آریا بانو

آخرين مطالب

در بسته اخبار اجتماعی ایسنا بخوانید

از وضعیت هوای کشور در ماه رمضان تا سیل؛ شورش طبیعت علیه نادیده‌انگاری علم اجتماعي

  بزرگنمايي:

آریا بانو - وضعیت هوای کشور در ماه رمضان، کارتخوان ارتباطی با فرار مالیاتی پزشکان ندارد، 580 مدرسه خشتی و گلی جمع آوری شد و آخرین وضعیت از راه‌اندازی کلینیک سلامت جنسی تیتر مهمترین اخبار اجتماعی ایسنا در روز دوشنبه ( 16 اردیبهشت ماه) هستند.

به گزارش ایسنا، امروز در سرویس اجتماعی ایسنا 48 خبر،مصاحبه و گزارش ارسال شده است که گزیده‌ای از مهمترین این اخبار به همراه تیتر و لینک در زیر می‌آید:
توزیع «بسته‌های غذایی» 200 هزار تومانی ویژه رمضان
معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد از توزیع بسته‌های غذایی ویژه ماه رمضان بین مددجویان کمیته امداد در مناطق محروم و خیلی محروم خبر داد.
علیرضا عسگریان در گفت‌وگو با ایسنا با بیان اینکه سال گذشته بیش از 13 میلیارد تومان بسته غذایی بین مددجویان توزیع شده است، گفت: هدفگذاری امسال کمیته امداد برای توزیع بیش از 20 میلیارد تومان بسته غذایی در ماه رمضان است. این کمک‌ها در مناطق محروم و خیلی محروم توزیع می‌شود.
نرخ حق بیمه و شرایط بازنشستگی «زنان خانه‌دار»
مدیرکل تامین اجتماعی غرب تهران درباره بیمه زنان خانه‌دار توضیحاتی داد و گفت که یکی از دغدغه‌های زنان خانه‌دار، آینده آن‌هاست. لذا به منظور از بین بردن دغدغه این زنان بیمه این گروه را در دستور کار قرار داده‌ایم و بر این اساس قرار شد زنان خانه‌دار از 18 تا 50 سالگی در صورت تمایل به نزدیکترین شعبه محل سکونت خود مراجعه و درخواست بیمه کنند البته زنان مجرد هم می‌توانند درخواست بدهند و از این فرصت بهره‌مند شوند.
ناهید حیدری در گفت‌وگو با ایسنا افزود: نرخ حق بیمه زنان خانه دار از 12 تا 18 درصد بسته به نوع خدمات برای این گروه متفاوت است که می‌توانند یکی از آن‌ها را انتخاب کنند.
چرا طرح راه‌اندازی «کلینیک‌های سلامت جنسی» به سرانجام نرسید؟
معاون برنامه‌ریزی و هماهنگی معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری از ناتمام ماندن طرح کلینیک‌های "سلامت خانواده" خبر داد و گفت: در دولت یازدهم پیگیر ایجاد این کلینیک‌های تخصصی بودیم که متوجه شدیم به دلیل اختلاف نظرها در مورد راه‌اندازی کلینیک‌های سلامت جنسی، طرح پیشنهادی ما اجرایی نشده است.
اطهره نژادی در گفت‌وگو با ایسنا با بیان اینکه هدف معاونت امور زنان از راه‌اندازی کلینیک‌های سلامت خانواده با همکاری وزارت بهداشت، تحکیم بنیان خانواده بوده است، اظهارکرد: چند سال اخیر معاونت امور زنان بنا به تخصص و سابقه وزارت بهداشت روی کلینیک‌های سلامت خانواده فعالیت و در همین راستا با این وزارتخانه تفاهم‌نامه‌ای امضاء کرد. براساس این تفاهم نامه مقرر شد که وزارت بهداشت در پلی کلینیک‌های دانشگاه‌های علوم پزشکی مراکز استان‌ها، کلینیک‌هایی راه‌اندازی کند تا اگر خانواده‌ها در ابعاد مختلف خانوادگی با مشکل مواجه شدند به این کلینیک‌ها مراجعه کنند.
کارتخوان، ارتباطی با فرار مالیاتی پزشکان ندارد / تابع قانونیم
