آریا بانو

آخرين مطالب

پرداخت افزایش حقوق مستمری‌بگیران تامین‌اجتماعی در انتظار دستور دولت اقتصادي

  بزرگنمايي:

آریا بانو - سرپرست سازمان تأمین اجتماعی گفت: اگر بتوانیم مصوبه هیئت وزیران را بگیریم، افزایش حقوق امسال از اردیبهشت ماه پرداخت می‌شود.

به گزارش ایسنا، محمد حسن زدا در همایش تامین اجتماعی، کسب و کارهای نوین و رونق تولید، ضمن تبریک هفته کارگر افزود: هیئت مدیره، جامعه کارگری، کارفرمایی و بانک رفاه پای کار آمدند تا با هماهنگی و استفاده از خرد جمعی مشکلات زیادی را رفع کنند.
وی با بیان اینکه مجموعه، رکوردهای بزرگی را خلق کرد و اگر نبود دچار مشکلات زیادی بودیم اظهار کرد: وصول 3 هزار میلیارد تومان مازاد در بخش بیمه‌ای کار سختی بود که امکان پذیر شد. همچنین هزار میلیارد هم در بخش درمان صرفه جویی اتفاق افتاد که باعث شد تا سازمان از بحران نجات پیدا کند.
زدا با بیان اینکه در بانک رفاه نیز فشار روی همکاران ما وجود داشت، تصریح کرد: برای اولین بار در سال 97، شستا 4,000 میلیارد تومان سود به سازمان تأمین اجتماعی پرداخت کرد. همچنین در اسفندماه نیز 12 هزار و 400 میلیارد تومان پرداختی داشتیم. مجموعه این آمار نشان می‌دهد کار جهادی در سازمان تأمین اجتماعی صورت گرفته است.
وی با بیان اینکه میزان مستمری سال 98 نیز از سوی کانون پیشنهاد داده شد، ادامه داد: همه متوجه شرایط اقتصادی هستیم و به کانون پیام دادیم تا با توجه به تابع بودن بودجه سازمان و شورای عالی کار، میزان مستمری را تعیین کند اگرچه این میزان افزایش نمی‌تواند سفره‌های مردم را رنگین‌تر کند اما تلاش کردیم تا جای ممکن قدرت خرید مردم را حفظ کنیم.
سرپرست سازمان تأمین اجتماعی با بیان اینکه تلاش می‌کنیم تا اگر افراد پرداخت‌های منظمی دارند به همان میزان دریافت منظمی نیز داشته باشند، ادامه داد: به همین منظور گفتمان‌سازی را آغاز کردیم و با جلسات هم اندیشی و شنیدن انتقاد دوستان، نکات مهم و مثبتی را نیز به دست آوردیم تا بتوانیم این انتقادات را برطرف کنیم.
تشکیلات سازمان تأمین اجتماعی نیازمند بازنگری است
زدا با بیان اینکه باید در سال 98 تشکیلات سازمان تأمین اجتماعی بازنگری شود، ادامه داد: باید سازمان تأمین اجتماعی را پویا و چابک کنیم. در عین حال بودجه کشور و بودجه سازمان در سال جدید به بهترین شکل ممکن تنظیم شده است. امسال باید 50 هزار میلیارد تومان را براساس برنامه‌ای که داریم از دولت وصول کنیم، البته همان طور که می‌دانید دولت از نظر نقدینگی در سطحی نیست که این مبلغ را به شکل نقدی پرداخت کند. به همین دلیل پروژه‌هایی را تعریف کردیم تا این مبلغ به شکل غیرنقدی وصول شود.
زدا با اشاره به اینکه نظام تأمین اجتماعی بیسمارکی معتقد است که مسئله تولید را باید به کارفرمایان بسپارند و بخش تأمین اجتماعی را بر عهده سازمان متولی آن قرار دهند، توضیح داد: در ایران نیز این سیستم به همین شکل است و در حال حاضر 42 میلیون نفر تحت پوشش این سازمان قرار دارند.
به گفته وی یک میلیون و 200 هزار کارفرما و 14 میلیون بیمه شده نیز تحت پوشش این سازمان قرار دارند و بودجه تأمین اجتماعی برای امسال 122 هزار میلیارد تومان در نظر گرفته شده است.
اقدامات تامین اجتماعی در سیل
سرپرست سازمان تأمین اجتماعی با اشاره به اقدامات این سازمان همزمان با وقوع سیل در برخی از استان‌های کشور ادامه داد: از همان دقایق اول نسبت به پذیرش همه افراد سیل زده که حتی تحت پوشش این سازمان نبودند در مراکز درمانی اقدام کردیم. همچنین در منطقه پلدختر نیز همزمان با خراب شدن مرکز درمانی تأمین اجتماعی، تمام مسئولان در رده‌های شغلی مختلف از خرم‌آباد برای لایروبی این مرکز به پلدختر شتافتند به طوری که از بعدازظهر روز بعد در این مرکز پذیرش بیمار صورت گرفت. کمک‌های مردمی پرسنل نیز با وجود شرایط اقتصادی فوق‌العاده بود.
زدا با بیان اینکه این پرسنل تصمیم گرفتند تا در کنار تولید باشند، افزود: ما باید به سمت کسب و کارهای نوین قدم برداریم و قول داده‌ایم تا در سال 98 سرویس‌های غیرحضوری را افزایش دهیم.
وی با تأکید بر گسترش خدمات غیرحضوری طی امسال گفت: باید این تفکر که مردم بیایند و سرویس بگیرند را عوض کنیم و این ذهنیت را ایجاد کنیم که ما باید سرویس‌مان را به آن‌ها تقدیم کنیم.
داروهای بدن‌سازی، بیشترین هزینه بخش دارویی
مردم از دفترچه‌های کاغذی راحت می‌شوند
سرپرست سازمان تأمین اجتماعی در ادامه از برنامه امسال تأمین اجتماعی برای ارائه 200 مورد از خدمات این سازمان به شکل غیرحضوری تا پایان سال خبر داد و گفت: در حال حاضر دفترچه‌های بیمه را حذف کردیم و دفترچه از حالت یک چک سفید امضا خارج شده است؛ به طوری که اگر فردی طی یک روز از خدماتی مثل ام‌آرآی استفاده کند و کمتر از سقف تعیین شده برای انجام مجدد این کار اقدام کند، این مسئله امکان پذیر نیست.
ادامه دارد

