آریا بانو

آخرين مطالب

راهکارهایی برای جلوگیری از ایجاد چین و چروک پزشکي

  بزرگنمايي:

آریا بانو -
راهکارهایی برای جلوگیری از ایجاد چین و چروک
٣٨٧
٠
باشگاه خبرنگاران / دارا بودن پوست زیبا و بدون چین و چروک یا لک برای عده زیادی از مردم در عصر جدید یکی از چالش‌های جدی در زندگی است؛ همزمان با افزایش سن، چین و چروک‌ها برسطح پوست نمایان می‌شوند و این برای عده زیادی از افراد به ویژه بانوان ناراحت کننده است.
بیشتر افراد تنها به پوست صورت خود اهمیت می‌دهند و از رسیدگی به پوست کل بدن خود به ویژه گردن و اطراف چشم غافل می‌شوند.
چین و چروک در اطراف چشم می‌تواند سن افراد را بسیار بالا ببرد و بر زیبایی چهره تاثیر بگذارد، برای داشتن چشمانی زیبا و پوستی بدون چین و چروک رعایت راهکار‌هایی می‌تواند اثربخش باشد.
پوست اطراف چشم انسان به طور کلی بسیار نازک و ظریف است، این به دلیل وجود ماهیچه‌های بسیار در آن نواحی و ایجاد قدرت ابراز احساس‌های مختلف به وسیله صورت انسان است.
چین و چروک صورت در کمین چه کسانی است؟
افراد زودرنج و احساساتی که به سرعت گریه می‌کنند، افراد بد اخلاق، افرادی که به میزان زیاد به آرایش چشم می‌پردازند، افرادی که از مژه مصنوعی یا کاشت استفاده می‌کنند و افرادی که عینک طبی مورد استفاده قرار می‌دهند درمعرض بروز چین و چروک زودرس قرار دارند.
افزون بر عامل‌های فیزیکی، مواردی، چون وراثت، قرارگرفتن در معرض نور آفتاب بدون استفاده از عینک آفتابی، افزایش سن، رژیم خوراکی نامناسب، مصرف مواد دخانی، چون سیگار و مواردی از این دست در ایجاد چین و چروک‌های پوستی در اطراف چشم‌ها اثرگذار است.
مصرف سیگار یکی از اصلی‌ترین دلایل ایجاد چین و چروک درصورت مردان و زنان است، حرارت ناشی از دود سیگار سبب آسیب شدید کلاژن و الاستین پوستی می‌شود، همچنین عروق خونی موجود در صورت در اثرمصرف سیگار از بین می‌روند و پوست آسیب می‌بیند.
داشتن عادت‌هایی مثل لبخند زدن، اخم کردن و به طور کلی وارد آوردن فشاربه صورت می‌تواند سبب ایجاد خطوط در چهره در اطراف لب‌ها، وسط پیشانی و اطراف چشم‌ها شود.
حتی داشتن عادت‌های اشتباه در زمان خواب مانند خوابیدن به یک پهلو یا خواب برروی شکم می‌تواند با ایجاد فشار برروی پوست سبب ایجاد چین و چروک پوستی شود.
حساسیت عامل ایجاد چین و چروک پوستی
گاهی اوقات ابتلا به برخی حساسیت‌ها، چون حساسیت پوستی، خوراک یا حتی تنفسی هم می‌تواند با اثرگذاشتن بر پوست صورت، کناره چشم‌ها و حتی خود چشم سبب التهاب و ایجاد چین و چروک شود، در صورت ابتلا به حساسیت با مراجعه به پزشک آن را شناسایی و راهکار‌های درمانی مورد نیاز را استفاده کنید.
برخی افراد زمانی که بسیار خسته هستند یا در اثر آرایش زیاد چشم آن‌ها تحریک شده است، شروع به ماساژ پرفشار پلک و پوست اطراف چشم‌ها می‌کنند که سبب ایجاد چین و چروک می‌شود. ماساژ پلک باید به آرامی و با حرکت‌های دورانی انجام شود تا پوست آسیب نبیند.
با مراجعه به پزشک ازسن 25 سالگی می‌توانید از کرم و محصول‌های ملایم ضد چین و چروک پوست صورت مخصوص اطراف چشم استفاده کنید. پیش از استفاده حتماً محصول پوستی را ابتدا آزمایش کنید و در صورت نداشتن حساسیت از آن برای رفع مشکل چین و چروک پوستی استفاده کنید.
بهترین زمان برای استفاده از محصول‌های درمانی پوستی، شب هاست، زیرا سلول‌های پوستی به ترمیم آسیب دیدگی‌ها در طول روز می‌پردازند و اثرگذاری محصول‌های درمانی بیشتر خواهد بود.
به میزان زیاد از محصول‌های آرایشی برای چشم‌ها استفاده نکنید و حتماً شب‌ها پیش از خواب آرایش خود را به طور کامل با استفاده از پاک کننده‌های ملایم و بهداشتی پاک کنید.
در زمان خروج از خانه حتی در فصل‌های سرد سال از عینک آفتابی و کلاه استفاده نکنید تا چشم‌ها برای محافظت از خود پوست اطرافشان را تحت تاثیر قرار ندهند.
در کنار تمامی موارد گفته شده دارا بودن رژیم خوراکی سالم شامل انواع میوه و سبزیجات به ویژه آن‌هایی که حاوی کاروتنوئید و ویتامین A هستند، مواد لبنی، غلات و حبوبات می‌تواند سبب سلامت قدرت بینایی و حفظ استحکام و قدرت ارتجاعی پوست صورت و ترمیم سریع آسیب دیدگی‌ها شود.
افرادی که دارای چین و چروک فراوان در اطراف چشمان خود هستند به ویژه سالمندان می‌توانند با مراجعه به پزشک راهکار‌های درمانی متناسب با وضعیت سلامت خود را دریافت کنند.
ازجمله روش‌های درمانی، لایه برداری پوست اطراف چشم، استفاده از پُرکننده‌ها برای رفع خطوط و چین و چروک‌های پوست، روش‌های تهاجمی، چون میکرودرم ابرژن برای لایه برداری فیزیکی از پوست و وادار کردن سلول‌های پوستی به کلاژن سازی، درمان با لیزر برای جوان سازی پوست، تزریق بوتاکس و سایر روش‌ها را می‌توان نام برد
بروز چین و چروک در اطراف چشم همزمان با افزایش سن امری طبیعی است، اما می‌توان با خود مراقبتی از میزان و شدت چین و چروک‌ها کاست و حتی در سالمندی چهره‌ای زیبا و شاداب داشت.

