آریا بانو

آخرين مطالب

ادامه واکنش‌ها به اتفاقات پرحاشیه برخی مدارس/هزینه میلیون دلاری واردات کاغذ سیگار اجتماعي

  بزرگنمايي:

آریا بانو - اعلام مقررات معافیت قهرمانان ورزشی، لغو ابلاغ دو فرهنگی بدنبال اتفاقات اخیر در برخی مدارس، ایجاد محدودیت‌ برای پلاک‌گذاری خودروها، هزینه 15 میلیون دلاری برای واردات کاغذ سیگارو ...از مهم‌ترین خبرهای اداره اجتماعی ایسنا در روز شنبه هستند.

به گزارش ایسنا، در ادامه به برخی از مهم‌ترین اخبار اجتماعی ایسنا اشاره شده که با کلیک روی تیتر هر یک از آنها، متن کامل خبر در دسترس خواهد بود:
جزئیات تحقیق و تفحص از املاک در اختیار شهرداری تهران
علی اعطا، سخنگوی شورای شهر تهران در مورد جزئیات طرح تحقیق و تفحص از املاک شهرداری تهران که در اختیار اشخاص حقیقی و حقوقی قرار دارد، توضیحاتی را ارائه کرد.
وی با اشاره به اینکه یکی از شاخص‌های این تحقیق و تفحص تهیه فهرست جامع و کامل و تاریخ و نحوه واگذاری کلیه املاک مسکونی، تجاری، خدماتی و غیره است که در اختیار اشخاص حقیقی و حقوقی قرار گرفته، اظهار کرد: بررسی مجوزها و اختیارات مدیران واگذار کننده املاک و میزان انطباق واگذاری‌ها با مقررات و قوانین همچنین ارزیابی عملکرد اجرایی و حقوقی مدیریت جدید در شناسایی و استرداد املاک و دریافت اجاره‌های معوقه طی سال‌های 96 تا 97 نیز در این تحقیق و تفحص انجام خواهد گرفت.
اجرای ممنوعیت تردد در محدوده زوج و فرد بر اساس پلاک از تیرماه
عمار سعیدیان فر، مدیر واحد ساماندهی محدوده‌ها و طرح‌های ترافیک از آغاز اجرای طرح ممنوعیت تردد در محدوده زوج و فرد بر اساس پلاک از تیرماه خبر داد.
وی با اشاره به تقویت رصد معاینه فنی شهروندان گفت: معاینه فنی برتر، امسال اضافه شد و افراد فاقد معاینه فنی، در سطح شهر تهران توسط دوربین‌ها جریمه خواهند شد.
اعلام مقررات معافیت قهرمانان ورزشی
سردار تقی مهری، رئیس سازمان وظیفه عمومی نیروی انتظامی، ضوابط و مقررات معافیت قهرمانان ورزشی را تشریح کرد.
وی در مورد ضوابط اجرایی معافیت قهرمانان ورزشی و فرزندان قهرمانان پارالمپیک گفت: رتبه‌های اول تا سوم بازی‌های المپیک، مسابقه‌های جهانی و آسیایی با معرفی وزارت ورزش و جوانان و موافقت ستاد کل نیروهای مسلح، از انجام خدمت دوره ضرورت معاف می‌شوند.
طوفان یک نفر را از بالکن به پایین پرتاب کرد
سرهنگ جلیلیان، سرکلانتر هفتم پلیس پیشگیری پایتخت از سقوط یک نفر از بالکن در پی وقوع طوفان در پایتخت خبر داد.
وی در این باره اظهار کرد: ساعت 21 و 15 دقیقه امروز سقوط یک نفر از بالکن به کلانتری 116 مولوی اعلام شد که در پی آن بلافاصله مأموران به محل حادثه اعزام شدند و پس از تأیید این خبر، رسیدگی به موضوع در دستور کار قرار گرفت.
انتشار کلیپ‌های مبتذل، حرکتی برای کاهش اعتبار آموزش و پرورش است
حجت الاسلام علی ذوعلم، رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی در نشست خبری امروز خود درباره حواشی رخ داده پیرامون انتشار کلیپ‌های مبتذل موسیقی و رقص در مدارس توضیحاتی ارائه کرد و گفت: اینکه اتفاقی ناخواسته در عرصه محدود رخ داده و تحریف می‌شود جای تأمل است. در برخی کلیپ‌ها فضا، فضای مدرسه نبوده و اینکه بازنشر می‌شود حرکت حساب شده‌ای برای کاهش اعتبار و مرجعیت آموزش و پرورش و ایجاد نگرانی در اولیاست که تصور کنند فرزندشان به چنین موقعیت‌های مبتذلی دعوت می‌شود.
