آریا بانو

آخرين مطالب

تاثیر مخرب افسردگی پس از زایمان مادر بر کودک اجتماعي

  بزرگنمايي:

آریا بانو -
تاثیر مخرب افسردگی پس از زایمان مادر بر کودک
١
٠
خانواده سبز / کارشناسان می گویند بچه هایی که مادرشان افسردگی پس از زایمان دارد، بیش تر به مشکلات سلامت روان و بیماری هایی مانند ADHD و اوتیسم مبتلا می شوند. آماندا وایت، مدت هاست که سخت تلاش کرده تا رویای مادری اش را تحقق ببخشد. تلاش های او، تا قبل از اینکه پسرش را در آغوش بگیرد، برای مقابله با چهار سقط جنین طول کشید. او همیشه اعتقاد داشت که داشتن فرزند به انسان انگیزه می دهد تا بتواند با نهایت شادی به خانه برود. اما این موضوع، آغاز کابوس شخصی وی بود. او مشکل باردار شدن و نگه داشتن بچه داشت.
تولد پسرم و حضورش در خانه، زندگی دوباره ای بود. اما در واقع، احساس می کنم که من از شادی های کوچکی که در دوران کودکی خود داشتم، محروم شده ام زیرا هر روز برای من مانند یک مبارزه بود.”در نهایت برای وایت، افسردگی پس از زایمان (PPD) و اضطراب پس از زایمان (PPA) را تشخیص دادند. این موارد، اختلالات خلقی و افسردگی پس از زایمان (PPMD) هستند که حدود 10 تا 15 درصد زنان را تحت تاثیر قرار می دهند. وایت گفت که او تنها یک هفته پس از تولد فرزندش، علائم را تجربه کردوقتی صحبت از افسردگی پس از زایمان PPMD می شود، ما روی شرایطی که زنان از آن رنج می برند تمرکز می کنیم.
تاثیر افسردگی پس از زایمان بر کودکان
اخیرا مقاله ای منتشر شده که به تاثیرپذیری نوزادان متولد شده از مادران مبتلا به افسردگی پس از زایمان پرداخته است.مطالعات، داده های مربوط به کودکان متولد شده در منطقه خاصی از جنوب غربی انگلستان را از آوریل 1991 تا دسامبر 1992 (به مدت 18 سال) ارزیابی کرده است. این تحقیق برای شناسایی مادران و کودکان آسیب پذیر است.
آسیب پذیرترین افراد، خانواده هایی بودند که مادران از افسردگی متوسط ​​تا شدید پس از زایمان رنج می بردند. محققان دریافتند که این مادران احتمالاً در 11 سالگی فرزندان شان با افسردگی مبارزه می کردند. علاوه بر این، فرزندان آن ها 4 برابر بیش تر از حالت طبیعی از مشکلات رفتاری، 2 برابر بیش تر از نمرات پایین ریاضی و 7 برابر بیش تر از افسردگی در 18 سالگی رنج می برند. پسر وایت در سن 6 سالگی از برخی اختلالات رفتاری و عاطفی رنج می برد. او اختلال بیش فعالی کمبود توجه (ADHD) و اختلال افسردگی مخالف (ODD) و همچنین حساسیت شدید حسی دارد.
وی گفت: “پزشکان احساس می کنند که او ممکن است اوتیسم داشته باشد، اما منتظر ارزیابی مناسب تشخیصی هستیم. او اضطراب تنها بودن را دارد و در اتاق خود نمی ماند، چند بار در شب من را بیدار می کند تا ببیند آیا هنوز آنجا هستم یا خیر.”با این حال، او فکر نمی کند که مبارزات پسرش لزوما مربوط به افسردگی پس از زایمان PPD است. “او خیلی جوان تر از آن بود که بتواند هر کدام از این ها را به خاطر بسپارد. همه مشکلات او نیز قابل انتقال هستند و دیگر عوامل محیطی به طور قطع کمک می کنند.”
آیا این بیماری ها وراثتی هستند؟
در واقع، یک مطالعه در سال 2017 نشان داد که خطر ابتلا بهافسردگی پس از زایمان در زنانی که قبل از آن با افسردگی مبارزه کرده بوده اند، 20 برابر بیش تر است. وایت با داشتن تاریخچه ای طولانی از افسردگی و اضطراب، قطعاً در این دسته است. نویسندگان در تازه ترین مطالعه خود اشاره کرده اند: “کاهش علائم افسردگی والدین تا زمان بهبودی آن ها، نشان داده است که می تواند اثرات جانبی را در کودکان کاهش دهد. این اثرات در کودکان، تا یک سال پس از زایمان در مادران، پایدار بوده است. به عبارت دیگر، درمان افسردگی پس از زایمان مادر می تواند خطر ابتلا به مشکلات عاطفی و رفتاری در آینده را برای کودک کاهش دهد.
