آریا بانو

آخرين مطالب

نماد سازی دستوری در رینگ بوکس زنان ورزشي

  بزرگنمايي:

آریا بانو - تهران - معرفی دختر پیروز رینگ بوکس فرانسه به عنوان نماد گریز از پوشش اسلامی زنان ورزشکار، در حالی از سوی یک جریان خاص پیگیری می شود که مدال برنز دختر ایرانی با پوشش اسلامی در المپیک 2016 ریو تاریخ ساز شد.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا، واقعیت نمایش ورزشی دختر ایرانی در رینگ بوکس، زمانی فراتر از یک مسابقه ورزشی خواهد شد که برگزار کنندگان این رقابت در اقدامی عجیب پیش از دیدار یک ورزشکار ناشناخته ایرانی با «آن شوان» بوکسور فرانسوی تبلیغات فراوانی در خیابان های این کشور راه انداختند.
فراتر از نتیجه ثبت شده در پایان این مبارزه، به نظر می رسد این مسابقه جدای آن که یک رقابت ورزشی باشد یک طراحی از پیش برنامه ریزی شده بود که هدف نهایی آن تخریب بانوان ورزشکار ایرانی که دارای پوشش اسلامی ورزش به شمار می رود.
تخریب و هدف قرار دادن زن ورزشکار ایرانی با کشاندن یک ورزشکار غیر مطرح به رینگ بوکس فرانسه در حالی یک شو کاملا نمایشی تلقی می شود که زنان ایرانی در چهار دهه گذشته در رشته های مختلف عناوینی مختلف المپیکی، جهانی و آسیایی کسب کرده اند و این افتخارات با حجاب اسلامی و حفظ کرامت زنان مسلمان به دست آمده است.
همچنین حضور با پوشش اسلامی و پافشاری بر آن از سوی دختران ورزشکار در رقابت های جهانی نه تنها مانعی برای موفقیت در میدان های جهانی نیست بلکه موجب شد تا در بسیاری از رشته ها فدراسیون های جهانی مجبور به طراحی و تایید لباس ورزشکاران زن مسلمان شوند و دیگر کشورهای مسلمان نیز از آن الگو برداری کردند.
این افتخار آفرینی ها با حجاب اسلامی همواره مورد تحسین بزرگان نظام و مسوولان قرار گرفت. نمونه بارز این حمایت بیانات مقام معظم رهبری در دیدار با جمعی از مدال آوران بازی‌های آسیایی 2018 بود که خطاب به بانوان محجبه ورزشکار فرمودند: «ارزش کار شما قابل محاسبه نیست. -شماها در میدان مبارزات ورزشی امسال و در گذشته هم همین‌جور بوده- هویت ایرانی و اسلامی خودتان را به معنای واقعی کلمه نشان دادید.»
یکی دیگر از پشت پرده رقابت دختربوکسور ایرانی با آن شوان فرانسوی، نماد سازی به کمک رسانه های خاص است. نمادی که قرار است دهن کجی یک زن ورزشکار با ملیت ایرانی به پوشش اسلامی را برجسته کنند تا پوشش اسلامی زنان ورزشکار را به چالش بکشند. جریان طراحی کننده این مسابقه و ورزشکار حاضر در رینگ بوکس هیچ گاه در ذهن خود به این واقعیت فکر نمی کردند که اگر پوشش اسلامی منعی برای برنده شدن است. پس چرا از سال 1990 که نخستین بانوی ایران با رعایت پوشش اسلامی در بازی های آسیایی شرکت کرد تا کنون ده ها مدال رنگارنگ به ورزش زنان ایران تعلق گرفته است.
نماد سازی با ابزار رسانه ای از سوی این گروه در حالی این روزها به بازار داغ تبلیغات تبدیل شده که در سایت کمیته بین المللی المپیک، پارالمپیک و رقابت های جهانی نام دخترانی مدال آور ایران از ایران ثبت شده که مانند کیمیا علیزاده با پوشش اسلامی در المپیک 2016 ریو تاریخ سازی کردند.
همچنین شگرد نخ نمای دهن کجی به قوانین شرعی و عرفی کشور برای اخذ پناهندگی راهکاری به شمار می رود که در چهل سال گذشته برخی از سیاسیون، هنرمندان و ورزشکاران آن را دنبال می کردند. آنان با روی آوردن به این حربه و انکار واقعیت های اسلامی و شرعی خود و جامعه به دنبال گذراندن چند صباحی در یک کشور خارجی هستند.
به نظر می رسد نمایش این دختر در رینگ بوکس فراتر از یک ورزش به شمار می آید؛ اقدامی که می شود آن را از جنس همان کارهایی تعریف کرد که برخی از آن به عنوان برگ برنده در گرفتن تابعیت یا پناهدگی استفاده خواهند کرد.
شائبه پناهندگی ورزشکار ناشناخته ایرانی با ابزار کشف حجاب و دهن کجی به قوانین شرعی و عرفی جامعه، در حالی این روزها به سمت واقعیت در حرکت است که برخی شنیده ها از درخواست پناهنگی وی به یکی از کشورهای فرانسه و انگلیس حکایت دارد.
ورزشی **2052**9118**

