آریا بانو

آخرين مطالب

بسته اخبار اجتماعی ایسنا در روز سه‌شنبه

جزئیات افزایش قیمت آب در تهران / مرگ 3 تن در حادثه آزادراه تهران شمال اجتماعي

  بزرگنمايي:

آریا بانو - "ساختمان جدید پلاسکو تا 1400 به بهره‌برداری می‌رسد، آخر هفته‌ بارانی در پنج استان کشور، ثبت اطلاعات پزشکی و تایید توانایی جسمی 56 هزار زائر حج 98، برای کودکان سیل‌زده «اسباب بازی» و «مداد رنگی» بفرستید، ایجاد مرکز نگهداری از معتادان دارای بیماری‌های خاص و زخم باز، علت شکایت پلیس از شهرداری و اتباع خارجی مانند اتباع ایرانی در سیل اخیر امدادرسانی شدند" از مهم‌ترین خبرهای اداره اجتماعی ایسنا در روز سه‌شنبه هستند.

به گزارش ایسنا، در ادامه به برخی از مهم‌ترین اخبار اجتماعی ایسنا اشاره شده که با کلیک روی تیتر هر یک از آنها، متن کامل خبر در دسترس خواهد بود:
استاندار تهران:
ساختمان جدید پلاسکو تا 1400 به بهره‌برداری میرسد
استاندار تهران امروز به همراه رئیس بنیاد مستضعفان از عملیات اجرایی ساختمان جدید پلاسکو بازدید کردند.
محسنی ‌بندپی استاندار تهران در حاشیه این بازدید در سخنانی گفت: در حال‌ حاضر آنچه که لازم بود تا شروع کار پروژه‌ انجام شود، محقق شده است و در دو ضلع شرقی و غربی این ساختمان با بکارگیری 800 تن آهن آلات و بتن استحکام لازم برای بنای باقی‌ مانده انجام شده است تا ساخت ساختمان جدید "پلاسکو" آغاز شود.
تایید فوت سه تن در حادثه آزادراه تهران شمال/ سوختگی 60 تا 100 درصدی 5 تن
سخنگوی سازمان اورژانس کشور از فوت سه نفر در حادثه ریزش تونل در کارگاه آزادراه تهران-شمال خبر داد.
مجتبی خالدی در این باره اظهار کرد: 11 نفر متاثر از این حادثه بودند که سه نفر تا این لحظه در این حادثه خود را از دست داده‌اند. پنج نفر دیگر نیز به مراکز درمانی منتقل شدند که دارای سوختگی بین 60 تا 100 درصد بودند.
ارسال آیین‌نامه جدید استخدام نهضتی و حق‌التدریسی‌ها به دولت تا هفته آتی
علی الهیار ترکمن، معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش از نهایی شدن آیین نامه جذب و استخدام معلمان حق التدریس، نیروهای نهضتی و پیش دبستانی و ارسال آن به دولت تا هفته آینده خبر داد.
معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش درباره مشمولان استخدام طبق این قانون گفت: کاملا در متن قانون مشخص است که مشمولان، برخی حق التدریسی‌های سال‌های قبل و آموزش دهندگان نهضت سوادآموزی‌اند که به صورت مستمر کار کرده‌اند؛ همچنین شامل مربیان پیش دبستانی و برخی نیروهای خرید خدماتی که سال‌های قبل با شرکت های آموزشی همکاری کرده اند نیز هست. در آیین نامه جزئیات مشخص است و مفاد اجرایی قانون در آیین نامه آمده است.
آخر هفته‌ بارانی در پنج استان کشور
احد وظیفه، مدیر کل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی از برقراری جو پایدار در بیشتر مناطق کشور طی روز آینده خبر داد و گفت: پنجشنبه (12 اردیبهشت) در بخش‌هایی از استان‌های مازندران، گیلان، تهران، البرز و قزوین بارش پراکنده باران با احتمال رعد و برق و وزش باد پیش‌بینی می‌شود.
