آریا بانو

آخرين مطالب

گوناگون/ 10 مقصد عالی برای تورهای تماشای خرس ها! گوناگون

  بزرگنمايي:

آریا بانو -
گوناگون/ 10 مقصد عالی برای تورهای تماشای خرس ها! 9
٦٤
٠
عجیب ترین / 8 گونه خرس در قاره‌های آمریکای شمالی، جنوبی، اروپا و آسیا وجود دارند. برخی از گونه‌ها می‌توانند برای انسان خطرناک باشند، مخصوصاً در مناطقی که آنها توسط مردم مورد استفاده قرار می‌گیرند. تمامی خرس‌ها از نظر فیزیکی قدرتمند هستند و توانایی حمله به یک شخص را دارند اما در بیشتر قسمت‌ها آنها سعی می‌کنند از انسان‌ها دوری کنند. گاهی اوقات ممکن است تماشای این حیوانات عظیم‌الجثه بدون راهنما امکان‌پذیر باشد اما بیشتر اوقات تماشای خرس‌ها در تورهای اکتشافی امن‌تر و تجربه موفق‌تری در زیست‌گاه‌های طبیعی می‌باشد. در اینجا بررسی کلی بر روی بهترین مقصدها برای مشاهده خرس‌ها وجود دارد.
10- کوه‌های پی آترا کریولوئی (Piatra Craiului Mountains)
با حدود 4500 خرس، رومانی دارای بیشترین جمعیت خرس در اروپا می‌باشد. در حالی که بسیاری از اپراتورهای تور برای تماشای خرس در رومانی تبلیغ می‌کنند، در واقع تماشای خرس وحشی بسیار دشوار است و شاید کلمه جستجوی خرس بهتر باشد. یک جای خوب برای تماشای خرس رشته‌کوه‌های پی‌آتراکریولوئی در کارپاتیَن جنوبی (Southern Carpathians) می‌باشد. طیف وسیعی از رشته‌کوه در یک پارک ملی گنجانده شده‌است. زارنِستی (Zărneşti) شهری مهم برای بازدید از این پارک ملی می‌باشد.
9- جزیره دریایی (Admiralty Island)
جزیره دریایی در سواحل آلاسکا پن هندل (Alaska Panhandle) قرار دارد و محل زندگی بالاترین تراکم خرس قهوه‌ای در شمال آمریکا می‌باشد. برآورد می‌شود که 1600 خرس قهوه‌ای در این جزیره زندگی می‌کنند، بیش از کل 48 ایالت پایین، و افزون بر نزدیک به سه به یک از ساکنان جزیره دریایی. بسیاری از قسمت‌های این جزیره توسط مناطق بیابانی حفاظت شده اشغال شده‌است. پوشش گیاهی جنگل انبوه، زیست‌گاه ایده‌آلی را برای خرس‌های قهوه‌ای و سیاه و دیگر حیوانات مانند گوزن و عقاب فراهم می‌کند.
8- جزیره ورانگل (Wrangle Island)
جزیره ورانگل یک جزیره کوهستانی واقع در بالای مدار قطب شمال می‌باشد. ماموت‌های پشمالو، شناخته‌شده‌ترین جمعیت ماموت، تا 1700 سال پیش از میلاد در اینجا زنده بودند. با این حال با توجه به منابع غذایی محدود، آن‌ها از ماموت‌های معمولی کوچکتر بودند. جزیره ورانگل دارای بالاترین سطح تنوع زیست‌محیطی در قطب شمال است. این جزیره دارای بزرگ‌ترین جمعیت شیرماهی اقیانوس آرام و بالاترین تراکم خانه خرس قطبی (غارهای برفی) می‌باشد.
7- زیست‌گاه ملی طبیعت وُلونگ (Wolong National Nature Reserve)
زیست‌گاه ملی طبیعت وُلونگ، منطقه‌ای حفاظت‌شده در مرکز چین است. همچنین این زیست‌گاه محل زندگی گونه‌های در معرض خطر بسیاری مانند پانداهای قرمز، میمون‌های طلایی و گوزن سفید می‌باشد. با این حال معروف‌ترین موجودات در پارک 150 پاندای غول‌پیکر در معرض خطر می‌باشند. پاندای غول‌پیکر نوعی خرس در معرض خطر است، تنها 1500 عدد در حیات‌وحش. با توجه به زلزله ماه مه 2008، در حال حاضر مرکز پاندای وُلونگ به روی عموم بسته است. بسیاری از پانداها به مرکز وابسته Bifengxia در خارج از شهر یاآن (Ya’an) منتقل شدند.
6- خلیج کوچک شوالیه (knight Inlet)
خلیج کوچک شوالیه در بخش جنوبی جنگل انبوه خرس بزرگ که درست از 125 مایلی شمال ونکوور شروع می‌شود قرار دارد و شامل برخی از محبوب‌ترین مقصدهای تماشای خرس خاکستری می‌باشد. اینجا یکی از معدود مکان‌های شمال آمریکاست که به طور معمول در آن حیوانات در تعداد زیاد به طور انفرادی جمع‌آوری شده‌اند. در طول پاییز مشاهده گرفتن ماهی قزل‌آلا توسط خرس‌ها از دو مکان امن مشرف به کانال تخم‌ریزی ماهی‌ها انجام می‌شود و دیدن نیم‌دوجین خرس در حال رقابت برای گرفتن ماهی غیر عادی نمی‌باشد.