رییس کل سازمان نظام پزشکی با اشاره به مباحث مطرح شده درباره نصب کارتخوان در مطب پزشکان، با بیان اینکه اکثر پزشکان از کارتخوان استفاده می‌کنند، گفت: در مجموع سازمان نظام پزشکی از هر اقدامی که منجر به تسهیل خدمت به مردم و بیمار شود، استقبال می‌کند.
به گزارش ایسنا، دکتر محمدرضا ظفرقندی در نشستی خبری درباره نصب کارتخوان در مطب پزشکان گفت: بحث‌ها در این ارتباط واقعی نیست و اکثر پزشکان از کارتخوان استفاده می‌کنند. سازمان نظام پزشکی از هر اقدامی منجر به تسهیل خدمت به مردم و بیمار شود، از آن استقبال می‌کند. آنچه که مورد اعتراض است، این است که اگر موضوعی در مجلس مطرح می‌شود، باید برای همه صنوف باشد. چرا در مجلس مبحثی را برای یک صنف خاص مطرح می کنند؟ کارتخوان باید برای همه صنوف باشد.
از اهدای "نسوج پیوندی" چه می‌دانید؟
مقوله‌ اهدای عضو در ایران که آغاز شکل‌گیری و قانون‌گذاری آن به حدود 30 سال قبل بازمی‌گردد، همواره یکی از دغدغه‌های جدی وزارت بهداشت بوده است؛ عملی که به مرور زمان با فرهنگسازی مناسب توانسته باعث نجات جان بیماران نیازمند به پیوند عضو باشد. اما شاید پیوند نسوج امری کمتر شناخته شده برای مردم باشد و حتی کمتر کسی اطلاع داشته باشد که امکان اهدای نسوج از فردی که به مرگ طبیعی فوت کرده نیز وجود دارد.
دکتر ساناز دهقان - رئیس گروه پیوند و فراهم آوری اعضای وزارت بهداشت - در گفت‌وگو با ایسنا با بیان اینکه فرآیند پیوند نسوج از اشخاصی که به مرگ طبیعی هم فوت کرده باشند، امکان پذیر است، گفت: این نوع از برداشت نسج برای آن دسته از متوفیانی که برای تشریح به پزشکی قانونی نرفتند و نیز مشکلی در برداشت نسوج وجود نداشته باشد، صورت می‌گیرد.
وضعیت هوای کشور در ماه رمضان
با توجه به آغاز ماه مبارک رمضان، مدیرکل پیش‌بینی و هشدارسریع سازمان هواشناسی با اشاره به بارش‌های ضعیف در برخی مناطق کشور در روزهای پایانی هفته جاری، از احتمال افزایش دما از یکشنبه هفته آینده (22 اردیبهشت ماه) خبر داد.
احد وظیفه در گفت‌وگو با ایسنا با بیان اینکه در ماه جاری شرایط آب و هوایی بدی نداریم، اظهارکرد: طی امروز، فردا و پس‌فردا (16، 17 و 18 اردیبهشت) بارش‌های ضعیفی را در دامنه‌های البرز انتظار داریم.
سیل؛ شورش طبیعت علیه نادیده‌انگاری علم
بنا به گفته یک کارشناس شهری اگر به قوانین طبیعت و محیط زیست احترام نگذاریم و در اقدامات خود علم را نادیده بگیریم، طبیعت روزی ضربه شست خود را نشان خواهد داد.
کیومرث حبیبی در گفت و گو با ایسنا با بیان اینکه ازهزاران سال قبل تاکنون بحثی تحت عنوان توسعه و بالندگی وجود دارد و قدمت آن به زمان ظهور انسان بازمی‌گردد، اظهار کرد: در مقاطع زمانی مختلف، دیدگاه و رویکرد در مورد توسعه متفاوت بوده است اما در هر همه مقاطع می‌توان این دیدگاه‌ها را به دو دسته دیدگاه عوام و دیدگاه خواص دسته‌بندی کرد.
از سوءاستفاده تا قاچاق‌فروشی کودکان کار
فرماندار شهرستان شمیرانات با تاکید بر لزوم حمایت اجتماعی، اقتصادی و کالبدی از کودکان کار گفت: باید آموزش در دستور کار دستگاه‌های حمایتی در موضوع کودکان کار قرار بگیرد.