ثبت اطلاعات پزشکی و تایید توانایی جسمی 56 هزار زائر حج 98
رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت هلال‌احمر از انجام معاینات، ثبت اطلاعات پزشکی و تایید استطاعت جسمی 56 هزار متقاضی اعزام به حج 98 تا کنون، خبرداد.
دکتر محمدتقی حلی‌ساز در گردهمایی نمایندگان استانی مرکز پزشکی حج و زیارت با تاکید بر اینکه برای حج امسال از نظر زمان‌بندی از هر سال جلوتر هستیم و انتخاب پزشکان سریعتر انجام شده است، گفت: معاینات مدیران کاروان‌ها به سرعت انجام شد و پس از انتخاب پزشکان، هم اکنون جمع نسبی خوبی از پزشکان در اختیار داریم.
ماجرای ساخت سد «لاسک» و دفاع محیط زیست
در پی اعتراض جمعی از فعالان محیط زیست به شروع ساخت سد «لاسک» در گیلان، معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست با تاکید بر اینکه این سد با هدف تامین نیاز شرب مردم منطقه احداث می‌شود، تاثیرات این سد را روی تالاب انزلی تشریح کرد.
مسعود تجریشی با بیان اینکه از سالیان قبل برای ساخت سه سد در مازندران و گیلان درخواست‌هایی مطرح شده است، در مورد تعیین تکلیف این درخواست‌ها توسط سازمان حفاظت محیط زیست تصریح کرد: در این میان تشخیص داده شد که تنها سد لاسک کمترین عوارض زیست‌محیطی را دارد. به همین علت با ساخت سایر سدها موافقت نکردیم چون بعد از بررسی‌ها به این نتیجه رسیدیم که می‌توانیم با سازه‌های دیگر از جمله کانال، آب شرب مورد نیاز را تامین کرد و نیازی به ساخت سد نیست اما برای سد لاسک هیچ جایگزینی وجود ندارد.
برای کودکان سیل‌زده «اسباب بازی» و «مداد رنگی» بفرستید
سید منتظر شبر ، سرپرست دفتر امور کودکان و نوجوانان سازمان بهزیستی کشور از خیران خواست تا برای حمایت از کودکان مناطق سیل‌زده به نیازهای روحی آنها توجه کرده و برخی اقلام مانند مدادرنگی و اسباب بازی برای آنها ارسال کنند.
به گفته وی در حال حاضر حدود 30 مهد در اردوگاه‌های اسکان سیل زدگان مشغول فعالیت هستند و اگرچه در مقطعی تعداد مهدهای سیار بیشتر بود، اما با توجه به کاهش سطح آب رودهای دز و کرخه و جمع شدن تعدادی از اردوگاه‌ها، تعدادی از این مهدهای کودک نیز جمع آوری شدند.
نسخ‌ چه پزشکانی امسال "الکترونیک" می‌شود؟
دکتر حنان حاجی محمودی، مدیرکل دفتر خدمات تخصصی سازمان بیمه سلامت از ورود طرح نسخه نویسی الکترونیک به مرحله اجرایی خبر داد و گفت: در سال جاری درصدد تکمیل این برنامه برای بیمه شدگان مشمول نظام ارجاع هستیم، به خصوص در استان‌های فارس و مازندران که پزشک خانواده در آن مستقر شده و بیمه‌شدگان روستایی که از مراکز بهداشتی درمانی به سطوح بالاتر ارجاع می‌شوند.
مدیر کل دفتر خدمات تخصصی بیمه سلامت، طرح نسخه نویسی الکترونیک را در راستای مدیریت اطلاعات نظام سلامت دانست و افزود: با شروع و ادامه این طرح یک بانک اطلاعاتی به وجود می‌آید که می‌توان علاوه بر رعایت کلیه قوانین و جلوگیری از تخلفات، شاهد بهبود وضعیت درمانی و دارویی بیمار، اطلاع رسانی به بیمه شده و پزشک معالج و شفافیت مالی در انجام تمام خدمات به صورت آنلاین باشیم.
دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر خبر داد
ایجاد مرکز نگهداری از معتادان دارای بیماریهای خاص و زخم باز
اسکندر مومنی، دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر از ایجاد مرکز نگهداری از معتادان دارای بیماریهای خاص و زخم باز با همکاری وزارت بهداشت خبر داد.
مومنی درباره سرانجام تامین محل‌هایی برای نگهداری از معتادان متجاهر دارای بیماری‌های واگیردار و زخم باز نیز، یادآور شد: در این خصوص با وزیر بهداشت مذاکراتی داشته‌ایم و موافقت‌های اولیه نیز صورت گرفته است که یا یکی از بیمارستانها به این کار اختصاص داده شود و یا این که یک مرکز برای نگهداری از این افراد در نظر گرفته شود که فکر می‌کنم امسال اجرایی شود.
نوجوانان بیشترین گروه در معرض خطر "آسم"
دکتر مهدی نجمی، رییس اداره بیماری‌های مزمن تنفسی وزارت بهداشت ضمن اشاره به عوامل خطر بروز آسم، نوجوانان را بیشترین گروه در معرض خطر این بیماری خواند.
نجمی ادامه داد: یکی از مهم‌ترین اقدامات نیز بحث نظام مراقبت سلامت است تا اگر بیماری تشخیص داده شد، روند درمان نیمه کاره رها نشود و روند درمان کنترل شده پیش رود. برای استحکام این طرح در 4 شهرستان برای جمعیت بالای 20 سال برنامه ایراپن اجرا شد که با شروع سال 98 مقدمات اجرای این برنامه در 9 دانشگاه علوم پزشکی محقق شده است.
رئیس شورای شهر تهران تشریح کرد
علت شکایت پلیس از شهرداری/ جزئیات افزایش قیمت آب در تهران
محسن هاشمی، رئیس شورای شهر تهران از انتظار برای اعلام رأی نهایی دیوان عدالت اداری در خصوص اخذ عوارض از محدوده زوج و فرد در پی شکایت پلیس خبر داد.
وی در مورد سرانجام شکایت پلیس از شهرداری گفت: در جلسه هم اندیشی یک شنبه این موضوع در حضور شهردار تهران بررسی شد و تفاوت نگاه‌هایی میان شورا، شهرداری و پلیس وجود دارد و در حال حاضر امسال طرح زوج و فرد تغییر کرده و به عنوان محدوده کاهش آلودگی هوا شناخته می‌شود و شکایت پلیس به دیوان عدالت اداری نیز وصول شده و قرار است همه نظراتمان را به دیوان عدالت اداری بفرستیم تا ابعاد مختلف این تصمیم گیری مشخص شود و منتظر هستیم.
اتباع خارجی مانند اتباع ایرانی در سیل اخیر امدادرسانی شدند
مهدی محمودی، مدیر کل امور اتباع خارجی و مهاجرین وزارت کشور با اشاره به اینکه در سیل اخیرکشور تفاوتی در امدادرسانی به اتباع خارجی و ایرانی وجود نداشت،گفت: اتباع خارجی که براثر سیل آسیب دیدند مانند اتباع ایرانی امدادرسانی شدند و سازمان‌های تخصصی فعال در این حوزه که با وزارت کشور همکاری می‌کنند را مسئول رسیدگی ویژه به مشکلات آنان کردیم.
به گزارش ایسنا، پربازدیدترین اخبار اداره اجتماعی در 24 ساعت گذشته به شرح زیر است:
ریزش تونل در کارگاه آزادراه تهران- شمال/ 3 کشته و 5 مصدوم دچار سوختگی / حال 2 تن وخیم است
پیش‌بینی زمان مرگ با حس بویایی
زمان آغاز ثبت نام «وام ازدواج» فرزندان بازنشستگان کشوری اعلام شد
بازگشت برف و باران به محورهای مواصلاتی
تایید فوت سه تن در حادثه آزادراه تهران شمال/ سوختگی 60 تا 100 درصدی 5 تن
انتهای پیام

