آریا بانو

آخرين مطالب

درست غذا خوردن را یاد بگیرید! پزشکي

درست غذا خوردن را یاد بگیرید!

  بزرگنمايي:

آریا بانو -
درست غذا خوردن را یاد بگیرید!
٣٣٧
٠
مجله اینترنتی تناسب اندام / آیا شما از آن دسته افراد هستید که بدون توجه به نوع غذا، هر آنچه جلویتان میگذارند میخورید؟ این یعنی بی توجه غذا خوردن.
آگاهانه غذا خوردن به معنی دنبال کردن مد روز در غذا نیست. بلکه، دقیقا برعکس است. آگاهانه غذا خوردن به معنی توجه کامل کردن به آنچه میخورید و چگونگی خوردن آن است. که این موضوع باعث میشود تا انتخابهای غذایی بهتری داشته باشید و ارتباط سالم با غذا برقرار کردن را در خودتان پرورش دهید.
کشف راههای زیر باعث می شود تا بر روی غذایتان تمرکز کنید.
هدفمند غذا بخورید.
این واضح است که خوردن یک کیسه یا جعبه از چیزی، یک عمل ناهشیارانست. خود را به این عادت دهید که قبل خوردن هر چیز مقدار کمی از آن را در ظرفتان بریزید. این باعث میشود که آگاه شوید که در حال خوردن چه چیز و به چه مقدار هستید.
با حس گرسنگی تان رو راست باشید.
گرسنگی “واقعی” بسیار متفاوت از گرسنگی “درکی” است که اغلب نشانه ای از خستگی یا علامت تعویق است. برای مثال اگر در دو ساعت گذشته چیزی خورده اید پس شما بصورت فیزیکی گرسنه نیستید. بهترین راه برای ارزیابی گرسنگی این است که به مقدار گرسنگی تان از عدد 1 تا 10 امتیاز بدهید.
هدفتان از خوردن غذا باید تا زمانی باشد که احساس رضایت کنید. پس خودتان را گرسنه رها نکنید.
حواستان را پرت کنید.
بیشتر مواقع گرسنگی دستوری ست که بصورت اتوماتیک داده میشود و مانند کاری ست که در لیست کارهای روزمره مان باید تیک بزنیم. اگر از آن دسته افراد هستید که به سختی میتوانید دور از میز کارتان غذا بخورید و یا شامتان را همراه با چرخیدن در رسانه های اجتماعی میخورید، خودتان را در چالش “غذا خوردن بدون چند کار را باهم انجام دادن” قرار دهید.
مطالعات نشان داده است غذا خوردن با حواس پرت، باعث میشود که مغز فرمان مقدار غذایی که مصرف کرده اید را به سختی دریافت کند و این باعث می شود شما غذای بیشتری مصرف کنید. پس برای غذا خوردنتان زمان خاص اختصاص دهید.
بجوید، بجوید و بجوید.
جویدن غذا اولین مرحله از هضم است. پس نجویدن غذا باعث ایجاد سوء هاضمه، عدم جذب مواد غذایی، درد و نفخ می شود. جویدن همچنین باعث میشود که شما کالری کمتری دریافت کنید و زودتر و سریعتر احساس سیری کنید. و نتیجه آخر اینکه جویدن باعث میشود کمتر غذا بخورید.
مطمئن شوید که هر لقمه را حداقل ده بار می جوید، بین هر بار خوردن لقمه، قاشق و چنگالتان را رها کنید و سعی کنید با چاپ استیکس (چوب هایی که ژاپنی ها برای خوردن غذا از آنها استفاده می کنند) غذا بخورید چون هم جذاب تر است و هم باعث میشود کمتر غذا بخورید.
چک کنید.
وقتی حدود نیمی از غذایتان را خوردید خودتان را چک کنید و ببینید چه احساسی دارید. آیا احساس پر بودن دارید؟ چقدر دیگر غذا میخواهید بخورید تا راضی شوید؟ پیدا کردن عادت صبر کردن و چک کردن باعث می شود تا شما همانقدر که نیاز دارید، غذا مصرف کنید و نه همانقدر که فکر می کنید باید مصرف کنید. گاهی مادرتان اشتباه می کند – شما نیاز به آنهمه غذایی که در بشقابتان هست، ندارید.





نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield

ساير مطالب

ورزش‌های هوازی که می‌توانید در خانه انجام دهید

هشدار، با لامپ‌های ال.ای.دی خداحافظی کنید!

افراد کم‌خون سحری چه بخورند؟

15 ورزش هوازی در خانه، باشگاه و کلاس برای تناسب اندام

چه کار کنیم تا پوکی استخوان نگیریم؟

7 خوراکی مؤثر برای کمک به بیدار شدن از خواب

5 میوه‌ای که باید در رژیم غذایی گنجانده شوند

15 نکته طلایی برای رشد سریع موها

هنگام خواب چراغی را روشن نگذارید

این 3 ماده غذایی سرطان‌زا را بیخیال شوید!

بیماری‌هایی که با خوردن آب کنترل می‌شوند

علائمی که می‌گویند بیماری پوستی دارید

آب روی ماست را دور نریزید!

آثاری که تحریم‌های آمریکا بر سلامت مردم ایران دارد

درباره فواید روغن جوجوبا که این روز‌ها سر زبان‌هاست

اگر زود به زود گرسنه می‌شوید، بخوانید

موفق‌ترین عمل پیوند دست جهان توسط جراح ایرانی، به بهانه روز اهدای عضو

چرا بعضی‌ها در ماه رمضان چاق‌تر می‌شوند؟

نقش باکتری‌های روده در بهبود علائم اضطراب

اگر التهاب معده داریم، چه نخوریم و چه بخوریم؟

یکی از عوامل تشدید خطر زوال عقل در میانسالان

چرا قوز کردن می‌تواند برایتان مفید باشد؟

چند بار دستشویی رفتن در روز طبیعی است؟

روش های آرام کردن قلب های بی قرار

مداوای بیماران کلیوی با کمک سلول درمانی و دارو درمانی

ورزشکاران با این خوراکی افطار نکنند

روز اهدا عضو، روزی برای هدیه دادن زندگی به بیماران

احساس ضعف و بی‌حالی نشانه چیست؟

شیردهی موجب سلامت قلب مادر می‌شود

رمز طول عمر بیماران کبدی

بیماری‌های قلبی و عروقی علت 45 درصد مرگ و میرها در منطقه سیستان

صندل مناسب چه ویژگی‌ هایی دارد؟

پیکر تراشی یا لیپوماتیک چیست و چگونه انجام مى‌شود؟

وضعیت گوش ها چه نکاتی را درباره سلامتی آشکار می کند؟

چه طور از گوشی استفاده کنید تا سلامتی تان به خطر نیفتد؟

فلوراید با مغزتان چه می‌کند؟

مهمترین علل بروز مشکلات تنفسی و آلرژی‌ها

کدام گوشت برای دیابتی ها مفید است؟

حمله قلبی چه زمانی رخ می دهد؟

چند نکته که باید درباره عینک آفتابی بدانید

نوشیدن چای ترش به کاهش فشارخون کمک می‌کند

سلامت کبد بیماران دیابتی باید به طور مداوم بررسی شود

ویتامین هایی که در فرآیند تهیه لواشک و آلوچه از بین می روند

با خواص جادویی تخم خرفه آشنا شوید

کنکوری‌ها بیخیال این خوراکی‌ها شوند!

صوت/ بلندی یا کوتاهی قد، مسئله این است!

مهم‌ترین علائم سرطان گوارش

چرا پُرکردگی‌های دندان دوام نمی‌آورند؟

آیا روزه‌داری باعث زخم معده می‌شود؟

اگر زیاد گوجه فرنگی مصرف می‌کنید، بخوانید