آریا بانو

آخرين مطالب

چگونه گلدان‌های قدیمی را نو کنیم؟ اجتماعي

  بزرگنمايي:

آریا بانو -
چگونه گلدان‌های قدیمی را نو کنیم؟
٣٠
٠
فردا / هنگامی که گل‌ها درون گلدان به اندازه کافی رشد کنند ریشه‌های آن‌ها به مرور زمان به دیواره گلدان برخورد می‌کند این حجم بالای ریشه درون گلدان می‌تواند باعث آسیب دیدگی گل و یا گیاه شما شود. از یاد نبرید وقتی ریشه‌ها به دیواره گلدان برخورد می‌کنند به خوبی نمی‌توانند گیاه را تغذیه کنند، در چنین شرایطی گل‌های شما ضعیف و پژمرده می‌شوند. از این رو استفاده از یک گلدان بزرگتر با خاک غنی‌تر می‌تواند به گل شما کمک کند تا بهتر و راحت‌تر رشد کند.
یک دلیل آشکار برای عوض کردن گلدان قدیمی و کوچک این است که ریشه‌های گل و یا گیاه از سوراخ زهکشی گلدان بیرون می‌آیند. این نشانه به شما هشدار می‌دهد که گل تان فضای کافی برای رشد کردن در گلدان قدیمی و کوچک را ندارد از این رو باید آن را با یک گلدان بزرگتر عوض کنید. در ادامه این گزارش شما را با 4 نکته که در هنگام جابجایی گلدان‌های قدیمی با جدید باید رعایت شود آشنا می کنیم تا با پیروی از آن بتوانید به راحتی و بدون هیچ گونه مشکلی به گلهای تان این امکان را فراهم کنید تا بهتر و راحتر رشد کنند و با این روش زیبایی خانه شما را دوچندان کنند.
انتخاب یک گلدان بزرگ و جادار
در هنگام جابجایی یک گل از یک گلدان کوچک‌تر به گلدان بزرگ تر، دقت کنید که تناسب بین گل و گلدان تان به خوبی رعایت شود. در هنگام انتخاب یک گلدان جدید و بزرگ، سعی کنید گلدانی را انتخاب کنید که تنها چند سانتی متر از گلدان قدیمی بزرگ‌تر باشد چرا که وقتی گل تان را دورن گلدان خیلی بزرگ قرار دهید خاک زیاد درون آن می‌تواند رطوبت زیادی را نیز جذب کند این رطوبت زیاد با توجه به عدم تناسب بین گل و گلدان جدید می‌تواند باعث پوسیدگی ریشه‌های آن شود. از این رو شما باید در انتخاب گلدان جدید وسواس بیشتری به خرج دهید. از یاد نبرید اگر بنا به هر دلیلی گلدان جدیدتان دارای سوراخ زهکشی مناسبی نبود حتما با استفاده از ابزار نوک تیز سوراخ‌های زهکشی مناسبی در گلدان جدید ایجاد کنید تا هوای کافی به ریشه‌های گیاه برسد البته این کار می‌تواند رطوبت اضافی را نیز از گلدان خارج کند.
اگر دوست دارید از یک گلدان قدیمی، اما بزرگ‌تر برای این کار استفاده کنید دقت داشته باشید که گلدان قدیمی را به خوبی با استفاده از یک محلول ضد عفونی کننده رقیق به خوبی بشوید و سپس با چند بار آبکشی گلدان قدیمی آن را از وجود مواد ضد عفونی کنندنیز پاک کنید و پس از خشک شدن مراحل انتقال گل خود را به درون گلدان انجام دهید. ضد عفونی کردن گلدان قدیمی باعث می‌شود تا در صورت وجود انواع بیماری نظیر بیماری‌های میکروبی و باکتری یایی، با ضد عفونی کردن گلدان، دیگر این موجودات بیماری زا نمی‌توانند باعث بیمار شدن گل شما شوند. برای جلوگیری از انتقال بیماری از گلدان قدیمی به گل و یا گیاه تان باید عمل شستشو با مواد ضد عفونی کننده را به خوبی انجام دهید تا این خطر از سر گل و یا گیاه تان دور شود.
گل را از گلدان قدیمی جدا کنید
