آریا بانو

آخرين مطالب

یک مسئول: نمی توان به جوانان القا کرد همچنان ماشین رای باشند اجتماعي

  بزرگنمايي:

آریا بانو - تهران- رئیس مرکز آموزش مدیریت دولتی گفت: نمی شود چندان به جوانان القا کرد که همچنان ماشین رای باشند و ما به افتخار میزان آرای آنان اعلام کنیم که نظام ما مقبولیت دارد.

به گزارش ایرنا «زهرا احمدی پور» روز دوشنبه در همایش نقش جوانان در مدیریت استان تهران افزود: تصور اینکه جوانان در پست های مختلف مدیریتی حضور داشته باشند عجیب و جدید نیست و حداقل طی 40 سال گذشته این موضوع و ثمرات آن به وفور و به صورت کیفی در کشور مشاهده شده است.
وی اضافه کرد: ما با مجموعه ای از سرمایه اجتماعی مواجهیم که خواهان ایفای نقش مشخص در تغییرات پیش روی نظام سیاسی کشور هستند.
رئیس مرکز آموزش مدیریت دولتی گفت: این سرمایه اجتماعی ضمن آنکه خواهان تقویت مقبولیت نظام است می خواهد خود نیز در فرآیندهای تصمیم گیری آن سهیم باشد.
وی تصریح کرد: بخشی از پاسخگویی به این مطالبه بر می گردد که ما چگونه می توانیم در کنار آموزش های رسمی ارائه شده به این جوانان در دانشگاه ها، دوره های آموزشی در حوزه مدیریتی را نیز ارائه کنیم.
احمدی پور اعلام کرد: جوانان و بانوان را باید به گونه ای آموزش دهیم که خطای تصمیم گیری آنان کاهش یابد و اهل ریسک، مشورت و تصمیم گیری نیز باشند.
رئیس مرکز آموزش مدیریت دولتی گفت: به این طریق جوانی که در فرصت محدود به حوزه تصمیم گیری وارد شده است دیگر دچار خطا در تصمیم گیری نمی شود.
وی افزود: در هیچ جای دنیا بنا بر این نیست که ما اجازه بروز تصمیم خطا را به مدیران جوان ندهیم اگرچه باید امکان آزمون و خطا را کاهش دهیم و فرصت های آموزش را جایگزین آن کنیم.
احمدپور یادآورشد: اگر یک مدیر از بدو احراز مسئولیت نگران باشد با کوچکترین خطا ممکن است دچار محدودیت هایی برای ادامه مدیریت شود امکان ریسک پذیری و خلاقیت را از دست می دهد.
رئیس مرکز آموزش مدیریت دولتی گفت: ما مدیر را تربیت می کنیم و آموزش می دهیم تا «به هنگام» تصمیم بگیرد در حالی که مدیرانی داریم که در چرخه مسئولیتی خود، دوره مدیریتی بسیار کوتاهی را طی کرده اند و قبل از آنکه یاد بگیرند، تعویض شده اند.
وی نبود تضمین برای بقای فرد در پست مدیریتی را یکی از اشکال های ساختاری موجود در نظام اداری کشور برشمرد و آن را مانع اتخاذ تصمیم های بزرگ و موثر برای مدیران جوان دانست که موجب حرکت آنان به سمت امور روزمره می شود.
احمدی پور به برنامه ریزی آموزش های موثر طی سال جاری اشاره و خاطرنشان کرد: رئیس جمهوری نیز تاکید دارند که بتوانیم در سال 98 با آموزش مدیران جوان و بانوان، آنان را به مدیران راهبردی تبدیل کنیم تا ضمن شناخت مسائل کلان کشور، به موقع و به هنگام تصمیم بگیرند و امکان اشتباه آنان در تصمیم گیری به حداقل برسد.
وی به آغاز این دوره های آموزشی برای مدیران جوان و بانوان از خرداد امسال اشاره و تاکید کرد: هرگز نباید خود را از آموزش بی نیاز بدانیم و فکر کنیم چون مدیر هستیم نباید برای اشکالاتی که با آن مواجه هستیم مشورت کنیم.
رئیس مرکز آموزش مدیریت دولتی همچنین بر لزوم تدوین مکانیزم گزینش جوانان و بانوان به صورت عملیاتی تاکید کرد و ادامه داد: در همین زمینه نخستین اقدام جدی را سال گذشته داشتیم که در اول فروردین سال 97 تمامی دستگاه ها برای انتصاب مدیران مکلف شدند حتما از طریق کانون های ارزیابی «نیمرخ شایستگی افراد» (شاخص های ارزیابی توانمندی اشخاص برای تطبیق با نیازهای سازمانی) را بسنجند.
به گزارش ایرنا استاندار تهران نیز در این همایش گفت: دستیابی به توسعه بدون توجه به توانمندی ها و نیاز جوانان امکان پذیر نیست.
«انوشیروان محسنی بندپی» به مسئولیت دولت و حاکمیت در برابر این جمعیت اشاره و بیان کرد: امید جوانان و توسعه یافتگی ارتباط مستقیمی دارند و دولت و حاکمیت به ویژه وزارت ورزش و جوانان باید سیاستگذاری های لازم را در این زمینه داشته باشند چون در هر زمان و مکانی که امید شکل گیرد ابتکار و خلاقیت ها نیز خود را نشان خواهد داد.
استاندار تهران بر لزوم نهادینه سازی انتقادپذیری تاکید کرد و گفت: آموزش های ارائه شده وزارت آموزش و پرورش با این مسائل فاصله بسیاری دارد و باید در فضای آکادمیک و دانشگاهی با ارائه آموزش های عملی و کارگاهی، جرات کار عملیاتی و رشد همه جانبه را در جوانان تقویت کرد.
وی با بیان اینکه ضمن ایجاد فضا برای حضور جوانان در پست های مدیریتی، فقط نباید به حضور آنان در چنین جایگاهی اکتفا کرد افزود: باید بستر حضور این قشر در حوزه کسب و کار و تولید، اشتغالزایی و فعالیت های اقتصادی را فراهم ساخت.
محسنی بندپی تاکید کرد: نباید فقط گفت که 52 درصد جوانان بیکار هستند و باید ابعاد مختلف مسائل این قشر را هم مد نظر قرار داد اگرچه بیکاری عارضه های خود را دارد.
وی ضمن تاکید بر لزوم اعتماد به جوانان، هشت سال دفاع مقدس و حضور گسترده در کمک به مردم سیل زده را نمونه ای از تاثیر فعالیت جوانان در دستیابی به موفقیت در عرصه های مختلف برشمرد و با بیان اینکه استانداری تهران آمادگی کامل برای گسترش فعالیت سازمان ها و تشکل های مردم نهاد جوانان دارد اظهار داشت: جوانان را باید باور و با اعتماد به آنها، امید آفرینی کرد به خصوص در وضعیت کنونی کشور که شرایط با فشارهای روز افزون دشمنان سخت تر می شود.
تهرام/3001/ 1008