وی افزود: بدنه دانش آموزی ما بدنه سالم، مؤمن و انقلابی است. به مناسبت چهل سالگی انقلاب نمایشگاه دستاوردهای انقلاب برگزار شد و در همین ماه مبارک ائتلاف دانش آموزی برگزار می‌شود. حجم فراوانی از فعالیت‌های درست با چارچوب نشاط مند وجود دارد اما اینکه از آن سوی مرز چنین اتفاقی رخ دهد و نقطه کوچکی را تعمیم می‌دهد و بزرگ نمایی می‌کند، مشخص است چه هدفی دنبال می‌شود.
لغو ابلاغ دو فرهنگی بدنبال اتفاقات اخیر در برخی مدارس
سیدمحمد بطحائی، وزیر آموزش‌وپرورش گفت: شاید در بین 800 هزار معلم افراد انگشت شماری خطاکار هم باشند اما نباید جایگاه تمام معلمان را زیر سوال برد.
وی در سفر خود به نیشابور و در جلسه‌ای که در اردوگاه شهید رجایی این شهرستان برگزار شد، گفت: یکی از داشته‌های گران‌بهاء، معلمان هستند که من به‌عنوان وزیر آموزش‌وپرورش وظیفه دفاع از 800 هزار معلم کشور را دارم. شاید در بین این افراد خطاکار هم باشد همچنان که طی چند روز گذشته دو نفر را لغو ابلاغ کرده‌ام اما انگشت شمار هستند و نباید به خاطر این افراد جایگاه تمام معلمان را زیر سوال برد.
وی ادامه داد: هرچند در روزهای اخیر برخی از هجمه‌ها سنگین‌تر شده و صحبت از اسنادی که از آن طرف آب به ما تجویز می‌کند، است و در مقابل جامعه فرهنگی در برابر این نسخه‌های پیچیده شده مقاومت می‌کنند و این برای حفظ المان‌های هویتی است.
مخالفت کمیسیون فرهنگی با احیای سازمان جوانان
علی یزدان پناه احمدآبادی، بازرس مجمع ملی جوانان کشور با بیان اینکه گستردگی حوزه ورزش وزارت ورزش و جوانان موجب قرار گیری جوانان در زیر سایه ورزش شده است، از نمایندگان مجلس خواست تا به لایحه احیای سازمان ملی جوانان رأی مثبت دهند.
وی با اشاره به بررسی لایحه تفکیک وزارت ورزش و جوانان در کمیسیون‌های مجلس شورای اسلامی افزود: در راستای تحقق اهداف بیانیه گام دوم انقلاب مبنی بر تاکید حضور جوانان در عرصه‌های مختلف، از نمایندگان مجلس می‌خواهیم به این لایحه رأی مثبت دهند، این درحالیست که بعد از رأی مثبت کمیسیون اجتماعی به این لایحه، کمیسیون فرهنگی با آن مخالفت کرده است.
توزیع «بسته حمایتی» ویژه ماه رمضان مددجویان سیل‌زده گلستان
فرهاد اقطار، رئیس دبیرخانه مشارکت‌های مردمی سازمان بهزیستی کشور از توزیع 1500 بسته حمایتی بین مددجویان سیل‌زده در استان گلستان خبر داد و گفت: امسال 20 هزار صندوق سیار جمع‌آوری فطریه، متحدالشکل شدند.
وی همزمان با فرارسیدن ماه مبارک رمضان از توزیع بسته حمایتی (افطاری) به مددجویان تحت پوشش در مناطق سیل‌زده خبر داد و گفت: در حال حاضر 1500 بسته حمایتی شامل اقلامی همچون برنج، حبوبات، قند و شکر، روغن و … بین مددجویان سیل‌زده در استان گلستان توزیع شد.
احتمال تعلیق ماده 8 قانون هوای پاک با درخواست پلیس
بر اساس ماده 8 قانون هوای پاک تمامی اشخاص حقیقی و حقوقی مالک وسایل نقلیه موتوری اعم از سبک، نیمه‌سنگین، سنگین و موتورسیکلت مکلف هستند وسایل نقلیه خود را پس از رسیدن به «سن فرسودگی» از رده خارج کنند. حمل بار و مسافر، صدور گواهی معاینه فنی، تخصیص بیمه شخص ثالث، خرید و فروش، نقل و انتقال و تردد وسایل نقلیه موتوری فرسوده ممنوع است. پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران خودروهای فرسوده را به ازای هر روز تردد جریمه می‌کند.
