آریا بانو

آخرين مطالب

این خوراکی‌ها شما را از پارکینسون نجات می‌دهند پزشکي

این خوراکی‌ها شما را از پارکینسون نجات می‌دهند

  بزرگنمايي:

آریا بانو -
این خوراکی‌ها شما را از پارکینسون نجات می‌دهند
١٣٨
٠
مجله پزشکی دکتر سلام / درمان های طبیعی برای درمان پارکینسون شامل استفاده از میوه های تازه، خام و سبزیجات، سم زدایی بدن، خوردن بیشتر مواد پروبیوتیک، اجتناب از مصرف آهن بیش از حد، مصرف بیشتر مواد مغذی که باعث قرارگیری بدن در حالت بهتری می شوند، مصرف ویتامین Bs و منیزیم، افزایش مصرف امگا 3، استفاده از چای سبز و محدود کردن مصرف پروتئین است. در این مقاله به بررسی درمان طبیعی بیماری پارکینسون می پردازیم.
بیماری پارکینسون چیست؟
بیماری پارکینسون نوعی اعصاب فاسد شده و اختلال مزمن است که با تعادل ضعیف، سفتی ماهیچه، سختی راه رفتن و ارتعاشات مکرر مشخص می شود. نشانه ها حاکی از آن است که این علائم از فردی به فرد دیگر متفاوت هستند، اما با گذر زمان، کار های ساده ای مثل لباس پوشیدن به یک چالش واقعی تبدیل می شوند. این بیماری عمدتاً بر افراد مسن تاثیر می گذارد و در مردان بیشتر از زنان تشخیص داده می شود. عوامل محیطی و نیز عوامل ژنتیکی هر دو مسئول ظهور و پیشرفت این بیماری هستند.
این بیماری معمولاً یک بیماری مخرب است و نشانه های آن در بیماران مختلف به طور متفاوتی نمایان می شوند؛ بنابراین نمی توان با اطمینان گفت که هر بیمار به روش مشابهی به درمان های طبیعی واکنش نشان خواهد داد.
برخی از علائم اولیه بیماری پارکینسون شامل سفتی (سفتی در بدن), لرزش و ضعیف شدن بدن است که به عنوان ناپایداری وضعیتی شناخته می شود. برخی از بیماران مبتلا به پارکینسون در حین راه رفتن توقف های کوتاهی دارند و یا کاملاً در حرکت خود مکث می کنند. علایم همراه ممکن است شامل یبوست و مشکلات هاضمه مرتبط، مشکلات ادراری، مشکل در انجام کارهای عادی مانند صحبت کردن، خوردن یا پیاده روی، افسردگی، خستگی، الگوی خواب آشفته، اختلال در صحبت و مسایل مربوط به پوست باشد.
برخی درمان های طبیعی و رژیم های غذایی برای درمان بیماری پارکینسون مفید است. برخی مطالعات، دستگاه گوارش را به عنوان مغز دوم به حساب می آورند، چرا که هر گونه بهبودی یا بدتر شدن در سلامت روده به طور مستقیم بر وضعیت سلامت کلی، اعم از سلامت ذهنی و جسمی تاثیر می گذارد. اگر می خواهید با رژیم غذایی مناسب این بیماری را درمان کنید، بدن به صورت خودکار خودش را درمان خواهد کرد. موارد زیر قابل توجه می باشند:

