آریا بانو

آخرين مطالب

روش‌هایی برای سالم‌تر خوردن فست فود پزشکي

روش‌هایی برای سالم‌تر خوردن فست فود

  بزرگنمايي:

آریا بانو -
روش‌هایی برای سالم‌تر خوردن فست فود
١٣٤
٠
مجله پزشکی دکتر سلام / با پایبند بودن به رژیم هایی با کربوهیدرات پایین، بیرون غذا خوردن مخصوصا در فست فود فروشی ها می تواند سخت باشد. به این علت که این غذاها اغلب متشکل از نان، ترتیلا (یک نان ذرت مکزیکی) و دیگر آیتم های غذایی با کربوهیدرات بالا هستند. هنوز بیشتر رستوران هایی که غذاهای فست فود دارند، تعدادی غذای خوب با کربوهیدرات پایین و غذاهای زیادی که متناسب با شیوه زندگی شما باشند و به راحتی نیز قابل تغییر باشند را ارائه می کنند. در این مقاله به بررسی فست فودهایی که می توانید آنها را بر طبق یک رژیم با کربوهیدرات پایین بخورید می پردازیم.
مرغ سرخ شده
مرغ سرخ شده انتخاب سالمی نیست. اول از همه باید گفت که مرغ در طی فرآیند سرخ شدن روغن خیلی زیادی را جذب می کند. حرارت دیدن روغن های گیاهی در دمای بالا ترکیبات مضری را ایجاد می کنند که ممکن است ریسک ابتلا به بیماری های قلبی، سرطان و دیگر مشکلات مربوط به سلامتی را افزایش دهند. بعلاوه مرغ سرخ شده شامل حدود 8 تا 11 گرم کربوهیدرات در هر قطعه با سایز متوسط است.
مرغ گریل شده، گزینه بسیار بهتری است که در تعداد زیادی از نمایندگی های مرغ سرخ شده کنتاکی (KFC) سرو میشود. هر تکه مرغ گریل شده کی اف سی حاوی کمتر از یک گرم کربوهیدرات است. به عنوان مخلفات، لوبیا سبز حاوی دو گرم کربوهیدرات زود هضم در هر پرس است که به مراتب بهترین انتخاب هستند. سالاد کلم گزینه بعدی است که حاوی 10 گرم کربوهیدرات قابل هضم می باشد.
همبرگر
یک همبرگر بدون نان و پیچیده شده در کاهو، یک غذای فست فودی استاندارد با کربوهیدرات پائین است. این غذا سرشار از پروتئین است و اساسا فاقد کربوهیدرات می باشد و در تمام رستوران های فست فودی در دسترس می باشد. موارد ذیل را می توانید به عنوان تزئینات روی غذا و افزودنی ها به کار ببرید که بستگی به مواد موجود و ترجیحات شخصی فرد دارد.
پنیر: کمتر از یک گرم کربوهیدرات در هر برش
خردل: کمتر از یک گرم کربوهیدرات در هر قاشق غذاخوری
مایونز: کمتر از یک گرم کربوهیدرات در هر قاشق غذاخوری
پیاز: یک گرم کربوهیدرات زود هضم در هر برش.
گوجه فرنگی: کمتر از یک گرم کربوهیدرات زود هضم در هر برش.
سس گواکامولی: سه گرم کربوهیدرات زود هضم در هر 4/1 پیمانه (60 گرم)
بال مرغ سوخاری
بال مرغ سوخاری غذای جالب و خوشمزه ای است. این غذا همچنین ممکن است گزینه کم کربوهیدراتی در پیتزا فروشی ها و بارهای ورزشی باشد که بستگی به نحوه آماده شدن آنها دارد. به طور سنتی بوفالو وینگز با یک سس قرمز اسپایسی که از سرکه و فلفل قرمز تند تشکیل یافته است کاور می شود. هر سفارش از این غذا معمولا بین 0 تا 3 گرم کربوهیدرات در هر پرس دارد.
در مقابل، سس های دیگر می توانند شمار قابل توجهی کربوهیدرات را به این وعده غذایی اضافه کنند. مخصوصا سس های شیرین مثل سس باربیکیو، سس تریاکی و هر سس دیگری که از عسل تشکیل شده باشد. گاهی بال ها با خورده نان یا خمیر کاور شده و سپس سرخ می شوند که مخصوصا برای بال های بدون استخوان متداول است؛ بنابراین مطمئن شوید که در مورد نحوه پخت بال ها سوال کنید و غذای خود را بدون خورده نان و خمیر سفارش دهید.
همچنین بوفالو وینگز معمولا با هویج، کرفس و سس رنچ سرو می شود. اگر چه این ها کربوهیدرات بالاتری را نسبت به خیلی از سبزیجات دیگر دارند خوردن هویج در مقدار کم خوب است. نیم پیمانه (60 گرم) هویج خلال شده حاوی حدود 5 گرم کربوهیدرات خالص است.
سوسیس و تخم مرغ
گاهی ساده ترین گزینه صبحانه می تواند خوشمزه ترین صبحانه باشد.مثل سوسیس و تخم مرغ. این ترکیب صبحانه سنتی در بیشتر رستوران های فست فود موجود است که دارای حداقل میزان کربوهیدرات می باشد. علاوه بر این، تخم مرغ می تواند ساعت ها شما را سیر و راضی نگه دارد. در یک مطالعه روی زنان جوان با اضافه وزن، خوردن سوسیس و تخم مرغ برای وعده صبحانه به کاهش اشتها کمک کرد. این غذا همچنین با کاهش میزان کالری دریافتی در وعده ناهار میزان قند خون و هورمون انسولین را پایین می آورد که میتوان آن را با یک صبحانه با کربوهیدرات بالا و پروتئین پایین مقایسه کرد.
اگرچه که سوسیس، از فرآورده های گوشتی فرآوری شده هستند و با افزایش ریسک بیماری های قلبی و سرطان در ارتباط می باشند. به همین دلیل بیشتر متخصصین بهداشتی به مصرف زیاد این غذاها را توصیه نمی کنند.
سالاد آنتی پاستو
رستوران های فست فود ایتالیایی برای غذاهای پر کربوهیدرات شان مانند پیتزا، پاستا و ساندویچ های زیر دریایی، بسیار مشهور هستند. سالاد آنتی پاستو، یک جایگزین خوشمزه با کربوهیدرات پائین است. این سالاد که به طور سنتی به عنوان پیش غذا سرو می شود شامل برشهای گوشت، پنیر، زیتون و سبزیجات و یک سس متشکل از روغن زیتون می باشد. اگر چه که این غذا می تواند در مقدار بیشتری به عنوان غذای اصلی سفارش داده شود. سالاد آنتی پاستو اگر به مقدار غذای اصلی سرو شود غنی از پروتئین بوده و حاوی کمتر از 10 گرم کربوهیدرات زود هضم است.
سطر پایانی
حتی اگر شما فقط آیتم هایی با کربوهیدرات بالا را در منوها می بینید، با جایگزین های خیلی ساده ای که در اکثر رستوران های فست فود ارائه می شود، می توانید یک غذای خوشمزه با کربوهیدرات پایین را سفارش دهید. با این حال، فست فودها مطمئنا به سالمی غذاهایی که می توانید در منزل تهیه کنید نیستند و بهتر است بدانید در مواقعی که فست فودها تنها گزینه انتخابی شما هستند، چه چیزی را سفارش بدهید.





نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield

ساير مطالب

سن مناسب فرزندآوری برای آقایان چند سالگی است؟

بیماران درگیر با سرطان معده حتما بخوانند

نکات تغذیه ای ویژه ماه رمضان که حتما باید رعایت شوند

تضمین سلامت پوست با 7 خوراکی خوشمزه

منشاء دردهای شانه چیست؟

بهترین آنتی بیوتیک‌های غیردارویی

غذاهای فرآوری شده باعث اشتهای کاذب می شوند

برای درمان سرفه شبانه کودکان چه کنیم؟

پوست و مو/ به این دلایل هرگز با موی خیس نخوابید

چگونه بفهمیم دچار فقر آهن هستیم؟

طالبی موثر در پیشگیری از بیماری‌های قلبی عروقی و فشار خون

زمان غذا خوردن براندازه شکم تاثیر دارد!

نارسایی احتقانی قلب و حمله قلبی چیست؟

علائم شروع عفونت کلیه را بشناسید

هر ایرانی روزانه 10 تا 12 گرم نمک مصرف می‌کند

خواص باقلا، خوراکی دلچسب بهاری

خوراکی های ممنوعه برای کسانی که اختلالات روانی دارند

‌ذائقه ایرانیان به مصرف مواد غذایی چرب عادت کرده است

خطراتی که مصرف کره پاستوریزه برای بدن دارد

آنچه باید درباره پرش پلک بدانید

هویج پخته بهتر است یا خام؟

6 نوع چربی در بدن و راه رهایی از آنها

نوشیدنی خوشمزه برای قد کشیدن

سم زدایی مو از چربی، شوره و مواد شیمیایی مضر

نسخه طبیعی برای مقابله با جرم دندان

مرگ زودرس با افراط در نوشیدن آبمیوه‌های طبیعی

اگر روزی سه عدد خرما بخورید چه اتفاقی در بدنتان می‌افتد

مصرف بیش از اندازه ویتامین c عوارض دارد؟

اهدای خون بیش از 18 هزار نفر از ابتدای ماه رمضان

گل گاوزبان، گیاه خوش آب و رنگ و درمانگر

چه زمانی درد دست چپ مشانه بیماری قلبی است؟

بیماری خطرناکی که با مصرف آدامس سراغتان می‌آید

چگونه بفهمیم سردرد داریم یا میگرن؟

چطور با آگاهانه غذا خوردن لاغر شویم؟

کجا آزمایش رایگان ایدز بدهیم؟

باورهای غلط درباره استفاده از کرم ضدآفتاب

اشتهای کاذب، بلای جدید غذاهای فرآوری شده

از کجا بفهمیم که فقر آهن داریم؟

شکم سیکس پک با چند حرکت ساده!

دو شربت گیاهی که گوارش‌ روزه‌داران را تنظیم می‌کند

چه زمانی درد دست چپ نشانه مشکل قلبی است؟

ژل مانیکور ناخن سرطان‌زا است؟

مهم‌ترین عامل مرگ و میر در ایران و دنیا چیست؟

از دستفروش‌ها زولبیا بامیه نخرید!

با این راهکارها در خواب هم لاغر شوید!

راهکاری‌ فوق العاده و موثر برای تنظیم فشارخون!

پیشگیریهای زنانه موثر ترند یا مردانه

نکاتی درباره ژل تاخیری

گزینه‌های مناسب برای یک صبحانه دیابتی

صوت/ دروغی به‌ نام قهوه سبز لاغری!