آریا بانو

آخرين مطالب

چند حوله صورت باید در خانه داشته باشیم و چگونه آن‌ها را بشوییم؟ اجتماعي

  بزرگنمايي:

آریا بانو -
چند حوله صورت باید در خانه داشته باشیم و چگونه آن‌ها را بشوییم؟
١٥٨
٠
مگ بن / پوست صورت ما، عضو . حساس و مهمی از بدن‌مان به حساب می‌آید، به همین دلیل توجه، رسیدگی و مراقبت از آن نیز امری مهم و حیاتی است. حوله صورت که هر روز با آن پوست صورت‌‌مان را تمیز یا خشک می‌کنیم، باید ویژگی‌های مشخصی داشته باشد تا به پوست صورت ما آسیب نرساند، محافظ سلامت ما باشد و از گسترش آسیب‌دیدگی‌هایی همچون آکنه‌ها و جوش‌های میکروبی، زخم‌ها و اسکارها و حتی چین و چروک‌های ناشی از افزایش سن یا خشکی پوست جلوگیری کند.
همان‌طور که همه ما می‌دانیم؛ اولین و مهم‌ترین قدم برای محافظت از پوست صورت، نوشیدن روزانه 8 لیوان آب است. این کار باعث هیدراته شدن پوست می‌شود و از بروز آکنه‌های بیشتر، افزایش چین و چروک‌ها، پف صورت و خشکی پوست جلوگیری می‌کند. پس در قدم اول نباید فراموش کنیم که مهم‌ترین عامل زیبایی پوست صورت‌مان نوشیدن آب زیاد است.
حالا می‌توانیم به سراغ عوامل دیگری مانند حوله‌ها و پارچه‌هایی که با هر روز بارها و بارها با پوست صورت در تماس قرار می‌گیرند. اول از همه باید بدانیم که چند عدد از حوله‌های صورت خانگی را برای استفاده روزانه در منزل نیاز داریم و بهتر است؛ به سراغ خرید کدام جنس حوله برویم. پس از آن می‌توانیم درباره چگونگی خشک کردن صورت با حوله‌های‌مان، عمر مفید هر یک از آن‌ها و روش درست شستشو و ضدعفونی کردن حوله صورت با یکدیگر صحبت کنیم.
برای محافظت از پوست، چند حوله صورت باید داشته باشیم؟
اگر تا به حال به این موضوع فکر نکرده‌اید و فراموش کرده‌اید که چه تعداد حوله برای خشک کردن صورت در خانه شما وجود دارد، پس از یک موضوع بسیار مهم غافل بوده‌اید. هر یک از ما باید در خانه خود، به ازای هر نفر، حداقل 7 حوله‌ صورت داشته باشیم و این به تعداد روزهای هفته است.
تحقیقات نشان می‌دهد که وقتی در خانه هستید، هر حوله صورت تنها برای یک روز بهداشتی است و پس از آن میکروب‌ها را به خود جذب کرده است. پس اگر با حوله‌ای که در یک روز چند بار صورت خود را پاک کرده‌ایم، روز بعد نیز صورت خود را خشک کنیم، میکروب‌ها را در سطح پوست خود منتشر کرده‌ایم.
اما نباید فراموش کنیم که ممکن است خانم‌ها به تعداد بیشتری حوله صورت در روز نیز نیاز داشته باشند. بعضی از خانم‌ها هر روز میکاپ می‌کنند و همین داستان باعث می‌شود که پس از شستن و خشک کردن صورتشان، مقدار کمی از اجزای میکاپ بر روی حوله کشیده شود و اگر با این حوله دوباره صورت خود را خشک کنند، مطمئنا شاهد بروز آکنه و جوش روی صورت خود خواهند شد. به این ترتیب، حوله کثیف حتما باید تعویض و یک حوله تمیز با آن جایگزین شود. پس اگر پوست خود را دوست داریم، باید از حوله‌های تمیز استفاده کنیم.
بهترین جنس و نوع حوله های مناسب برای پوست کدام است؟
کارشناسان بهداشت و حتی پزشکان پوست عقیده دارند، که بهترین جنس حوله برای خشک کردن و پاک کردن پوست صورت، حوله‌های پنبه‌ای ارگانیک است. این حوله‌ها بسیار لطیف هستند و علاوه بر اینکه با پوست‌های حساس سازگاری دارند، آسیبی برای محیط زیست نیز ندارند.