لینک کوتاه:
https://www.aryabanoo.ir/Fa/News/151712/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

این موارد را هرگز در شبکه های اجتماعی به اشتراک نگذارید!!

رفتارهایی که از پدر و مادر به ارث می بریم

چرا بعد از یک روز پراسترس نمی توانیم شب راحت بخوابیم؟

درمان افسردگی با قارچ‌های جادویی

آیا زنان خودخواه‌تر از مردان هستند؟

سنگ صبور بودن هم اندازه دارد!

ویژگی هایی که باعث می شوند افراد مجذوبمان شوند

اختلال خود زشت پنداری! مهربان‌تر به آینه زل بزن

مراقب درون‌گراها باشید

راه های نجات از وابستگی ناسالم را بشناسیم

لطفا زندگی تان را پس بگیرید

هنردرمانی؛ درمان اختلالات روانی و آسیب های اجتماعی

آیا خسیس بودن می تواند نشانه بیماری ذهنی باشد؟

وسواس و صدماتی که به روان خانم ها می زند!

10 راهبرد برای افزایش بهره‌وری مغز

انجام این کارها بعد از شکست عشقی، ممنوع!

با خجالتی بودنمان چه کنیم؟

آیا افراد باهوش، مضطرب‌تر از بقیه هستند؟

اگر خبر بد دارید، یک راست بروید سر اصل مطلب!

کی باید مشاوره برویم؟

مواد غذایی که به شما کمک می کند با افسردگی فصلی مقابله کنید

عذرخواهی کردن زیاد، خوب است یا بد؟

چگونه احساس تنهایی به سلامتی آسیب می‌زند؟

اضطراب را بدون دارو دور کنید!

10 راه برای کمک به کسی که قصد خودکشی دارد

بی‌حوصلگیِ روزهای تعطیل از کجا می‌آید؟

چطور جلوی احساس حسادت خواهر و برادرها را به یکدیگر بگیریم؟

پست‌هایتان در شبکه‌های اجتماعی راجع به شما چه می‌گویند؟

باز یافتن آرامش بعد از دعوا با این روش در 10 دقیقه!!

زلزله با سلامت روان ما چه می‌کند؟

از ایده‌های بزرگ‌تان نترسید

گفتن این جملات پس از 40 سالگی، ممنوع!

با غم و اضطراب بعد از زلزله چه کنیم؟

9 راهکار فوری برای افزایش انرژی روزانه

چگونه بر احساس افسردگی غلبه کنیم؟

هنگام استرس، تصمیم بگیریم یا نگیریم؟

مشخصاتی که باعث می‌شود یک نفر قربانی دستکاری روانی شود

آسیب های وابستگی به شبکه های اجتماعی

افسردگی، بیماری یا سرخوردگی؛ مشکلات جوانان چیست؟

قول‌هایی که زنان باهوش به خود می‌دهند

علائم هشداردهنده بی اشتهایی عصبی

آسیب افسردگی برای مغز چگونه است؟

چرا گاهی لازم است تنها باشیم؟

راهکارهایی برای تقویت تمرکز

لرزش دست را با این دمنوش‌ها درمان کنید

چگونه شخص معتبری به نظر برسیم؟

«مه مغزی» و حس مبهم آن چیست؟

جایگزینی داروی گیاهی در درمان افسردگی؛ مردود یا قبول؟

یک ترفند ویژه برای کنترل خشم

افسردگی‌های زنانه را بیش‌تر بشناسیم