لینک کوتاه:
https://www.aryabanoo.ir/Fa/News/154349/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

چاپ مجله اختصاصی برای یک بازی لیگ برتر!

کدام تیم بیشترین شانس فتح لیگ قهرمانان اروپا را دارد؟

ترین‌های هفته بیست و سوم لیگ برتر ایران

تمرین منچستریونایتد برای نیمه نهایی جام حذفی مقابل کاونتری

تمامی گل‌های هفته 29 لیگ برتر پرتغال

شبیه‌سازی بازی منچسترسیتی و رئال مادرید با عروسک لگو

تاریخ و روز بازی رئال تغییر کرد

ستاره بایرن جرات شوخی با رئال را نداشت

چرا مارتینس با وجود 2 اخطاره بودن، اخراج نشد؟

سردار در جذاب‌ترین بازی انتقامی فصل اروپا

واکنش جالب شبنم مقدمی به آهنگ گل پامچال

تلویزیون آخر هفته چه فیلم هایی پخش می کند؟

شایع‌ترین نشانه‌های وسواس چیست؟

نماهنگ «زندگی» با صدای محمد علیزاده

حکم قطعی محکومان پرونده «الماس مال» صادر شد

ماجرای برادر کشی با شلیک گلوله

سازمان هواپیمایی کشوری: پروازهای فرودگاه‌های کشور در حالت عادی هستند

بارش باران در مناطق جنوبی کشور رکورد زد

توقیف خودرو با بیش از 50 میلیون تومان خلافی

مرگ غم‌انگیز تازه عروس در شب عروسی

گربه علاقه‌مند به موسیقی!

صحنه ای خنده دار از دزدیدن موز توسط یک میمون!

تماشای خلیج فارس از ایستگاه فضایی

با این رسپی ماهی مخصوص بپزید

با ورزش کردن درد مفاصل را کاهش دهید

ترفند مسئولیت پذیر کردن کودکان

از روبوتاکسی تا مریخ؛ نگاهی به بدترین پیش‌بینی‌ها و وعده‌های ایلان ماسک در 15 سال اخیر

«سربلند میدان» برای سومین بار به بازار نشر آمد

پشیمانی گوندوگان؛ ستاره بارسا دنبال عذرخواهی!

پیولی: رم باکیفیت‌تر از میلان بود!

شکست نماینده هاکی ایران در کاپ آزاد ترکمنستان

همیلتون: تا سال‌ها در فرمول یک می‌مانم

نصرتی به دنبال فرمول طلایی اوسمار

اولیایی: 33 سال است که به دنبال خصوصی‌سازی پرسپولیس و استقلال هستند!

بلانکو تنها گلزن استقلال در سال 1403

ریوالدو اسطوره برزیلی پیشین بارسلونا 52 ساله شد

بررسی اتفاقات مهم فوتسال جام ملت‌ها

ماشینش «گاوکنترل» داره!

افشاگری عجیب امیرعلی نبویان از تقلب در بازی پدرخوانده و شب های مافیا

برای خوب شدن سرفه آنتی بیوتیک بخوریم؟

جزئیاتی از زلزله بامداد امروز در خراسان رضوی

سامانه بارشی جدید در راه ایران؛ دوسوم کشور شاهد باران خواهد بود

آخرین وضعیت ترافیکی جاده‌های کشور

اگر ترمز خودرو برید این گونه متوقفش کنید

هیچوقت کیف، موبایل و لوازم با ارزش را داخل ماشین نذارید!

نمایی زیبا از نخلستان‌های قصر شیرین

تصویر روز ناسا؛ روبه‌روی NGC 1232

«رئالیست‌ها» وارد بازار نشر شدند

نامزدهای کسب عنوان بهترین گل هفته لیگ اروپا

معرفی برترین‌های مسابقات آزاد اسکیت سرعت مردان