آریا بانو

آخرين مطالب

10 تجربه غیرتوریستی که باید در ایران تجربه کنید گوناگون

  بزرگنمايي:

آریا بانو -
10 تجربه غیرتوریستی که باید در ایران تجربه کنید 10
٨٩
٠
کجارو / کشور بزرگ ایران علاوه‌بر جاذبه‌های معروف و دیدنی، تفریحات متنوع و جالبی نیز برای گردشگران به‌خصوص گردشگران خارجی دارد که می‌تواند آن‌ها را بیشتر با فرهنگ ایران آشنا کند.
ایران، جاذبه‌ها و مکان‌های دیدنی متعددی دارد و گردشگرانی که سفر به شهرهای مختلف ایران را انتخاب می‌کنند،‌ دوست ندارند هیچ یک از آن‌ها از دست بدهند.
اما اگر می‌خواهید تجربه‌ای متفاوت برای خود رقم بزنید و با مردم شهر معاشرت کنید،‌ با ما همراه باشید تا 10 تجربه‌ی غیرتوریستی و جالب را به شما معرفی کنیم تا در تور ایرانگردی خود بگنجانید.
فرقی نمی‌کند قصد سفر به کدام یک از شهرهای ایران را دارید. ما در کجارو به شما کمک می‌کنیم تا بتوانید قیمت تورهای مسافرتی داخلی از آژانس‌های مختلف را در کمترین زمان با یکدیگر مقایسه کنید و تور ارزان برای سفرتان خریداری کنید.
در ادامه تفریحات و کارهایی را به شما معرفی می‌کنیم که کمتر مسافر و گردشگری به سراغ تجربه‌ی آن‌ها در سفر می‌رود. اگر به دنبال تفریحی جدید در سفرهای خود هستید یا میزبان فردی خارجی در ایران هستید، این فهرست برای شما است تا خودتان و مهمان‌تان، به سراغ تجربه‌هایی جدید بروید:
بازدید از زورخانه
زورخانه، محلی برای انجام ورزش باستانی ایرانی است که می‌توان آن را ترکیبی از ورزش‌های رزمی و یوگا دانست. در این ورزش چند صد ساله که مبتنی بر رزم و چنگ است، از ابزارآلاتی مشابه ابزار جنگی استفاده می‌شود. ورزشکاران در گودی گردی می‌ایستند و شخصی که به آن مرشد می‌گویند، با ضرب‌آهنگ و ریتمی که می‌زند و اشعاری که از حافظ و شاهنامه می‌خواند، شور خاصی به ورزشکاران می‌دهد. بااینکه زورخانه به‌طور سنتی محلی برای مردان است؛ اما درهای زورخانه‌ی صاحب‌الزمن یزد به روی بانوان باز است و می‌توانند از نزدیک به تماشای این ورزش بنشینند.
رفتن به تئاتر یا کنسرت
نمایش‌های تئاتر زیادی هر شب هفته در تهران اجرا می‌شود که می‌تواند گزینه‌ی خوبی برای تجربه‌ای منحصربه‌فرد باشد. بااینکه برخی از معروف‌ترین بازیگران در این تئاترها بازی می‌کنند؛ اما قیمت بلیط‌ها واقعاً مقرون‌به‌صرفه و مناسب هستند. تماشای یک تئاتر اصیل ایرانی یا ترجمه‌ی یکی از آثار وودی آلن را در برنامه‌ی خود قرار دهید. یکی دیگر از تجربه‌های متفاوت گردشگری را می‌توان شرکت در کنسرت دانست. کنسرت‌ خواننده‌های سنتی، پاپ یا ارکستر ملی، هرکدام که با سلیقه‌ی شما هماهنگ است را انتخاب کنید.
برای سفری برنامه‌ریزی شده به تهران می‌توانید از میان فهرست تورهای ده‌ها آژانس معتبر، قیمت بهترین تورها را مقایسه و در نهایت ارزان‌ترین تور تهران را از آژانس‌هاس همکار کجارو خریداری کنید.
شرکت در جشنواره‌ها
