بته جقه خاص و بی نظیر / خانم بازیگر از حلقه ازدواجش رونمایی کرد

زمان دقیق اعمال و میزان افزایش حقوق 1403 بازنشستگان و مستمری بگیران تأمین اجتماعی اعلام شد

تغییر چهره دیدنی مریم اوزرلی بازیگر نقش «خرم سلطان» بعد از 12 سال در آلمان که پربازدید شد

آهنگ جدید/ علی زندوکیلی از «خط پایان» خواند

رونمایی از موزیک ویدئوی سریال «افعی تهران» با صدای رضا یزدانی

امدادرسانی به بیش از 25 هزار نفر در سیل و آبگرفتگی 9 استان

پیش‌بینی هواشناسی؛ روز دوشنبه سامانه بارشی جدید وارد کشور می‌شود

انتخاب رشته‌ آزمون دوره دکتری سال 1403 از امروز

حکمت/ راهکاری برای انجام کارهای سخت

خوشمزه ترین کتلت مامان پز

کووید باعث تحریک آسم در کودکان نمی شود

خطای شناختی در اعتماد به اتفاق‌های تازه

آقای مدیر پرسپولیس! فقط لایک نبود

سلیمان‌زاده: با نویدکیا تاکتیکی و ذهنی رشد کردیم

خداحافظی کوه عضله آمریکایی پیش از رسیدن به اسنایدر

تصمیم انتحاری ویسی بعد از شکست تلخ

اعلام آتش‌بس گوندوغان پیش از ال‌کلاسیکو

فاطمه مجلل به فینال روئینگ قهرمانی آسیا راه یافت