آریا بانو

آخرين مطالب

دستاوردهاي حوزه زنان در دولت يازدهم؛

افزايش مشارکت اقتصادي زنان و توانمندسازي بانوان سرپرست خانوار در دولت يازدهم مقالات

  بزرگنمايي:

بانو نیوز - تهران - ایرنا - کاهش تفاوت میان زنان و مردان در فرصت های اجتماعی، اقتصادی، سیاسی و فرهنگی، افزایش پوشش تحصیلی دختران بازمانده ازتحصیل در مناطق محروم از جمله دستاوردهای دولت یازدهم در حوزه زنان و خانواده است.

به گزارش ایرنا، این دستاوردها با همکاری وزارت آموزش و پرورش، ارتقای مهارت‌های شغلی زنان روستایی و استاندارد سازی محصولات آنها (در سطح ملی) با همکاری سازمان ملی استاندارد و حمایت از صندوق‌های اعتباری خرد زنان روستایی و عشایر با همکاری وزارت جهاد کشاورزی حاصل شده است.
دولت یازدهم در حوزه‌ زنان متعهد شده بود که نسبت به رفع تفاوت میان زنان و مردان در برخورداری از فرصت‌ های اجتماعی، اقتصادی، سیاسی و فرهنگی، ایجاد محیطی امن برای بانوان در همه فضاهای کشور، بازگشت منزلت به جایگاه واقعی زنان، بازنگری در قوانین مدنی و خانواده، و ارتقای شاخص‌های بهداشت و سلامت زنان اقدام کند.
توان ‌افزایی شغلی زنان با تاکید بر زنان سرپرست خانوار و دختران دانش‌آموخته جویای کار (مبتنی بر سند سیاستی اجرایی اشتغال پایدار زنان)، حمایت و ارتقای ظرفیت ‌های سازمان های مردم‌ نهاد فعال در حوزه زنان و خانواده، توسعه شمول بیمه ‌های پایه به مشاوره خانواده، تدوین گزارشات تحلیلی- آماری و سیاستی پیرامون وضعیت زنان و خانواده، اطلس وضعیت زنان و خانواده به تفکیک استان ها و نقشه آسیب های اجتماعی حوزه زنان و خانواده از دیپر دستاوردهای دولت تدبیر و امید در حوزه زنان و خانواده بود.
تدوین و لحاظ ماده 31 در لایحه احکام برنامه ششم و تدوین سند راهبردی برنامه ششم در موضوع زنان و خانواده، ترویج و تقویت همکاری های شبکه ای جامعه مدنی و دولت در حوزه زنان و خانواده از طریق برگزاری 8 نشست منطقه ای، تکریم و بزرگداشت زنان شهیده و ایثارگر انقلاب و جنگ تحمیلی و مفاخر ملی واسلامی زن در قالب برگزاری همایش ها و نشست ها، چاپ زندگینامه های آنان و ساخت سردیس، برگزاری مراسم نکوداشت و حمایت از ساخت مستند و فیلم دیگر دستاوردها و اقدامات حوزه معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری بوده است.
دیگر عملکرد و دستاوردهای حوزه زنان و خانواده، توسعه تعاملات بین‌المللی و دو جانبه با سایر کشورها از طریق امضاء یادداشت تفاهم و شرکت در مجامع و اجلاس های منطقه ای و بین المللی در حوزه زنان و خانواده و اعزام مدیران وکارشناسان به دوره‌های آموزشی و اجلاس های منطقه ‌ای و بین‌المللی (ژنو، آذربایجان ، ارمنستان ، چین و ژاپن)، پیگیری انتصاب زنان در پست های مدیریتی در چارچوب وعده‌ها و شعارها و برنامه‌های رئیس‌جمهور و ارائه پیشنهاد افزایش 10 درصدی سالانه تعداد مدیران زن در قالب طرح اصلاح نظام اداری و هماهنگی و تعیین چارچوب همکاری‌ های مشترک دستگاههای ذیربط در زمینه عرضه و فروش آثار و صنایع دستی زنان در سراسر کشور (بازاریابی،‌ بازار رسانی و بازارداری) است.
اجرای طرح تقویت ظرفیت ملی برای تدوین و اجرای برنامه حمایتی نهاد خانواده و کاهش فقر زنان سرپرست خانوار (برنامه کاری مشترک با صندوق جمعیت ملل متحد در چارچوب پنجمین برنامه کشوری) عملکرد حوزه زنان محسوب می شود.
همچنین در حوزه زنان و خانواده برای ایجاد محیطی امن برای بانوان در همه فضاهای کشور اقداماتی و برنامه های مختلفی انجام شد که از جمله آن می توان به اجرای برنامه ملی بازاریابی، بازار رسانی و بازارداری محصولات و صنایع دستی زنان، توانمندسازی زنان در سکونتگاه های غیررسمی و بافتهای ناکارآمدشهری، همکاری در اجرای طرح ملی ارتقای دانش حقوقی و مهارت های ارتباطی از طریق شبکه های اجتماعی (سامانه 101)، تقویت مراکز بازتوانی زنان آسیب‌دیده و در معرض آسیب، طراحی نظام هماهنگ توانمندسازی زنان سرپرست خانوار با همکاری دستگاه‌های ذیربط (مبتنی بر پایلوت شهرری) اشاره کرد.
مشارکت در تدوین برنامه ملی کنترل و کاهش طلاق با دستگاه‌های ذیربط، توانمندسازی اقتصادی زنان زندانی، خانواده‌ های زندانیان و معدومان (با همکاری انجمن حمایت از خانواده‌های زندانیان در6 استان)، حمایت از طرح ها و برنامه ‌ها در راستای اجرای سیاست ‌های کلی جمعیتی از قبیل پیشنهاد ساماندهی مشاوره قبل از ازدواج، ارائه مکمل‌ های غذایی به زنان باردار و شیرده در 4 استان، انجام اقدامات لازم جهت گسترش حمایت‌های اجتماعی از زنان معتاد در فرآیند ترک و زنان بهبود یافته (با مشارکت دستگاه‌های ذیربط)، انجام پیگیری ‌های لازم جهت تخصیص اعتبارات مورد نیاز به منظور راه اندازی 31 پارک ویژه بانوان در 31 استان کشور، هماهنگی با ستاد ملی مبارزه با مواد مخدر و وزارت بهداشت و سازمان‌های مردم نهاد مرتبط در جهت ارتقای سلامت، پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و ساماندهی وضعیت زنان کارتن خواب در تهران از دیگر دستاوردهای حوزه زنان و خانواده در کشور به شمار می رود.

