آریا بانو

آخرين مطالب

روش‌هایی برای سالم‌تر خوردن فست فود پزشکي

  بزرگنمايي:

آریا بانو -
روش‌هایی برای سالم‌تر خوردن فست فود
١٣٤
٠
مجله پزشکی دکتر سلام / با پایبند بودن به رژیم هایی با کربوهیدرات پایین، بیرون غذا خوردن مخصوصا در فست فود فروشی ها می تواند سخت باشد. به این علت که این غذاها اغلب متشکل از نان، ترتیلا (یک نان ذرت مکزیکی) و دیگر آیتم های غذایی با کربوهیدرات بالا هستند. هنوز بیشتر رستوران هایی که غذاهای فست فود دارند، تعدادی غذای خوب با کربوهیدرات پایین و غذاهای زیادی که متناسب با شیوه زندگی شما باشند و به راحتی نیز قابل تغییر باشند را ارائه می کنند. در این مقاله به بررسی فست فودهایی که می توانید آنها را بر طبق یک رژیم با کربوهیدرات پایین بخورید می پردازیم.
مرغ سرخ شده
مرغ سرخ شده انتخاب سالمی نیست. اول از همه باید گفت که مرغ در طی فرآیند سرخ شدن روغن خیلی زیادی را جذب می کند. حرارت دیدن روغن های گیاهی در دمای بالا ترکیبات مضری را ایجاد می کنند که ممکن است ریسک ابتلا به بیماری های قلبی، سرطان و دیگر مشکلات مربوط به سلامتی را افزایش دهند. بعلاوه مرغ سرخ شده شامل حدود 8 تا 11 گرم کربوهیدرات در هر قطعه با سایز متوسط است.
مرغ گریل شده، گزینه بسیار بهتری است که در تعداد زیادی از نمایندگی های مرغ سرخ شده کنتاکی (KFC) سرو میشود. هر تکه مرغ گریل شده کی اف سی حاوی کمتر از یک گرم کربوهیدرات است. به عنوان مخلفات، لوبیا سبز حاوی دو گرم کربوهیدرات زود هضم در هر پرس است که به مراتب بهترین انتخاب هستند. سالاد کلم گزینه بعدی است که حاوی 10 گرم کربوهیدرات قابل هضم می باشد.
همبرگر
یک همبرگر بدون نان و پیچیده شده در کاهو، یک غذای فست فودی استاندارد با کربوهیدرات پائین است. این غذا سرشار از پروتئین است و اساسا فاقد کربوهیدرات می باشد و در تمام رستوران های فست فودی در دسترس می باشد. موارد ذیل را می توانید به عنوان تزئینات روی غذا و افزودنی ها به کار ببرید که بستگی به مواد موجود و ترجیحات شخصی فرد دارد.
پنیر: کمتر از یک گرم کربوهیدرات در هر برش
خردل: کمتر از یک گرم کربوهیدرات در هر قاشق غذاخوری
مایونز: کمتر از یک گرم کربوهیدرات در هر قاشق غذاخوری
پیاز: یک گرم کربوهیدرات زود هضم در هر برش.
گوجه فرنگی: کمتر از یک گرم کربوهیدرات زود هضم در هر برش.
سس گواکامولی: سه گرم کربوهیدرات زود هضم در هر 4/1 پیمانه (60 گرم)
بال مرغ سوخاری
بال مرغ سوخاری غذای جالب و خوشمزه ای است. این غذا همچنین ممکن است گزینه کم کربوهیدراتی در پیتزا فروشی ها و بارهای ورزشی باشد که بستگی به نحوه آماده شدن آنها دارد. به طور سنتی بوفالو وینگز با یک سس قرمز اسپایسی که از سرکه و فلفل قرمز تند تشکیل یافته است کاور می شود. هر سفارش از این غذا معمولا بین 0 تا 3 گرم کربوهیدرات در هر پرس دارد.
در مقابل، سس های دیگر می توانند شمار قابل توجهی کربوهیدرات را به این وعده غذایی اضافه کنند. مخصوصا سس های شیرین مثل سس باربیکیو، سس تریاکی و هر سس دیگری که از عسل تشکیل شده باشد. گاهی بال ها با خورده نان یا خمیر کاور شده و سپس سرخ می شوند که مخصوصا برای بال های بدون استخوان متداول است؛ بنابراین مطمئن شوید که در مورد نحوه پخت بال ها سوال کنید و غذای خود را بدون خورده نان و خمیر سفارش دهید.
همچنین بوفالو وینگز معمولا با هویج، کرفس و سس رنچ سرو می شود. اگر چه این ها کربوهیدرات بالاتری را نسبت به خیلی از سبزیجات دیگر دارند خوردن هویج در مقدار کم خوب است. نیم پیمانه (60 گرم) هویج خلال شده حاوی حدود 5 گرم کربوهیدرات خالص است.
سوسیس و تخم مرغ
گاهی ساده ترین گزینه صبحانه می تواند خوشمزه ترین صبحانه باشد.مثل سوسیس و تخم مرغ. این ترکیب صبحانه سنتی در بیشتر رستوران های فست فود موجود است که دارای حداقل میزان کربوهیدرات می باشد. علاوه بر این، تخم مرغ می تواند ساعت ها شما را سیر و راضی نگه دارد. در یک مطالعه روی زنان جوان با اضافه وزن، خوردن سوسیس و تخم مرغ برای وعده صبحانه به کاهش اشتها کمک کرد. این غذا همچنین با کاهش میزان کالری دریافتی در وعده ناهار میزان قند خون و هورمون انسولین را پایین می آورد که میتوان آن را با یک صبحانه با کربوهیدرات بالا و پروتئین پایین مقایسه کرد.
اگرچه که سوسیس، از فرآورده های گوشتی فرآوری شده هستند و با افزایش ریسک بیماری های قلبی و سرطان در ارتباط می باشند. به همین دلیل بیشتر متخصصین بهداشتی به مصرف زیاد این غذاها را توصیه نمی کنند.
سالاد آنتی پاستو
رستوران های فست فود ایتالیایی برای غذاهای پر کربوهیدرات شان مانند پیتزا، پاستا و ساندویچ های زیر دریایی، بسیار مشهور هستند. سالاد آنتی پاستو، یک جایگزین خوشمزه با کربوهیدرات پائین است. این سالاد که به طور سنتی به عنوان پیش غذا سرو می شود شامل برشهای گوشت، پنیر، زیتون و سبزیجات و یک سس متشکل از روغن زیتون می باشد. اگر چه که این غذا می تواند در مقدار بیشتری به عنوان غذای اصلی سفارش داده شود. سالاد آنتی پاستو اگر به مقدار غذای اصلی سرو شود غنی از پروتئین بوده و حاوی کمتر از 10 گرم کربوهیدرات زود هضم است.
سطر پایانی
حتی اگر شما فقط آیتم هایی با کربوهیدرات بالا را در منوها می بینید، با جایگزین های خیلی ساده ای که در اکثر رستوران های فست فود ارائه می شود، می توانید یک غذای خوشمزه با کربوهیدرات پایین را سفارش دهید. با این حال، فست فودها مطمئنا به سالمی غذاهایی که می توانید در منزل تهیه کنید نیستند و بهتر است بدانید در مواقعی که فست فودها تنها گزینه انتخابی شما هستند، چه چیزی را سفارش بدهید.