برای اینکه بتوانید به راحتی گل را از گلدان قدیمی جدا کنید. ابتدا خاک آن را به وسیله مقدار زیادی آب کاملا خیس کنید و چند ساعت گل و گلدان تان را بحال خود رها کنید وقتی آب درون خاک گلدان نفوذ کرد جداسازی گل از درون آن به راحتی امکان پذیر می‌شود. در چنین شرایطی به هیچ عنوان ساقه گل را به صورت مستقیم از گلدان نکشید چرا که ممکن الست به گل آسیب وارد شود البته برعکس کردن گل و کمی چرخاندان آن درون دست باعث می‌شود تا به راحتی از گلدان جدا شود. معمولا با توجه به خاکی که برای گل تان درنظر گرفته بودید جدا سازی آن کار آسانی است. هر چقدر خاک گلدان اسفنجی‌تر و سبک‌تر باشد عمل جدا سازی آن از گلدان راحت‌تر خواهد بود از این رو فقط دقت داشته باشید تا در هنگام جدا سازی، گل از دستانتان رها نشود چرا که در صورت برخورد گل بر روی زمین می‌تواند آسیب فراوانی بر آن وارد شود. بهترین گزینه برای این کار این است که در حالت نشسته این کار را انجام دهید در ضمن در هنگام جدا سازی گل از گلدان به هیچ عنوان خاک آن را از ریشه گل جدا نکنید. چرا که این خاک برای سازگار شدن گل به گلدان و خاک جدید کاملا ضروری است.
قرار دادن دست روی خاک گلدان و مهار کردن ساقه گل و برعکس کردن و چرخاندن گلدان روی دست روشی است که به راحتی و بدن هیچ گونه دردسری می‌توانید گل را از گلدان قدیمی جدا کیند. البته با توجه به نوع گل، شما باید موارد خاص و ضروری را در نظر داشته باشید تا با کمترین آسیب گل را از گلدان قدیمی اش جدا کنید.
اضافه کردن خاک به گلدان جدید و کاشت گل
اگر احساس می‌کنید که خاکی که به ریشه‌های گل تان چسبیده، کم است. به مقدار کافی خاک غنی درون گلدان جدید بریزید البته مقداری خاک نیز برای ثابت کردن گل در گلدان جدید در نظر داشته باشید. قبل از قرار دادن گل درون گلدان، دقت داشته باشید اگر ریشه‌های آن بیش از اندازه به هم تنیده شده باشند مقداری از ریشه‌های افشان نه ریشه‌های اصلی را با قیچی باغبانی هرس کنید. این کار به گل این امکان را می‌دهد تا با رشد ریشه‌های جدید در خاک جدید بتواند مواد مغذی بیشتری را جذب کند.
البته اگر احساس می‌کنید شاخه و یا برگ قسمتی از گل شما آلوده و یا شکسته است با استفاده از قیچی باغبانی آن را از تنه اصلی جدا کنید. در چنین شرایطی اگر به بیمار بودن گل خود مشکوک هستید برگ‌ها و شاخه جدا شده را معدوم کنید تا بیماری به سایر نقاط گل شما سرایت نکند. پس از پایان این مرحله گل تان را به همراه خاک قدیمی درون گلدان جدید به آرامی قرار دهید و با استفاده از مقداری خاک غنی که از قبل تهیه کرده اید تمام ریشه گل تا ساقه آن را با خاک بپوشانید در این مرحله کمی با دستان خود به خاک فشار بیاورید تا گل شما درون گلدان جدید ثابت شود. البته باید دقت کنید تا بیش از اندازه معمول به خاک درون گلدان فشار نیاید چرا که فشار بیش از حد خاک گلدان می‌تواند به ریشه‌های گل، آسیب وارد کند و از رسیدن رطوبت کافی و حتی هوای کافی به ریشه‌ها جلوگیری کند. پس از پایان این کار، ظرفی را زیر گلدان قرار دهید تا در هنگام آبیاری، آب اضافی از درون گلدان سر ریز نشود و فضای کنار گلدان را خیس کند.
آبیاری و غنی کردن خاک
اکنون که شما موفق به انتقال گل خود به یک گلدان جدید شده اید، آخرین چیزی که باید انجام دهید این است که مقداری آب و مواد مغذی در اختیارش قرار دهید. دقت داشته باشید وقتی گل را از یک گلدان به گلدان جدید انتقال می‌دهید ممکن است گل شما با شک روبرو شود از این رو شاید شکوفه و حتی برخی از برگ‌های خود را در ابتدا از دست بدهد. در چنین شرایطی نباید نگران باشید پس از مدت کوتاهی این نواقص به خوبی جبران خواهند شد.
در استفاده از مواد مغذی و کود شیمیایی دقت داشته باشید تا بیش از اندازه مجاز پای گلدان خود کود نریزید چرا که این مواد اگر در حجم زیادی در اختیار گل و یا هر گیاهی قرار بگیرند باعث نابودی آن‌ها می‌شوند. پس از اتمام کودپاشی و آبیاری با توجه به آفتاب دوستی و یا سایه دوستی گل تان آن را در محل مورد نظر قرار دهید و تا چند روز آن را از سرجایش تکان ندهید تا استرس ایجاد شده پس از عوض کردن گلدان، به خوبی بر طرف شود.

