آریا بانو

آخرين مطالب

از بین بردن بوی بد لباس با 8 روش ساده و خانگی اجتماعي

  بزرگنمايي:

آریا بانو -
از بین بردن بوی بد لباس با 8 روش ساده و خانگی
٤٢٠
٠
ستاره / آیا برای شما نیز پیش آمده است که لباس‌هایتان حتی پس از شستشو بوی بد بدهند؟ بوی بد لباس‌ها می‌تواند به دلیل وجود قارچ‌ها و میکروب‌هایی باشد که در تار و پود لباس نفوذ کرده و جا خوش کرده‌اند. همچنین می‌تواند به دلیل نگهداری لباس‌ها برای مدت طولانی در کمد، چمدان و یا لباسشویی باشد. اما بوی بد لباس را با چه روش‌هایی می‌توان از بین برد؟ در این مقاله قصد داریم شما را با این روش‌ها آشنا کنیم.
از بین بردن بوی بد لباس با روش های ساده و کاربردی
برای از بین بردن بوی بد لباس روش‌های ساده‌ای وجود دارد که می‌توانید به راحتی انجام دهید. اما ابتدا بهتر است دلیل و منشا بوی بد را بیابید تا بهتر بتوانید آن را رفع کنید. در زیر 8 روش برای از بین بردن بوی بد در لباس به دلایل مختلف آورده شده است.
1- تمیز کردن ماشین لباسشویی
ماشین لباسشویی می‌تواند محلی برای رشد قارچ‌ها و کپک‌ها باشد به این دلیل که رطوبت بالایی را جذب می کند. به ویژه ماشین لباسشویی‌هایی که درب آن‌ها از قسمت جلویی باز می‌شود می‌توانند مستعد رطوبت و رشد میکروب‌ها باشند. همچنین محفظه‌ای که در آن پودر ماشین لباسشویی ریخته می‌شود می‌تواند دچار آلودگی شود. از دیگر جا‌های مستعد آلودگی؛ سوراخ‌ها و لاستیک ماشین لباسشویی است. بنا به دلایل گفته شده در صورتی که لباس‌هایتان بوی بدی گرفته اند، نگاهی به ماشین لباسشویی خود انداخته و به تمیز کردن قسمتهای ذکر شده آن بپردازید. برای از بین بردن و رفع این آلودگی‌ها می‌توان از آب داغ و مواد شوینده و سرکه استفاده کرد. می‌توانید در قسمت محفظه پودر شوینده مقدار کمی محلول پرکربنات و در محفظه نرم کننده هم سرکه اضافه کرد. سپس ماشین لباسشویی را روشن کرده و پس از اتمام به خوبی با پارچه آن را خشک کنید. همچنین بعد از هر بار استفاده از ماشین لباسشویی با باز گذاشتن درب آن به خشک شدن کامل آن کمک کنید. اگر احساس می‌کنید خود ماشین لباسشویی‌تان هم بوی بد گرفته، مقاله رفع بوی بد ماشین لباسشویی را مطالعه کنید.
2- خشک کردن لباس‌ها در هوای آزاد
در صورتی که بوی بد لباس‌ها تنها ناشی از بوی رطوبت و کپک باشد، برای از بین بردن سریع و راحت این بو می‌توان لباس را در هوای آزاد پهن کرد. قرار دادن لباس برای مدت 1 الی 2 ساعت در هوای آزاد می‌تواند بوی رطوبت لباس را به طور کامل از بین ببرد.
3- استفاده از جوش شیرین
یکی از راه‌های طبیعی از بین بردن بوی بد لباس استفاده از جوش شیرین است. استفاده از جوش شیرین و اضافه کردن آن به پودر شوینده و مخلوط کردن آن‌ها در ماشین لباسشویی علاوه بر تمیز کردن لباس‌ها می‌تواند بوی بد و بوی کپک آن‌ها را نیز از بین ببرد. برای این کار می‌توانید یک لیوان پودر جوش شیرین را به ماشین لباسشویی اضافه کرده و سپس آن را روشن کنید. بعد از شستشو با جوش شیرین، از نرم کننده لباس مورد نظر خود استفاده کنید. از جوش شیرین برای تمیز کردن ماشین ظرفشویی نیز استفاده می‌شود.