لینک کوتاه:
https://www.aryabanoo.ir/Fa/News/157339/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

نانوگرافن پروانه‌ای برای استفاده در حوزه کوانتومی ساخته شد

از زر و سیم جهان پاس نظر باید داشت

رنگرز: نباید برای مدال المپیک فشاری روی کشتی باشد

یوفا تهدید کرد؛ احتمال محرومیت اسپانیا از یورو

خصوصی واقعی قبل از هیاهوی واگذاری!

شماره یک و دو دنیا برای PSG بازی می‌کنند

مژده 500 میلیاردی وزیر در دیدار با ورزشکاران

بارسلونا به ستاره پی‌اس‌جی باخت!

وعده لاپورتا به هواداران بعد از ماندنی شدن ژاوی

سوال و پاسخ کوتاه با سیدجواد هاشمی

دیدار چهره به چهره مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اردبیل با جامعه معظم ایثارگری

قیمت انواع ملک در تهران سال 1353 را ببینید! / عکس

«بی معرفت» با اجرای زیبا و احساسیِ بهنام بانی

ارز حج 1403 تامین شد

پایان ماراتن داوطلبان کنکور ریاضی، انسانی و فرهنگیان

حکمت/ آنچه سبب خواری شخص خواهد شد

داستانک/ گریه بر شهید

بارش باران در ایستگاه متروی تازه افتتاح شده استانبول!

کاشان، عروس خانه‌های تاریخی ایران

کیک سیب زمینی برای شب های مهمانی

تکنیک های طلایی برای سلامت مغز

شوهر شما هم یک مرد بی احساس است؟!

موفقیت ایران در ساخت موتور بنزینی 6 سیلندر

تست موفق اولین موتور 6سیلندر ایرانی

شعر زیبای میلاد عرفان پور درباره عملیات وعده صادق

درخواست حمید مطهری از هواداران تراکتور

گل های دیدنی دنیای فوتبال با ضربات بغل پا

مطهری: سعی میکنیم در 90 دقیقه کار را تمام کنیم

لاپورتا: ژاوی ماند چون پروژه برنده‌ای داریم!

خشم ژاوی: می‌خواهند با اعتبار من بازی کنند

توصیه نماینده مجلس به مالکان جدید استقلال و پرسپولیس

بانک هایی که خریدار پرسپولیس بودند واقعا سهام شان افت کرد؟

واکنش تند کارشناس تلویزیون به وزارت ورزش

خطر از بیخ گوش «گلنار» گذشت

افشاگریِ وحیدِ نون‌خ: در چابهار چندین بار بیهوش شدیم

ازدواج بدون حلقه ازدواج!

تو این همه خواستگار یواشکی داشتی؟!

آرایش سحر دولت‌شاهی در «افعی تهران» دردسرساز شد!

تیپ جذاب و متفاوت سلنا گومز در شهر نیویورک / جدیدترین استایل خیابانی خانم بازیگر برای فیلم جدیدش

عکس یادگاری طاها پسر علیرضا بیرانوند در کنار رونالدو / لایک جالب رونالدو برای پسر رقیبش

اجرای زیبای آهنگ ناصر عبداللهی توسط پسرش

دفترچه سوالات ریاضی و انسانی نوبت اول کنکور 1403 منتشر شد

قرنطینۀ مطلق برای طراحان سؤالات کنکور

پیش‌بینی هوای تابستان امسال

غرق شدن دو کودک در رودخانه ماشکید سراوان

فتوای جهاد او انگلیسی‌ها را از خاک ایران خارج کرد!

حمله دلفین‌ها به گله موتوماهیان

تولد عجیب‌ترین توله سگ دنیا که همه را حیرت‌زده کرد

ظهر بارانی در حرم مطهر رضوی

فرار خنده دار کروکودیل از رویارویی با سگ