باید دقت کنیم، که حوله‌های پنبه‌ای دو نوع هستند، یک نمونه حوله پنبه‌ای ساده که در ترکیب نخ خود دارای مقداری ابریشم هستند و یک نوع پنبه‌ای ارگانیک که به طور کامل از نخ‌های پنبه‌ای بافته شده‌اند. نوع پنبه‌ای ارگانیک حوله‌ها محبوب‌ترین نوع در دنیا هستند. حوله‌های پنبه‌ای ارگانیک حتی برای پوست لطیف نوزادان نیز قابل استفاده هستند. البته قیمت حوله پنبه‌ای ارگانیک از حوله پنبه‌ای ساده کمی گران‌تر است. اما ارزش آن برای سلامتی پوست‌مان بسیار بالاتر می‌باشد.
نوع دیگری از حوله‌ها نیز در بازار موجود است، که یک پارچه نخی مخصوص پاک کردن و خشک کردن صورت است. این پارچه‌ها نم‌گیری بالایی دارد و فقط به منظور استفاده برای پوست صورت تولید می‌شوند. پارچه‌های نخی مخصوص صورت، در بسته‌بندی‌های چندتایی قابل خریدن هستند و به دلیل لطافت بی‌نظیرشان کمترین آسیب را در هنگام خشک کردن به حساس‌ترین پوست‌ها وارد می‌کنند. البته این پارچه‌های مخصوص را وقتی به عنوان حوله صورت مورد استفاده قرار می‌دهند، هر روز یکی از آن‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد و پس از یک روز استفاده باید شسته شود.
بررسی‌ها نشان می‌دهد که حوله و پارچه سفید،‌ بهترین نوع حوله برای خشک کردن صورت است. رنگ‌های مختلف، ممکن است کثیفی و آلودگی‌های باقی مانده روی حوله را از چشم ما دور نگه دارند و همین موضوع باعث تکثیر باکتری‌ها و میکروب‌ها در پوست ما شود. پس بهتر است در بازار به دنبال حوله‌ صورت سفید از جنس پنبه ارگانیک باشیم.
چگونه حوله و دستمال صورت را شستشو دهیم؟
دستمال‌های کتان مخصوص خشک کردن صورت را باید مانند لباس‌های نوزادان شستشو دهیم و آن‌ها را جدا از سایر پوشاک در ماشین لباس‌شویی بیندازیم. این دستمال‌ها بهتر است در برنامه «لباس‌های حساس» که اغلب ماشین‌های لباس‌شویی امروزی آن را در بین برنامه‌های خود دارند شسته شود تا به طور کامل عاری از میکروب و باکتری گردد.
حوله‌های پنبه‌ای را بهتر است با درجه بالای آب، معمولا بین 60 تا 80 درجه شستشو دهیم تا به طور کامل ضدعفونی شوند. همچنین اگر قرار است از نرم‌کننده برای شستشوی حوله‌ها استفاده کنیم، باید حواسمان به نوع آن باشد، زیرا بعضی نرم‌کننده‌ها به پارچه‌های پنبه‌ای آسیب می‌رسانند. همچنین باید به مواد شوینده‌ای که برای حوله صورت های سفید استفاده می‌کنیم، دقت کنیم؛ چرا که پارچه ها و حوله های سفید مواد شوینده مخصوص خود را دارند و برای جلوگیری از آسیب رسیدن به بافت حوله سفید باید از آن‌ها استفاده کنیم.
پس از شستشوی حوله‌ها برای بهتر ضدعفونی شدن آن‌ها می‌توانیم از خشک‌کن ماشین لباس‌شویی استفاده کنیم. اگر از خشک کن استفاده می‌کنیم، بهتر است درجه حرارت آن بالا باشد تا حوله ما حسابی ضدعفونی شود. البته برای خشک کردن می‌توانیم آن‌ها را در مقابل نور آفتاب نیز پهن کنیم. زیرا نور آفتاب مستقیم باعث کشته شدن باکتری‌ها می‌شود.
در اینجا باید یادآوری کنیم که پیش از شستشوی هر پارچه یا لباسی، بهتر است به راهنمای شستشوی آن مراجعه کنیم. زیرا بعضی پارچه‌ها و حوله‌ها با شرایط خاصی بافته و تولید شده‌اند و شستشوی آن‌ها نیازمند رعایت موارد مشخصی است. حتی ممکن است بعضی از انواع حوله صورت را نتوانیم در ماشین لباس‌شویی شستشو دهیم، که در این صورت باید برای شستن آن‌ها با دست اقدام کنیم.

