آریا بانو

آخرين مطالب

راه حلی طلایی برای درمان ریزش مو پزشکي

  بزرگنمايي:

آریا بانو -
راه حلی طلایی برای درمان ریزش مو
٥٨
٢
سیب / موهای شما می تواند زیبایی چهرها را چندین برابر کند.به همین دلیل ریزش مو برای تمام افراد نگران کننده است به خصوص زمانی که شدید باشد.افرادی که دچار ریزش مو هستند تا حد زیادی اعتماد به نفس خود را از دست می دهند و در روابط اجتماعی شان با مشکل رو به رو می شوند به همین دلیل است که به روش های مختلفی برای درمان ریزش موهای خود روی می آورند.اما کدام روش صحیح و قابل اعتماد است.
از پیشگیری تا درمان
با نگاهی جامع به مسئله ریزش مو می‌توان این مبحث را به چند بخش عمده تقسیم کرد که پیشگیری از ریزش مو، درمان‌های دارویی، اقدامات درمانی غیر دارویی و اقدامات تکمیلی (در مواردی که امکان درمان وجود ندارد) را شامل می‌ِشود. در موارد ریزش موی اکتسابی در بیشتر مواقع امکان پیشگیری وجود دارد. اولین اصل در این مورد، تغذیه سالم است. بیشتر خانم‌هایی که با نگرانی از ریزش شدید مو به کلینیک مراجعه می‌کنند از سوءتغذیه‌ای رنج می‌برند که عامل آن رژیم‌های غذایی غیر اصولی است.رژیم غذایی کچلی!
بسیاری از افراد برای لاغر شدن سریع، بدن خود را از مواد غذایی ضروری محروم می‌کنند. همچنین بسیاری از کسانی که گیاهخوار هستند از آنجایی که اطلاع کافی از شیوه مصرف صحیح غذاهای گیاهی ندارند دچار کمبود پروتئین و اسیدهای آمینه ضروری و همچنین ویتامین‌ها و املاحی مانند روی و آهن می‌شوند که نتیجه آن ریزش مو خواهد بود؛ بنابراین برای تامین پروتئین و اسیدهای آمینه ضروری انواع گوشت را به صورت بخارپز و آبپز مصرف کرده و از سرخ کردن آنها خوداری کنید. مصرف لبنیات علاوه بر پروتئین، تامین‌کننده کلسیم و منیزیم نیز بوده که برای سلامت پوست و موی شما ضروری است.
Bدرمانی کنید
یکی از عوامل ریزش مو کمبود ویتامین‌های گروه B به خصوص بیوتین و 6B است. شما می‌توانید 6B مورد نیاز بدنتان را از طریق مصرف انواع گوشت، موز، غلات سبوس‌دار، مخمر و زرده تخم‌مرغ، جوانه گندم، جگر و آلوی خشک تامین کنید و برای جلوگیری از فقر بیوتین مصرف جگر، گوشت مرغ، تخم‌مرغ، بادام‌زمینی، جوانه گندم و سبوس گندم ضروری است. از آنجایی که آنتی‌اکسیدان‌ها برای تخریب رادیکال‌های آزاد در بدن لازمند مصرف مواد غذایی حاوی ویتامین E ، ویتامین C، روی و سلنیوم و پرهیز از سیگار و قلیان و دوری از هوای آلوده برای شادابی پوست و بهبود رشد مو و ناخن بسیار مفید است.
با امگا3 مو بکارید!
از جمله مواردی که در پیشگیری از ریزش مو ضروری بوده و شما را از کاشت مو بی‌نیاز می‌کند مصرف مواد غذایی حاوی اسیدهای چرب امگا3 و6 است. می‌توان روغن‌های غیر اشباع گیاهی مانند روغن‌های سویا، آفتابگردان ذرت و بادام‌زمینی را به عنوان منابع غنی از امگا6 ذکر کرد. امگا3 در روغن ماهی، جوانه گندم، ماهی سالمون و روغن گردو به وفور یافت می‌شود.
دستکاری‌شان نکنید!
بعضی‌ها عادت دارند با موهایشان بازی کنند یا وقتی استرس دارند، مدام موها رو دور انگشت‌شان می‌پیچند و می‌کشند! یا با ریشه‌های موها ور می‌روند! از آنجا که افراط در هر کاری مضر بوده، زیادی بازی کردن با موها هم خود باعث صدمه زدن به پوست و مو می‌شود. حتی شست‌وشوی بیش از حد با مواد شوینده به خصوص شامپو‌ها و صابون‌های نامناسب و آب داغ، استفاده از مواد آرایشی برای مو، استفاده مکرر از سشوار با حرارت بالا و اتوی مو، استفاده مکرر از رنگ مو، دکلره، اکسیدان و کراتین همه باعث شکنندگی موها و افزایش ریزش مو می‌شود؛ بنابراین بهتر است از آب نیمه‌گرم و سشوار با حرارت پایین استفاده کنید و تا حد امکان موهایتان را اتو نکشید. سعی کنید از رنگ موهایی استفاده کنید که نیاز به مصرف بی‌رنگ‌کننده نداشته باشد یعنی باید رنگ انتخابی اختلاف زیادی با رنگ اصلی موی شما نداشته باشد. برای پیشگیری از ریزش مو حتما در انتخاب شامپو، رنگ مو یا هر چیز دیگری که به موهایتان می‌زنید با پزشکتان مشورت کنید.
تنها چاره کاشت است؟!
هیچ‌وقت یک علت منفرد عامل ریزش مو نیست و ممکن است افراد همزمان تحت اثر عوامل ژنتیک و اکتسابی باشند، در نتیجه حتی کسانی که به وضوح ریزش موی ارثی دارند باید همه اصول پیشگیری را رعایت کنند. حتی طبق مطالعات انجام شده اعتقاد بر این است که آلوپسی نیز تحت اثر برخی عوامل مانند تغذیه و شرایط روحی می‌تواند تسریع شده یا به تعویق بیفتد.
اول مشاوره، بعد اقدام
اگر دوست ندارید کارتان به کاشت مو و تیغ جراحی برسد، بهتر است روش‌های پیشگیری از ریزش مو را جدی بگیرید و در نظر داشته باشید که با رعایت تغذیه سالم‌، آرامش روحی- روانی و پرهیز از تنش‌های روحی، انتخاب صحیح و استفاده بهینه از مواد شوینده و آرایشی و دوری از به‌کارگیری روش‌ها و داروها و اقلام غیرعلمی می‌تواند سلامت و شادابی پوست و موی‌تان را تضمین کند. ضمنا اگر همین امروز دچار ریزش مو یا کم‌مویی هستید، حتما قبل از هر اقدامی با پزشک متخصص پوست و مو مشورت کنید.