وحید حسینی، دبیر کارگروه ملی کاهش آلودگی هوا با بیان اینکه با توجه به درخواست پلیس اجرای ماده 8 قانون هوای پاک برای خودروهای عمومی به حالت تعلیق در آمده است، اعلام کرد: اصلاحیه مربوط به این ماده قانونی با همکاری دستگاه‌های متولی تهیه و بزودی به دولت ارسال می‌شود.
وی درباره چرایی درخواست پلیس برای تعلیق ماده 8 قانون هوای پاک اظهارکرد: بنا به نظر پلیس ممکن است بر اثر اجرای ماده 8 قانون هوای پاک، شهروندان تحت فشار اقتصادی قرار گیرند البته کمیسیون زیربنایی دولت از پلیس درخواست کرده است که مستندات و نتایج مطالعات میدانی خود را مبنی بر اینکه شرایط معیشتی مردم در پی اجرای این قانون آسیب می‌بیند را ارائه کند.
هزینه 15 میلیون دلاری برای واردات کاغذ سیگار
محمدرضا مسجدی، دبیرکل جمعیت مبارزه با دخانیات ضمن ابراز نگرانی از روند افزایشی راه‌اندازی کارخانجات دخانی در کشور، در عین حال از آنچه که "صرف هزینه 15 میلیون دلاری برای خرید و واردات کاغذ سیگار" خواند، انتقاد کرد.
وی ضمن ابراز نگرانی از وضعیت موجود در حوزه استفاده از مواد دخانی گفت: یکی از مطالبات ما تدوین برنامه اساسی برای حفظ سلامت مردم از سوی نهادهای حکومتی است. تأمین مصرف مواد دخانی باید تابع عوامل قانونی باشد نه سوداگری‌های بازاری. در حالی که نشریات مکتوب کشور به دلیل بالا رفتن قیمت کاغذ رو به تعطیلی هستند، هزینه شدن 15 میلیون دلار برای خرید و واردات کاغذ سیگار به کشور اشتباه است.
چالش "سلامت"؛ پولی که ناپایدار است
رئیس کل سازمان نظام پزشکی با اشاره به مهم‌ترین چالش‌های نظام سلامت گفت: مهم‌ترین چالشی که باید در حوزه سلامت مورد توجه قرار گرفته و رفع شود، در حوزه اقتصاد سلامت است به‌طوری‌که باید منابع حوزه سلامت به منابع پایدار گره بخورند.
دکتر محمدرضا ظفرقندی در گفت‌وگو با ایسنا با بیان اینکه در حال حاضر ارتباط وزارت بهداشت و سازمان نظام پزشکی بسیار خوب است، اظهارکرد: در سازمان نظام پزشکی هم با وزارت بهداشت ارتباط کاری و تشکیلاتی داریم و هم در جلسات یکدیگر به طور مرتب شرکت می‌کنیم به‌طوری که مدت‌هاست که حداقل هر دو هفته یک بار جلسات کارشناسی و فنی را با معاونان وزیر بهداشت برگزار می‌کنیم و مسائل مختلف اعم از تعرفه‌ها، طرح پزشکان، کتاب ارزش‌گذاری نسبی خدمات و… را مورد بررسی قرار می‌دهیم.
اعزام تیم‌های ارزیاب به ازگله / زلزله خسارتی بر جای نگذاشته
معاون آمادگی و مقابله سازمان مدیریت بحران کشور از اعزام تیم‌های ارزیاب به مناطق متاثر از زمین لرزه در ازگله خبر داد.
محمد فرید لطیفی در گفت‌وگو با ایسنا، در این باره گفت: در پی وقوع زمین لرزه‌ای به بزرگی 5 ریشتری که منطقه ازگله در استان کرمانشاه را تحت تاثیر خود قرار داد تیم‌های ارزیاب از سوی مدیریت بحران به محل حادثه اعزام شدند.
وی با بیان اینکه سازمان مدیریت بحران کشور تمامی دستگاه‌های امدادی، خدماتی و انتظامی را در این منطقه به حالت آماده باش درآورده است گفت: گزارش‌های اولیه حاکی از این است که این زلزله هیچ گونه خسارتی بر جای نگذاشته است با این وجود ارزیابی‌ها ادامه دارد.
به گزارش ایسنا، پربازدیدترین اخبار اداره اجتماعی در 24 ساعت گذشته به شرح زیر است:
لغو ابلاغ دو فرهنگی بدنبال اتفاقات اخیر در برخی مدارس
احتمال تعلیق ماده 8 قانون هوای پاک با درخواست پلیس
هزینه 15 میلیون دلاری برای واردات کاغذ سیگار
برخورد کامیون سوخت با هواپیما در کانادا
دستگیری 3مرد در حال تکه تکه کردن پراید
انتهای پیام

