آریا بانو

آخرين مطالب

10 مسجد زیبا و خیره‌کننده‌ جهان را ببینید! گوناگون

  بزرگنمايي:

آریا بانو -
10 مسجد زیبا و خیره‌کننده‌ جهان را ببینید! 10
٠
٠
لست سکند / آنچه جالب توجه است این است که تا امروز، زیبایی و تاریخچه‌ی غنی این اماکن مقدس الهام بخش بازدیدکننده‌گان بی‌شماری از سراسر جهان بوده است. ما در این مطلب، 10 مسجد شگفت‌انگیز را از سراسر جهان به شما معرفی خواهد کرد که البته، بعضی از آن‌ها را به احتمال زیاد با چشمان خودتان از نزدیک دیده‌اید. پس، همراهمان باشید
مسجد شیخ لطف ‌الله
رابرت بایرن یک‌بار اظهار داشت که شهر اصفهان در ایران به ‌اندازه کافی زیبا بوده است که با آتن و رم رقابت کند، با این‌حال به علت فاصله‌ی جغرافیایی خود از دنیای غرب، به ‌ندرت در جهان مورد بررسی قرار گرفته است. مسجد شیخ لطف الله بین سال‌های 1602 و 1619 میلادی به فرمان شاه عباس اول و در دوران حکومت او ساخته شد، یک شاهکار معماری و یک فضای چند کارکردی که در آن کاروانسرای سلطنتی، حمام، ضرابخانه سلطنتی و یک بیمارستان نیز وجود دارد. به نظر می‌رسد که بیشتر ایرانی‌ها این مسجد را از نزدیک دیده‌اند و از اعجاز معماری آن متحیر شده‌اند.
مسجد آق سنقر
این مسجد که قدمت آن به قرن چهاردهم بازمی‌گردد، در پایتخت مصر، قاهره، با افتخار ایستاده است. این مسجد که با کاشی‌های مخصوص به سبک عثمانی ساخته ‌شده است، شامل مقبره‌های بنیان‌گذار آن، شمس‌الدین آق سنقر و فرزندان متعدد وی نیز هست.
مسجدالحرام
مسجدالحرام که در شهر مقدس مکه در عربستان واقع‌ شده است، احتمالاً بزرگ‌ترین مسجد جهان است. این مسجد با پوشش 400.800 مترمربعی خود می‌تواند چهار میلیون نفر را در طی مراسم حج، در خود جای دهد. ایرانیان بسیاری طی به جا آوردن مراسم حج، از این مسجد بازدید کرده و در آن نماز خوانده‌اند.
مسجدالاقصی
مسجدالاقصی یک سازه خیره‌کننده است که چندین بار در طول تاریخ به علت وقوع مکرر زلزله خراب شده و از نو ساخته‌شده است. این مسجد، سومین مکان مقدس در اسلام است. هر جمعه، این مسجد با تعداد زیادی از مسلمانان برای برگزاری نماز جمعه پر می‌شود. در قرآن روایت است که معراج پیامبر از مسجد الحرام به این مسجد بوده است.
مسجد حسن دوم
مسجد حسن دوم بزرگ‌ترین مسجد مراکش و هفتمین مسجد بزرگ جهان است که از سال 1993 در ساحل آتلانتیک در کازابلانکا وجود دارد. مناره‌های آن، بلندترین مناره‌های جهان است، که 210 متر ارتفاع دارد و در بالای آن لیزری قرار دارد که نوری را به‌سوی مکه می‌تاباند. در داخل این مسجد، دیوارها از مرمر صیقلی ساخته‌شده‌اند و کف شیشه‌ای آن حس راه رفتن بر روی دریا را به بازدید کنندگان منتقل می‌کند.
مسجد آبی
مسجد آبی که بخشی اساسی از افق استانبول را تشکیل می‌دهد، 6 مناره دارد و باید هرکسی که در حال بازدید از این شهر باشکوه است از آن دیدن کند. این بنا زیر نظر سلطان عثمانی، سلطان احمد اول بین سال 1609 و 1616 میلادی ساخته شد. محوطه‌ی اطراف این مسجد، بسیار زیبا و خیره‌کننده طراحی و ساخته شده که زیبایی مسجد را چند برابر می‌کند. مسجد آبی استانبول در شب نیز زیبایی مخصوص به خودش را دارد.
مسجد Ubudiah
مسجد Ubudiah در شهر سلطنتی کوالالامپور قرار دارد و به‌عنوان زیباترین مکان پرستش در مالزی شناخته می‌شود. این برج متشکل از چهار مناره و یک گنبد طلایی است که توسط معمار انگلیسی Benison Huback Arthur در زمان سلطنت سلطان ادریس شاه اعظم بنا شده است. سلطان نذر کرده بود که پس از بهبودی از یک بیماری، یک مسجد زیبا و بزرگ بسازد. امروزه، این مسجد نماد افتخار بزرگی برای همه‌ی مسلمانان ساکن در در ایالت پراک است.
مسجد وزیر خان
مسجد وزیر خان در قرن هفدهم در شهر لاهور پاکستان بنا شد و یکی از مهم‌ترین نمادهای این شهر محسوب می‌شود. مسجد هم در داخل و هم در بیرون، با نقاشی و کاشی کاری‌های زیبا به رنگ‌های آبی، سبز، نارنجی، زرد و بنفش تزیین‌شده است. منطقه‌ای که مسجد در آن واقع شده است نیز یکی از شگفت‌انگیزترین نقاط در لاهور است.
مسجد جامع کوردوبا
مسجد کوردوبا در جنوب اسپانیا قرار گرفته و یکی از بهترین نمونه‌های معماری مغربی است. اگرچه این ساختمان در اصل یک کلیسای کاتولیک قرن ششمی بوده، اما زمانی که جهان اسلام در قرن هشتم اسپانیا را نیز در بر گرفت، تبدیل به یکی از 300 مسجد اروپایی شد که می‌توانست با مساجد قسطنطنیه و دمشق رقابت کند.
مسجد شیخ زائد
پایتخت امارات متحده عربی موطن یک مسجد درخشان سفید است که بزرگ‌ترین فرش دست‌باف جهان را در زیر پای نمازگزارانش پهن کرده است و مجهز به یک لوستر کریستال 12 تنی نیز هست. مسجد شیخ زائد بازتابی از مذهب خانواده‌ای سلطنتی است. با مجموع 82 گنبد و بیش از 1000 ستون، زیبایی بی‌نظیر مسجد توسط استخرهایی که اطراف آن را احاطه کرده‌اند، چشم‌نوازتر هم می‌شود.