جشنواره‌های فرهنگی و مناسبت‌های مذهبی متعددی در سراسر ایران برگزار می‌شود که هر یک در نوع خود جالب است. از جمله‌ی آن‌ها می‌توان به جشن‌های نوروز یا مراسم عاشورا اشاره کرد که پیشنهاد می‌کنیم، حضور در عزاداری محرم در یزد را در برنامه‌ی خود قرار دهید یا به لرستان بروید و گل‌مالی مردم محلی را ببینید که به مناسبت شهادت امام حسین، به سر و بدن خود گل می‌مالند. از دیگر مراسم‌های خاص ایران می‌توان به گلاب‌گیری کاشان اشاره کرد که در فصل بهار روح شما را تازه می‌کند. در ایام مختلف سال مراسم‌های مختلفی برگزار می‌شود که با دیدن تقویم ایران می‌توانید به تاریخ دقیق آن‌ها پی ببرید.
کشف اسرار محله زرتشتیان یزد
محله‌ی زرتشتیان یزد واقعاً مسحورکننده است و با نگاهی به کلون‌های در، درختان سرو، طاق‌ها و نیمکت‌ها می‌توان فهمید که هر یک از این اجزا بسیار آگاهانه طراحی شده‌اند.‌ یکی از ویژگی‌های جالب کوچه‌های این محله را می‌توان کوچه‌ی آشتی‌کنان دانست که به‌حدی باریک هستند که گاهی اوقات فقط برای عبور یک نفر جا دارند. مردم قدیم اینطور فکر می‌کردند که اگر دو نفر با هم قهر باشند و وارد این کوچه‌ شوند،‌ چاره‌ای جز روبه‌رو شدن با یکدیگر و آشتی کردن ندارند.
اگر به یزد سفر می‌کنید، کجارو فهرست کاملی از جاهای دیدنی یزد را نیز در اختیار شما قرار داده است تا بتوانید اطلاعات لازم درباره هر جاذبه گردشگری را از جمله آدرس، موقعیت مکانی روی نقشه، ساعات بازدید و... به‌دست آورده و سفر خود را بهتر برنامه‌ریزی کنید.
چشیدن غذای خیابانی در لشکرآباد اهواز
مردم اهواز باوجود مصائب و سختی‌های هشت سال جنگ تحمیلی و شرایط نامساعد آب و هوایی، بسیار شاد و سرزنده‌ هستند. یکی از بهترین مکان‌ها برای نظاره‌ی این سرزندگی را می‌توان لشکرآباد دانست، خیابانی طولانی که گوشه و کنار آن پر از غذاهای خیابانی خوشمزه است. فلافل، سمبوسه‌های پر ادویه و مرغ سرخ‌شده‌ی داغ و تازه به فروش می‌رسد و خودروها موسیقی بندری پخش می‌کنند. هنگام شب به این منطقه بروید و در کنار فضای شاد و پرانرژی آن، یک ساندویچ فلافل خوشمزه میل کرده و با مردم محلی معاشرت کنید.
شما می‌توانید جاهای دیدنی اهواز را در کجارو مشاهده کنید و برای سفرتان به سایر نقاط این شهر برنامه‌ریزی کنید.
چادر زدن در کویر
وقتی می‌توانید شب را زیر آسمان پر ستاره بگذرانید،‌ چرا اقامت در هتلی چهار ستاره را انتخاب کنید؟ به کویر مرنجاب که خارج از کاشان قرار دارد سر بزنید، در آنجا می‌توانید چادر بزنید یا اگر دوست دارید اوقات خود را در فضای باز سپری کنید و همچنان از کمی امکانات مجلل برخوردار باشید، در یک متل محلی اقامت کنید. اگر حوالی یزد هستید، به سمت کاروانسرای زین‌الدین بروید و زندگی تاجران کاروان جاده‌ی ابریشم را در یک کاروانسرای 400 ساله تجربه کنید. آتش روشن کنید یا به همراه یک ستاره‌شناس به ستارگان خیره شوید. به هر حال خوابیدن زیر آسمان پر از ستاره‌ی شب، ‌اوقاتی فراموش نشدنی برایتان رقم خواهد زد.