لینک کوتاه:
https://www.aryabanoo.ir/Fa/News/154035/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

برای خوب شدن سرفه آنتی‌بیوتیک بخوریم؟

کمالوند: بعد از بازی تراکتور حرف های مهمی دارم

خلاصه بازی وستهم 1 - بایرلورکوزن 1

برتری رئال مادرید مقابل منچسترسیتی در ضربات پنالتی به روایت کارتون

خنده های یورگن کلوپ در لحظات پایانی بازی آتالانتا و لیورپول و حذف از لیگ اروپا

سیو برتر هفته 29 لیگ برتر پرتغال 2023/24

جراحت سنگین داور، بازداشت و حکم جلب؛ فرجام تلخ کشتی نونهالان

آاس رم (3) 2-1 (1) میلان؛ شیطان در جهنم المپیکو سوخت

خلاصه بازی آاس رم 2 - آث میلان 1

نماشی دیگر از گلر دیوانه با دو کارت زرد!

آخرین بازی اروپایی کلوپ و لیورپول

لورکوزن ادامه می‌دهد؛ نیمه نهایی و رکورد

واکنش آتالانتا به صعود تاریخی

خاطره تیری آنری از بهترین گلی که لیونل مسی به ثمر رسانده است

وقتی آنتونیو رودیگر جهت ضربه پنالتی متئو کواچیچ را به آندری لونین نشان می‌دهد!

گل اول میلان توسط گابیا در دقیقه 85

خلاصه بازی آتالانتا 0 - لیورپول 1

محمد عباس‌زاده دوباره در نقش رهبر نساجی

24 هفته صبر و یک تغییر تیم برای گلزنی!

شروع قوی رم؛ میلان آچمز شد!

دو مصدوم و یک اخراجی، امیدواری میلان به کامبک

پیروزی یوزهای ایرانی در گام نخست آسیا

عملکرد تیم ملی فوتسال ایران مقابل افغانستان از زبان رعدی

جریمه 10 درصدی پس از باخت به پرسپولیس

استفاده حداکثری از غیبت تورس و زنده‌روح

سیو تک دست دیدنی آلیسون در دیدار برابر آتالانتا

گل دوم آاس رم به میلان با ضربه تماشایی دیبالا

واکنش اوسمار به تحریم کنفرانسش در آبادان

صلاح امید را به لیورپول برگرداند

سنگ تمام مردم آبادان برای گلزن پرسپولیس

گل اول وستهم توسط آنتونیو در دقیقه 12

ویدئویی که سایت رهبری برای مدال آوران تیم ملی کشتی آزاد و فرنگی منتشر کرد

اخراج چلیک و ده نفره شدن آاس رم مقابل میلان

آهنگ بی نظیر The magus اثری از یانی

آیفون‌های سرقت شده سر از چین درآوردند!

عملیات انتقال بیمار 300 کیلویی به بیمارستان مسکو!

تلاوت دلنشین سوره قیامت با صدای استاد عبدالباسط

ماکارونی رو فقط با این دستور ویژه بپزید

یک توصیه برای کاهش تاثیر استرس بر قلب

برای مادربزرگتان سجاده جیبی بدوزید

ساخت گلدانی خوش آب و رنگ به شکل توت فرنگی

زومی حیرت آور درون صورت فلکی اوریون

زیبایی شناسی معشوق در شعر فارسی

جنجال در لیگ کنفرانس؛ مربیان معروف درگیر شدند

نصرتی: دوست داریم سهمیه آسیا بگیریم

تحریم نشست خبری اوسمار ویرا توسط خبرنگاران

نجات مهم در کامبک بزرگ آبی‌ها

گل مارادونایی لیونل مسی به ختافه

ژوزه مورینیو: من محمد صلاح را برای چلسی خریدم!

نظر تیری آنری در مورد انتقادات ژاوی از داور دیدار بارسلونا و پاری سن ژرمن