لینک کوتاه:
https://www.aryabanoo.ir/Fa/News/151487/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

این صیفی همه کمبودهای بدن و ویتامین ها را جبران می کند

هزینه مومیایی جسد در سال 1403 اعلام شد

وقتی زنبور محو شهد گل ها می شود

دره خزینه یکی از دره‌های زیبا و شگفت‌انگیز استان لرستان

صحنه هایی دیدنی از خانواده خرس های قطبی

اخترشناسان پرجرم‌ترین سیاه‌چاله ستاره‌ای کهکشان راه شیری را کشف کردند

شعرخوانی زیبا از هوشنگ ابتهاج

مقایسه گل‌ها و مهارت‌های وینیسیوس و یامال

تاریخ بازگشت بارسلونا به نوکمپ مشخص شد

رقابت جدید و جذاب پرسپولیس و استقلال

پرسپولیس امروز به مصاف پیکان می‌رود

4 ستاره در لیست فروش آرسنال

مروری بر گل‌ها و مهارت‌های برتر رونالدو نازاریو در اینتر

گرم کردن جالب مارادونا پیش از بازی مقابل بایرن مونیخ

حرکت منشوری دانیال اسماعیلی‌فر پس از گلزنی به نفت آبادان

رئیسی‌کیا: وضعیت واگذاری با دهه پیش متفاوت است

کنایه مدافع ذوب‌آهن به پنالتی سپاهان!

بازیگر سفارشی که کارگردان رو تحقیر میکنه!

شبکه های اجتماعی و تاثیر آن بر صنعت موسیقی

ترافیک سنگین در جاده کرج - چالوس

شور و شادی مردم اصفهان با اجرای سرود ای ایران در کنار زاینده رود

4 گوشه دنیا/ بزرگترین مارِ تاریخ طبیعت کشف شد

مهارت شگفت‌انگیز جانی دپ در کشیدن نقاشی

کاپ‌کیک شکلاتی بدون فر و همزن

اگر این نشانه های ساده را دارید سلامتی تان به خطر افتاده است!

چطور با خودشیفته‌ها رفتار کنیم؟

چاپ مجله اختصاصی برای یک بازی لیگ برتر!

کدام تیم بیشترین شانس فتح لیگ قهرمانان اروپا را دارد؟

ترین‌های هفته بیست و سوم لیگ برتر ایران

تمرین منچستریونایتد برای نیمه نهایی جام حذفی مقابل کاونتری

تمامی گل‌های هفته 29 لیگ برتر پرتغال

شبیه‌سازی بازی منچسترسیتی و رئال مادرید با عروسک لگو

تاریخ و روز بازی رئال تغییر کرد

ستاره بایرن جرات شوخی با رئال را نداشت

چرا مارتینس با وجود 2 اخطاره بودن، اخراج نشد؟

سردار در جذاب‌ترین بازی انتقامی فصل اروپا

واکنش جالب شبنم مقدمی به آهنگ گل پامچال

تلویزیون آخر هفته چه فیلم هایی پخش می کند؟

شایع‌ترین نشانه‌های وسواس چیست؟

نماهنگ «زندگی» با صدای محمد علیزاده

حکم قطعی محکومان پرونده «الماس مال» صادر شد

ماجرای برادر کشی با شلیک گلوله

سازمان هواپیمایی کشوری: پروازهای فرودگاه‌های کشور در حالت عادی هستند

بارش باران در مناطق جنوبی کشور رکورد زد

توقیف خودرو با بیش از 50 میلیون تومان خلافی

مرگ غم‌انگیز تازه عروس در شب عروسی

گربه علاقه‌مند به موسیقی!

صحنه ای خنده دار از دزدیدن موز توسط یک میمون!

تماشای خلیج فارس از ایستگاه فضایی

با این رسپی ماهی مخصوص بپزید