4- استفاده از آب داغ و آب اکسیژنه
بعد از اینکه تگ متصل به لباس را مطالعه کرده و از دستورالعمل‌های روی لباس اطمینان حاصل کردید؛ لباس خود را با آب داغ و آب اکسیژنه شستشو دهید. این کار می‌تواند برای از بین بردن بوی بد لباس مفید واقع شود.
آب اکسیژنه
5- تنظیم دمای لباسشویی
بوی بد لباس ممکن است به دلیل دمای آب باشد. آب سرد نمی‌تواند به خوبی ماده شوینده را در خود حل کند و در نتیجه لباس‌ها تمیز نشده و آثار ماده شوینده بر روی آن‌ها دیده می‌شود. آب وارد شده به ماشین لباسشویی از شیر آب سرد تامین می‌شود و آب خنکی است.بنابراین برای بالا بردن دمای آب در حد نصاب بایستی دمای ماشین لباسشویی را تغییر داد. دمای آب حداقل 65 درجه، دمایی مناسب برای شستشوی لباس‌ها به بهترین نحو است. البته می‌توانید از پودر‌هایی که مخصوص استفاده در آب سرد هستند نیز استفاده کنید. به این شکل در مصرف انرژی نیز صرفه جویی کرده اید.
6- استفاده از سرکه
یکی از مواد کاربردی و شگفت انگیز سرکه در از بین بردن هر گونه قارچ و بوی نامطبوع از جمله بوی کپک و رطوبت است. سرکه ماده‌ای ضدعفونی با قابلیت بالا در از بین بردن میکروب‌هاست. برای استفاده از آن می‌توانید در محفظه لباسشویی ماشین لباسشویی سرکه ریخته، لباس‌های خود را درون ماشین لباسشویی قرار دهید و بیشترین دور آن را روشن کنید. با رسیدن لباسشویی به مرحله آبکشی بار دیگر یک لیوان سرکه به آن اضافه کنید و شاهد از بین رفتن بوی بد لباس‌ها باشید.
سرکه و رفع بوی بد لباس
7- فریز کردن
فریز کردن یا ذخیره سازی سرد، می‌تواند برای طولانی مدت مواد را نگهداری کند. این قانون برای لباس‌ها نیز کاربرد دارد. این روش می‌تواند بوی نم لباس‌ها به ویژه شلوار‌های جین را از بین ببرد. برای این منظور لباس موردنظر را پس از قرار دادن در کیسه به مدت چند ساعت در فریزر قرار دهید.
8- نگهداری لباس‌ها در مکان خشک
کمد‌ها مکان‌هایی برای نگهداری لباس‌ها هستند. پس مراقب باشید تبدیل به قاتل لباس‌هایتان نشوند. کمد لباس را همیشه تمیز نگه دارید و از خشک بودن آن اطمینان حاصل کنید. کمد لباس خود را با استفاده از اسپری‌های خوشبو کننده خوشبو کنید. در صورتی که در محیط مرطوب زندگی می کنید در بین لباس‌های خود دانه‌های قهوه یا حوله کاغذی قرار دهید. می‌توانید روش‌ها و ترفندهای ساده برای مرتب کردن کمد لباس را در سایت ستاره بخوانید و همیشه کمدی مرتب و تمیز داشته باشید.
نکاتی در رابطه با لباس‌های عرق کرده
لباس‌هایی را که به میزان زیادی عرق دارند؛ مثلا در باشگاه ورزشی استفاده شده اند، سریع پس از آمدن به منزل برای مدت 15 تا 30 دقیقه در سرکه سفید خیس کرده و سپس به خوبی آن را شست و شو دهید. به این ترتیب می‌توانید با بوی بد این لباس‌ها خداحافظی کنید.

