آریا بانو

آخرين مطالب

سرمربی تیم ملی بسکتبال زنان:بازیکنان پتانسیل بالایی دارند ورزشي

  بزرگنمايي:

آریا بانو - تهران - سرمربی تیم ملی بسکتبال زنان ایران پس از دو مرحله اردوی آماده سازی ملی پوشان با ابراز رضایت از پیشرفت بازیکنانش، گفت: انگیزه و پتانسیل بسیار بالایی در بین آنان وجود دارد و امیدوارم این روند روز به روز بهتر شود.

«شایسته متشرعی» روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، درباره برنامه های تیم ملی اظهار داشت: بعد از دو مرحله اردوی شناسایی و آماده سازی اولیه، بازیکنان برنامه بدنسازی اختصاصی بسکتبال و تمرینات ویژه مهارت های فردی دارند و در ادامه برنامه های آماده سازی در ماه های آتی چند تورنمنت مهم بسکتبال سه نفره در پیش داریم که می تواند روند آماده سازی بسکتبالیست ها را تندتر کند.
این مربی باسابقه بسکتبال، در خصوص تورنمنت و مسابقات سه نفره پیش رو به رقابت های دانشجویان جهان، رقابت های کاپ آسیا و جام جهانی رشته اشاره کرد و گفت: ملی پوشان در حال آماده شدن برای حضور در این رویدادها هستند و همگی تلاش می کنیم به بهترین شرایط آمادگی دست یابیم.
متشرعی افزود: برنامه بدنسازی ملی پوشان تهیه شده و قرار است در آکادمی ملی المپیک تست آمادگی جسمانی از آنان بگیریم و برنامه اختصاصی در اختیار تک تک بازیکنان قرار داده شود.
وی اضافه کرد: در کنارتمرینات بدنسازی ، روی پرتاب شوت ها و مهارت های فردی کار تمرینی ادامه دارد تا پس از این آمادگی ها و حضور در تورنمنت ها و مسابقات سه نفره ، ملی پوشان با سطح بالاتری از آمادگی فنی و بدنی برای تمرینات تیم ملی بسکتبال پنج نفره وارد اردوهای تیم ملی شوند.
به گفته این مربی، در این بازه زمانی، تمرینات ملی پوشان متمرکز نیست و پس از پایان رقابت های سه نفره اردوی متمرکز بسکتبال زنان شروع می شود.
سرمربی تیم ملی بسکتبال زنان ایران با بیان این مطلب که تا پایان رقابت های سه نفره، اردویی برای تیم پنج نفره تشکیل نخواهد شد، تصریح کرد: با پایان تورنمنت های سه نفره که نقش تدارکاتی برای آماده سازی ملی پوشان دارد، برنامه اصلی آماده سازی تیم ملی آغاز می شود و تیم تا مسابقات کاپ آسیایی تمرین خواهد کرد و این تمرینات تا کاپ آسیایی بسکتبال پنج نفره ادامه دارد.
متشرعی درباره وضعیت دو اردوی تیم ملی نیز بیان کرد: شرایط خوبی در این دو اردو داشتیم. در مرحله اول ورزشکارانی وارد تمرین شدند که شناخته شده و با تجربه تر بودند. تنها یکی دو نفر بودند که بازیکنان نیمکت نشین تیم هایشان به حساب می آمدند وهدف ما از دعوت این افرد ارزیابی بهتر وضعیت آنها بود.
وی افزود: واقعا همه ورزشکاران با انگیزه و پشتکار خوبی وارد اردو شدند و با تمام توان تمرین کردند که این خیلی با ارزش بود و من از اینکه ورزشکاران را با انگیزه دیدم خیلی خوشحال شدم.
سرمربی تیم ملی ادامه داد: در مرحله دوم اردوی آماده سازی چهره های جدید و جوان تر وارد شدند. خیلی خوب بود که توانستیم این فرصت را به آنها بدهیم. پتانسیل بسیار خوبی در میان آنها دیدم و ارزیابی مناسبی از همه بازیکنان داشتیم. همه این ورزشکاران برای ماه های آینده برنامه آماده سازی اختصاصی خواهند داشت تا انشالله با شروع دوباره اردوها با آمادگی بدنی و فنی بهتری تمرین هایشان را شروع کنند.
متشرعی افزود: در نظر داریم که هر دو تیم را کنار هم داشته باشیم اما اگر این کار شدنی نبود قطعا تیمی تشکیل می دهیم که شامل نفرات هر دو اردو باشند.
سرمربی تیم ملی بسکتبال زنان در پاسخ به این سوال که آیا تیم ملی برای آماده سازی برای قهرمانی آسیا اردوی تدارکاتی برون مرزی نیاز ندارد؟ گفت: ما برنامه هایمان را به فدراسیون داده ایم. تمایل ما این است که بازی های تدارکاتی در ایران برگزار شود. تصمیم داریم که ملی پوشان را ابتدا در داخل کشور هم از نظر روانی و هم از نظر فنی تقویت کنیم و سپس به خارج از ایران برویم.
سرمربی تیم ملی بسکتبال زنان ادامه داد: با توجه به شناختی هم که از تیم های غرب آسیا داریم می توانیم از آنها برای برگزاری دیدارهای دوستانه دعوت کنیم. هنوز زمان دقیق رقابت های غرب آسیا مشخص نیست اما از تمامی فرصت ها استفاده مناسب خواهیم کرد.
وی در پاسخ به این سوال که چرا برای بررسی دیدارهای باشگاه های غرب آسیا راهی اردن نشده است؟ تصریح کرد: از صمیم قلب دوست داشتم که این رقابت ها را از نزدیک ببینم اما مساله ویزا اجازه سفر به من نداد. فیلم برداری از مسابقات هم کیفیت خوبی نداشت ما به هر حال آمار بازیکنان و تیم های دیگر در اختیارمان است و یکسری فیلم های دیگر حالا بی کیفیت هم داریم. قطعا برای بررسی عملکرد بازیکنان خودمان و البته شرایط حریفان دوست داشتم که بروم اما نشد.
متشرعی با قدردانی از مربیان تیم ملی از جمله ناهید ادیب پور و الهه شجاعی تصریح کرد: در این مدت تمام تلاشم را کردم که بتوانم به بهترین شکل بازیکنان را آماده کنم. مربیان من برایم زحمت کشیده اند که توانسته ام به اینجا برسم و به همین دلیل از تمام داشته هایم برای پیشرفت بسکتبال زنان ایران استفاده می کنم.
سرمربی تیم بسکتبال زنان در پاسخ به این سوال که آیا حضور ملی پوشان در رقابت های سه نفره با برنامه هایش منافات ندارد؟ گفت: جلسه ای در فدراسیون با حضور مسئولان دپارتمان سه نفره و کادرفنی تیم ملی داشتیم و با توجه به اینکه رقابت های پیش رو در اولویت است، تصمیم بر این شد که ورزشکاران در خدمت تیم ملی سه نفره باشند. دیگر ورزشکاران هم برنامه آماده سازی اختصاصی خود را دنبال می کنند.
متشرعی در پایان با تقدیر از عملکرد تیم گروه بهمن در رقابت های باشگاه های زنان غرب آسیا گفت: جای خوشحالی دارد که نماینده ایران در این تورنمنت درخشید و نایب قهرمان شد. این موفقیت را به بازیکنان و‌ کادر فنی این تیم تبریک می گویم.
ورزشی **ع .ح**