شرکت در تورهای شکم‌گردی
غذا منجر به نزدیک شدن و اتحاد انسان‌ها می‌شود و چه راهی بهتر از شکم‌گردی می‌تواند شما را با فرهنگ یک مرزوبوم آشنا کند؟ تورهای غذای ایرانی به همت دو بانوی خوش‌ذوق به نام‌های شیرین و متین در تهران برگزار می‌شود. آن‌ها ابتدا راهی بازار می‌شوند تا علاقه‌مندان را با مواد غذایی سنتی ایرانی آشنا کنند و بعد از خرید مواد مورد نیاز، به آشپزخانه‌شان برمی‌گردند و با کمک افراد شرکت‌کننده در تورهای غذایی، اقدام به تهیه و طبخ انواع غذاهای ایرانی می‌کنند. این تور که نصف روز طول می‌کشد،‌ یکی از بهترین تفریحات برای گردشگران به‌خصوص گردشگران خارجی است تا لذت پخت غذاهای ایرانی را تجربه کنند.
گشت‌زدن در تهران قدیم
شاید باورش سخت باشد؛ اما مناطقی از جنوب تهران در گذشته به‌عنوان شمالی‌ترین نقاط تهران شناخته می‌شدند. به‌نظر می‌رسد محله‌هایی مانند سنگلج، با کوچه‌های باریک و پرپیچ و خم و عودلاجان ـ محله‌ای که سابقاً محله‌ی یهودی‌ها بوده است، در بستر زمان متوقف شده‌اند؛ زیرا سبک زندگی در این محله‌ها به روال قبل ادامه دارد. در میان جاذبه‌های متعدد این محله‌ها می‌توان چندین کنیسه، اولین بانک ایران (به قهوه‌خانه تبدیل شده است)، درخت چنار 900 ساله، حمام‌های عمومی که هنوز مشغول فعالیت هستند و کاخ‌های قدیمی زیبا را مشاهده کرد.
گذراندن یک شب با عشایر
با چند ساعت رانندگی به خارج از شهر شیراز،‌ با یک ایل عشایری قشقایی مواجه می‌شوید. این عشایر امروزه به‌صورت نیمه‌اسکان زندگی می‌کنند و خود را با زندگی مدرن‌تر وفق داده‌اند؛ بااین‌حال هنوز هم در فصل زمستان به جنوب شیراز کوچ می‌کنند. بااینکه شاید عدم اطلاع از زبان فارسی برای گردشگران خارجی مانعی برای برقراری رابطه به‌حساب آید؛ اما قشقایی‌ها دوست دارند با گردشگران تعامل داشته باشند و فرهنگ و سنت‌های چندصد ساله‌ی خود نظیر قالی‌بافی را به آن‌ها نشان دهند.
برای رفتن به این شهر زیبا و بازدید از جاهای دیدنی شیراز می‌توانید بهترین و ارزان‌ترین بلیط هواپیما به مقصد شیراز را در کجارو جستجو کرده و تهیه کنید، چرا که جستجوی آسان و تنوع قیمت بلیط‌ها از ده‌ها فروشنده معتبر، به شما این امکان را می‌دهد تا ارزان‌ترین بلیط به مقصد مورنظرتان را پیدا کنید.
رفتن به طبیعت
ایرانی‌ها سعی می‌کنند در آخر هفته از زندگی شهری فاصله بگیرند و حتی برای چند ساعت به دل طبیعت بزنند. به‌لطف تنوع جغرافیایی ایران،‌ مردم باتوجه به شهری که در آن ساکن هستند،‌ ساحل، جنگل، بیابان، کوه، دره یا آبشار شهر خود را برای تفریح انتخاب می‌کنند. اگر اهل پیاده‌روی هستید،‌ می‌توانید بهترین مسیرهای پیاده‌روی ایران را بررسی کنید و با یک جفت کفش ورزشی و کوله‌پشتی به راه بیفتید. گردشگرانی که در فصل زمستان به شهرهای مختلف ایران سفر می‌کنند، نیز می‌توانند اسکی کردن در پیست‌های اسکی تهران یا سایر شهرها را در برنامه‌ی خود قرار دهند.