لینک کوتاه:
https://www.aryabanoo.ir/Fa/News/15718/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

غول باستانی که کوسه‌های سفید امروزی را کوتوله می‌کند!

سروده علیرضا قزوه در استقبال از غزل رهبر معظم انقلاب

شجاعی تفنگ بادی هشتم شد

اعلام میزبان رقابت‌های وزنه‌برداری قهرمانی جهان 2027 و 2028

خبرخوش رئیس صدا و سیما درباره حق‌پخش فوتبال

امیدواری جانشین کلوپ؛ 48 ساعت دیگر در لیورپول!

شجاعی: زود است اما به قهرمانی در جام حذفی فکر می‌کنیم

وقتی دوست صمیمی رونالدو، ستاره پرتغالی را می ترساند

پرسپولیس در انتظار خبر مهم

دعوای عجیب مدیران بارسا؛ ژاوی باید اخراج شود

رکورد ویژه کادر پزشکی تیم ملی فوتسال

واکنش پپ به بازگشت ستاره منفور بارسا

کل کل نون خ ها در آخرین لحظات عمرشان

بازیگران شبکه نمایش خانگی را ستاره‌باران کردند

واردات سازهای لاکچری آزاد می‌شود؟

تیزر آهنگ جدید «جاذبه» با اجرای ماکان بند

هشدار نارنجی برای نیمه شرقی کشور

نیروی دریایی ارتش در کنار مردم سیل‌زدۀ سیستان‌وبلوچستان

اعزام 1500 عمره‌گزار به حج در 3 روز

بچه‌های آفریقایی را از چه می‌ترسانید؟

نمونه‌ ای از کلمات روسی که وارد فارسی شده و ما استفاده می‌کنیم

4 گوشه دنیا/ بازگشت آخرین پادشاه مصر پس از 72سال غیبت

روز «سنه» برابر با 6 اردیبهشت

نوشیدنی‌های مفید برای میان وعده کودکان

چند تصویر جالب از دخترانی که امروز کنکور داشتند

زنان مو بِلوند و چشم آبی‌ای که در خدمت نسل طلایی آلمان بودند!

3 فضانورد چینی امروز راهی ایستگاه فضایی‌شان می‌شوند

نمادی از فرهنگ پهلوانی در «پهلوان و فیل»

نونیز در حد لیورپول نیست، زودتر بفروشیدش!

پیمان یوسفی و علی دبیر باز هم خبرساز شدند

گل های جذاب لحظه ثانیه های آخری تیم ملی انگلیس در طول تاریخ

گلهای برتر سری آ در هفته 33

خوشحالی کاپیتان بارسا

حزباوی: من و اکرم عفیف شما همه!

برونو فرناندز نابغه خلاق منچستریونایتد

هینن سرمربی تیم ملی والیبال چین شد

انریکه: من را با کسی مقایسه نکنید

محمدی: بعید می‌دانم بین یزدانی و قاسم‌پور مسابقه برگزار شود

مسعود فروتن فیلم «همسر» فخیم‌زاده را برای نابینایان روایت کرد

تقلب‌های ناشیانه این سریال از «فسیل» هیچ‌کس را نخنداند

چه سریالی جایگزین «مادرانه» می‌شود؟

حامد بهداد و سحر دولتشاهی از «می‌خواهم زنده بمانم» به «مفت‌بر» رسیدند

لایف استایل یک روز غیر کاری هانیه غلامی از صبح تا شب / خنده های پدر و مادر تایید یا تکدیب ؟

دکوراسیون میز تلویزیون دیواری خانه سارا صوفیانی در روز تولد همسرش / چیدمان زیبا و منحصر به فرد

متن احساسی و عاشقانه میترا ابراهیمی همسر پیمان قاسم خانی برای تولد 27 سالگی خواهرش

رونمایی از نوه زیبا و بانمک مهدی هاشمی بازیگر افسانه سلطان و شبان/ ماشالا عین پدر بزرگش هنرمنده

کنکور 1403 آغاز شد | جزئیات مهم آزمون سراسری امسال از زبان وزیر علوم

آهنگ جدید و دلی سهیل مهرزادگان به نام «باهام بد تا کرد»

تاخیر در پرداخت الکترونیکی بیمه‌های تکمیلی

لحظه نجات راننده گرفتار در خودرو ‌در حال سوختن