آریا بانو

آخرين مطالب

مستر کیتون شخصیتی است که تعریف مشخص دارد / روایت یوسف مرادیان از بازی در سریال "از یادها رفته" گفتگو

مستر کیتون شخصیتی است که تعریف مشخص دارد / روایت یوسف مرادیان از بازی در سریال "از یادها رفته"

  بزرگنمايي:

آریا بانو - یوسف مرادیان گفت: امیدوارم روزی برسد که همه افراد در جایگاه خود در سینما و تلویزیون حضور یابند و شاهد افراد ناشناس در آثار نمایشی نباشیم.


سرویس سینمایی هنرآنلاین : یوسف مرادیان بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون این روزها با سریال "از یادها رفته" مهمان خانه‌هاست. او که مدتی کم کار و گزیده کار بوده است با ایفای یک شخصیت متفاوت در این سریال حضور یافته است.
مرادیان در گفت‌وگو با خبرنگار هنرآنلاین درباره این سریال و حضور در آن گفت: در این سریال نقش یک شخصیت انگلیسی به نام مستر کیتون را بازی می‌کنم که با شخصیت‌های اصلی قصه رابطه کاری دارد. حضورش خیلی طولانی نخواهد بود چرا که تعریف در فیلمنامه اینگونه بوده است. البته تغییراتی هم نسبت به فیلمنامه اولیه داشت، اما این که در خروجی چه تفاوتی ایجاد شده اطلاعی ندارم.
وی ادامه داد: در آن برهه از تاریخ این افراد در ایران تاثیرگذار بوده و دخالت می‌کردند و یکی از شخصیت‌هایی که در صورت ادامه سریال در فصل بعد خیلی بیشتر او را می‌توانیم ببینیم مستر کیتون است. تمام شخصیت‌ها در دل جامعه آن زمان تعریف خود را دارند و این فرد نیز یک دورگه انگلیسی - ایرانی است که تفکراتش به آن سمت نزدیک‌تر است و تمام کاراکترهای قصه در نهایت به او برخورد می‌کنند. مستر کیتون فرد قدرتمندی است که می‌تواند بسیاری از کارها را خارج از ایران انجام دهد و برای خودم ایفای این نقش و این شخصیت جالب بود. شخصیتی است که تعریف مشخصی دارد و به شکلی همه با او مواجه خواهند شد و بسیار در روند کاری افراد تاثیرگذار است.
بازیگر "متروپل" درباره چرایی انتخاب این نقش اظهار کرد: بهرام بهرامیان به عنوان یک کارگردان خوش ذوق و کاربلد می‌شناسم و برای هر بازیگری المانی قوی‌تر از کارگردان وجود ندارد، ضمن اینکه من سابقه همکاری با کارگردان‌هایی چون کیمیایی، قریب، خاچیکیان و بسیاری از بزرگان سینما را دارم، بنابراین وقتی قرار است با یک کارگردان صاحب سبک کار کنم خیلی سخت نمی‌گیرم و معتقدم آن اتفاق می‌تواند بیفتد. در این سریال نیز شاید می‌توانستم نقش‌های مهم‌تری بازی کنم ولی دیرهنگام به گروه پیوستم و در نهایت نیز این نقش را پذیرفتم. امیدوارم با توجه به گروه بازیگرانی که چیده شده شاهد کار موفقی باشیم.
مرادیان در ادامه به حضور نابازیگران و افراد غیرحرفه‌ای در پروژه‌ها اشاره کرد و افزود: متاسفانه در تمام رشته‌ها از افراد کاربلد استفاده نمی‌کنیم. امیدوارم در زمینه سینما و تصویر شاهد اتفاقات خوب باشیم تا بسیاری از مسائل کنار بروند. مسائلی که شرایطی را بوجود آورده‌اند که تهیه کنندگان به سراغ افراد دیگری بروند که شاید بازیگر نباشند و این حرفه‌ای هم نیستند و حضورشان در یک اثر صرفا صدمه می‌زند. جدای از بچه‌های تئاتر حضور افراد دیگر را در این عرصه نمی‌پسندم و قائل به بازیگری هستم. همواره خودم را موظف می‌دانم که در حوزه بازیگری حضور داشته باشم و در این اقیانوس بی کران در ساحلش شنا ‌کنم. امیدوارم سیاست‌ها و نگرش‌ها به شکلی باشد که شاهد آثاری از دست "هزار دستان" و ... باشیم. تمام شخصیت‌های جلوی دوربین بازیگر بودند و اتفاقات خوبی را رقم می‌زدند. در دهه 70 به همین خاطر شاهد آثاری بودیم که در تلویزیون و در یاد و خاطره همه ماندگار شدند و امروز شاهد مجازی دست به دست شدن بخش‌هایی از این آثار نوستالژیک هستیم.
بازیگر" چریکه هورا" در خاتمه درباره فعالیت‌های اخیرش نیز عنوان کرد: فیلم سینمایی "خرها آدم نمی‌شوند" کار اکبر منصور فلاح را آماده اکران دارم. آخرین کار سینمایی من که روی پرده رفت فیلم سینمایی "ماهورا" بود که نقش خلبان را بازی می‌کردم ولی متاسفانه بسیاری از سکانس‌های بازی من حذف شد و از این اتفاق بسیار ناراحت هستم چرا که پنج ماه وقت صرف آن کردم و تمام قد در اختیار پروژه بودم، اما در خروجی اتفاقات ترسناکی افتاد. دنیای واقعی نمایش این نیست افراد باید برای کاری که می‌سازند ارزش قائل باشند و پای آن بایستند. معتقدم این سکانس‌ها نباید حذف می‌شد چرا که به کار بسیار صدمه زده است. باید سازندگان از کار خود حمایت کنند و امضایشان را پای تصویر بگذارند.





نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield

ساير مطالب

مطالعه را فقط کتاب خواندن نمی‌دانیم / روایت محمدرضا رضاییان از فصل چهارم برنامه "کتاب باز"

نگاهی سایکودرام به نمایش تنسی ویلیامز / روایت کامبیز بنان از نمایش "نمی‌دونم فردا چی میشه؟"

مهم‌ترین معضلات عرصه مد و لباس از نگاه یک استاد دانشگاه

رواج پدیده شبه کودک همسری برای دریافت مستمری

‍‍ ‍‍پیروز حناچی: مهم‌ترین هدف سمپوزیوم مجسمه‌سازی کشف استعدادهای جوان است / برزین ضرغامی: شورای شهر تهران ما را در تصویب لایحه ایجاد حریم برای مجسمه‌های شهری همراهی کند

گفت و گویی با یک‌راننده زن تاکسی‌های اینترنتی

تاجبخش فنائیان: لازمه‌ تئاتر ملّی بازشناسی ریشه‌های فرهنگی است / استعداد جهانی شدن تئاتر ما کمتر از سایر کشورهای نیست

یکتاناصر:نقش خوب پیشنهاد شود، بازی می‌کنم

محمدپور: "دختر شیطان" در پاییز می‌توانست 15 میلیارد بفروشد / اشتباه کردیم اکران عید فطر را پذیرفتیم

پایان کار هفتمین جشنواره ملی نقش تن‌پوش بدون برگزیده در بخش هنری / فاطمی: کپی نقش‌های گذشته ارزشی ندارد

ظلم تاریخی و هدیه‌های مدرنیته / روایت ابوالفضل رفیعی از نمایشگاه "ساکنان مویه" در گالری سیحون

سید محمد بهشتی: توجه به بازشناسی هویت در معماری ضروری است / شهر شیراز دارای ارزش تاریخی و معماری خاصی است

بیوک میرزایی از نمایش "نویی تضاد منافع" تا سریال "افسانه هزارپایان"

تأکید بر موسیقی آوازی و تجلیل از دستاوردهای هنرمندان و ذاکران فرهنگ رضوی / همه چیز درباره چهارمین جشنواره سراسری آواها و نواهای رضوی

امیر سرتیپ کیومرث حیدری: کسانی که در مسیر صراط قرار می‌گیرند رستگار می‌شوند / از یادداشت تجلیل مقام معظم رهبری بر کتاب شهید مجتبی ذوالفقارنسب و کتاب شهدای مدافع حرم و تازه‌های نشر نیروی زمینی ارتش رونمایی شد

زمان اعلام نتایج کنکور 98 +ظرفیت دانشگاه‌های سراسری

ابوالفضل صفری گفت: سرنوشت «سلام صبح بخیر» با برگشت «حالا خورشید»/ عصرگاهی می‌شویم

توحید معصومی خبر داد؛ «مگس» از 23 تیرماه به تالار سایه می‌آید/ یک اقتباس گروتسک

"الف دزفول" همچنان در انتظار / مرجان اشرفی‌زاده: با حذف پروانه‌ها به تسریع جریان فیلمسازی کمک می‌شود

احسان دانش فرید: نه از کسی تقلید کرده‌ام و نه الگوبرداری

آرش قاسمی : تمرکزم بر صداگذاری «نهنگ آبی» است/ همکاری در چند فیلم کوتاه

چرا کودک آزاری رخ می‌دهد؟/ پدر و مادر را به زندان بیندازیم، آسیب به کودکان کم نمی‌شود/ قصور جامعه را نادیده نگیریم

نمایش "یک زن و یک مرد" یک کار تمام آناهیتایی است / وجه درمانگری تئاتر باید حفظ شود تا حال مردم بهتر شود / روایت هوشمند هنرکار، کاظم هژیرآزاد و ناهید مسلمی از نمایش "یک زن و یک مرد"

یک کمدی سیاه با پایانی متفاوت / محسن قصابیان از "نیوکاسل" می‌گوید

حلقه مفقوده تولیدات فرهنگی و هنری نوجوانان هستند / حسین بختیاری و نگارش سه‌گانه‌ای آمیخته از وحشت و فانتزی برای نوجوانان

عروسی‌های 600میلیونی!