لینک کوتاه:
https://www.aryabanoo.ir/Fa/News/156220/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

تراکتور و نساجی به یاد نادر دست نشان

سهرابیان از لیست استقلال خط خورد

شمس‌آذر با یک تغییر در اندیشه توقف استقلال

کری ستاره سیتی؛ چهارمین قهرمانی متوالی را می‌خواهیم

ساکت الهامی در مرز انفجار در ورزشگاه وطنی

نصرتی در دومین تجربه سرمربیگری تراکتور

آذرپیرا پنجمین سهمیه کشتی آزاد را گرفت

غیبت مربی رونالدو به دلیل عمل جراحی

مسی‌ها آماده شکست فولاد در هفته بیست و چهارم

گواردیولا: سرافکنده نیستیم، فوتبال باخت دارد

مسعود شجاعی یک ستاره غیرمنتظره در تیمش دارد

ترکیب ابتدایی فولاد برای تقابل با مس رفسنجان

تراکتور در وطنی هم تنها نیست

تصاویر باورنکردنی؛ کینگ اریک روی صحنه می‌خواند!‏

وقتی مثل عمه جونت به آشپزی علاقه نداری!

پیام تسلیت مدیرکل بنیادآذربایجان غربی در پی درگذشت همکار خادم الشهدا حجت الاسلام «مصطفی حاجی حسینلو»

دف نوازی زیبا و شنیدنی در برنامه «معرکه»

آتش سوزی در پایتخت اندونزی 7 کشته برجای گذاشت

طرز تهیه دسر چوکو لاوا

با این معجون شگفت انگیز 10 سال بیشتر عمر کنید

محبت کردنشون خیلی جالبه

مطالعه رفتار آب و یخ در نانوحفره و غول‌های یخی منظومه شمسی!

«خلبان صدیق» برای دومین‌بار به کتابفروشی‌ها آمد

اقدام حمایتی دولت انگلیس از ورزشکاران روسی

زوج دفاعی جدید شجاع؛ حضور کمرنگ اما موثر!

کلوپ: همان لیورپول ترسناک همیشگی می‌شویم

چهار تراکتوری مورد تشویق هواداران مازنی

سنگ تمام هواداران نساجی برای بقا در لیگ

متیو مک کانهی: وقتی خدا رو داری یه رفیق داری اون رفیقم خودتی

بوسه امیر جعفری بر پیشانی همسرش در یک سریال

بیت باکس زیبای دی جی و بچه ها در حضور آقای طهماسب

علت عدم حضور نبویان در پدرخوانده3

نتیجه‌ی عدم توجه به جلو در رانندگی

برنامه‌ریزی ناسا برای تجدید قوای کاوشگر ستاره‌های نوترونی

اهمیت بجا آوردن شکر خدا در جلد هفتم کتاب «طعم شیرین خدا»

ترکیب تراکتور بدون خمس زیر و رو شد!

فلاح: دوست داشتم برای آقای گلی تلاش کنم

ترکیب هجومی نساجی مقابل تراکتور

رنکینگ توپ طلا؛ فرش قرمز برای بلینگام!

ادعای عجیب ویدال؛ دوست داشتم برای رئال بازی کنم!

نصیرزاده: سرمربی جدید تا پایان فصل بعد می‌ماند

جابه‌جایی 3 تراکتوری با جدایی خمس

نه فرانسه و نه پی‌اس‌جی؛ مقصد زیدان مشخص شد

باقری تک و تنها در جنگ با آلوز و حسینی

در آستانه ال‌کلاسیکو؛ کاپیتان رئال تمرین نکرد

این افراد ریواس نخورند

اجرای تماشایی از آهنگ «پینک فلوید» با گیتار الکتریک

تصاویر هوایی از وضعیت «زرآباد» در استان سیستان و بلوچستان بعد از بارندگی

واژگونی پراید حادثه آفرید

حکمت/ کجای مجلس بنشینیم؟