1. مصرف میوه ها و سبزیجات تازه و خام
میوه های تازه و خام و سبزیجات ارگانیک به طور گسترده برای تامین مواد مغذی ضروری که بدن شما را تصفیه می کنند، بسیار موثر هستند. مواد مغذی شامل آنتی اکسیدان ها، گیاهان دارویی، آنزیم ها، مواد معدنی، ویتامین ها، فلاونوئید ها، آمینو اسیدها، خواص ضد التهابی و فیبر هستند. این مواد مغذی برای هضم غذا ضروری هستند و عدم دریافت دریافت مواد مغذی مواد غذایی می تواند موجب آسیب زیادی به بخش گوارشی و روده ای شود.
2. بدن را تمیز کنید
در دوره زمانی ما که گستره وسیعی از سموم مضر موجود در محیط زیست ما که شامل علف کش ها، آفت کش ها، مواد غذایی، افزودنی های غذایی مصنوعی و شکر فرآوری شده هستند باید از قرار دادن مواد غذاییی مضر در رژیم غذایی خود اجتناب کنیم. این سموم به سلول های ما آسیب رسانده و آن ها را خفه می کنند. برای سم زدایی قبل از استفاده از هر ماده مغذی که می تواند در سلامتی شما تفاوت ایجاد کند شما به تصفیه کامل روده و کبد نیاز دارید.
3. غذاهای تخمیر شده مانند پروبیوتیک ها را بخورید
باکتری های مفید برای افزایش سطح فلور روده که اغلب در رژیم های تخمیر شده ما کم هستند، مهم می باشند. روده سالم برای جلوگیری از میزبان بیماری ها و اختلالات بسیار مهم است. روده خود را با باکتری های مفید تقویت کنید و تفاوت آن را در سلامت کلی خود مشاهده کنید. این نوع باکتری ها را میتوان از طریق چای کامبوچا، کفیر، کیمچی، سویای تخمیر شده (تمپه) و کلم ترش به دست آورد. این خوراکی ها به بدن آن ها کمک می کند تا فلزات سنگین را تصفیه کنند و سموم محیطی را به شیوه ای کارآمد تجزیه کنند.
4. اجتناب از مصرف آهن بیش از حد
مسمومیت ناشی از فلزات سنگین یکی از دلایل اصلی بیماری پارکینسون است. سرگیجه و غش کردن علائم فشار خون پایین است و همچنین ناشی از مسمومیت ناشی از فلز سنگین می باشد. مبتلایان به پارکینسون که از مکمل های آهن استفاده می کنند اغلب در سلامت مغزشان دچار زوال می شوند.
این همچنین دلیل این است که چرا مردان بیشتر از زنان مستعد بیماری پارکینسون هستند، زیرا برخلاف زنان، آن ها هیچ راهی برای آزاد کردن خون بیش از حد از بدنشان ندارند. این مازاد آهن در بدن مسئول یک عامل به نام هموکروماتوز است که منجر به اکسیداسیون در سلول های مغز و خون می شود.
5.غذاهای سالم را انتخاب کنید
پارکینسون اغلب نتیجه کمبود دوپامین است و دوپامین انتقال دهنده عصبی است که عمدتاً مسئول خلق و خوی خوب است. خوردن غذاهایی که باعث تولید دوپامین در مغز می شوند در کاهش علایم پارکینسون بسیار قابل توجه است. تخم مرغ، روغن نارگیل، آجیل و مواد غذایی غنی از امگا 3 برخی از مواد غذایی هستند که به افزایش سلامت مغز کمک می کنند.
غذاهایی دیگری که مقدار آنتی اکسیدان در آن ها بالا هستند نیز برای کاهش تعداد رادیکال های آزاد که در بدن با افزایش سن تشکیل می شوند، قابل توجه هستند. علاوه بر این، غذاهایی با مواد مغذی ضد التهاب، به کاهش میزان التهاب نه تنها در کل بدن، بلکه در مغز نیز کمک می کند.
6. مصرف بیشتر ویتامین B
میزبان مشکلات روانی از جمله اضطراب، افسردگی و جنون ناشی از کمبود اسید فولیک (ویتامین ب) و کوبالامین (ویتامین ب 12) است. زوال مغز مرتبط با سن می باشد و فقدان حافظه نیز ممکن است ناشی از کمبود ویتامین های مهم دیگر گروه B باشد.

7. مصرف بیشتر منیزیم
جلوگیری از جذب مواد سمی در نتیجه استفاده از مکمل ها و جلوگیری از رسیدن آن ها یه سطح رشد مطلوبشان امری ضروری است. زمانی که شما مصرف رژیم های غذایی سمی و فرآوری شده را متوقف کردید، مواد غذایی به طور مثبت رشد سلول را تحت تاثیر قرار خواهند داد. منیزیم یک مکمل ایده آل است که علایم بیماری پارکینسون را معکوس می کند. رسوب مواد سمی، فلزات سنگین و کلسیم توسط مصرف اندک منیزیم ایجاد می شود. مقدار کافی منیزیم به فلزات سنگین اجازه جذب شدن در روده کوچک را نمی دهد و از اثرات مهلک سمی بودن جیوه و آلومینیوم ناشی از حضور این مواد معدنی جلوگیری می کند.
8. افزایش مصرف امگا 3
امگا 3 در افزایش سطح دوپامین و کاهش سطح التهاب مغز بسیار مهم است. غذای دریایی بهترین منبع امگا 3 است و باید حداقل سه بار در هفته مصرف شود، به همین دلیل کاهش علائم بیماری پارکینسون توسط این مواد امکان پذیر است. آجیل و دانه ها، منابع غنی دیگری از امگا 3 هستند و همچنین نشانه های PD را به طور قابل توجهی کاهش می دهند.