لینک کوتاه:
https://www.aryabanoo.ir/Fa/News/154143/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

جریمه 10 درصدی پس از باخت به پرسپولیس

استفاده حداکثری از غیبت تورس و زنده‌روح

سیو تک دست دیدنی آلیسون در دیدار برابر آتالانتا

گل دوم آاس رم به میلان با ضربه تماشایی دیبالا

واکنش اوسمار به تحریم کنفرانسش در آبادان

صلاح امید را به لیورپول برگرداند

سنگ تمام مردم آبادان برای گلزن پرسپولیس

گل اول وستهم توسط آنتونیو در دقیقه 12

ویدئویی که سایت رهبری برای مدال آوران تیم ملی کشتی آزاد و فرنگی منتشر کرد

اخراج چلیک و ده نفره شدن آاس رم مقابل میلان

آهنگ بی نظیر The magus اثری از یانی

آیفون‌های سرقت شده سر از چین درآوردند!

عملیات انتقال بیمار 300 کیلویی به بیمارستان مسکو!

تلاوت دلنشین سوره قیامت با صدای استاد عبدالباسط

ماکارونی رو فقط با این دستور ویژه بپزید

یک توصیه برای کاهش تاثیر استرس بر قلب

برای مادربزرگتان سجاده جیبی بدوزید

ساخت گلدانی خوش آب و رنگ به شکل توت فرنگی

زومی حیرت آور درون صورت فلکی اوریون

زیبایی شناسی معشوق در شعر فارسی

جنجال در لیگ کنفرانس؛ مربیان معروف درگیر شدند

نصرتی: دوست داریم سهمیه آسیا بگیریم

تحریم نشست خبری اوسمار ویرا توسط خبرنگاران

نجات مهم در کامبک بزرگ آبی‌ها

گل مارادونایی لیونل مسی به ختافه

ژوزه مورینیو: من محمد صلاح را برای چلسی خریدم!

نظر تیری آنری در مورد انتقادات ژاوی از داور دیدار بارسلونا و پاری سن ژرمن

حیرت زدگی تیری آنری از تکل کانسلو روی دمبله در دیدار بارسلونا و پاری سن ژرمن

گل اول لیورپول به آتالانتا توسط محمد صلاح

گل اول آاس رم به میلان توسط مانچینی

پشت پرده فروش 1200 میلیارد تومانی سینمای ایران!

فصل جدید «زخم کاری» چه زمانی پخش می شود؟

علاقه شدید «لیلا حاتمی» به سبک فیلمسازی پدرش

معرفی 5 فیلم هندی برتر 2024

اجرای خصوصی تصنیف «جام مدهوشی» از علی اصغر شاه زیدی

سقوط کامیون نفت‌کش در آب‌نمای کنخ مسیر بندر خمیر

وزیر ارتباطات: تا پایان سال 50 درصد به سرعت اینترنت افزوده می شود

سخنگوی وزارت آموزش و پرورش: رتبه‌بندی 100 هزار معلم اصلاح شد

گیر افتادن گربه‌ای در سیل دبی

نماهنگ حماسی «الله اکبر» با صدای محمود کریمی

اوضاع فرودگاه کیش و دبی یک روز پس از باراش شدید باران

نماهنگ «تنبیه متجاوز»

املت قارچ ایرانی را مثل کافه ها بپزید

اقدامات لازم در زمان افت قند خون بیماران دیابتی

با بزرگترین ستاره شناخته شده آشنا شوید

همدلی های دلنشین دکتر شکوری

پورموسوی: ریسک کردیم و جواب گرفتیم

معرفی دفاع راست ایده‌آل؛ یاشوا کیمیش

توخل به پپ رسید؛ هدف بعدی مورینیو است

مربی موفق ایرانی در لیگ عراق لژیونر شد