لینک کوتاه:
https://www.aryabanoo.ir/Fa/News/151137/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

گوشت چروکیده؛ مردی که 3 قرن را به چشم دید!

بهترین زمان برای نوشیدن قهوه جهت افزایش تمرکز

برای خوب شدن سرفه آنتی‌بیوتیک بخوریم؟

کمالوند: بعد از بازی تراکتور حرف های مهمی دارم

خلاصه بازی وستهم 1 - بایرلورکوزن 1

برتری رئال مادرید مقابل منچسترسیتی در ضربات پنالتی به روایت کارتون

خنده های یورگن کلوپ در لحظات پایانی بازی آتالانتا و لیورپول و حذف از لیگ اروپا

سیو برتر هفته 29 لیگ برتر پرتغال 2023/24

جراحت سنگین داور، بازداشت و حکم جلب؛ فرجام تلخ کشتی نونهالان

آاس رم (3) 2-1 (1) میلان؛ شیطان در جهنم المپیکو سوخت

خلاصه بازی آاس رم 2 - آث میلان 1

نماشی دیگر از گلر دیوانه با دو کارت زرد!

آخرین بازی اروپایی کلوپ و لیورپول

لورکوزن ادامه می‌دهد؛ نیمه نهایی و رکورد

واکنش آتالانتا به صعود تاریخی

خاطره تیری آنری از بهترین گلی که لیونل مسی به ثمر رسانده است

وقتی آنتونیو رودیگر جهت ضربه پنالتی متئو کواچیچ را به آندری لونین نشان می‌دهد!

گل اول میلان توسط گابیا در دقیقه 85

خلاصه بازی آتالانتا 0 - لیورپول 1

محمد عباس‌زاده دوباره در نقش رهبر نساجی

24 هفته صبر و یک تغییر تیم برای گلزنی!

شروع قوی رم؛ میلان آچمز شد!

دو مصدوم و یک اخراجی، امیدواری میلان به کامبک

پیروزی یوزهای ایرانی در گام نخست آسیا

عملکرد تیم ملی فوتسال ایران مقابل افغانستان از زبان رعدی

جریمه 10 درصدی پس از باخت به پرسپولیس

استفاده حداکثری از غیبت تورس و زنده‌روح

سیو تک دست دیدنی آلیسون در دیدار برابر آتالانتا

گل دوم آاس رم به میلان با ضربه تماشایی دیبالا

واکنش اوسمار به تحریم کنفرانسش در آبادان

صلاح امید را به لیورپول برگرداند

سنگ تمام مردم آبادان برای گلزن پرسپولیس

گل اول وستهم توسط آنتونیو در دقیقه 12

ویدئویی که سایت رهبری برای مدال آوران تیم ملی کشتی آزاد و فرنگی منتشر کرد

اخراج چلیک و ده نفره شدن آاس رم مقابل میلان

آهنگ بی نظیر The magus اثری از یانی

آیفون‌های سرقت شده سر از چین درآوردند!

عملیات انتقال بیمار 300 کیلویی به بیمارستان مسکو!

تلاوت دلنشین سوره قیامت با صدای استاد عبدالباسط

ماکارونی رو فقط با این دستور ویژه بپزید

یک توصیه برای کاهش تاثیر استرس بر قلب

برای مادربزرگتان سجاده جیبی بدوزید

ساخت گلدانی خوش آب و رنگ به شکل توت فرنگی

زومی حیرت آور درون صورت فلکی اوریون

زیبایی شناسی معشوق در شعر فارسی

جنجال در لیگ کنفرانس؛ مربیان معروف درگیر شدند

نصرتی: دوست داریم سهمیه آسیا بگیریم

تحریم نشست خبری اوسمار ویرا توسط خبرنگاران

نجات مهم در کامبک بزرگ آبی‌ها

گل مارادونایی لیونل مسی به ختافه