لینک کوتاه:
https://www.aryabanoo.ir/Fa/News/151878/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

به یاد مرتضی پاشایی، در کنسرت «محسن ابراهیم زاده»

درمان سرطان در کشور رایگان می‌شود

اجرای آزمایشی طرح متمرکز سازی چاپ و صدور شناسنامه در 5 استان

حذف کامل کروکی‌های کاغذی تا پایان خرداد ماه

تفال/ تاب بنفشه می دهد طره مشک سای تو

تقویم تاریخ/ درگذشت "ملک‏ الشعراء بهار" ادیب و سیاستمدار

این دستور پخت مرغ زعفرانی را از دست ندهید

3 روغن طبیعی که به تسریع رشد مو کمک می‌کند

اهالی این استان‌ ها از امروز منتظر بارش باران باشند

زباله های فضایی در مریخ

اهمیت مدح و ثنای الهی در جلد هشتم «طعم شیرین خدا»

محرومیت سنگین برای دروازه‌بانی که لیزر انداخت!

دربی در اسپانیا برای انتقال آردا گولر!

نامعادله تبلیغات در سینمای ایران

ورود سامانه بارشی به کشور طی دوشنبه

آلگری: می‌خواستم خودم را هم تعویض کنم!

رزرو بلیت پاریس برای 4 کشتی‌گیر و ابهام در 57 و 86 کیلو

یوونتوس به زحمت از شکست گریخت

گلزنی منتظرمحمد مقابل تیم ملی امید تاجیکستان

کارشناسی داوری گل گهر - استقلال خوزستان

کارشناسی داوری نساجی - تراکتور

صحبت های سیدعلی میرغفاری رئیس صدور مجوز حرفه ای استقلال

عذرخواهی کاپیتان استقلال بخاطر 10 دقیقه پایانی

کارشناسی داوری فولاد - مس رفسنجان

کارشناسی داوری دیدار استقلال - شمس آذر

حمله هواداران عصبانی تراکتور به مینی ون حامل بازیکنان در فرودگاه تبریز

چرا جیمی کرگر به پیروزی و صعود بایرن مونیخ مقابل آرسنال باور داشت؟

کارشناسی داوری مس رفسنجان - پیکان

کارشناسی داوری شمس آذر - فولاد

کارشناسی داوری استقلال خوزستان - صنعت نفت

پلی به گذشته؛ برتری 2-1 بایرن مونیخ مقابل منچستریونایتد

بخش‌هایی از داوری گلاره ناظمی در اولین قضاوت خود به عنوان داور اول در جام ملت های فوتسال آسیا

گل زیبای دوشان ولاهوویچ به کالیاری از روی ضربه آزاد

کارشناسی داوری سپاهان - ذوب آهن

کارشناسی داوری پیکان - هوادار

پیشنهاد رسمی امیر قلعه نویی و فدراسیون فوتبال به دست افشین قطبی رسید

کارشناسی داوری صنعت نفت - پرسپولیس

ماجرای مرد کوری که 60 سال پیش با شکنجه 2 کودک را برای گدایی اجاره کرد!

پیرترین فرد زنده جهان کیست؟

وداع با اطلس؛ ربات انسان‌نمای بوستون داینامیکس بازنشسته می‌شود

دل ز جان برگیر و در بر گیر یار مهربان

نصیرزاده: با مجیدی، گل محمدی مذاکره داشتیم

نصیرزاده: تمام لیست خمس با نظر خودش جذب کردیم

پیروانی: یک بار هم علیه داوری حرف نزدم

وضعیت خروجی ورزشگاه وطنی

هاشمی نسب: درباره ناعدالتی ها حرف نمیزنم

کایل واکر: جود بلینگام یک هافبک کامل است

بادامکی: فشار مجازی استقلال بی سابقه بوده است

بیرانوند فردا گچ دستش را باز می کند

معاون پرسپولیس: اعلام کردند VAR منتفی شد