9. استفاده از چای سبز
چای سبز دارای همه آنتی اکسیدان های فلانووید و آنتی اکسیدان های پلی فنول لازم است که در مبارزه با رادیکال های آزاد در بدن بسیار ضروری هستند. حضور مواد معدنی دیگر به نام تیانین در چای سبز، سطح دوپامین را افزایش می دهد. مصرف 3 فنجان چای سبز در یک روز باید برای دیدن کاهش علائم پارکینسون کافی است.
10. مصرف پروتئین را محدود کنید
ثابت شده است دریافت زیاد پروتیین باعث گرفتگی در ماهیچه ها و بدن می شود. سعی کنید فقط در وعده شام جذب پروتئین داشته باشید تا مقدار کافی از این ماده در بدن استفاده شود.
نتیجه گیری
بیماری پارکینسون به طور عمده به دلیل کاهش سطح نوعی هورمون ایجاد می شود که دوپامین نامیده نام دارد. استفاده کردن رژیم غذایی که غنی از آنتی اکسیدان ها، امگا 3 و خواص ضد التهاب است، می تواند در تولید دوپامین بسیار مفید واقع شود در نتیجه باعث کاهش علایم بیماری PD شود.





نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield

ساير مطالب

ورزش‌های هوازی که می‌توانید در خانه انجام دهید

هشدار، با لامپ‌های ال.ای.دی خداحافظی کنید!

افراد کم‌خون سحری چه بخورند؟

15 ورزش هوازی در خانه، باشگاه و کلاس برای تناسب اندام

چه کار کنیم تا پوکی استخوان نگیریم؟

7 خوراکی مؤثر برای کمک به بیدار شدن از خواب

5 میوه‌ای که باید در رژیم غذایی گنجانده شوند

15 نکته طلایی برای رشد سریع موها

هنگام خواب چراغی را روشن نگذارید

این 3 ماده غذایی سرطان‌زا را بیخیال شوید!

بیماری‌هایی که با خوردن آب کنترل می‌شوند

علائمی که می‌گویند بیماری پوستی دارید

آب روی ماست را دور نریزید!

آثاری که تحریم‌های آمریکا بر سلامت مردم ایران دارد

درباره فواید روغن جوجوبا که این روز‌ها سر زبان‌هاست

اگر زود به زود گرسنه می‌شوید، بخوانید

موفق‌ترین عمل پیوند دست جهان توسط جراح ایرانی، به بهانه روز اهدای عضو

چرا بعضی‌ها در ماه رمضان چاق‌تر می‌شوند؟

نقش باکتری‌های روده در بهبود علائم اضطراب

اگر التهاب معده داریم، چه نخوریم و چه بخوریم؟

یکی از عوامل تشدید خطر زوال عقل در میانسالان

چرا قوز کردن می‌تواند برایتان مفید باشد؟

چند بار دستشویی رفتن در روز طبیعی است؟

روش های آرام کردن قلب های بی قرار

مداوای بیماران کلیوی با کمک سلول درمانی و دارو درمانی

ورزشکاران با این خوراکی افطار نکنند

روز اهدا عضو، روزی برای هدیه دادن زندگی به بیماران

احساس ضعف و بی‌حالی نشانه چیست؟

شیردهی موجب سلامت قلب مادر می‌شود

رمز طول عمر بیماران کبدی

بیماری‌های قلبی و عروقی علت 45 درصد مرگ و میرها در منطقه سیستان

صندل مناسب چه ویژگی‌ هایی دارد؟

پیکر تراشی یا لیپوماتیک چیست و چگونه انجام مى‌شود؟

وضعیت گوش ها چه نکاتی را درباره سلامتی آشکار می کند؟

چه طور از گوشی استفاده کنید تا سلامتی تان به خطر نیفتد؟

فلوراید با مغزتان چه می‌کند؟

مهمترین علل بروز مشکلات تنفسی و آلرژی‌ها

کدام گوشت برای دیابتی ها مفید است؟

حمله قلبی چه زمانی رخ می دهد؟

چند نکته که باید درباره عینک آفتابی بدانید

نوشیدن چای ترش به کاهش فشارخون کمک می‌کند

سلامت کبد بیماران دیابتی باید به طور مداوم بررسی شود

ویتامین هایی که در فرآیند تهیه لواشک و آلوچه از بین می روند

با خواص جادویی تخم خرفه آشنا شوید

کنکوری‌ها بیخیال این خوراکی‌ها شوند!

صوت/ بلندی یا کوتاهی قد، مسئله این است!

مهم‌ترین علائم سرطان گوارش

چرا پُرکردگی‌های دندان دوام نمی‌آورند؟

آیا روزه‌داری باعث زخم معده می‌شود؟

اگر زیاد گوجه فرنگی مصرف می‌کنید، بخوانید