لینک کوتاه:
https://www.aryabanoo.ir/Fa/News/156932/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

کاخ رسانه تصاویر جالبی از فرود مجدد فالکون 9

پنگوئن رباتیک با سرعت و چالاکی در زیر آب حرکت می‌کند

یک اردیبهشت سالروز درگذشت شاعر و نویسنده ممتازِ معاصر، ملک‌الشعرا بهار

طلبِ عشق زهر بی سروپایی نکُنیم….!

در چنین روزی و در سال 2011 ضربه کاری رونالدو به بارسلونا

جواد خیابانی: نه قهر کردم و نه از تلویزیون می‌روم

گزینه‌های باشگاه تراکتور برای مربی جدید از زبان نصیرزاده

حواشی بازی پیکان و هوادار از زاویه دوربین باشگاه

وینیسیوس 52 بازی زودتر به مسی رسید!

قریشی: استعفای ربیعی شوک مثبتی به تیم داد

دوشان ولاهوویچ تنها بازیکنی که در تیم الگری می‌درخشد

کاظمیان: داور عامل شکست ما برابر استقلال بود

ریکاوری تراکتوری‌ها با چهره اخمو

کولاک مهاجم سابق پرسپولیس در لیگ ژاپن

واگذاری سهام باشگاه پرسپولیس به 6 بانک

پرسپولیس عنوان کمترین گل خورده را از استقلال گرفت

مجری معروف تهیه کننده تئاتر شد!

جواد خیابانی: نه قهر کردم و نه از تلویزیون می‌روم!

چه خبر از مژده لواسانی و سوگل خلیق؟

ماجرای بیزینس‌های «آقای همساده»

تشخیص بیماری مرگبار از روی دست ها

آهنگ معین زد رو از خود معین زد قشنگ‌تر خوندن!

ثبت تصویر پلنگ ایرانی در رودبار

اظهارات خانواده شهیدی که در اولین ماموریتش به شهادت رسید

آغاز ثبت‌نام پشت کنکوری‌ها جهت ایجاد سابقه تحصیلی و ترمیم نمره

پورعباس: سازمان ملی سنجش در مرحله ابلاغ توسط شورای انقلاب فرهنگی قرار دارد

سعدی‌خوانی مرحوم آیت‌الله مجتهدی تهرانی

گوناگون/ روش پاسخ به حمله دشمن در کلام امیرالمؤمنین (ع)

دره های زیبای الموت قزوین

با 2 تا بادمجان این شکلی هنر آشپزی‌ تو به رخ بکش!

آموزش رول کوکی راحت و فوق العاده خوشمزه

طرز تهیه بورک مرغ و قارچ

کنترل خوب فشارخون می تواند از فیبروم رحمی جلوگیری کند

با پسر کوچک تر از خودمون ازدواج کنیم؟

کوتاه کردن مو با افزایش احتمال مرگ!

بین ناز و التماس تعادل برقرار کنید

نروژ بزرگترین کشتی‌های هیدروژنی جهان را می‌سازد

تمجید گواردیولا از لیورپول

آخرین وضعیت کشتی آزاد برای المپیک

قرقیزستان از شکست برابر تاجیکستان گریخت

مدیرروستا: منافع برخی کشیدن ترمز پیشرفت لیگ است

اتفاق عجیب برای ژیمناست تاریخ‌ساز ایران

واکنش‌های برتر مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا

ستاره بارسلونا تهدید به مرگ شد!

کشتی ایران رکورد تاریخش را در مسابقات قهرمانی آسیا شکست

داوران هفته 28 لیگ دسته اول مشخص شدند

عالیشاه بازی آلومینیوم را از دست داد

بچه بال مگسی رو واکس زده!

چرا «گناه فرشته» نظر مخاطب را جلب نکرد؟

رابطه تازه سحر دولتشاهی و پیمان معادی صدای برخی‌ها را درآورد!