لینک کوتاه:
https://www.aryabanoo.ir/Fa/News/151308/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

یک بمب‌افکن میکرومقیاس برای مقابله با تومور سرطانی ساخته شد

صحبت های شنیدنی دکتر انوشه

واقعیت مصدومیت‌های جنجالی‌‌ترین تنیسور ATP

ترابی، اثرگذاری روی صد گل لیگ برتر!

معرفی تیم داوری بازی ملوان و سپاهان

اتلتیکومادرید، بارسلونا را پولدار می‌کند

با شگفتی‌سازان دقیقی علیه استقلال

پیام آماده بازگشت به ترکیب سپاهان

تلخ‌ترین حذف بارسلونا پس از 40 سال

تن‌هاخ: گارناچو از من عذرخواهی کرد

دروازه‌بان جنجالی بازی حساس را از دست داد

احضار دانیال اسماعیلی‌فر به کمیته انضباطی

فیلمسازی در حوزه اقوام یک گام بزرگ است

مهارت شگفت‌انگیز بازیگر مشهور سینما در کشیدن نقاشی

بازخوانی زیبا از ترانه دلنشین علیرضا افتخاری

پدر گلاب ایران درگذشت

سقوط جرثقیل در پتروشیمی رازی؛ 2 نفر فوت شدند

قانون اساسی برخاسته از نماز

گوناگون/ برج یاقوت کبود بعد از 20 سال گل داد!

4 گوشه دنیا/ پرموترین پسر جهان که مبتلا به «سندرم گرگینه» است

محافظت اردک مادر از جوجه اردک هایش در برابر حواصیل

درگیری حیوانات در طبیعت

قسمت هایی واقعی از کارتون تام و جری!

ابراز نگرانی سازمان جهانی بهداشت نسبت به گسترش آنفلوآنزای پرندگان در بین انسان‌ها

نقش «فرزند» در ارتباط زن و شوهر با یکدیگر

برای خوب شدن سرفه آنتی بیوتیک بخوریم؟

هزینه مومیایی جسد در سال 1403 اعلام شد

خانمم 3 ماه است که به جدایی فکر می کند

با این خوراکی های خوشمزه از کبد چرب رهایی می یابید

ری‌اکشن‌های جالب رضا عنایتی و مسعود شجاعی حین بازی

ستاره یونایتد: با بازی رئال-سیتی زجر کشیدم

قطع تمرین گرندپری چین به دلیل آتش‌سوزی

ترکیب احتمالی استقلال برای دیدار با شمس آذر

دلیل شادی نکردن کنعانی مشخص شد

ترکیب احتمالی شمس‌آذر مقابل استقلال

اولین واکنش شمسایی به احتمال تقابل زودهنگام با ژاپن

آینده مبهم قهرمان رئال در اتحاد

اتهام بزرگ به هالند و دی‌بروینه

کاسمیرو اشک آنچلوتی را درآورد!

جشن 30 سالگی «داستان عامه‌پسند»

نماهنگ «گل رز» با خوانندگی امید نصری

آپارتمان مخفی در نوک برج ایفل

آبشار زیبای شن لونگ در چین

خوش و بش جالب خرس با یک راننده!

طرز تهیه کته کباب بازاری

فقط مادر می‌تواند فرزند زیر دوسالش را ببوسد

به عنوان یک نوجوان در خانه هیچ حق انتخابی ندارم!

بادبان ناسا بر فراز زمین برافراشته می‌شود!

«نشان سبز» درباره زندگی پیامبر اکرم (ص) منتشر شد

صعود شفیعیان به فینال کایاک 500 متر