غربالگری و درمان افسردگی پس از زایمان
دکتر مایکل یوگمن، متخصص اطفال و عضو متخصص آکادمی کودکان آمریکا در زمینه بهداشت روان شناختی و سلامت کودکان و خانواده، اشاره کرد: “من فکر می کنم این مطالعه نشان می دهد که تعاملات اولیه بین والدین و فرزندانشان از اهمیت زیادی برخوردار است.
“یوگمن توضیح داد: “در ماه هایی از زندگی کودکان، آن ها یاد می گیرند که چگونه پاسخ بدهند و شروع به اعتماد کردن کنند تا بتوانند رفتار خود را تنظیم کنند. ما همچنین معتقدیم که بین این تعاملات در طول سال های اولیه و عملکرد مغز در درازمدت و همچنین عملکرد ایمنی ارتباطی برقرار است. تحقیقات گسترده ای در مورد اینکه چگونه سم تنش می تواند منجر به نتایج نامطلوب سلامتی برای کودکان و بزرگسالان شود، وجود دارد.”
وی افزود: “اما آنچه در مورد افسردگی پریناتال ذکر شده، این است که قابل درمان می باشد. اکثراً افراد نمی توانند اطلاعات زیادی در مورد درمان به دست آورند؛ چرا که بسیاری از شرکت کنندگان در این مطالعه احتمالاً گزینه های درمانی شان را در دسترس ندارند. اما اکنون ما می دانیم که شروع به انجام کار برای شناسایی و درمان PPMD ​​ بهتر است. من معتقد هستم اگر امروز همین مطالعه را تکمیل کنند، نتیجه بسیار متفاوت خواهد بود.”
یوگمن معتقد است که شناسایی و درمان اولیه PPMD اساسا کلید کمک به مادران و فرزندان آن ها است. آکادمی اطفال آمریکا (AAP) در سال 2010 با تدوین دستورالعمل های مربوط به متخصصین اطفال برای این افسردگی موافق است.یوگمن گفت: “کارکنان خدمات پیشگیرانه پزشکی آمریکا در طول سال های اولیه پس از زایمان، برای مادران مبتلا به PPD درمان های لازم را توصیه می کنند. اما اکنون چالش من که به شدت در حال کار بر روی آن هستم، این است که متخصصان اطفال بتوانند این توصیه ها را دنبال کنند.”
درخواست کمک
هنگامی که افسردگی پس از زایمان PPD شناسایی می شود، قابل درمان است؛ اما پی بردن به آن اغلب به کمک پزشکان و مراقبت های بهداشتی نیاز دارد. این امر می تواند دشوار باشد، زیرا بسیاری از زنان هنوز هم از داشتن نام مادر بد برای پذیرش این مبارزات می ترسند. این جنبشی است که کارن کیدون ایرلندی می خواهد در آن مردم را به تصدیق خود برساند. او پس از تولد فرزندانش در سال های 2007 و 2010 با PPD مبارزه کرد.او گفت: “PPD همچنان موضوع تابوئی است. من فکر می کنم که باید به صورت آشکارتری، اما با شیوه ای حساس تر در مورد آن صحبت کرد. پیش از مشاوره، دختر دومم را باردار بودم و از دارو استفاده می کردم، اما از آن متنفر بودم. روانپزشک من در ابتدا به من احساس بی کفایتی داد، اما مشاوره ای که من در نهایت در بیمارستان مادران دریافت کردم، شگفت انگیز بود. این امر باعث این شد که من در نهایت به PPD پی بردم.”
این موضوعی است که یوگمن می خواهد افراد درباره آن صحبت کنند.او گفت: “تاکید می کنم که درمان PPD به دارو نیاز ندارد. ما یک برنامه درمان مبتنی بر شواهد کاملاً موثر داریم که در آن دارو خط اول دفاعی نیست. برای زنان که آخرین نتایج مطالعه را می خوانند و نگران تاثیر مبارزاتشان بر روی فرزندان خود هستند، دانستن این نکته مهم است که فرزندان شما محکوم نشده اند.”
همانطور که یوگمن اشاره کرد، این نتایج به مواردی می پردازد که در آن درمان به طور عمده به آسانی در دسترس نیست، در حالی که ما هنوز راه زیادی برای رفتن داریم و برای درک ما از PPD، پیشرفت های زیادی صورت گرفته است.یوگمن در نهایت تاکید کرد: “درمان و راه هایی برای بهبود نتایج در مادران و کودکان وجود دارد.“پس از زایمان، پشتیبان بین المللی آنلاینی وجود دارد که می تواند به پیدا کردن پاسخ و کشف مراحل بعدی کمک کند.