لینک کوتاه:
https://www.aryabanoo.ir/Fa/News/150491/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

در خدمت و خیانت قوام؛ معمای یک نخست‌وزیر مرموز

یک بی‌احتیاطی و رویاهایی که بر باد رفت

جای آزمون را یک ایرانی پُر می‌کند

تودور: با سری بالا از کوپا ایتالیا حذف شدیم

ناگفته‌های مربی سابق استقلال از دربی حذفی‌

پوچتینو: به شکست 5-0 نیاز داشتیم!

ناگفته‌های خسرو حیدری از دربی جام حذفی

نمک سیاوش یزدانی بر زخم هواداران الهلال!

گل تماشایی سینا اسدبیگی در تمرین پرسپولیس

مشکلات ساپینتو و فتح‌الله‌زاده بر سر دفتر کمپ حجازی

روزگار بحرانی یاران صیادمنش؛ 9 بازی 3 امتیاز

سرنوشت تراکتور سرانجام تعیین شد

مکان بازی مرگ و زندگی سپاهان مشخص شد

خلاصه بازی آرسنال 5 - چلسی 0

خسرو: در زمان ساپینتو، چهار پنج مدیرعامل عوض کردیم

خلاصه بازی لاتزیو 2 - یوونتوس 1

حیدری: تیم نکونام شخصیت قهرمانی دارد

گل چهارم آرسنال به چلسی توسط کای هاورتز دقیقه 65

حیدری: در اولین بازی خوشه طلایی، فقط یازده بازیکن داشتم

خلاصه بازی الهلال 2 - العین 1

گل پنجم آرسنال به چلسی توسط بن وایت دقیقه 70

اولین کاپیتانی ترابی در پرسپولیس

ابتلای ستاره اتلتیکو به یک بیماری خطرناک

حریف سپاهان از هند نیروی کمکی گرفت!

دبیر جدید فدراسیون کبدی معرفى شد

گل اول یوونتوس توسط میلیک در دقیقه 82

مربی تراکتور از تیم ملی می‌آید

کامبک الهلال ناقص ماند؛ صعود العین به فینال لیگ قهرمانان آسیا

چگونه از آخرین افزایش قیمت ارز دیجیتال بهره ‌برداری کنیم؟

خطای شدید جکسون روی پای تومیاسو که داور از نشان دادن کارت قرمز صرف نظر کرد

ستارگان تیم رویایی رئال مادرید اکنون کجا هستند؟

گل سالم الدوساری به العین

به اتهام تجاوز؛ دو فوتبالیست لیگ برتری دستگیر شدند

فقط این مربی می‌تواند یونایتد را قهرمان لیگ برتر کند

دلایل خسرو حیدری برای ترک خوشه طلایی!

شکایت از سید حسین حسینی توسط پلیس اراک

صحنه جنجالی دربی لندن؛ چطور اخراج نشد!

بحران استادیوم برای میزبانی استقلال - سپاهان

استقبال اسطوره هلندی از گزینه جدید لیورپول

نماهنگ زیبای بهاری با تصاویر گلهای زیبا و طبیعت

حسین انصاریان‌: نمازهای جماعت الان در کشور ما ورشکسته است

عزل یک مسئول به‌خاطر ورزش رزمی مختلط در لواسان

برای چند کار عجله کنید...

چرا جن‌ها دیده نمی‌شوند؟

نومید نشو! بهاری خواهد آمد

طرز تهیه ماکارونی با لوبیا چیتی

غذاهایی که شکم تخت به شما هدیه می‌دهد

5 عادت رایج صبحگاهی که مخفیانه نابودت میکنه

دانشمندان حلقه‌ مفقوده بین رژیم غذایی نامناسب و سرطان را کشف کردند

ای بیخبران چه جای خواب است مرا