لینک کوتاه:
https://www.aryabanoo.ir/Fa/News/153580/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

چاپ مجله اختصاصی برای یک بازی لیگ برتر!

کدام تیم بیشترین شانس فتح لیگ قهرمانان اروپا را دارد؟

ترین‌های هفته بیست و سوم لیگ برتر ایران

تمرین منچستریونایتد برای نیمه نهایی جام حذفی مقابل کاونتری

تمامی گل‌های هفته 29 لیگ برتر پرتغال

شبیه‌سازی بازی منچسترسیتی و رئال مادرید با عروسک لگو

تاریخ و روز بازی رئال تغییر کرد

ستاره بایرن جرات شوخی با رئال را نداشت

چرا مارتینس با وجود 2 اخطاره بودن، اخراج نشد؟

سردار در جذاب‌ترین بازی انتقامی فصل اروپا

واکنش جالب شبنم مقدمی به آهنگ گل پامچال

تلویزیون آخر هفته چه فیلم هایی پخش می کند؟

شایع‌ترین نشانه‌های وسواس چیست؟

نماهنگ «زندگی» با صدای محمد علیزاده

حکم قطعی محکومان پرونده «الماس مال» صادر شد

ماجرای برادر کشی با شلیک گلوله

سازمان هواپیمایی کشوری: پروازهای فرودگاه‌های کشور در حالت عادی هستند

بارش باران در مناطق جنوبی کشور رکورد زد

توقیف خودرو با بیش از 50 میلیون تومان خلافی

مرگ غم‌انگیز تازه عروس در شب عروسی

گربه علاقه‌مند به موسیقی!

صحنه ای خنده دار از دزدیدن موز توسط یک میمون!

تماشای خلیج فارس از ایستگاه فضایی

با این رسپی ماهی مخصوص بپزید

با ورزش کردن درد مفاصل را کاهش دهید

ترفند مسئولیت پذیر کردن کودکان

از روبوتاکسی تا مریخ؛ نگاهی به بدترین پیش‌بینی‌ها و وعده‌های ایلان ماسک در 15 سال اخیر

«سربلند میدان» برای سومین بار به بازار نشر آمد

پشیمانی گوندوگان؛ ستاره بارسا دنبال عذرخواهی!

پیولی: رم باکیفیت‌تر از میلان بود!

شکست نماینده هاکی ایران در کاپ آزاد ترکمنستان

همیلتون: تا سال‌ها در فرمول یک می‌مانم

نصرتی به دنبال فرمول طلایی اوسمار

اولیایی: 33 سال است که به دنبال خصوصی‌سازی پرسپولیس و استقلال هستند!

بلانکو تنها گلزن استقلال در سال 1403

ریوالدو اسطوره برزیلی پیشین بارسلونا 52 ساله شد

بررسی اتفاقات مهم فوتسال جام ملت‌ها

ماشینش «گاوکنترل» داره!

افشاگری عجیب امیرعلی نبویان از تقلب در بازی پدرخوانده و شب های مافیا

برای خوب شدن سرفه آنتی بیوتیک بخوریم؟

جزئیاتی از زلزله بامداد امروز در خراسان رضوی

سامانه بارشی جدید در راه ایران؛ دوسوم کشور شاهد باران خواهد بود

آخرین وضعیت ترافیکی جاده‌های کشور

اگر ترمز خودرو برید این گونه متوقفش کنید

هیچوقت کیف، موبایل و لوازم با ارزش را داخل ماشین نذارید!

نمایی زیبا از نخلستان‌های قصر شیرین

تصویر روز ناسا؛ روبه‌روی NGC 1232

«رئالیست‌ها» وارد بازار نشر شدند

نامزدهای کسب عنوان بهترین گل هفته لیگ اروپا

معرفی برترین‌های مسابقات آزاد اسکیت سرعت مردان