5- زیست‌گاه طبیعت کرُنُت‌اسکای (Kronotsky Nature Reserve)
زیست‌گاه طبیعت کرُنُت‌اسکای در ساحل شبه‌جزیره کامچاتکا (Kamchatka Peninsula) قرار دارد که در آن تورهای تماشای خرس به طور فزاینده‌ای محبوب واقع شده‌اند. کرُنُت‌اسکای اغلب به دلیل ترکیب آتشفشان‌ها و آبفشان‌ها، سرزمین آتش و یخ نامیده می‌شود. این زیست‌گاه دارای بیش از 700 گونه خرس قهوه‌ای است، که بزرگترین‌ها در جهان هستند و می‌توانند تا 540 کیلوگرم رشد کنند. خرس‌ها در این زیست‌گاه اغلب در رودخانه‌های ماهی قزل‌آلا با هم روبه‌رو می‌شوند و می‌توانند آزادانه با یکدیگر معاشرت کنند.
4- پارک ملی دنالی (Denali National Park)
پارک ملی دنالی در ایالت آلاسکا واقع شده‌است و شامل کوه مک کینلی، بلندترین کوه در شمال آمریکا می‌باشد. کلمه دنالی در زبان بومی به معنی بلند می‌باشد و اشاره به کوه مک کینلی دارد. دنالی محل زندگی جمعیت سالم خرس‌های خاکستری و سیاه می‌باشد. انواع زغال‌اخته‌ها و توت‌های وحشی در این مناظر رشد می‌کنند و بخش عمده‌ای از غذای خرس‌ها را تأمین می‌کنند. با وجود تراکم زیاد خرس‌ها در دنالی، تلاش جنگل‌بانان برای آموزش به گردشگران در مورد اقدامات پیشگیرانه تا حد زیادی خطرها را کاهش می‌دهد.
3- تور تماشای خرس قطبی سوالبارد (Svalbard Polar Bear Safari)
مجمع‌الجزایر سوالبارد واقع در نیمه‌راهی بین خشکی نروژ و قطب شمال می‌باشد. خرس‌های قطبی نماد و یکی از جاذبه‌های اصلی توریستی سوالبارد می‌باشند. سوالبارد و سرزمین فرانتس جوزف (Franz Joseph) (مجمع‌الجزایر روسیه در شرق) یک جمعیت مشترک از 3000 خرس قطبی را به اشتراک گذاشتند. جزیره‌های کنگ کارلس (Kong Karls) بزرگ‌ترین تراکم خرس قطبی را در سوالبادر دارند اما به روی گردشگران بسته شده‌اند. خرس‌های قطبی می‌توانند بسیار غیر قابل پیش‌بینی باشند و به مراتب خطرناک‌تر از خرس‌های قهوه‌ای در اروپا هستند. در حالی که اینجا حفاظت شده‌است، هرکسی خارج از این محل به عنوان آخرین چاره در حمله خرس باید یک تفنگ با خود داشته باشد. بنابراین بهترین راه، استفاده از تورهای سازمان‌یافته تماشای خرس می‌باشد.
2- پارک ملی کاتمائی (Katmai National Park)
کاتمائی یک پارک ملی در جنوب آلاسکا است. کاتمائی یکی از مقصدهای برتر تماشای خرس قهوه‌ای در جهان می‌باشد. اخیراً در یک سند بیش از 2000 خرس قهوه‌ای در این پارک ثبت شده‌است. احتمالاً خرس‌ها در آبشار بروکس (Brooks Falls) جایی که برای گرفتن ماهی قزل‌آلا می‌آیند جمع می‌شوند. در این پارک ملی جنگل‌بانان بسیار مراقب هستند تا اجازه ندهند خرس‌ها مواد غذایی انسان‌ها را بگیرند و یا با آنها درگیر شوند. به عنوان یک نتیجه، این خرس‌ها منحصراً نسبت به انسان‌ها نترس و بی‌علاقه هستند و نسبت به خرس‌ها در جاهای دیگر به مردم اجازه می‌دهند برای عکس گرفتن بیشتر به آنها نزدیک شوند.
1- چرچیل (Churchill)
چرچیل یک شهر کوچک در ساحل خلیج هادسون (Hudson Bay) در کانادا است. با توجه به اینکه بسیاری از خرس‌های قطبی در پاییز به سوی ساحل حرکت می‌کنند نام مستعار اینجا «مرکز جهانی خرس قطبی» می‌باشد. گردشگران با خیال راحت می‌توانند خرس‌ها را از اتوبوس‌های مخصوص تماشا کنند. تماشای خرس‌ها در ماه نوامبر امکان پذیرتر است، صدها نفر از آنها در شبه‌جزیره بزرگ صبر می‌کنند تا آب‌ها در جزیره هادسون یخ بزند تا این که آنها بتوانند منبع اصلی غذایی خود، خوک‌ماهی حلقه‌دار را شکار کنند.