به گزارش ایسنا، سیاوش شهریور در جمع خبرنگاران درباره افزایش کودکان کار و متکدی در منطقه یک تهران و شهرستان شمیرانات و شیوه ساماندهی این کودکان گفت: هر بحرانی یک مقابله‌ای لازم دارد و مقابله با این بحران از دو زاویه است که در ابتدا باید آموزش‌های لازم به این کودکان کار داده شود تا زندگی اجتماعی آنها بهبود یابد. در ایران احساس عاطفه مردم و این مهر و غمخواری یکی از خاصیت‌های بی‌نظیر قوم ایرانی است لذا گاهی این احساسات مردم شیوه ساماندهی اقشار آسیب پذیر را تحت تاثیر قرار می‌دهد و کار سخت و پیچیده می‌شود.
مهلت شورا به مترو برای تکمیل هواکش‌های میان تونلی
سخنگوی شورای شهر تهران از تاکید اعضای شورای شهر بر تکمیل هواکش‌های میان تونلی خطوط 6 و 7 مترو خبرداد.
علی اعطا در گفت‌وگو با ایسنا در مورد شائبه‌های عدم ایمنی خط 6 و 7 مترو با بیان اینکه از قبل مسائلی همچون نبود سیگنالینگ مطرح بود،اظهارکرد: نظر کمیسیون حمل ونقل این است که بخش قابل توجهی از مسائل این خطوط برطرف شده اما کمیسیون تخصصی در مورد وضعیت هواکش‌های میان تونلی ایراداتی وارد دانسته است و خواستار تکمیل هواکش‌های میان تونلی شده‌اند.
زمان اعتبار طرح ترافیک سال 97 آژانسی‌ها و خبرنگاران اعلام شد
مدیر واحد ساماندهی محدوده‌ها و طرح‌های ترافیک، زمان اعتبار طرح ترافیک سال 97 را اعلام کرد.
عمار سعیدیان فر در گفت‌ و گو با ایسنا در مورد مهلت زمان اعتبار طرح‌های ترافیک با بیان اینکه از آن جایی که طرح ترافیک خبرنگاران برای سال 98 باید در یک کارگروه بررسی شود و این مهم زمان بر است، اظهارکرد:‌ به همین علت 31 اردیبهشت ماه را به عنوان زمان اعتبار "طرح ترافیک سال 97" خبرنگاران تعیین کردیم.
میزان کمک‌های مردمی به سیل‌زدگان، حدود 230 میلیارد تومان
دبیرکل جمعیت هلال احمر میزان کمک‌های مردمی به سیل‌زدگان را حدود 230 میلیارد تومان اعلام کرد.
به گزارش ایسنا، محمودرضا پیروی در نشست خبری پیش ازظهر امروز خود درباره میزان کمک‌های مردمی جمع‌آوری شده درپی وقوع سیل در سه استان کشور گفت: در زلزله کرمانشاه حدود 64 میلیارد تومان کمک نقدی جمع‌آوری شد که این رقم در پی سیل اخیر افزایش چشمگیری داشت، به‌طوری که برابر گزارشی که تا صبح امروز دریافت کردم 158 میلیارد تومان کمک نقدی به حساب‌های جمعیت هلال احمر از سوی مردم واریز شده است.
580 مدرسه خشتی و گلی جمع آوری شد
رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور با بیان اینکه تا آخر سال 97، 580 کلاس درس خشتی و گلی را جمع آوری کرده‌ایم، گفت: از 400 مدرسه خشتی و گلی باقی مانده نیز 200 مورد آن در سیستان و بلوچستان قرار دارد، حدود 80 مدرسه در اصفهان، 80 مدرسه در کرمان و تعدادی در استان‌های دیگر است.
مهراله رخشانی مهر در گفت‌وگو با ایسنا درباره روند جایگزینی مدارس خشتی و گلی اظهار کرد: حذف و جایگزینی مدارس خشتی و گلی از ابتدای سال 97 تا پایان آن جزو اولویت‌ها و برنامه‌های ما بود.
به گزارش ایسنا، پربازدیدترین اخبار اجتماعی ایسنا، در روز دوشنبه 16 اردیبهشت به شرح زیر است:
بهترین مواد غذایی برای سحر و افطار
واریز افزایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی؛ این ماه
نرخ حق بیمه و شرایط بازنشستگی «زنان خانه‌دار»
وضعیت هوای کشور در ماه رمضان
اطلاعیه ناجا برای ماه رمضان؛ از خوردن و آشامیدن در ملاء عام خودداری کنید
انتهای پیام