ماهان پوریان: فضای کنونی مناسب انتشار آلبوم نیست

آزاده عسگری: تنها 20 درصد موفقیت برند حوزه مد و لباس وابسته به طراحی است

امیر جعفری: من کارگرزاده هستم و هیچوقت از جایی رانت نگرفتم/ عذرخواهی می‌کنم

حماقتی که منجر به عذاب وجدان می‌شود / روایت صالح علوی‌زاده از نمایش "تایم لپس"

بهزاد فراهانی: شریف‌تر از ستاره اسکندری چه کسی را می‌توان نام برد/ غبطه می‌خورم برای آنها که هنوز خود را با معیارهای قرن 21 تطبیق نداده‌اند

آرا صلاحی: با «زهرمار» به حقم رسیدم

مهدی کوشکی: تصمیم گرفتم بنویسم تا بتوانم بازی کنم / تئاتر ایران دچار خلأ جادو و تعلیق است / آموزش بازیگری در سالن تئاتر اتفاق می‌افتد

کتابخانه‌ای مغفول‌مانده در دل تئاتر شهر / جواد تولمی: می‌توان با آثار کتابخانه و مرکز اسناد هنرهای نمایشی تئاتر کشور را آباد کرد

سعیده سروش‌فر: قیمت پارچه هر دو هفته بالا می‌رود

"وانهاده" اجرا نخواهد شد / رویا میرعلمی بازیگر نمایش"مثبت فکر کن" شد / سیامک صفری با "گورخواب‌ها" به نوفل‌لوشاتو می‌رود

اجرایی که نشانگر یک ناتورالیسم آمریکائی است / نگاهی به نمایش "نفرین قحطی‌زدگان" اثر سام شپارد به کارگردانی اشکان خطیبی

غلامحسین لطفی: دعوت به کار با دستمزد ٣٠ سال پیش توهین به هنرمند است

علاقمند بودم درباره کارگران روزمزد کار کنم / کارهایم متکی به دیالوگ و زبان است / نمایش اجتماعی به نوعی مردم‌نگاری است / نمایش "کمیته نان" به روایت لیلی عاج، شاهرخ استخری و الهام شعبانی

اشرف‌زاده: تک‌آهنگ‌ بیشتر شنیده می‌شود / آغاز تور کنسرت‌های خواننده "ماه و ماهی" از لاهیجان

منشأ هنر همیشه بیرون از هنر است/ هنر ایران بیش از حد درگیر تکنیک است / شیفتگی به توانایی گاهی یک هنرمند را منحرف می‌کند / روایت مسعود سعدالدین از نمایشگاه "حیرت در آن" تا زندگی هنری در آلمان

محمد آزرم: جشنواره‌های ادبی زمانی تاثیرگذار هستند که تداوم داشته باشند / روایت در شعر باید به چگونه بیان کردن و فرم‌سازی روایی منجر شود

رونمایی کتاب "پارتیتور دست‌نویس نی‌نوا" در فرهنگسرای نیاوران / حسین علیزاده: موسیقی با وجود محدودیت‎ها جنب‌وجوش دارد

اجرای نمایش "وانیک" با بازی بهاره رهنما و علی اوجی در تماشاخانه سپند/ "حضار قیام کنند" در تماشاخانه استاد مشایخی/ تخفیف ویژه "عاشقانه‌های خیابان" به دانشجویان

صابر سهرابی: جشنواره‌های فجر به شهرستان‌های استان فارس می‌روند

محمدرضا خاکی: روند فاصله‌گیری از مقولات اجتماعی در تئاتر کشور به وجود آمده / تئاتر ما نیاز به گفتمان میان مدیران، تئاتر حرفه‌ای، محققین و مترجمین دارد / الان زمانی است که تئاتر ما نیازمند تمرکززدایی است

سینمای ایران دیگر مشتی‌گری ندارد چون آدم‌هایش کم‌لطف شده‌اند / با حسن رضایی از کشتی کج تا "شبح کژدم"

علی مسعودی: "آخر خط" یک سریال طنز به معنای واقعی است / منتظر تصمیم مدیران شبکه سه هستیم

در این تراس کمدی بولوار اجرا می‌شود / نگاهی به نمایش "تراس" نوشته ژان کلود کریر و کارگردانی مسعود کرامتی

لزوم همراهی فعالان عرصه مد و لباس با جریان اعطای نشان ملی مرغوبیت صنایع‌دستی