لینک کوتاه:
https://www.aryabanoo.ir/Fa/News/152095/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

موفقیت ایران در ساخت موتور بنزینی 6 سیلندر

تست موفق اولین موتور 6سیلندر ایرانی

شعر زیبای میلاد عرفان پور درباره عملیات وعده صادق

درخواست حمید مطهری از هواداران تراکتور

گل های دیدنی دنیای فوتبال با ضربات بغل پا

مطهری: سعی میکنیم در 90 دقیقه کار را تمام کنیم

لاپورتا: ژاوی ماند چون پروژه برنده‌ای داریم!

خشم ژاوی: می‌خواهند با اعتبار من بازی کنند

توصیه نماینده مجلس به مالکان جدید استقلال و پرسپولیس

بانک هایی که خریدار پرسپولیس بودند واقعا سهام شان افت کرد؟

واکنش تند کارشناس تلویزیون به وزارت ورزش

خطر از بیخ گوش «گلنار» گذشت

افشاگریِ وحیدِ نون‌خ: در چابهار چندین بار بیهوش شدیم

ازدواج بدون حلقه ازدواج!

تو این همه خواستگار یواشکی داشتی؟!

آرایش سحر دولت‌شاهی در «افعی تهران» دردسرساز شد!

تیپ جذاب و متفاوت سلنا گومز در شهر نیویورک / جدیدترین استایل خیابانی خانم بازیگر برای فیلم جدیدش

عکس یادگاری طاها پسر علیرضا بیرانوند در کنار رونالدو / لایک جالب رونالدو برای پسر رقیبش

اجرای زیبای آهنگ ناصر عبداللهی توسط پسرش

دفترچه سوالات ریاضی و انسانی نوبت اول کنکور 1403 منتشر شد

قرنطینۀ مطلق برای طراحان سؤالات کنکور

پیش‌بینی هوای تابستان امسال

غرق شدن دو کودک در رودخانه ماشکید سراوان

فتوای جهاد او انگلیسی‌ها را از خاک ایران خارج کرد!

حمله دلفین‌ها به گله موتوماهیان

تولد عجیب‌ترین توله سگ دنیا که همه را حیرت‌زده کرد

ظهر بارانی در حرم مطهر رضوی

فرار خنده دار کروکودیل از رویارویی با سگ

دسر شکلاتی را خلاقانه بساز

پیشگیری از بیماری های قلبی با سبک زندگی سالم

اخاذی مرد شیاد با جلب اعتماد زنان پس از مرگ مادرشان

نشانه‌گیری اتفاقی اما بسیار دقیق فران تورس در پایان ال‌کلاسیکو

مطهری: تراکتور همیشه مدعی بوده

آزمون در ترکیب اصلی رُم برابر اودینزه

واکنش دین محمدی به قهرمان لیگ برتر امسال

واکنش رجب زاده به اتفاقات بازی با استقلال ملاثانی

مطهری: همه تیم‌ها را می‌شناسم

مطهری: در تراکتور باید کمتر حرف زد، بیشتر عمل کرد

اشکش: ای کاش نتایج داخل زمین رقم بخورد

دعوت 60 کاراته‌کا به مرحله دوم انتخابی تیم امید و جوانان

هاشمی: نیم همت برای نوسازی تجهیزات فدراسیون‌ها درنظر گرفتیم

بررسی ابعاد مختلف سریال «جنگل آسفالت»

هفتمین «پاتوق فیلم کوتاه» برگزار می‌شود

وقتی که یک عطسه باعث بهمن می شود

ماجرای عکس تکان دهنده «آلن دلون» چه بود؟

استاندار ایلام: از عملکرد اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان رضایت داریم

درگذشت معصومه حائری عروس بزرگ امام خمینی و همسر سیدمصطفی خمینی+ عکس

عکس سه نفره سینا مهراد و برادرزاده هایش / خوش گذرانی پسران ساعد سهیلی با عموشان

سورپرایز جالب مردم در کنسرت توسط گرشا رضایی

بازگشایی گردنۀ برف‌گیر تته پس از 5 ماه