لینک کوتاه:
https://www.aryabanoo.ir/Fa/News/153139/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

10 راهکار عملی برای کنترل خشم

گوش دادن فعال چیست و چه مزایایی دارد؟

اختلال مبدل پوشی

خشونت خانگی چیست و انواع آن کدامند؟

تاثیر گرما بر خلق و خو و پرخاشگری

با مزاحمت خیابانی چگونه برخورد کنیم؟

علت ایجاد حس تنفر از فرزند

تابو چیست؟ اهداف تابو کدامند؟

عقده ادیپ چیست؟ انواع و راه های درمان عقده ادیپ

سوگیری شناختی چیست و چه مسائلی باعث سوگیری می‌شوند؟

چطور با یک فرد معلول رفتار کنیم؟

بیش فعالی چیست ؟ علائم ، دلایل و درمان آن کدامند؟

عقدهٔ الکترا چیست و چگونه حل می شود؟

راه های تقویت بهره ی هوشی

قانون باور چیست و آیا می توان آن را تغییر داد؟

سندروم دیوژن چیست و چگونه درمان می شود؟

اختلال حافظه تکرار پنداری

تکنیک ای اف تی چیست و مراحل آن کدامند؟

سندرم استکهلم چیست و چگونه درمان می شود؟

توهم کوتارد چیست و علائم و درمان آن چه چیزی است؟

علائم و روش های درمان سندروم استندال یا سندرم فلورانس

ضد افسردگی های سه حلقه ای

توهم کاپگراس چیست؟

سایکومتریست چگونه کار می کند؟

رفتار تکانشی چیست و چگونه درمان می شود؟

فروپاشی عصبی چیست و چه علائمی دارد؟

اختلال دیس تایمی یا افسرده خویی چیست ؟ علل ، علائم و درمان آن

با بیمار در حال مرگ چگونه باید رفتار کرد؟

درباره اتانازی چه می دانید؟

آزار و اذیت خیابانی چیست و چگونه با آن رفتار کنیم؟

توهم فرگولی چیست؟ علل و درمان آن

فردگرایی چیست و شیوع فردگرایی در میان افراد جامعه

افسردگی غیر معمول یا آتیپیک

سندروم بیت المقدس چیست؟

آشنایی با خصوصیات زنانی که تیپ شخصیت مردانه دارند

آدم های پرتوقع چه ویژگیهایی دارند و چگونه باید با آن‌ها رفتار کرد؟

اختلال افسردگی اساسی چیست؟ دلایل و درمان آن

بیماری وسواس فکری OCD

بی اشتهایی عصبی چیست و چگونه درمان می شود؟

چگونه به شخصی بگویید که بوی بد دهان یا بدن دارند

آگورافوبیا یا ترس از فضای باز چیست؟ علل و درمان

بی‌گوشی‌هراسی (نوموفوبیا)

راههای غلبه بر افسردگی

ادیتیوولتافوبیا چیست و چگونه درمان می شود؟

افراد آب زیر کاه چه کسانی هستند؟

کربوفوبیا چیست؟ علت و درمان آن

نئوفوبیای غذایی چیست و چگونه درمان می شود؟

تراپیست کیست؟ معرفی انواع تراپی

اختلالات خلقی چیست؟ انواع اختلالات خلقی

نشخوار ذهنی چیست؟ درمان نشخوار ذهنی