لینک کوتاه:
https://www.aryabanoo.ir/Fa/News/150569/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

تصویر روز ناسا؛ سایه X شکل پس‌دمه

بی‌بی‌سی فارسی و منافع انگلیس در ایران: نگاهی به تاریخ پیچیده یک رسانه

برتری دریایی و خواهران منصوریان در گام نخست

تصویب قانون امباپه در شورای شهر مادرید!

شگفتی‌ساز جام‌حذفی دور از هیاهو قهرمانی!

ژیرو مسافر لس‌آنجلس اف‌سی می‌شود

بازیان: امروز روز پیشرفت فوتبال ایران خواهد بود

کاپیتان سابق پشت فولاد درآمد

وزیر اقتصاد: اتفاقی نشدنی تحقق یافت

حسن یزدانی به اردوی تیم ملی نرفت

آژانس مبارزه با دوپینگ آمریکا از سوی وادا محکوم شد

استقلال چهارمین تیم پرافتخار فوتبال آسیا

عامل ناامنی خاورمیانه کیست؟

پشت صحنه خواستگاری سلمان از شیرین

تصویری عجیب از رنگ‎آمیزی و نقاشی جالب یک خودروی پژو 206 در ساری که سوژه شد!

حرکت عجیب و جنجالی یک زن تهرانی که سوژه شد؛ تزئین ناخن با طلا 24 عیار 12 میلیون تومانی!

درباره واکسیناسیون سرخک چه می‌دانید؟

تیزری از آهنگ جدید سینا درخشنده را تماشا کنید

توضیحات رئیس محیط زیست درباره موضوع حذف کیسه‌های پلاستیکی

رییس دیوان عالی: قضات درباره حجاب احکامی صادر کنند که موجب تنبه شود

قیمت کتاب‌های سال تحصیلی جدید دانش‌آموزان اعلام شد

صحنه عجیب برخورد صاعقه به رودخانه

از جمله زیبایی های رابطه پدر دختری

با نون گلی شیک پذیرایی کنید

اگر در گوشمان آب رفت چکار کنیم؟

این ست رنگی برای آقایون محشره!

روش آسان تکثیر پتوس

امشب ماه کامل صورتی را رصد کنید

مطالعه‌ جدید؛ تقریباً نیمی از شهرهای بزرگ چین درحال غرق‌شدن هستند

بزرگترین شاعر شیعی کشمیر

نسل طلایی استقلال با حضور حیدری، جباری و آندو

وحید مرادی سرپرست تیم ملی والیبال شد

ناراحتی آرتتا برای پوچتینو

پالس مثبت برای حل مشکل یحیی گل‌محمدی

اعلام اسامی 30 بازیکن ایران برای لیگ ملت‌های والیبال

سیستم امنیتی جدید برای بررسی چمدان‌ها در المپیک

آلگری: رسیدن به فینال هیچ‌ گاه آسان نیست

قطبی: می‌خواهیم بازی به بازی پیشرفت کنیم

کیومرث هاشمی: واگذاری استقلال و پرسپولیس نقطه عطف ورزش ایران است

AFC واگذاری استقلال و پرسپولیس را تایید کرد

ویدئویی زیرخاکی از هنرمندان بزرگ تاریخ سینمای ایران

جمله سنگین «خلیل» در مورد زمان که هیچ کس معنی اش را نفهمید!

دسته گل زیبا و لاکچری رضا گلزار و همسرش آیسان آقاخانی برای افتتاحیه سالن ساره بیات

اشک‌های عاشقانه امیرعلی نبویان برای همسرش بهار نوروزپور همراه با بغض

ارکستر نوای آفتاب سال جدید را با موسیقی بی کلام آغاز می‌کند

آخرین وضعیت پرونده مهسا امینی از زبان وکیل خانواده

آخرین جمع‌بندی احتمالی کمیسیون اجتماعی؛ توافق برای تعطیلی شنبه‌ها

یک پاستای خوشمزه پنیری و راحت درست کن

خوردن این غذاها در شب باعث سوزش معده می‌شود

آیا رفع بی‌نظمی‌های زندگی در بهبود سلامت روان موثر است؟