لینک کوتاه:
https://www.aryabanoo.ir/Fa/News/155635/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

خنده های یورگن کلوپ در لحظات پایانی بازی آتالانتا و لیورپول و حذف از لیگ اروپا

سیو برتر هفته 29 لیگ برتر پرتغال 2023/24

جراحت سنگین داور، بازداشت و حکم جلب؛ فرجام تلخ کشتی نونهالان

آاس رم (3) 2-1 (1) میلان؛ شیطان در جهنم المپیکو سوخت

خلاصه بازی آاس رم 2 - آث میلان 1

نماشی دیگر از گلر دیوانه با دو کارت زرد!

آخرین بازی اروپایی کلوپ و لیورپول

لورکوزن ادامه می‌دهد؛ نیمه نهایی و رکورد

واکنش آتالانتا به صعود تاریخی

خاطره تیری آنری از بهترین گلی که لیونل مسی به ثمر رسانده است

وقتی آنتونیو رودیگر جهت ضربه پنالتی متئو کواچیچ را به آندری لونین نشان می‌دهد!

گل اول میلان توسط گابیا در دقیقه 85

خلاصه بازی آتالانتا 0 - لیورپول 1

محمد عباس‌زاده دوباره در نقش رهبر نساجی

24 هفته صبر و یک تغییر تیم برای گلزنی!

شروع قوی رم؛ میلان آچمز شد!

دو مصدوم و یک اخراجی، امیدواری میلان به کامبک

پیروزی یوزهای ایرانی در گام نخست آسیا

عملکرد تیم ملی فوتسال ایران مقابل افغانستان از زبان رعدی

جریمه 10 درصدی پس از باخت به پرسپولیس

استفاده حداکثری از غیبت تورس و زنده‌روح

سیو تک دست دیدنی آلیسون در دیدار برابر آتالانتا

گل دوم آاس رم به میلان با ضربه تماشایی دیبالا

واکنش اوسمار به تحریم کنفرانسش در آبادان

صلاح امید را به لیورپول برگرداند

سنگ تمام مردم آبادان برای گلزن پرسپولیس

گل اول وستهم توسط آنتونیو در دقیقه 12

ویدئویی که سایت رهبری برای مدال آوران تیم ملی کشتی آزاد و فرنگی منتشر کرد

اخراج چلیک و ده نفره شدن آاس رم مقابل میلان

آهنگ بی نظیر The magus اثری از یانی

آیفون‌های سرقت شده سر از چین درآوردند!

عملیات انتقال بیمار 300 کیلویی به بیمارستان مسکو!

تلاوت دلنشین سوره قیامت با صدای استاد عبدالباسط

ماکارونی رو فقط با این دستور ویژه بپزید

یک توصیه برای کاهش تاثیر استرس بر قلب

برای مادربزرگتان سجاده جیبی بدوزید

ساخت گلدانی خوش آب و رنگ به شکل توت فرنگی

زومی حیرت آور درون صورت فلکی اوریون

زیبایی شناسی معشوق در شعر فارسی

جنجال در لیگ کنفرانس؛ مربیان معروف درگیر شدند

نصرتی: دوست داریم سهمیه آسیا بگیریم

تحریم نشست خبری اوسمار ویرا توسط خبرنگاران

نجات مهم در کامبک بزرگ آبی‌ها

گل مارادونایی لیونل مسی به ختافه

ژوزه مورینیو: من محمد صلاح را برای چلسی خریدم!

نظر تیری آنری در مورد انتقادات ژاوی از داور دیدار بارسلونا و پاری سن ژرمن

حیرت زدگی تیری آنری از تکل کانسلو روی دمبله در دیدار بارسلونا و پاری سن ژرمن

گل اول لیورپول به آتالانتا توسط محمد صلاح

گل اول آاس رم به میلان توسط مانچینی

پشت پرده فروش 1200 میلیارد تومانی سینمای ایران!